Die zuigt zo zwaar!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:03 schreef -SL- het volgende:
Jumper
Ik vind zelf The Shawshank Redemption een superfilm maar om hem nou origineel te noemen nee dat niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:46 schreef P8 het volgende:
wat jammer is bij dit soort topics is dat mensen een aantal goede films posten, maar dit dit niet echte must-sees zijn.
Must-see staat in mijn ogen gelijk aan "origineel".
The Life Aquatic vond ik erg origineel.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:53 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik vind zelf The Shawshank Redemption een superfilm maar om hem nou origineel te noemen nee dat niet.
Kan je zelf een voorbeeld geven van een originele, must-see film?
Een goede film hoeft nier persé origineel te zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:46 schreef P8 het volgende:
wat jammer is bij dit soort topics is dat mensen een aantal goede films posten, maar dit dit niet echte must-sees zijn.
Must-see staat in mijn ogen gelijk aan "origineel".
Origineel is ook een vaag begrip. Ik vond the butterfly effect aardig wat weg hebben van Donnie Darko bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:59 schreef P8 het volgende:
[..]
The Life Aquatic vond ik erg origineel.
Of The Butterfly Effect.
Zelfs Freddy got Fingered is een fucking originele film.
(en zoals eerder genoemd) Requiem for a dream.
Origineel hoeft trouwens ook niet samen te gaan met kwaliteit imho
Usual Suspects staat op de planning voor vanavond.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:10 schreef zarGon het volgende:
Schopje [FTR].
The Usual Suspects,. House of Flying Daggers.
.
Die is idd geniaal!!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:03 schreef Biancavia het volgende:
Freddy got Fingered!![]()
Was dat met dat hij piano ging spelen met die worstjes aan zijn vingers?
Geniaal.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:35 schreef beertenderrr het volgende:
Get rich or die tryin
Die heb ik dus twee weken geleden gezien op aanraden. Om eerlijk te zijn had ik ook wel kunnen leven zonder ooit deze film gekend te hebben. Een plot die je al van mijlenver aan ziet komen..quote:
Daar noem je ook twee gigantische kutfilms zegquote:Op zondag 16 maart 2008 02:18 schreef Merkie het volgende:
Paar recente: Gone Baby Gone en The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford.
uhhh ?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een goede film hoeft nier persé origineel te zijn.
Neem Star Wars bijvoorbeeld, absoluut waard om te kijken. Maar het is eigenlijk slechts een parodie op Space Balls.
Als er een vermeden dient te worden .. dan is het deze wel.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:18 schreef Merkie het volgende:
Paar recente: The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford.
Nee, niet persé. Zijn gewoon goede filmsquote:Op zondag 16 maart 2008 08:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar noem je ook twee gigantische kutfilms zeg.
Fan vanCasey Affleck
ofzo?
Nog een keer kijkenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb net Donnie Darko voor het eerste gezien, wat een vage film is dat zeg. Snap hem nog niet helemaal moet ik eerlijk toegeven...
quote:Op zondag 16 maart 2008 13:41 schreef Saphia het volgende:
Click(verassend goed met Adam Sandler)
Sideways heeft alleen Beste Scenario gewonnen, niet Beste Film.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:27 schreef Viking84 het volgende:
Mijn persoonlijke favoriet is 'Sideways'.
Vijf Oscarnominaties, waarvan de film twee gewonnen heeft voor 'beste film' en 'beste scenario'.
De film klopt helemaal van begin tot einde. Aan de oppervlakte gaat hij over wijn, maar als je goed kijkt en luistert, gaat hij over zoveel meer dan dat. Helemaal top dus.
Je hebt gelijk. Die was voor Million Dollar Hotel.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:02 schreef Mike het volgende:
[..]
Sideways heeft alleen Beste Scenario gewonnen, niet Beste Film.
Million Dollar Baby that is.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Die was voor Million Dollar Hotel.
Raar dat op mijn dvd-hoes wel staat dat de film die Oscar gewonnen heeft.
Nee niet highquote:Op zondag 16 maart 2008 13:53 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ben jij high ofzo? The Fountain opnoemen in dezelfde lijst met dit moralistisch wangedrocht.
Sideways heeft wel een Golden Globe gewonnen voor Beste Film. Misschien is dat het.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Die was voor Million Dollar Hotel.
Raar dat op mijn dvd-hoes wel staat dat de film die Oscar gewonnen heeft.
Ik scheer me maar gauw weg hierquote:Op zondag 16 maart 2008 14:40 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Million Dollar Baby that is.
Hotel is van Wenders.
Over de acteer"kwaliteiten" van z'n broer Ben moeten we het inderdaad niet hebben (die moet gewoon achter de camera's blijven staan), maar over Casey Affleck ben ik tot nu toe zeer te spreken. Met name zijn acteerwerk in bovengenoemde films is heel behoorlijk. Die films zijn trouwens niet alleen het kijken waard omdat Casey erin speelt trouwens. Gone Baby Gone is een zeer sterke en pakkende dramathriller en The Assassanation Of Jesse James By The Coward Robert Ford is vooral goed door de mooie plaatjes en de opbouw, waardoor het onvermijdelijke einde extra zinderend is. In die laatstgenoemde film vond ik Brad Pitt meer positief opvallen dan Casey trouwens.quote:Op zondag 16 maart 2008 08:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar noem je ook twee gigantische kutfilms zeg.
Fan vanCasey Affleck
ofzo?
Persoonlijke smaak zullen we dan maar zeggen. Ik vond het een gigantische kutfilm en kan me dan ook niet voorstellen dat iemand het een goede film vond zonder te vallen over die gigantisch grote moralistische schaduw wat boven die film hangt.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:43 schreef Saphia het volgende:
[..]
Nee niet highjij?
Ben geen fan van Adam Sandler maar Click vond ik wel goed
Ik heb me vermaakt, maar het is geen film die ik aan een ander zou aanraden neequote:Op zondag 16 maart 2008 18:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Persoonlijke smaak zullen we dan maar zeggen. Ik vond het een gigantische kutfilm en kan me dan ook niet voorstellen dat iemand het een goede film vond zonder te vallen over die gigantisch grote moralistische schaduw wat boven die film hangt.
quote:Op zondag 16 maart 2008 18:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Casey Affleck is één van de grootste acteertalenten die deze aardkloot bewandelt.
Daar zit ook veel zooi tussen die alleen kunstmatig zo'n hoge status krijgt door van die filmofielen.quote:Op zondag 16 maart 2008 15:26 schreef werkeend het volgende:
ga naar imdb, click op de top 250 en dan heb je zo'n beetje wel alle films gezien die je moet zien.
quote:Op zondag 16 maart 2008 19:31 schreef single_queen het volgende:
Iemand opperde hier Freddy Got Fingered.. en vervolgens een paar reacties van: WAT GENIAAL...
Hiervoor wil ik je echt behoeden! Mijn vriend wilde hem tijdje trug voor de 2e keer kijken omdat ie op tv was. Ik was al bang dat ie erg slecht was.. nou ik zat ernaast! het is RONDUIT BAGGER!!! Mijn vriend heeft er overigens weer ongelovelijk om gelachen.. maar ik kon alleen maar lachen dat ik in godsnaam verliefd ben gevallen op zoiets simpels als mijn vriend (die overigens normaal wel goede films kan waarderen) wiens plas- en poephumor mij hier echt te zichtbaar werd.
oude(re) films de moeite waard:
Casablanca
Shawshank Redemption (heeft gewonnen in Engelse competitie welke film geen oscar heeft gewonnen, maar er absoluut 1 had moetn krijgen)
Usual suspects vond ik uiteindelijk ook beetje tegenvallen.. moet ook wl zeggen dat ik er 2 jaar op heb gewacht om hem te zien..
American Beauty is goed en anders dan normaal
Fightclub!
the Prestige (ben je zelf ook aan het puzzelen)
huidige films:
le Scaphandre et le papillon
american gangster!
No Country for Old men!
Atonement (om de categorie-keuze wat ruimer te houden)
Away from her!
(Ps. Vriendlief en ik zijn nog steeds bij elkaar hoor.. maar ik wil niets meer van die films zien....;) )
Freddy got fingered is idd niet leuk voor gecultiveerde mensen zoals jij!quote:Op zondag 16 maart 2008 19:31 schreef single_queen het volgende:
Iemand opperde hier Freddy Got Fingered.. en vervolgens een paar reacties van: WAT GENIAAL...
Hiervoor wil ik je echt behoeden! Mijn vriend wilde hem tijdje trug voor de 2e keer kijken omdat ie op tv was. Ik was al bang dat ie erg slecht was.. nou ik zat ernaast! het is RONDUIT BAGGER!!! Mijn vriend heeft er overigens weer ongelovelijk om gelachen.. maar ik kon alleen maar lachen dat ik in godsnaam verliefd ben gevallen op zoiets simpels als mijn vriend (die overigens normaal wel goede films kan waarderen) wiens plas- en poephumor mij hier echt te zichtbaar werd.
had je wat drophannesquote:Op zondag 16 maart 2008 21:38 schreef Mainport het volgende:
Van sommige reacties hier moet ik wel een beetje lachen, zoals Viking84 die de waarheid kennelijk in pacht heeft en figuren met de smaak van een stoeptegel zoals __Saviour__. Ontopic: je kunt jezelf pas serieus nemen als je Tokyo monogatari hebt gezien, uiteraard.
Freddy got Fingered is veel meer dan poep en plassex.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:31 schreef single_queen het volgende:
quote:Aye, fight and you may die. Run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Jack Sparrowquote:Op maandag 17 maart 2008 00:55 schreef P8 het volgende:
even offtopic: Johnny Depp vind ik trouwens wel een grootmeester in bijzondere rollen.
Noem het hoe je wilt.Click vond ik op zich wel een redelijk goede film omdat ik ALLE Adam Sandler films vreselijk vind!quote:Op zondag 16 maart 2008 18:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Persoonlijke smaak zullen we dan maar zeggen. Ik vond het een gigantische kutfilm en kan me dan ook niet voorstellen dat iemand het een goede film vond zonder te vallen over die gigantisch grote moralistische schaduw wat boven die film hangt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |