Het gaat niet om de spelling of het feit dat mensen soms een typfout maken. Het gaat om de hele cultuur van randdebielen die systematisch "me" gebruiken waar "mijn" hoort te staan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:45 schreef House-Musik het volgende:
Spellingshuilies
Ik zeg meestal gewoon men ipv mijn...
Waarom in godsnaam? Om die ene letter minder die je dan moet typen?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:45 schreef House-Musik het volgende:
Spellingshuilies
Ik zeg meestal gewoon men ipv mijn...
O wacht TS heeft het over typen ...quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Om die ene letter minder die je dan moet typen?
Duh... natuurlijk gaat het om geschreven taal. Nederland zit vol dialecten, dus je krijgt in spreektaal altijd wel wat klanken die in de buurt komen van de klacht van TS. Maar geschreven is het natuurlijk uiterst lelijk. Wanneer ik het in een sollicitatiebrief tegenkom, is het direct een streep door die kandidaat.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:52 schreef House-Musik het volgende:
[..]
O wacht TS heeft het over typen ...
Typen doe ik wel meestal gewoon mijn maar als ik praat wordt het meer iets van men.
Inderdaad. Vreselijk irritant.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:30 schreef JDude het volgende:
Goede klacht.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:25 schreef ursel het volgende:
Ik stem voor een wijziging in de van Dale..![]()
Wanneer de taalbeheersing al zo in verval raakt, dan volgt de rest vanzelf...quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:42 schreef Rekkie het volgende:
Nou het is inderdaad wel het einde van de wereld hoor.... me in plaats van mijn
quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:59 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Wanneer de taalbeheersing al zo in verval raakt, dan volgt de rest vanzelf...
Wat er op volgt zijn mensen die alleen nog maar in gekrabbel kunnen reageren... daar is blijkbaar het verval van het taalgebruik al in een ver gevorderd stadium... lezen kunnen ze gelukkig nog wel...quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:30 schreef JDude het volgende:
Goede klacht.
Je bent me voor. Dat vind ik nóg ergerlijker dan me. En ik vind me waar mijn moet staan al zeer irritant.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:07 schreef BobbyHill het volgende:
Veel erger zijn mensen die het verschil niet meer zien tussen eens en is. Zo treurig.
Hier een allochtoon die wel weet hoe het moetquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:11 schreef flex_dildeau het volgende:
En wat dacht je dan van "is" in plaats van "eens", er schijnen mensen te bestaan die echt denken dat beide mogelijkheden goed zijn.
Voorbeeld;
Zullen we "is" een biertje gaan drinken?
Ons land wordt niet alleen door multikul (weet je) maar ook door allochtoon taalbarbar"is"me" bedreigt.
TS heeft wat mij betreft een punt.
Erger me (hier dus wel) dood aan dit taalgebruik.
Stel dat je het andersom zou doen: Erger mijn dood aan dit taalgebruik. (klinkt enigszins Haags)
Onze taal is duidelijk al langer naar de klote.
Nu nog we i.p.v. wijn?quote:
Ik sluit me aan, zo langzamerhand begin ik het vermoeden te krijgen dat allochtonen de Nederlandse taal gemiddeld beter machtig zijn dan autochtonen. Misschien is het inburgeringsexamen wel zwaarder dan de gemiddelde opleiding in dit land, in ieder geval daar waar het op de taal aankomt.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hier een allochtoon die wel weet hoe het moet
Wordt bedreigd met een d, om te beginnen.
En het is inderdaad: "ik erger me dood" want me verwijst in deze naar 'mezelf'
Mn doe ik ook nog wel eens. Stoor ik me toch een stuk minder aan, mn vrindquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:26 schreef RickTheGreatest het volgende:
In MSN etc. typ ik altijd "mn" omdat ik dat ook zeg, bij iets formeels natuurlijk niet!
Maar me kan inderdaad echt niet! Terechte klacht!
Dat komt eigenlijk overeen met 'm'n vriend', wat weer niet echt fout is. Dat je daar een leesteken weglaat is niet netjes, maar taalkundig is het niet zo afzichtelijk als 'me vriend'.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:33 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Mn doe ik ook nog wel eens. Stoor ik me toch een stuk minder aan, mn vrind![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |