abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:19:03 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57370555
Miss_sly heel veel succes nog bij het doorstuiteren van deze laatste dag Hopelijk laat je ons morgen een prachtige foto zien van een test met een 2e streepje (of een plusje of wat dan ook bij die test hoort om aan te geven dat je zwanger bent)

O en dat van die geen ochtendurine gebruiken voor de testen was ik niet hoor, ik weet tenminste niet waarover het gaat
pi_57370581
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Och arme, ik zie schaap al per ongeluk het verkeerde bekertje pakken

maar doe nu eens vertellen: maakt het allemaal echt uit wanneer je met welke urine test? ik wil zoooo graag testen en dan graag positief en ik weet dat zwanger zijn dan al heel erg helpt, maar goed...jullie snappen wel wat ik bedoel, denk ik {sub]ik ben hyper, druk, ongedurig en alles vandaag, dus laat me maar even enzo [/sub]
Hmm....

Daar moet Loena maar antwoord op geven. Ik weet alleen van de eerste, dat ze dat tegen de avond heeft getest....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57370896
quote:
Veel testen kan je tegenwoordig de hele dag door doen, je hoeft niet meer perse ochtend urine te gebruiken. Wel heb je bij het gebruik van ochtend urine meer kans dat de test duidelijk postitief zal zijn, omdat ochtend urine meer geconcentreed is en daarom meer hCG hormoon bevat.
pi_57370977
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Och arme, ik zie schaap al per ongeluk het verkeerde bekertje pakken
"Kijk eens schaap, vers gepl... geperst "

Eén voordeel: hij kan 's avonds de test ook gaan doen
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57370985
miss_sly, toen ik zwanger was van Iris had ik ook 's avonds getest, was meteen een dikke streep. Bij de zwangerschap van Amber was het in de loop van de ochtend (zeker niet de eerste ochtendurine), ook meteen een goeie streep (was hier nog live op het forum, alweer 4,5 jaar geleden )

Koningin, wat rot die onzekerheid, ik kwam steeds kijken hoe het verder verloopt en zelfs ik baal ervan dat je nog een dikke week moet wachten tot je weer mag testen, dus hoe zou jij je dan wel niet voelen
Sterkte!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:47:55 #281
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57371264
Ik heb 's middags getest op vrijdag de 13e. Toen had ik al tien keer geplast en was het toch positief, ondanks de datum en de verdunde urine .

Zet em op .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:51:00 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57371356
Ik zou voor mijn eigen gevoel voor ochtendurine gaan. Als het later op de dag en je ziet niks, of je twijfelt zou je weer kunnen gaan denken 'hmmm... mss toch morgen nog een keer, want dit was avondurine' etc. etc.
Met ochtendurine weet je iig zeker dat je een dikke kans hebt op een hoge concentratie hcg.
Of... als je de hele dag je plas op weet te houden, dan is het 's avonds vast ook goed.

miss_sly, ik vind het echt zo spannend voor je!

En Koningin... konden we de klok maar vast een weekje vooruit zetten.
pi_57376750
Koningin, veel sterkte komende week ik duim voor een mooie positieve test over een week!

Miss _sly, je kan een zwangerschapstest de hele dag gewoon doen, als je maar niet overmatig veel gaat drinken om maar te kunnen plassen.
Ik ga voor je duimen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 15:47:41 #284
5428 crew  miss_sly
pi_57376820
We hebben besloten om vanavond gewoon een gezellig avondje met filmpje en wat lekkers te doen en als mijn temperatuur morgenochtend weer hoog is, dan ga ik testen...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:50:04 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57376860
Spannend Miss_sly!!!!! Geniet ssamen van jullie avondje!

Steeds als ik zie dat je gepost hebt, moet ik gewoon klikken om te kijken of je stiekem nog niet getest hebt...
pi_57377012
Miss_Sly, wat spannend!
pi_57377200
Ik ga toch 'pas' morgen testen, ik heb net een matcare ULTRA besteld, want mijn NOD is pas woensdag..

Maar goed. Ik ben denk ik mezelf weer zwanger aan het denken, maar ik ben zo ongelooflijk moe, labiel, gevoelige borsten, etc etc. Zo vermoeiend!

Maar goed, die matcare test komt morgen met de post, maar ben de hele dag weg, dus ik ga of morgenavond of zondagochtend testen. of als ik geluk heb en de post is er voor ik weg moet, al morgenochtend

Miss Sly, ook spannend zeg!!!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:08:25 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57377209
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 07:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.
Oh ik had mijn info hier vandaan, met een plaatje ter verduidelijking:

Ik wist niet meer precies hoe lang het was, maar dacht 5 dagen. Op die site staat zelfs 7 en soms zelfs 10 dagen! Maar dat zullen wel uitzonderingen zijn

Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat als je 5 dagen voor je eisprong seks hebt dat je dan zwanger bent. Ik bedoelde meer te zeggen dat je een grotere kans hebt als je seks hebt een paar dagen voor je eisprong, dan tijdens of vlak na je eisprong. Omdat de eisprong zou kort duurt en de vruchtbaarheid dan snel afneemt.
Aangeraden wordt toch om in die week/dagen voor en rondom de eisprong om de dag seks te hebben?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57377692
Klopt Tex, om de dag!

Mijn ovutest is negatief vandaag! Dus ik zal wel een eisprong gehad hebben, mijn buik is ook niet meer gevoelig.
Nu dus afwachten maar! Spannend hoor
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57378233
Gek idee is dat, nu kan je eigenlijk niets meer doen dan afwachten en hopen dat een bevrucht eitje (want de kans dat van dat hele peloton zaadcellen niet één cel de eicel heeft weten te bereiken is in een gezonde situatie denk ik niet zo heel groot!) veilig aan komt en kans zit om in te nestelen.
Weet iemand hoe dat precies zit, het lijkt me dat dát meer het punt is wat bepaalt of je wel of niet zwanger wordt dan of de zaadcellen wel of niet de eicel bereiken uitgaande van de situatie waarin je sex hebt op het meest gunstige moment
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:01:47 #291
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57378304
Ik loop trouwens ook al een tijdje met een vraag rond, en met google niet echt een antwoord kunnen vinden.
En aangezien het nu toch ook over slijm ging... Ik merk ook aan mijn slijm wanneer er een eisprong aan zou moeten komen. Ik ben het al een tijdje enigszins aan het bijhouden, zodat ik straks weet welke dagen de goede dagen zijn... Maar sommige cyclussen, heb ik een paar dagen dat slijm dat het lijkt alsof er eisprong komt/is, dan een paar dagen niet, en na een paar dagen wéér dat slijm. Nou vroeg ik me dus af of dat kan betekenen dat ik dan misschien 2 keer een eisprong heb? Er komen wel veel tweelingen voor in de familie van mijn moeders kant, dus ik dacht het zou kunnen. Of kan een dubbele eisprong alleen dat er tegelijkertijd 2 eitjes springen ipv 1? Iemand die dit weet toevallig?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57378372
Bij een dubbele eisprong gaat het om hooguit een paar uren verschil, niet een paar dagen. Maar een extra keer in de maand wat vruchtbaarder slijm schijnt wel vaker voor te komen, niet gekoppeld aan een eisprong. Toevallig las ik dat een paar dagen geleden ergens, ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:10:36 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57378487
Ah okay, thanx.
En wat zijn dan de 'echte' vruchtbare dagen? Als ik uitga van ongeveer 14 dagen na je eisprong ongesteld worden, denk ik de 2e keer dat ik dat vruchtbare slijm heb.
Wie weet ga ik tegen die tijd ook wel aan de ovulatietesten, zodat ik het wat 'zekerder' weet....
©Dumbo
pi_57378673
Als het goed is dan zou je verschil moeten kunnen zien tussen die twee slijmmomenten. Althans, ik merkt wel dat ik soms tussendoor wat helderder of rekbaarder slijm had maar dat het maar één keer echt heel elastisch. Maar dan zou je eigenlijk op een vast moment van de dag en liefst nog meerdere keren per dag moeten kijken.
pi_57378721
Dat vroeg ik me nou ook af owlet, waar het nou allemaal vanaf hangt. Ergens denk je gewoon ' ik heb veel geklust rond de eisprong, dus het moet lukken', ook al werkt dat kennelijk niet altijd zo...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:23:59 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57378750
Oh... Ik let er eigenlijk nooit zó goed op. En ik kijk normaal maar één keer per dag, onder de douche.
Ovulatietesten dan maar
©Dumbo
pi_57379623
Tex, ik heb eventueel nog tien Romed cassete ovulatietesten, mocht je interesse hebben.
Ik vind het ondingen hoor, ze werkten niet goed bij mij en de bijbehorende zwangerschapstest ook niet, maar als je ze wil proberen dan stuur ik ze zo naar je op.
PM maar (of iemand anders die interesse heeft).

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 14-03-2008 22:06:31 (typo) ]
pi_57381352
Oeeeeeeeeeeeeh Miss Sly en Reinhilde! oehhhh!! Oehhh! Spannend (Ik hyper effe mee..)

Wat hebben jullie lekker lopen kleppen vandaag
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:47:07 #299
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_57381905
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:14 schreef Sugar het volgende:
In elk geval geen predictor doen, die werken pas bij een overdosis HCG.
Daar ben ik het volledig mee eens!!
Zo had ik bij mijn eerste zwangerschap getest met een goedkope test en die was positief. Ikke blij. De dag erna (voor de zekerheid) nog getest met predictor. Was die negatief!
Ik was dus al heel teleurgesteld en pas een week (!) later was die predictor (lichtjes) positief!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:24:20 #300
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57382782
oops

[ Bericht 48% gewijzigd door RockabeIIa op 14-03-2008 20:30:55 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')