Nee , niet nodig.quote:
Het gaat niet over Joling of Gordon of een arts.... Geef nou'ns openheid.quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee , niet nodig.
Moet ik je nog uitleggen, dat een pipo de clown Joling of Gordon met pure idioterie een veelvoud verdienen dat van een arts?
Dat geeft toch genoeg aan hoe VERNEUKT dit hele systeem is.
En da eerlijkheid en rechtvaardigheid dus ver te zoeken zijn.
Nee, ik toon toch iets aan?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het gaat niet over Joling of Gordon of een arts.... Geef nou'ns openheid.
Waarom zou een ander zich dan wel moeten verantwoorden?!quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik toon toch iets aan?
En ik hoef me nergens voor te verantwoorden want ik krijg gene ene flikker. Dankzij datzelfde idiote bedrijfsleven (Sodom en Gommora ten top) . Nou goed?
Als dat een middel zou zijn tot een eerlijke systeem en verhoudingen, dan graag!quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:45 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Waarom zou een ander zich dan wel moeten verantwoorden?!
Wat DS4 al zei, tov iemand in Tsjaad verdien jij exorbitant veel. Dus eerst graag volle openheid, want in zijn ogen ben jij een graaier.quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dat een middel zou zijn tot een eerlijke systeem en verhoudingen, dan graag!
Niet de wetgever veroorzaakt de exorbitante verschillen. Het is een kwaad dat met kwaad moet worden bestreden.
In jouw optiek zijn deze waarden ver te zoeken. Want wat voor mij eerlijk en rechtvaardig is, is voor mij anders. Leg me eens uit waarom het systeem dat jij voor staat het meest eerlijk danwel rechtvaardig is, en op welke gronden baseer je dat?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus in het vervolg kunnen CEO's zeggen dat ze vinden dat ze helemaal niet veel krijgen en dus geen openheid hoeven te geven?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
En ik hoef me nergens voor te verantwoorden want ik krijg gene ene flikker.
CEO's werken iha weldegelijk hard en maken veel uren. Het is onzin om dat te ontkennen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
die steeds met onzin komen aanzetten als 'daar werken ze zelf heel hard voor'.
Bij doelbewust misleiden hebben we het over b.v. valsheid in geschrift. Laat ik nu meerdere zaken kennen waarbij de bestuurders voor dit soort zaken de cel in zijn gegaan.quote:en doen alsof ze veel verantwoordelijkheid dragen maar als ze de boel doelbewust misleiden krijgen ze niet eens een gevangenisstraf'.
Hoeveel directe ervaring heb jij met mensen aan de top van het bedrijfsleven?quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
Aan de andere kant heb je weer gasten als DS4 en FJD die steeds met onzin komen aanzetten als 'daar werken ze zelf heel hard voor'. Dat moet eerder zijn 'daar laten ze anderen heel hard voor werken en doen alsof ze veel verantwoordelijkheid dragen maar als ze de boel doelbewust misleiden krijgen ze niet eens een gevangenisstraf'.
Dit blijft de belangrijkste vraag en deze blijft ook open staan. Het enige verweer wat er tegenin wordt gebracht is dat de bevolking het niet meer zou accepteren en er maatschappelijke onrust ontstaat. Dat is leuk maar weinig relevant omdat het altijd de mensen met minder zijn die af willen romen van de mensen met meer. Het standpunt van de massa is dan ook meer uit een soort van eigen belang. Om diezelfde reden kun je bv. in Oost Europese landen nog meer dan genoeg mensen vinden die vonden dat het leven onder het communisme beter was dan onder de huidige democratie.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:51 schreef WeirdMicky het volgende:
In jouw optiek zijn deze waarden ver te zoeken. Want wat voor mij eerlijk en rechtvaardig is, is voor mij anders. Leg me eens uit waarom het systeem dat jij voor staat het meest eerlijk danwel rechtvaardig is, en op welke gronden baseer je dat?
Waarom moet iemand in Tsjaad honger leiden? Is dat eerlijk?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Als dat een middel zou zijn tot een eerlijke systeem en verhoudingen, dan graag!
Ik zal de laatste zijn die zou ontkennen dat een ethische discussie als deze makkelijk zou zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
In jouw optiek zijn deze waarden ver te zoeken. Want wat voor mij eerlijk en rechtvaardig is, is voor mij anders.
In beginsel een vrije markteconomie. Echter sterk gereguleerd door de overheid om excessen tegen te gaan.quote:Leg me eens uit waarom het systeem dat jij voor staat het meest eerlijk danwel rechtvaardig is, en op welke gronden baseer je dat?
Ach laat ik er dit van zeggen : het verplicht openbaren van hun salarissen heeft alleen nog maar tot meer excessen geleid ipv minder. Ze zullen als laatste hierover moeten klagen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus in het vervolg kunnen CEO's zeggen dat ze vinden dat ze helemaal niet veel krijgen en dus geen openheid hoeven te geven?
En waarom moet je alleen openheid geven als je veel verdient? Dat riekt naar omgekeerde klassenjustitie!
Komt dacht ik voldoende tot uitdrukking in hun basissalaris. Maw ze worden ervoor ruimschoots betaald.quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
CEO's werken iha weldegelijk hard en maken veel uren. Het is onzin om dat te ontkennen.
Oja?quote:
Voordat je die vraag hem stelt, zou het goed zijn dat je hem eerst vertelt hoeveel ervaring jij op dat gebied heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Hoeveel directe ervaring heb jij met mensen aan de top van het bedrijfsleven?
[..]
Nee, dat is niet eerlijk. Niet voor niets ga ik uit principe zo goed als nooit uit eten, behalve als ik er niet onderuit kan , omdat ik het eigenlijk te walgelijk vind. Ik zie ook liever gisteren dan vandaag dat honger de wereld uit geholpen wordt. Maar omdat er mensen honger lijden in Afrika, mag de politiek en Nederlanders HIER de topsalarissen niet ter discussie stellenquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom moet iemand in Tsjaad honger leiden? Is dat eerlijk?
Hoeveel %quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:31 schreef Chewie het volgende:
Ik ben ook weer veel meer gaan verdienen![]()
![]()
Tijd dat je het geld bij EG inlevertquote:Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Salaris bijna 13% en bonusregeling is verdubbeld.![]()
Dan ben je aardig bedrijfsgoddelijk aan het worden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Salaris bijna 13% en bonusregeling is verdubbeld.![]()
Het wordt tijd dat je de insteek van dit topic eens gaat begrijpenquote:Op donderdag 27 maart 2008 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tijd dat je het geld bij EG inlevert
De verspreiding van het Heilige Woord van het Communisme, door profeet EchtGaaf?quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat je de insteek van dit topic eens gaat begrijpen
zwart/wit. Halleluja.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De verspreiding van het Heilige Woord van het Communisme, door profeet EchtGaaf?
Ik heb mijn visie over transparantie allang gegeven.quote:Diezelfde persoon die predikt dat openheid van zaken de sleutel tot succes is, maar dit zelf niet doet?
Concreet, geen linkjes waar ik draaiquote:Die zichzelf niet als draaikont ziet, maar niet ingaat op de vraag waarom hij dan geen openheid van zaken geeft?
Daar geef je ander maar weinig blijk van, getuige je opmerkingquote:Och, ik denk dat ik het topic redelijk goed door heb, EchtGaaf. En jou heb ik ook wel door
Vooruit;quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
zwart/wit. Halleluja.![]()
[..]
Ik heb mijn visie over transparantie allang gegeven.
[..]
Concreet, geen linkjes waar ik draai
Stellen is bewijzen.
[..]
Daar geef je ander maar weinig blijk van, getuige je opmerking
Vervolgens vragen wij je om je eigen transparantie toe te passen en kom je met deze opmeringen:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan mij dus onmogelijk een draaikont noemen.
En vanaf daar:quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Context: dit onderwerp. Dus facultatief
quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Teveel kan ik nooit verdienen met dit klote bestel waarin rechtvaardigheid en eerlijk VER te zoeken zijn.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee , niet nodig.
Moet ik je nog uitleggen, dat een pipo de clown Joling of Gordon met pure idioterie een veelvoud verdienen dat van een arts?
Dat geeft toch genoeg aan hoe VERNEUKT dit hele systeem is.
quote:4 Invoering van een (variabele) kleptocratentax.
Bijvoorbeeld boven de 2 miljoen verdienen is 100% belasting betalen. Evt zou je de grens kunnen differentiëren naar bedrijfsgrootte.
quote:Levensmiddelenbaas gaat er 40% op vooruit
Topman Unilever verdient fors meer
Topman Patrick Cescau van Unilever is er vorig jaar fors op vooruit gegaan.
Basissalaris
Unilever betaalde de Fransman in totaal 4 miljoen euro. Dat is ruim 1 miljoen euro meer dan in 2006. Dat blijkt uit het jaarverslag van Unilever. Cescau kreeg een basissalaris van 1,4 miljoen euro. Daar kwam een bonus bovenop, van 2,3 miljoen euro.
Onkostenvergoedingen
Onkostenvergoedingen en de waarde van aandelen en opties die Unilever Cescau gaf, brengen het totaal op net iets meer dan 4 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 2,9 miljoen euro. Cescau ging er dus zo'n 40% op vooruit.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)r_grootverdiener.xml
Er kan natuurlijk altijd nog veel meer bij. Genoeg kan nooit genoeg zijn als het aan die lui ligt.quote:Oud-topman ABN Amro kreeg flinke bonus
Voormalig ABN Amro-topman Rijkman Groenink heeft vorig jaar nog ruim een miljoen extra binnengehaald.
Overname
De top van ABN Amro verdiende vorig jaar al flink aan de overname van de bank door Fortis, Royal Bank of Scotland en Santander. Hun aandelen- en optiepakketten leverden miljoenen op.
Bonussen
Nu blijkt dat de bestuurders van de bank ook flinke bonussen hebben opgestreken, terwijl ABN Amro minder winst boekte dan verwacht. In het jaarverslag van de bank staat dat zes bestuurders 'voor geleverde prestaties' samen 6,4 miljoen euro kregen. Rijkman Groenink strijkt met 1,4 miljoen het meeste op.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)rijkman_groenink.xml
Wat wil je nou? WEL openbaren, of NIET openbaren. Maak eens een keuze. En hou er aan vast, ook als het even niet uit komt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach laat ik er dit van zeggen : het verplicht openbaren van hun salarissen heeft alleen nog maar tot meer excessen geleid ipv minder.
Als het niet helpt, of ZELFS averechts, tja, moet ik dan pleiten voor het continueren van de maatregel?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat wil je nou? WEL openbaren, of NIET openbaren. Maak eens een keuze. En hou er aan vast, ook als het even niet uit komt.
Daar denken anderen anders over.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Komt dacht ik voldoende tot uitdrukking in hun basissalaris.
Veel gekker moet het niet worden. En die man in Tsjaad die honger leidt zal ook niet onder de indruk zijn van jouw "offer"...quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet voor niets ga ik uit principe zo goed als nooit uit eten, behalve als ik er niet onderuit kan , omdat ik het eigenlijk te walgelijk vind.
Ik draaide het om: waarom zou jouw inkomen NIET ter discussie moeten staan?quote:Maar omdat er mensen honger lijden in Afrika, mag de politiek en Nederlanders HIER de topsalarissen niet ter discussie stellen
Ik ben voor ongelijkheidn , ook in belonen.quote:
Daar zit nu net de fout in het huidige systeem.quote:Met name diegenen die er iets over te zeggen hebben.
Zei ik dat hij daarvan onder de indruk moet raken dan? Ik maak die keuze en volg daarin mijn gevoel.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Veel gekker moet het niet worden. En die man in Tsjaad die honger leidt zal ook niet onder de indruk zijn van jouw "offer"...
Als iemand dat graag wilt, dan moet ie dat vooral doen. Vrijheid blijheid , weet je wel.quote:Ik draaide het om: waarom zou jouw inkomen NIET ter discussie moeten staan?
Ik stelde een gesloten vraag. Zelfs die wens jij niet eenduidig te beantwoorden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het niet helpt, of ZELFS averechts, tja, moet ik dan pleiten voor het continueren van de maatregel?
Als het niet helpt, dan zeg ik: stop ermee en probeer wat anders.
Laten we eerst dit probleem maar es oplossen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:40 schreef Scorpie het volgende:
Maarre EchtGaaf, wil je nu ook al Franse werknemers van Nederlandse bedrijven gaan 'vervolgen' dan?
Ik wens niet te treden in zaken tussen derden, die alleen die partijen raken. Geen maatschappelijk belang, dus niet ingrijpen. Punt.quote:
Nee, het zou van de zotte zijn als er bij salarisonderhandelingen een ambtenaar bij kwam om te bepalen wat wel en wat niet mag. Let wel: bij mensen die prima in staat zijn om voor zichzelf te zorgen!quote:Daar zit nu net de fout in het huidige systeem.
Je koppelde het aan de man met honger in Tsjaad. Mag ik nu weer noteren dat het daar toch niets mee te maken had?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik maak die keuze en volg daarin mijn gevoel.
Goed: vertel dan even wat jouw salaris is, dan kunnen we er over oordelen.quote:Als iemand dat graag wilt, dan moet ie dat vooral doen. Vrijheid blijheid , weet je wel.
En waarom heb je dit principe niet als het om bedrijven gaan die hun topmannen belonen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Als iemand dat graag wilt, dan moet ie dat vooral doen. Vrijheid blijheid , weet je wel.
Ik kan die vraag slechts beantwoorden als ik zeker weet of het werkt of averechts werkt. Voor een zuivere beslissing moet je informatie hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik stelde een gesloten vraag. Zelfs die wens jij niet eenduidig te beantwoorden.
Tja, ik begin je ervan te verdenken dat je het liever in de doofpot pleurt.quote:Daarnaast stel ik de vraag: als de salarissen weer de anonimiteit in gaan zal er geen publieke verontwaardiging meer zijn (de fundering onder de door jou gewenste harde maatregelen). Zijn maatregelen dan niet meer nodig? Want wat niet weet...
Omdat ik voor vrijheid ben en zo tegen excessen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En waarom heb je dit principe niet als het om bedrijven gaan die hun topmannen belonen?
Bronquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:45 schreef Scorpie het volgende:
Enne EchtGaaf, nog een vraagje he. Hoe kom je er bij dat het salaris dat opgestreken word door de topmannen rechtstreeks van het loon van werknemers afgaat dan?
Ik vind het werkelijk bizar dat jij nu al 15 afleveringen om maatregelen (bij tijd en wijle harde zelfs!) zit te fiepen en je nu ineens roept dat je een informatiegebrek hebt. Zeker aangezien ik je daar al lang en breed op heb gewezen, maar door jou werd het altijd ontkend.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan die vraag slechts beantwoorden als ik zeker weet of het werkt of averechts werkt. Voor een zuivere beslissing moet je informatie hebben.
Je bent toch bestuurder?![]()
Het is veel simpeler: ik vind dat er geen maatschappelijk belang is bij deze wetenschap en ik vind dan ook dat het een kwestie van privacy is. Gaat de buitenwacht geen donder aan.quote:Tja, ik begin je ervan te verdenken dat je het liever in de doofpot pleurt.
Ben jij zo'n iemand die liever struisvogeltje speelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |