abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57383503
Nieuw deel!

Deel 104

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

04 maart mefke79 (10-2007) NOD
23 maart Mammamia (07-2007) NOD
24 maart Happyme28 (07-2007) NOD
24 maart hellennelleh (07-2007) NOD
26 maart Fruppel (06-2007) NOD
27 maart Fuente (02-2008) NOD
27 maart Dee-Dee (01-2008) NOD
27 maart Beessie-Jen (12-2007) NOD

Again (05-2007)
juttertje (01-2008)
Koningin (01-2008)
Vicky (12-2007)
Vlindur (02-2008)

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom
Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 19-03-2008 17:19:42 ]
pi_57383531
Laatste posts:
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:47 schreef Libel het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens!!
Zo had ik bij mijn eerste zwangerschap getest met een goedkope test en die was positief. Ikke blij. De dag erna (voor de zekerheid) nog getest met predictor. Was die negatief!
Ik was dus al heel teleurgesteld en pas een week (!) later was die predictor (lichtjes) positief!
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:43 schreef Reinhilde het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Matcare testen?
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 20:58:10 #3
5428 crew  miss_sly
pi_57383657
Heb je getest, Reinhilde?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_57383725
Oehh Oehh.. Ik hyper effe door!

(oké, terugvindbaby!)
pi_57383764
Nee, ik heb vanmiddag toch besloten een Matcare Ultra test te bestellen, die komt morgen binnen. Maar ik ga al redelijk vroeg de deur uit, dus misschien kan ik pas morgenavond/zondagochtend testen.

Zal het meteen komen vertellen
(En mijn vriend dacht te zien dat mijn borsten ietsje groter zijn, maar ik heb al een grote bos hout, dus dat is moeilijk in te schatten )
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 21:13:56 #6
5428 crew  miss_sly
pi_57383998
Als je NOD pas woensdag is, is de kans natuurlijk wel groot dat hij negatief is als je zo vroeg test.
pi_57384251
Ja weet ik, maar die Matcare ultra testen kun je al vanaf 6 dagen voor je NOD doen! Die zijn heel gevoelig.
Maar vandaar dus mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft,of dat ik gewoon nog even moet wachten...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:48:37 #8
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57384907
Sorry het riekt mij meer naar een verkoperspraatje
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:54:29 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57385046
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:48 schreef Rottdog het volgende:
Sorry het riekt mij meer naar een verkoperspraatje
Kan best, maar dan mag nog steeds niet gelogen worden. Dus of ze overtreden de wet of voor een deel van de mensen zal die 6 dagen wel gelden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_57385126
Dit stond er op de website:
Ultra gevoelige test. Test tot 6 dagen eerder!

De meeste gewone zwangerschapstesten kunnen pas worden uitgevoerd op of na de dag van de gemiste menstruatie. Deze test kan al vanaf 6 dagen vóór de menstruatiedatum worden uitgevoerd.

Deze luxe, nauwkeurige test is zeer gemakkelijk in gebruik en extra duidelijk om af te lezen. Je kunt deze test gebruiken door deze enkele seconden in de urinestraal te houden. Je hebt hiervoor geen hulpmiddelen nodig en kunt deze test daardoor overal gemakkelijk uitvoeren.

En op een andere site:

Gevoeligheid van de zwangerschapstesten

Zwangerschapstesten hebben een bepaalde gevoeligheid, welke ligt op extra gevoelig: 10ml/U hCG (Mat Care Ultra), gevoelig: 25ml/U hCG (Mat Care, Clearview) of standaard: 50mU/l hCG (Predictor, Clear Blue).
pi_57385269
Maar stel dat je nou positief test, en vervolgens toch ongesteld wordt, want dat kan, dan baal je toch onwijs?
Ik test echt liever op of na m'n nod denk ik..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57385309
Ja, dat is ook nog een beetje mijn dilemma. Ben nog een beetje aan het twijfelen... Wil zo graag testen maar ik kan niet anders dan je gelijk geven...
pi_57388905
Suc6 Reinhilde!
*pok*
pi_57391129
Toch succes hoor! Ik duim dat 'ie positief is En ik kan het me ergens wel voorstellen hoor!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57391230
Ik duim voor je, Reinhilde! Ik heb wel een beetje gegoogled naar matcaretesten toen ik dacht zwanger te zijn van Ronja.
Volgens mij valt matcare een beetje in dezelfde categorie als Romed. Niet zo héél betrouwbaar dus. Je ziet snel een schaduwlijntje op de plek waar de teststreep zou moeten komen en de kleurvloeistof wil nog wel eens op andere plekken zo maar blijven plakken. Zonder positief te zijn. Of ze geven gewoon helemaal niets aan, terwijl je wel zwanger bent.
Maar als je een echte duidelijke dikke streep ziet dan ben je echt wel zwanger, alleen zie je zo'n streep dus nooit als je nog maar 10mU/I hebt.
Maar goed, het testen op zich is toch hartstikke spannend en leuk. Nogmaals, ik duim!

Overigens zou ik het zelf weer helemaal geen bezwaar vinden om vroeg te testen. Ook al zou ik toch gaan bloeden en had ik dat zonder testen als menstruatie gezien, dan nog zou ik blij zijn met de wetenschap dat er in ieder geval een bevruchting was geweest. Denk ik...
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:17:39 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57391329
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Kan best, maar dan mag nog steeds niet gelogen worden. Dus of ze overtreden de wet of voor een deel van de mensen zal die 6 dagen wel gelden.
Ze liegen natuurlijk niet echt.
Want je kan prima 6 dagen voor je NOD testen, niemand die je dat verbiedt.

Ik zou het iig niet doen. Want straks is ie negatief en dan ga je in je hoofd weer 'ja, maar mss heb ik wel te vroeg getest' met als gevolg dat je er woensdag nog een test tegenaan gooit, en mss in de tussentijd ook nog wel een. Zonde van je geld dus. Het is niet voor niets dat de meeste merken aanraden te wachten tot de dag dat je je menstruatie verwacht.

Zouden ander ziekenhuizen nav ivf behandelingen en dergelijke ook niet met die zogenaamd extra gevoelige tests werken?
  Moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 09:42:09 #17
5428 crew  miss_sly
pi_57391465
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Zouden ander ziekenhuizen nav ivf behandelingen en dergelijke ook niet met die zogenaamd extra gevoelige tests werken?
Ja, dat zat ik me dus ook af te vragen. Als er werkelijk zulke gevoelige testen zijn, waarom laten ze dan vrouwen die met IUI, IVF, ICSI, etc bezig zijn niet na een week al testen met die ultragevoelige testen? nee, ze laten ze voor hun plezier 2 nare wachtweken doorlopen ipv 1...
pi_57391492
Miss_sly heb jij al getest??

Ik heb slecht nieuws. Werd vannacht wakker met flinke buikkrampen en had dus gelijk in de gaten dat het mis ging. Ben vanmorgen overduidelijk ongesteld geworden!
Dus ik blijf nog even in dit topic rond hangen, tis ook erg gezellig hier
We gaan gewoon weer verder.

zo, nu ga ik lekker een sigaretje roken, daar was ik echt aan toe
pi_57391558
koningin wat balen
Geniet maar lekker van je sigaretje
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:55:38 #20
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_57391559
Koningin
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_57391584
ahhhh balen Koningin!!!

maar even roken is dan wel weer lekker
pi_57391593
oke ik zit weer even te prutsen met quoten en wijzigen
  Moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 10:04:15 #23
5428 crew  miss_sly
pi_57391621
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:46 schreef Koningin het volgende:
Miss_sly heb jij al getest??

Ik heb slecht nieuws. Werd vannacht wakker met flinke buikkrampen en had dus gelijk in de gaten dat het mis ging. Ben vanmorgen overduidelijk ongesteld geworden!
Dus ik blijf nog even in dit topic rond hangen, tis ook erg gezellig hier
We gaan gewoon weer verder.

zo, nu ga ik lekker een sigaretje roken, daar was ik echt aan toe
Ow, wat naar Koningin. En lekker dat sigaretje Zodra ik dit weekend bloed ontdek, ga ik ook sigaretten halen
Ik heb getest, en negatief. Dus ik wacht maar op bloed en dan gaan we maar snel verder voor poging 2.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:04:39 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57391625
He koningin... Wat balen zeg...
Geniet van je sigaretje hoor!
pi_57391653
Balen Koningin! Geniet van je sigaretje!

miss_sly , wat jammer zeg! Kan het niet zijn dat je iets te vroeg was met testen?
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')