Zeg dat welquote:
Dat van Bot was echt schandalig, 10 seconden in het veld en direct 2 tackles puur op het lichaam ipv de bal. En v. Egmond vond het niet nodig om een kaart te geven.quote:Heracles Almelo houdt de schade beperkt
DOETINCHEM - Met meer geluk dan wijsheid slaagde Heracles er afgelopen zaterdag in zonder schade uit het duel met De Graafschap te komen. Belangrijker dan het punt na de 0-0, was het feit dat niemand ernstig geblesseerd raakte. In de aanloop naar het historische treffen van komende woensdag in de halve finale van de KNVB-beker, was de strijd op de steppe van de Vijverberg er namelijk een vol gevaren.
Punt één was daar het dramatische en betaald voetbal onwaardige veld in Doetinchem. Met de wetenschap dat het veld alleen door de hoofdmacht van De Graafschap wordt gebruikt, is het eigenlijk een schandaal dat de KNVB een dusdanige ondergrond accepteert als speelveld voor de eredivisie. Ten tweede had trainer Jan de Jonge een aantal van zijn spelers blijkbaar de opdracht gegeven de gasten het voetbal met alle mogelijke middelen te beletten.
Scheidsrechter Dick van Egmond keek rustig toe, weigerde op te treden tegen doldrieste acties van de 'Superboeren' en gaf zo de thuisclub het signaal dat bijna alles mocht.
De belichaming van die strijdwijze was voormalig FC Twente-speler Arnar Vidarsson. De IJslander is normaal gesproken een voetballer die het van zijn redelijke techniek en inzicht moet hebben, maar hij beperkte zich dit keer vooral tot het neersabelen van vormgever Gonzalo Garcia Garcia. De Uruguyaan kwam geen moment toe aan zijn favoriete spel en de schoonheid van het voetbal werd door brute en vaak domme kracht tenietgedaan. Bovendien leek een aantal Heraclieden al met het hoofd bij de halve finale van de beker. En was het duel in Doetinchem toch vooral een hinderlijk tussendoortje.
De Graafschap speelde voetbal dat in de onderste helft van de eerste divisie wordt gespeeld. Bijna elke bal blind naar voren roeien en dan maar zien wat er van komt. De strijdwijze leverde zowaar nog een punt op, doordat Heracles in de 90 minuten nooit controle had over de wedstrijd. Nooit werd een rustmoment gevonden om een man meer te creëren. Dat mocht Heracles zichzelf natuurlijk ook aanrekenen. De gasten, zonder de geschorsten Quansah en Boakye, moesten wel mee in het spel van de thuisploeg en de laatste weken hebben juist bewezen dat dat niet het spelletje is dat Heracles momenteel graag speelt.
Het werd daarom een slijtageslag waarin overleven en de boel heelhouden het credo werd. En dat was makkelijker gezegd dan gedaan, want met het inbrengen van René Bot, bracht trainer Jan de Jonge een doldwaze schopper in het veld. Zijn eerste twee daden waren het onbestraft omver schoppen van Garcia-Garcia.
Dat in de slotfase Martin Christensen de kans op de winnende treffer liet liggen, paste wel in het beeld van de partij die zonder kleerscheuren werd afgesloten.
Voor Heracles is het een voordeel dat het zaterdag al speelde. De ploeg heeft daardoor een dag langer om toe te werken naar de halve finale van de beker overmorgen tegen Roda JC. De Limburgers speelden gisteren hun loodzware wedstrijd tegen landskampioen PSV (1-1), onder toeziend oog van Heerkes en zijn assistent Hendrie Krüzen, maar of zij in het modderballet van Limburg veel wijzer zijn geworden...?
www.tctubantia.nl
En wie mogen dat dan wel niet zijn?quote:
Volgens mij een blondje met hoge hakjes en een strakke broekquote:Op maandag 17 maart 2008 12:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dat zou je toch moeten weten, aangezien er bij Heracles bijna geen vrouwen op de tribune zitten.
Dunno!?quote:Op maandag 17 maart 2008 12:06 schreef Vince22 het volgende:
Waar is het "Fokkers in het Polman Stadion" trouwens gebleven?
Nee!quote:
Geheimzinnig typje.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dat zou je toch moeten weten, aangezien er bij Heracles bijna geen vrouwen op de tribune zitten.
Hij wil de vrouwen voor zichzelf houden, snap dat danquote:
Die jij bedoeld (denk ik) wel ja. Zit ook in de supportersvereniging.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:44 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Volgens mij een blondje met hoge hakjes en een strakke broek
Gaat ze ook wel eens naar uitwedstrijden?
Ze zijn al 4 nog vrijgezel. Wat ze daar verder uitvreten dat weet ik nietquote:Op maandag 17 maart 2008 12:59 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hij wil de vrouwen voor zichzelf houden, snap dat dan
Als het de meiden zijn die ik denk dat het zijn dan is dat al mislukt
Zit me niet te jennen! Dan ben je hier aan het verkeerde adres!quote:Op maandag 17 maart 2008 13:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Die jij bedoeld (denk ik) wel ja. Zit ook in de supportersvereniging.
Verder is het niet echt boeiend wie die meiden zijn. Stel ze met de bekerfinale wel voor. Oh nee![]()
quote:Op maandag 17 maart 2008 13:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ze zijn al 4 nog vrijgezel. Wat ze daar verder uitvreten dat weet ik niet.
Ik heb trouwens al wel een vriendin, dus voor mezelf houden hoeft sowieso niet.
Als ze de bekerfinale halen, kan je mee naar de kuip hoorquote:Op zondag 16 maart 2008 23:35 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik vind Heracles ook gewoon een leuke club met altijd een geweldige sfeer, als ik in de buurt had gewoond had ik zeker ook af en toe langs gekomen
Dat is waar, maar om constant 250km heen en 250 terug te rijden vind ik iets teveel van het goeie, het zou trouwens een geweldige actie zijn als jullie die beker wegkapen.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nederland is klein, alles is in de buurt.
Woensdag gaat het hoop ik weer spoken. Ik vind vooral fantastisch dat onze lange zijde ook helemaal losgaat soms, afgelopen week toen die Utrechtsupporters 'laat je club maar in de steek zongen' toen een man werd afgevoerd na een hersenbloeding was de reactie van de lange zijde echt
Ik was wel benieuwd in welk vak die dames te aanschouwen warenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:16 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ook, dus je had ze ook niet hoeven delen. Maar Zapper klonk wel geintresseerd
quote:Op maandag 17 maart 2008 18:57 schreef Elwood1802 het volgende:
Voor woensdag kaartje weten te bemachtigenVak R
Denk het wel, ik verbaas me dat het bij ons nog niet helemaal is uitverkocht.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:04 schreef Elwood1802 het volgende:
ZOu btw het uitvak vol zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |