Het gaat niet om de spelling of het feit dat mensen soms een typfout maken. Het gaat om de hele cultuur van randdebielen die systematisch "me" gebruiken waar "mijn" hoort te staan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:45 schreef House-Musik het volgende:
Spellingshuilies
Ik zeg meestal gewoon men ipv mijn...
Waarom in godsnaam? Om die ene letter minder die je dan moet typen?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:45 schreef House-Musik het volgende:
Spellingshuilies
Ik zeg meestal gewoon men ipv mijn...
O wacht TS heeft het over typen ...quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Om die ene letter minder die je dan moet typen?
Duh... natuurlijk gaat het om geschreven taal. Nederland zit vol dialecten, dus je krijgt in spreektaal altijd wel wat klanken die in de buurt komen van de klacht van TS. Maar geschreven is het natuurlijk uiterst lelijk. Wanneer ik het in een sollicitatiebrief tegenkom, is het direct een streep door die kandidaat.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:52 schreef House-Musik het volgende:
[..]
O wacht TS heeft het over typen ...
Typen doe ik wel meestal gewoon mijn maar als ik praat wordt het meer iets van men.
Inderdaad. Vreselijk irritant.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:30 schreef JDude het volgende:
Goede klacht.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:25 schreef ursel het volgende:
Ik stem voor een wijziging in de van Dale..![]()
Wanneer de taalbeheersing al zo in verval raakt, dan volgt de rest vanzelf...quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:42 schreef Rekkie het volgende:
Nou het is inderdaad wel het einde van de wereld hoor.... me in plaats van mijn
quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:59 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Wanneer de taalbeheersing al zo in verval raakt, dan volgt de rest vanzelf...
Wat er op volgt zijn mensen die alleen nog maar in gekrabbel kunnen reageren... daar is blijkbaar het verval van het taalgebruik al in een ver gevorderd stadium... lezen kunnen ze gelukkig nog wel...quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:30 schreef JDude het volgende:
Goede klacht.
Je bent me voor. Dat vind ik nóg ergerlijker dan me. En ik vind me waar mijn moet staan al zeer irritant.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:07 schreef BobbyHill het volgende:
Veel erger zijn mensen die het verschil niet meer zien tussen eens en is. Zo treurig.
Hier een allochtoon die wel weet hoe het moetquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:11 schreef flex_dildeau het volgende:
En wat dacht je dan van "is" in plaats van "eens", er schijnen mensen te bestaan die echt denken dat beide mogelijkheden goed zijn.
Voorbeeld;
Zullen we "is" een biertje gaan drinken?
Ons land wordt niet alleen door multikul (weet je) maar ook door allochtoon taalbarbar"is"me" bedreigt.
TS heeft wat mij betreft een punt.
Erger me (hier dus wel) dood aan dit taalgebruik.
Stel dat je het andersom zou doen: Erger mijn dood aan dit taalgebruik. (klinkt enigszins Haags)
Onze taal is duidelijk al langer naar de klote.
Nu nog we i.p.v. wijn?quote:
Ik sluit me aan, zo langzamerhand begin ik het vermoeden te krijgen dat allochtonen de Nederlandse taal gemiddeld beter machtig zijn dan autochtonen. Misschien is het inburgeringsexamen wel zwaarder dan de gemiddelde opleiding in dit land, in ieder geval daar waar het op de taal aankomt.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hier een allochtoon die wel weet hoe het moet
Wordt bedreigd met een d, om te beginnen.
En het is inderdaad: "ik erger me dood" want me verwijst in deze naar 'mezelf'
Mn doe ik ook nog wel eens. Stoor ik me toch een stuk minder aan, mn vrindquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:26 schreef RickTheGreatest het volgende:
In MSN etc. typ ik altijd "mn" omdat ik dat ook zeg, bij iets formeels natuurlijk niet!
Maar me kan inderdaad echt niet! Terechte klacht!
Dat komt eigenlijk overeen met 'm'n vriend', wat weer niet echt fout is. Dat je daar een leesteken weglaat is niet netjes, maar taalkundig is het niet zo afzichtelijk als 'me vriend'.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:33 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Mn doe ik ook nog wel eens. Stoor ik me toch een stuk minder aan, mn vrind![]()
Goh volgens mij ga je emigreren en wil je graag dat heel FOK! dat weetquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
taalpuristen en spellingjosties zijn echt de ergste mensen die er hier in nedrland rondlopen.
Ik erger me zo aan het feit dat dat soort mensen anderen afschrijven omdat ze niet normaal nederlands schrijven of spreken, besides, het zegt geen fuck over hun verdere kunnen en laten
En waarom zou je er zo aan ergeren? Als ik zeg, ik vindt dat goed of zulle we ff biertje pakkn, of me toastie is klaar ff w8en, begrijpt toch iedereen wat ik bedoel?
Ben blij dat ik dan ook ga emigreren eind july, yay
mede dankzij dit soort topics vol met taalpuristen dud.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Goh volgens mij ga je emigreren en wil je graag dat heel FOK! dat weet
Dat is sneuquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
mede dankzij dit soort topics vol met taalpuristen dud.
En als je gaat emigreren gaan dit soort topics weg?quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
nou en!quote:
iig 1 iemand midner in nl die niet normaal kan typen/schrijvenquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:07 schreef Rikketik het volgende:
[..]
En als je gaat emigreren gaan dit soort topics weg?
Dan ben jij geloof ik diegene die zich overmatig druk maakt over zaken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zo hoort het gespeld te worden hoor.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:19 schreef amaranta het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens over SOWIESO!
Ow, vreselijk.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:18 schreef Metalfreak het volgende:
Zeer terechte klacht, het irriteert me ook mateloos.
Nog zoiets: "na" in plaats van "naar" schrijven... Ik vraag dan altijd wat ze erna gaan doen.
amarante bedoelt dat veel mensen het verkeerd schrijven, b.v. als zowiezow/zowieso/sowiezo/etc.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:22 schreef Weakling het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zo hoort het gespeld te worden hoor.
http://www.vandale.nl/van(...)k/?zoekwoord=sowieso
Overigens ben ik het ook wel eens met de klacht. Het is niet erg om een spelfoutje te maken, maar consequent kromme zinnen maken en verkeerd woordgebruik is het andere uiterste.
"Na" ipv "Naar" is inderdaad ook een topic waardigquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:18 schreef Metalfreak het volgende:
Zeer terechte klacht, het irriteert me ook mateloos.
Nog zoiets: "na" in plaats van "naar" schrijven... Ik vraag dan altijd wat ze erna gaan doen.
Ik pleit voor het instellen van een religieuze taalpolitie met verregaande bevoegdheden tot het toedienen van lijfstraffen in geval van het genoemde taalmisbruik.quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De vraag is of er überhaupt wel een synoniem bestaat voor sowieso.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:19 schreef amaranta het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens over SOWIESO!
Inderdaadquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:11 schreef flex_dildeau het volgende:
En wat dacht je dan van "is" in plaats van "eens", er schijnen mensen te bestaan die echt denken dat beide mogelijkheden goed zijn.
Voorbeeld;
Zullen we "is" een biertje gaan drinken?
Ons land wordt niet alleen door multikul (weet je) maar ook door allochtoon taalbarbar"is"me" bedreigt.
TS heeft wat mij betreft een punt.
Erger me (hier dus wel) dood aan dit taalgebruik.
Stel dat je het andersom zou doen: Erger mijn dood aan dit taalgebruik. (klinkt enigszins Haags)
Onze taal is duidelijk al langer naar de klote.
Nee, dat wijf in die gouden slaapzak danquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:26 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik pleit voor het instellen van een religieuze taalpolitie met verregaande bevoegdheden tot het toedienen van lijfstraffen in geval van het genoemde taalmisbruik.
En offtopic: die knul helemaal rechts heeft het nét niet helemaal door. De dame voor hem heeft een BH aan en is best in staat om haar eigen tieten te dragen. De dame linksvoor, in het paarse dingetje, heeft daarentegen wél hulp en ondersteuning nodig.
hoe dan ook?quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:28 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
De vraag is of er überhaupt wel een synoniem bestaat voor sowieso.
Drie germanismen in één zin... dat worden stokslagen van de taalpolitie voor * BeelzeBufo !
Kalm anquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
iig 1 iemand midner in nl die niet normaal kan typen/schrijven
ik ben nou zo iemand die alles doormekaar typt enne da boeit me ginne reetquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bent me voor. Dat vind ik nóg ergerlijker dan me. En ik vind me waar mijn moet staan al zeer irritant.
Jouw mening telt dan ook mee voor spek en bonenquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:06 schreef T42 het volgende:
[..]
ik ben nou zo iemand die alles doormekaar typt enne da boeit me ginne reet
owjah ben geen vmbo-er al lang nie meer
Die is ook triestquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef Ravage het volgende:
En mensen die "hea" schrijven i.p.v. hè
Om nog eens een stapje verder te gaan:quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:12 schreef Walter81 het volgende:
Kijk nou zelf, een zin als deze ziet er toch niet uit? :" Ik zal is naar me moeder gaan."
quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:14 schreef DSS24 het volgende:
Alsjemijnou zeg,
Net als die wankers die kennen en kunnen door elkaar halen.
het verschil tussen kennen, kannen kunnen we niet!quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:14 schreef DSS24 het volgende:
Alsjemijnou zeg,
Net als die wankers die kennen en kunnen door elkaar halen.
Je vergeet de kanker-luie werkelozen!quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:20 schreef rival het volgende:
heeeey, ik voel ME aangesproken door dit topic
heb je ooit een amsterdammer MIJN horen zeggen ipv ME?
waarom mag ik het dan niet zo typen?
en probeer het niet af te schuiven op de jeugd of de breezer cultuur oid (haal ik uit je voorbeeldzinnen)
IK praat zo... dus typ zo!
ook daar moeje et niet op afschuiven...quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:24 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Je vergeet de kanker-luie werkelozen!
Jezelf fatsoenlijk kunnen uitdrukken in geschreven taal is toch wel een belangrijke kwaliteit. Ik weet ook niet waar jij naar gaat emigreren, maar als je bijvoorbeeld in het Engels 'better as you' schrijft zal dat je ook echt wel aangerekend worden. Taalpurisme is één ding, maar het niet fatsoenlijk kunnen hanteren van een aantal basale regeltjes zegt wel wat over iemand.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
taalpuristen en spellingjosties zijn echt de ergste mensen die er hier in nedrland rondlopen.
Ik erger me zo aan het feit dat dat soort mensen anderen afschrijven omdat ze niet normaal nederlands schrijven of spreken, besides, het zegt geen fuck over hun verdere kunnen en laten
En waarom zou je er zo aan ergeren? Als ik zeg, ik vindt dat goed of zulle we ff biertje pakkn, of me toastie is klaar ff w8en, begrijpt toch iedereen wat ik bedoel?
Dit is echt de meest trieste reden om te gaan emigreren ooit.....quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
het zijn stakkers die op school niet hebben opgeletquote:Op woensdag 12 maart 2008 08:29 schreef r2dGeert het volgende:
Godverdegodver. Debielen die denken dat ze "me" moeten gebruiken waar "mijn" hoort te staan omdat ze te dom zijn, te veel breezers drinken of denken dat het tof is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ergert je of het irriteert je ...quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:02 schreef R00sje het volgende:
Meestal zijn het ook van die figuren die het woord vanaaf gebruiken.... Heb ook veel mensen in mijn msn lijst staan, die altijd me i.p.v. mijn typen. Ik irriteer me er ook altijd aan.
Leg de grap anders even uitquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je ergert je of het irriteert je ...
quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:53 schreef Rekkie het volgende:
"Tog"
Die mogen direct aan het (lach)gas
Moet zeggen dat ik 'zowiezo' of 'zowieso' in plaats van 'sowieso', nog minder erg vind dan woorden als 'zobizo, 'sobieso' of 'zo en zo'... Echt ontzettend triest hoe slecht sommige mensen zijn in Nederlands.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:26 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
amarante bedoelt dat veel mensen het verkeerd schrijven, b.v. als zowiezow/zowieso/sowiezo/etc.
[..]
"Na" ipv "Naar" is inderdaad ook een topic waardig
Lol, hoe kom je er op ...quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:29 schreef r2dGeert het volgende:
Al deze debielen moeten ze op een onbewoond eiland zetten, dat eiland "me neus" noemen en vanaf een afstandje er 1 flesje bacardi breezer neerplempen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |