misschein zijn er niet standaard tanks gestationeerd?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Er zijn al 60 jaar Chinese tanks in Tibet, is bezet gebied, weet je nog?
Jawel, en die gaan ook elke paar weken / maanden op "oefening". Dus gewoon om de bevolking te intimideren...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:44 schreef Yorrit het volgende:
[..]
misschein zijn er niet standaard tanks gestationeerd?
het erge is dat je dit nog meent ookquote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:27 schreef SpaRood het volgende:
Moeten ze maar niet gaan rellen...
Yup, ik zie het heel pragmatisch hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het erge is dat je dit nog meent ook![]()
Ja de Chinezen hebben er beschaving gebracht. Alleen kut dat ze nog geen kabel-TV hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:53 schreef Viajero het volgende:
Wat mij hier altijd aan stoort is dat iedereen doet alsof de Tibetanen zo lief en vredig zijn.
Voordat de Chinezen daar beschaving kwamen brengen waren ze het meest xenophobische volk ter wereld. Als je als buitenlander in Tibet was dan stond daar de doodstraf door onthoofding op.
Niet dat ik communistisch China nou zo tof vind, maar wat is die bizarre westerse impuls om direct aan te nemen dat de zwakkere partij altijd onschuldig zou zijn?
Hetzelfde zie je met Israel/Palestina en Servie/Kosovo.
Sta er eens bij stil dat het ook nog zou kunnen dat beide kanten gewoon tuig zijn.
Ordnung muss seinquote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:58 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Yup, ik zie het heel pragmatisch hoor.
In Nederland wordt ook traangas e.d. ingezet als winkels en autos in fik worden gestoken. In de nieuwsberichten staat dat het protest vreedzaam zou zijn begonnen. Toen was er ook niks aan de hand. De situatie verandert als de boel in de fik gaat.
Chinezen houden van orde, en die orde lijkt al te zijn hersteld.
Hebben ze wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alleen kut dat ze nog geen kabel-TV hebben.
Jij en ik mogen er in elk geval op bezoek zonder dat ons hoofd wordt afgehakt. Vind ik toch een stap vooruit.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja de Chinezen hebben er beschaving gebracht. Alleen kut dat ze nog geen kabel-TV hebben.
Wanneer was dat het geval dan? En tijdens welke bezetting is China er beschaving gaan brengen?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:53 schreef Viajero het volgende:
Voordat de Chinezen daar beschaving kwamen brengen waren ze het meest xenophobische volk ter wereld. Als je als buitenlander in Tibet was dan stond daar de doodstraf door onthoofding op.
zowel de tibetaanse als de chinese bevolking worden onderdrukt, das beide niet goed natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:53 schreef Viajero het volgende:
Wat mij hier altijd aan stoort is dat iedereen doet alsof de Tibetanen zo lief en vredig zijn.
Niet dat ik communistisch China nou zo tof vind, maar wat is die bizarre westerse impuls om direct aan te nemen dat de zwakkere partij altijd onschuldig zou zijn?
Hetzelfde zie je met Israel/Palestina en Servie/Kosovo.
Sta er eens bij stil dat het ook nog zou kunnen dat beide kanten gewoon tuig zijn.
China heeft Tibet zonder enige aanleiding bezet en zijn stelselmatig bezig de oorspronkelijke bevolking en cultuur naar de klote te helpen. Het meest pragmatisch, en zeker het meest rechtvaardig, zou zijn dat die oorlogzuchtige spleetogen gewoon opzouten naar hun eigen land, denk je niet? Bah.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:58 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Yup, ik zie het heel pragmatisch hoor.
In Nederland wordt ook traangas e.d. ingezet als winkels en autos in fik worden gestoken. In de nieuwsberichten staat dat het protest vreedzaam zou zijn begonnen. Toen was er ook niks aan de hand. De situatie verandert als de boel in de fik gaat.
Chinezen houden van orde, en die orde lijkt al te zijn hersteld.
.
Hier in elk geval eentje van wiki:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:16 schreef Yorrit het volgende:
[..]
zowel de tibetaanse als de chinese bevolking worden onderdrukt, das beide niet goed natuurlijk.
maar heb je misschien een linkje naar informatie over tibet voor de chinese bezetting en dan in het bijzonder de claims die je hier maakt?
1850, toen was de slavernij nog niet eens fatsoenlijk afgeschaft, andere tijd was dat.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hier in elk geval eentje van wiki:
By the 1850s Tibet had banned all foreigners from Tibet and shut its borders to all outsiders.
Over doodstraf zoek ik even verder, het is vrij moeilijk je door alle Tibet-knuffellinks heen te worstelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |