Maar dat is juist het verschil tussen een keeper en een topkeeper.quote:Die save op het schot van Malbranque was geniaal natuurlijk, maar hij ontleent daar vooral zijn heldenstatus aan omdat het een halve minuut voor tijd was.
Net zoals hij uitgerekend de 4e en in dat geval winnende penalty van Tottenham stopte.
Ik zie niet in waarom het extra knap is om een save te maken in de 93ste minuut, dan in de 30ste minuut. In de naam van de heroiek is het leuk, maar verder niet. En in de penaltyreeks had Gomes toch niets te verliezen. Ik denk niet dat de vierde penalty moeilijker was dan de voorgaande drie.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:41 schreef sjimz het volgende:
Maar dat is juist het verschil tussen een keeper en een topkeeper.
Wat is Ajax zonder Huntelaar?quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:20 schreef Messenga het volgende:
Wat zou PSV zijn zonder Gomes?
Tuurlijk, dat doet de media nou eenmaal, dramatiseren en veel voetballiefhebbers nemen dat klakkeloos over.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:47 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het extra knap is om een save te maken in de 93ste minuut, dan in de 30ste minuut. In de naam van de heroiek is het leuk, maar verder niet. En in de penaltyreeks had Gomes toch niets te verliezen. Ik denk niet dat de vierde penalty moeilijker was dan de voorgaande drie.
Gomes is trouwens absoluut een topkeeper hoor. Een van de beste in de wereld zelfs. Maar ik vond het gisteren allemaal wat gedramatiseerd.
Ik denk dat er bij een save in de 93e minuut meer druk is om absoluut niet mis te grijpen, bij de 30e speelt er onbewust waarschijnlijk toch mee dat er nog een uur gevoetbalt moet worden, dus dat er nog kans is om een foutje goed te maken.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:47 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het extra knap is om een save te maken in de 93ste minuut, dan in de 30ste minuut. In de naam van de heroiek is het leuk, maar verder niet. En in de penaltyreeks had Gomes toch niets te verliezen. Ik denk niet dat de vierde penalty moeilijker was dan de voorgaande drie.
Gomes is trouwens absoluut een topkeeper hoor. Een van de beste in de wereld zelfs. Maar ik vond het gisteren allemaal wat gedramatiseerd.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tijd voor een transfer.
idd een reactie als dezequote:Op donderdag 13 maart 2008 13:55 schreef Yi-Long het volgende:
Fantastische keeper. Ze zouden hem nu al een standbeeld moeten geven daar in eindhoven, ter grootte van de Eiffeltoren...
Grappig trouwens om het eerste Gomes topic nu te lezen
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, want het is nogal wat om derde keeper te zijn van Brazilië. Een land dat bekend staat om de goede keepers.
Gomes is een leuke kerel en een redelijke doelman, maar ik denk niet dat PSV-fans over 10 jaar zullen verzuchten "hadden we Gomes nog maar".
hahaquote:
Hij zat er 2x heel dichtbij hoor. En robinson heeft naast die save, geen kans gehad.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:40 schreef BobbyHill het volgende:
Ik vond Gomes gisteren anders ook een paar hele vreemde acties maken, waarmee hij blij mocht zijn dat het goed afliep. Een bal op je borst op de grond laten vallen en dan nog naar Salcido wijzen ook, terwijl Keane in z'n rug loopt.
Die save op het schot van Malbranque was geniaal natuurlijk, maar hij ontleent daar vooral zijn heldenstatus aan omdat het een halve minuut voor tijd was. Net zoals hij uitgerekend de 4e en in dat geval winnende penalty van Tottenham stopte. Want verder pakte hij niets en is Robinson met zijn ene save net zo goed een 'penaltykiller'.
Ik heb een beetje het idee dat de legende al voor de wedstrijd geschreven was (Tottenham moet het opnemen tegen de grote Gomes) en dat dit wel aardig in het plaatje paste.
Gomes heeft z'n heldenstatus al lang en breed verdiend hoor. Maar gisteren vond ik Marcellis een grotere held bijvoorbeeld.
idd is de druk aan het einde van de wedstrijd vele malen hoger, zeker bij zo'n belang, en zo'n stand.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:57 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij een save in de 93e minuut meer druk is om absoluut niet mis te grijpen, bij de 30e speelt er onbewust waarschijnlijk toch mee dat er nog een uur gevoetbalt moet worden, dus dat er nog kans is om een foutje goed te maken.
Maar goed, ik ben geen keeper, dus misschien heb ik het wel helemaal mis.
Die penalties van Tottenham die raak gingen waren ook op 1 na perfect ingeschoten en dus onhoudbaar, eentje was niet helemaal perfect en die pakte Gomez dan ook op een haar na, verder zat hij bijna elke keer in de goede hoek.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:02 schreef N.i.c.k het volgende:
Hij had gister 3 formidabele reddingen. Verder pakte hij een penalty die redelijk goed was ingeschoten. Maar 1 pingel houden is niet bijster veel.
Ben ik wel met je eens, gelukkig kosten zijn "momentjes" meestal geen punten en hebben zijn geweldige reddingen er wel al een heleboel opgeleverd.quote:Verder had hij ook weer een enkel 'momentje' hier en daar, hetgeen hem vooral Europees vaker voorkomt. Het is denk ik hieraan te danken dat de topclubs nog niet aan hem beginnen te trekken.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:20 schreef Messenga het volgende:
Wat zou PSV zijn zonder Gomes?
Vervangbaar? Iemand in de selectie die zo snel 26 doelpunten kan maken?quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:57 schreef Messenga het volgende:
[..]
Een ploeg die een spits niet tot zijn beschikking heeft, maar wel vervangbaar is. Nu jij.
Een spits die 26 doelpunten maakt is wel weer te koop. Een echt goede keeper is erg schaars.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:40 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Vervangbaar? Iemand in de selectie die zo snel 26 doelpunten kan maken?
overigens word dit offtopic
quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:46 schreef AminBen het volgende:
die redding op die bal van Malbranque in de 120e minuut was magie
quote:
Hij verdient het zeker weten..quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:24 schreef LudoSanders het volgende:
Gomes
Ik neem aan dat hij dit jaar de voetballer van het jaar krijgt uitgereikt?
En dan mag Stekelenburg nog niet eens de schoenveters van Gomes dichtmaken.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:23 schreef N.i.c.k het volgende:
Keepers zijn denk ik in zijn algemeen moeilijk vervangbaar. Ik zou zo 1,2,3 ook geen vervanging kunnen verzinnen voor Stekeleburg.
Kijk maar naar Beckham. Die liet het ook vaak afweten op belangrijke momenten. Een Zidane, Jordan, dat soort sporters laten dan zien wie de echte kerels zijn. En een goal tegen in de 93e minuut is dodelijk. Dus Gomes is een echte 'clutchplayer'.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:47 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Scoren dan wel een briljante redding maken op dat moment is juist wat de mannen van de jongens onderscheidt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kijk maar naar Beckham. Die liet het ook vaak afweten op belangrijke momenten. Een Zidane, Jordan, dat soort sporters laten dan zien wie de echte kerels zijn. En een goal tegen in de 93e minuut is dodelijk. Dus Gomes is een echte 'clutchplayer'.
Niet binnen de huidige selectie iigquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:57 schreef Messenga het volgende:
[..]
Een ploeg die een spits niet tot zijn beschikking heeft, maar wel vervangbaar is. Nu jij.
Kan je andersom ook zeggen hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet binnen de huidige selectie iig. Sowieso is Huntelaar de eerste spits sinds jaren die weer eens het doel weet te vinden bij Ajax. Zonder Huntelaar deed Ajax al lang niet meer mee voor de titel
.
Helaas geen dutch.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 02:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gomes is clutch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |