abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:48:22 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_57346902
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:23 schreef Chewie het volgende:
Waarmee het dus een totaal leeg begrip is geworden.
Tsja, net als "I'm Lovin It", of "Always Coca Cola", maar het blijft wel hangen
Gaat mij erom dat Clinton zelf ook met changeflyertjes liep te strooien. Da's net zo "leeg" dan.
quote:
Zoals al eerder gezegd gaan de primaries dan ook tussen "a giant douche" en "a turd sandwich" en dat gaat het straks ook bij de verkiezingen.
Tsja, dan hoef je sowieso geen Amerikaanse verkiezing te volgen gok ik, als Southpark je leidraad is
Haters everywhere but I don't really care.
pi_57347324
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:48 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tsja, net als "I'm Lovin It", of "Always Coca Cola", maar het blijft wel hangen
Gaat mij erom dat Clinton zelf ook met changeflyertjes liep te strooien. Da's net zo "leeg" dan.
Ja maar dat had ik al eerder aangegeven.
[..]
quote:
Tsja, dan hoef je sowieso geen Amerikaanse verkiezing te volgen gok ik, als Southpark je leidraad is
De verkiezingen zijn redelijk interessant, de kandidaten niet.
pi_57350254
AD.nl
quote:
Obama maakt zich op voor genadeklap

NEW YORK - Met nog zes weken te gaan tot de volgende verkiezingsronde in Pennsylvania, legde Obama gisteren het grondwerk voor een verrassingsaanval door in Mississippi de winst te grijpen.

Het campagneteam van Barack Obama tempert al te hoge verwachtingen. ‘Pennsylvania is net zo belangrijk als de andere tien staten waar nog verkiezingen worden gehouden. En Hillary Clinton moet er dik kunnen winnen want ze staat voor in de peilingen’.

Met het strategische spel hoopt Obama in Pennsylvania straks genoeg te hebben aan een kleine winst of gelijkspel om Clinton de genadeklap toe te dienen.

De presidentskandidaat breidde dinsdag zijn voorsprong alvast verder uit. Hij won met 61 procent van de stemmen in de zuidelijke staat Mississippi. Bovendien werd bekend dat Obama in Texas uiteindelijk meer delegatieleden heeft verworven dan zijn concurrent. Eerst werd er nog vanuit gegaan dat Clinton hier had gewonnen.

Uit de uitslagen in Mississippi bleek dat Obama opnieuw overweldigende steun kreeg van zwarte kiezers. Meer dan 90 procent van de Amerikanen van Afrikaanse afkomst in de staat koos voor hem. De uitslag legde echter ook Obama’s zwakte in de zuidelijke staten bloot. De overgrote meerderheid van de blanke kiezers koos voor Clinton en dat is een slecht voorteken voor Obama als hij de nominatie wint en het tegen een van de Republikeinen op moet nemen.

De klinkende overwinning volgde op een dag van ruziën over uitspraken van Clinton-supporter Geraldine Ferraro. De voormalige vicepresidentskandidaat zei dinsdag in een interview: ,,Als Obama een blanke man was, zou hij zich niet in deze positie bevinden. En als hij een vrouw was, zou hij zich niet in deze positie bevinden. Hij heeft geluk dat hij is wie hij is.’’

Obama verwierp de uitspraak onmiddellijk en voegde er aan toe dat een Amerikaan van Afrikaanse afkomst met zijn naam niet snel in het ‘handboek voor presidentskandidaten voorkomt’. Zijn campagne eiste dat Clinton de banden met Ferraro, een belangrijke fondsenwerver, doorsnijdt. Vorige week stapte een adviseur van Obama op nadat ze Clinton een ‘monster’ had genoemd.

Clinton verklaarde dat ze het oneens is met de uitspraken, maar dat ze geen stappen onderneemt om zich van Ferraro te distantiëren. Ferraro zelf verklaarde later diep beledigd te zijn door de golf aan vijandelijke reacties op haar uitlatingen.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 13-03-2008 13:25:46 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:19:51 #104
28167 matthijst
pi_57350284
Clinton gisteravond:
over Florida en Michigan
"The Michigan results should count, even if Obama's name did not appear on the ballot. That was his choice, There was no rule or requirement that he take his name off the ballot. His supporters ran a very aggressive campaign to try to get people to vote uncommitted."
"If there is to be any difference between my proposal that we count these votes and any other course of action, it should be a complete re-do of the primary and nothing else is fair," she says.

Over Ferraro
"I certainly do repudiate it and I regret deeply that it was said. Obviously she doesn't speak for the campaign, she doesn't speak for any of my positions, and she has resigned from being a member of my very large finance committee."

over Katrina
"I've said it publicly, and I say it privately: I apologize, and I am embarrassed that our government so mistreated our fellow citizens ... It was a national disgrace," she said.
pi_57350456
quote:
Obama en Clinton kunnen alle kanten op

http://www.pzc.nl/algemee(...)n-alle-kanten-op.ece

door onze correspondent Frank Hendrickx.
donderdag 13 maart 2008 | 03:05 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 13 maart 2008 | 08:38

WASHINGTON - Barack Obama en Hillary Clinton maken zich op voor een zes weken durende campagne in Pennsylvania, de zoveelste cruciale voorverkiezing in de nu al historische strijd om de Democratische nominatie.

Hoe gaat dit eindigen? Drie scenario's.

Scenario 1: Barack Obama neemt in Pennsylvania de laatste twijfel weg. De 46-jarige senator had de strijd al meerdere keren kunnen beslissen. Voor de recente voorverkiezingen in Texas en Ohio stonden naar verluidt vijftig 'supergedelegeerden' klaar om over te lopen naar Obama. Er was één probleem: hij verloor in beide staten.

Obama heeft een ruime voorsprong in het aantal gedelegeerden: 1585 versus 1473 voor Clinton. Hij heeft twee keer zo veel staten gewonnen en landelijk gezien meer stemmen gekregen. Het draait er nu om dat hij de steun krijgt van een aanzienlijk deel van de 796 supergedelegeerden om de nominatie veilig te stellen.

De campagne van Obama zet de partijbonzen onder druk om 'de wil van het volk' te volgen, maar supergedelegeerden maken hun eigen afwegingen. Partijkopstukken willen zeker weten dat Obama geen 'bokser met een glazen kin' is, iemand die bij de eerste tik onderuit gaat. Een overwinning in Pennsylvania zal veel twijfelaars over de streep trekken.

Scenario 2: Hillary Clinton ontmaskert de zwaktes van Obama. De voormalige First Lady heeft met haar terugkeren het imago opgebouwd van iemand die nooit opgeeft. Dat is de reden dat ze nog steeds niet is afgeschreven. Clinton staat voor een bijna onmogelijk opgave, maar niemand durft uit te sluiten dat ze het onmogelijk gaat doen.

Adviseurs van de senator uit New York erkennen dat hun kandidaat de achterstand op Obama in het aantal gekozen gedelegeerden niet meer zal goedmaken. Zelfs als de gediskwalificeerde staten Miami en Michigan alsnog meetellen verandert dat niet. Om de nominatie binnen te slepen, zal Clinton een ruime meerderheid van de supergedelegeerden achter zich moeten krijgen. Haar campagne is er op gericht om die partijbonzen te verleiden alsnog voor haar te kiezen.

Scenario 3: De strijd wordt pas beslecht op de partijconventie. Het nachtmerriescenario voor de Democratische partij is dat geen van beide kandidaten voor augustus de benodigde 2024 gedelegeerden behaalt.

Beide kampen zullen in dat geval een leger van advocaten meenemen naar de conventie om eindeloos te steggelen over de interpretatie van de partijprocedures.
.
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:32:11 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57350529
Wat een zooitje in de Dem. partij. Hoe langer het duurt, des te gunstiger voor de GOP. En dat terwijl dit het jaar van de democraten zou moeten zijn. Yeah right .......

Montov, doe 's effe het juiste filter op dit topic zetten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57350686
John McCains spiritual guide over de Islam: "The fact is that America was founded, in part, with the intention of seeing this false religion destroyed, and I believe September 11, 2001, was a generational call to arms that we can no longer ignore."

John McCain heeft zich omringd met extremistische gekken, maar goed, het is dan ook de Republikeinse kandidaat. Dat doet hij niet omdat dat politiek handig is, nee, John McCain zelf is een extremistische gek.
pi_57350787
quote:
The fact is that America was founded, in part, with the intention of seeing this false religion destroyed,

Hij heeft nog nooit van het First Amendment gehoord geloof ik...
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:51:42 #109
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57352040
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:06 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk. 15% van de kiezers van Clinton zouden ontevreden zijn als Clinton wint...
quote:
Approximately 25 percent of Clinton's voters in Mississippi were Republicans voting for a candidate they hate in order to try to undermine Barack Obama. Obama's 61-37 margin of victory in Mississippi would have been around 70-30 without Clinton's Republican voters

(...)

In other words, about 3 percent of the voters in Ohio and Texas were Republicans newly voting for Hillary Clinton out of purely tactical reasons, to try to ruin the Democratic race.

(...)

Pat Buchanan declared during the MSNBC coverage of the Mississippi vote, "Apparently Clinton's voters don't like Obama." That's probably because more than one-quarter of Clinton's voters were Republicans, and nearly all of them were voting in an effort to hurt Obama.

(...)

Hillary Clinton's "big wins" in March failed to help her close the delegate gap, and she cannot possibly win the pledged delegate race against Obama. The only hope for Hillary Clinton is that Republican voters will help her reduce the gap against Obama, and that the superdelegates will somehow be convinced to obey the will of Rush Limbaugh and his acolytes by stealing the election from the legitimate voters.
http://www.alternet.org/election08/79506/?page=1
Géén kloon van tvlxd!
pi_57352498
Ook wel weer een triest systeem eigenlijk. Republikeinen die even gaan lopen zieken in de andere partij.
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:51:16 #111
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_57353220
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:28 schreef pberends het volgende:

[..]

.
Weinig nieuws in het artikel, behalve dat Miami blijkbaar een staat is...
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:46:21 #112
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_57354422
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:39 schreef Monidique het volgende:
John McCain heeft zich omringd met extremistische gekken, maar goed, het is dan ook de Republikeinse kandidaat. Dat doet hij niet omdat dat politiek handig is, nee, John McCain zelf is een extremistische gek.
Obama ging altijd ter kerk in Chicago bij een controversiële dominee, die er nogal ferme standpunten op na houdt over 11 september, zwarte Republikeinen, en de "US-KKK-A", zoals deze reportage van ABC news laat zien, met veel highlights van zijn preken.

Het zijn dat soort dingen dat Obama steeds tegenkomt in zijn campagne (ook Nafta, Rezko), waardoor hij te vaak in het defensief zit en zich moet verantwoorden en haast nooit zelf de agenda bepaalt.
pi_57354670
Uhh... oké...
pi_57355027
Bij Perico krijg je altijd een beetje het idee of Clinton al de nominatie op zak heeft en Obama alleen nog maar meedoet voor spek en bonen. Zoals Gravel en Paul...
pi_57356458
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:11 schreef Toad het volgende:
Bij Perico krijg je altijd een beetje het idee of Clinton al de nominatie op zak heeft en Obama alleen nog maar meedoet voor spek en bonen. Zoals Gravel en Paul...
dat zouden de clinton aanhangers graag geloven eerder dat hij door zijn afkeer tegen obama alles van hillary goed praat en andersom alles afkraakt,het nadeel van zulke acties lijkt me dat je op den duur niet meer serieus objectief kan reageren, waardoor er onzinzinnen uitkomen die een verkeerd beeld geven
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:52:47 #116
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_57357080
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

eerder dat hij door zijn afkeer tegen obama alles van hillary goed praat en andersom alles afkraakt,het nadeel van zulke acties lijkt me dat je op den duur niet meer serieus objectief kan reageren, waardoor er onzinzinnen uitkomen die een verkeerd beeld geven
Mwoah, over het algemeen zitten er hier veel meer Hillary-haters die de hele tijd doen alsof Obama zijn nominatie al op zak heeft en ook grovere afschilderingen niet schuwen.

Mijn posts zijn bedoeld om daar een beetje tegenwicht tegen te bieden, omdat het gewoon een race is waarin nog niets is beslist. Lijkt me daarom ook wel vruchtbaar dat er ook geluiden uit het Clinton kamp te horen zijn, het is incasseren en uitdelen.

Maar ik hou er ook net zo lief mee op hoor, doe de laatste weken niets anders als met Obama aanhangers in debat gaan, men zoekt elkaar en groupe online op.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perico op 13-03-2008 19:00:10 ]
pi_57357811
Steuntje in Perico's rug: http://www.youtube.com/watch?v=knBNX_evIOo
pi_57358153
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:39 schreef Monidique het volgende:
John McCains spiritual guide over de Islam: "The fact is that America was founded, in part, with the intention of seeing this false religion destroyed, and I believe September 11, 2001, was a generational call to arms that we can no longer ignore."

Meer kan ik hier niet op zeggen...
pi_57358239
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:36 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Meer kan ik hier niet op zeggen...
Ik weet het, ik vind het ook behoorlijk schokkend. Vooralsnog heeft Straight Talk McCain deze christenfundamentalist nog niet de deur gewezen...
pi_57358442
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet het, ik vind het ook behoorlijk schokkend. Vooralsnog heeft Straight Talk McCain deze christenfundamentalist nog niet de deur gewezen...
Dat zou wel het politiek correcte antwoord zijn op dergelijke opmerkingen, maar aan de andere kant helpt zo'n figuur je ook wel met het aantrekken van bepaalde groepen kiezers. En dat zijn nou net de groepen kiezers waar McCain het niet zo geweldig doet.

De was overigens grotendeels voor de uitspraak van de adviseur, maar eigenlijk ook wel een beetje voor het McCain een extremistische gek noemen door jou...
pi_57358544
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef Evil_Jur het volgende:
De was overigens grotendeels voor de uitspraak van de adviseur, maar eigenlijk ook wel een beetje voor het McCain een extremistische gek noemen door jou...
Waarom? Mag John McCain geen extremistische gek genoemd worden? Misschien heb ik ongelijk, hoor, dat kan, maar het lijkt mij helemaal niet zo'n rare uitspraak. Immers, hij omringt zich met extremisten en christenfundamentalisten, hij roemt hen en hun steun voor hem, hij wil het beleid van een andere extremistische gek (George W. Bush) voortzetten, hij is een oorlogshitser, etcetera. Ik vind het geen -opmerking om zo'n man een extremistische gek te noemen.

Tenzij je denkt dat het anders is, natuurlijk... ik bedoel, ik hoor dat graag.
pi_57358812
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom? Mag John McCain geen extremistische gek genoemd worden? Misschien heb ik ongelijk, hoor, dat kan, maar het lijkt mij helemaal niet zo'n rare uitspraak. Immers, hij omringt zich met extremisten en christenfundamentalisten, hij roemt hen en hun steun voor hem, hij wil het beleid van een andere extremistische gek (George W. Bush) voortzetten, hij is een oorlogshitser, etcetera. Ik vind het geen -opmerking om zo'n man een extremistische gek te noemen.

Tenzij je denkt dat het anders is, natuurlijk... ik bedoel, ik hoor dat graag.
Ik denk inderdaad dat het nogal overdreven is. Als je even goed rondsnuffelt vind je vast ook wel twijfelachtige (in mijn ogen misschien zelfs gestoorde) adviseurs in de andere kampen. Ik zit daar niet zo mee, ik heb juist liever dat een president omringd is door een uiteenlopende groep adviseurs. Denk je ook niet dat McCain misschien voor jou als extremistisch overkomt omdat je zelf politiek nogal ver naar de tegenovergestelde kant zit?

Waarschijnlijk heb ik ook een hogere tolerantie voor militarisme dan jij, maar ik denk dat dat ook voor de meeste Amerikanen geldt. Zelfs na Irak is het idee van een sterke en actieve krijgsmacht nog steeds populair, zo erg zelfs dat ik niet verwacht dat Obama of Clinton hardop zullen roepen dat ze stevig willen bezuinigen op het leger. Sowieso vind ik McCain niet zo'n uitzonderlijke oorlogshitser als ik zijn uitspraken naast andere presidenten leg, anders was JFK dat bijvoorbeeld ook.
pi_57359029
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk inderdaad dat het nogal overdreven is.
Dat denk ik ook. Maar dat is vaak wel handig eventjes.
quote:
Als je even goed rondsnuffelt vind je vast ook wel twijfelachtige (in mijn ogen misschien zelfs gestoorde) adviseurs in de andere kampen.
Snuffel rond en meld het maar.
quote:
Ik zit daar niet zo mee, ik heb juist liever dat een president omringd is door een uiteenlopende groep adviseurs.
Nee. Dat vind ik erg relativistisch... Het betreft hier niet adviseurs, he, het gaat om een man die een heilige oorlog tegen moslims wil en waarvan John McCain gezegd heeft dat het zijn ´spiritual guide´ is. Net als vorige week, het was toen geen adviseur die iets zei, nee, het was een christenfundamentalist die vindt dat joden antisemitisme verdiend hebben en dat er een grote oorlog in het Midden-Oosten moet komen. John McCain was zo ongelooflijk trots dat hij zijn steun mocht ontvangen. Etcetera, etcetera.
quote:
Denk je ook niet dat McCain misschien voor jou als extremistisch overkomt omdat je zelf politiek nogal ver naar de tegenovergestelde kant zit?
Ongetwijfeld en Osama bin Laden vindt mij een immorele zionist, ongetwijfeld, maar de wereld is geen cliché en de waarheid ligt niet in het midden, daar waar rook is, is niet per se vuur, een bot blijft soms gewoon liggen en dat een oorlogshitsende agressieveling mij een extremist zou noemen, maakt hem nog niet minder extremistisch.
quote:
Waarschijnlijk heb ik ook een hogere tolerantie voor militarisme dan jij, maar ik denk dat dat ook voor de meeste Amerikanen geldt. Zelfs na Irak is het idee van een sterke en actieve krijgsmacht nog steeds populair, zo erg zelfs dat ik niet verwacht dat Obama of Clinton hardop zullen roepen dat ze stevig willen bezuinigen op het leger.
Dit heeft weinig te maken met militarisme en de noodzaak voor een sterke en actieve krijgsmacht (ik bedoel: duh, . Wat anders? Een slappe en inactieve krijgsmacht? Hoe vaak staat dat in een verkiezingsprogramma?).
quote:
Sowieso vind ik McCain niet zo'n uitzonderlijke oorlogshitser als ik zijn uitspraken naast andere presidenten leg, anders was JFK dat bijvoorbeeld ook.
John F. Kennedy kan toch een oorlogshitser zijn geweest?
pi_57359339
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar dat is vaak wel handig eventjes.
Ok, daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan
quote:
[..]

Snuffel rond en meld het maar.
Als ik me er echt druk om zou maken misschien, nu kun je slechts hopen dat ik er toevallig iets over tegenkom...
quote:
[..]

Dit heeft weinig te maken met militarisme en de noodzaak voor een sterke en actieve krijgsmacht (ik bedoel: duh, . Wat anders? Een slappe en inactieve krijgsmacht? Hoe vaak staat dat in een verkiezingsprogramma?).
Waar heeft het dan wel wat mee te maken? Een liedje over Iran en die opmerking over 100 jaar in Irak? Daar hebben we het al over gehad, Amerika zit inmiddels ook al meer dan 60 jaar in Duitsland en landen bombarderen lijkt er een beetje bij te horen voor de VS, of het nou grappig is of niet...
quote:
[..]

John F. Kennedy kan toch een oorlogshitser zijn geweest?
Ik denk dus dat veel presidenten zo geinterpreteerd kunnen worden. Sterke taal doet het goed.
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:25:35 #125
28167 matthijst
pi_57359426
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:52 schreef Perico het volgende:
Mwoah, over het algemeen zitten er hier veel meer Hillary-haters die de hele tijd doen alsof Obama zijn nominatie al op zak heeft en ook grovere afschilderingen niet schuwen.
Verschil is dat Obama op alle fronten voor staat en vrijwel niet meer in te halen valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')