abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57626502
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:33 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Cijfers EG, cijfers....
Nee , niet nodig.

Moet ik je nog uitleggen, dat een pipo de clown Joling of Gordon met pure idioterie een veelvoud verdienen dat van een arts?

Dat geeft toch genoeg aan hoe VERNEUKT dit hele systeem is.

En da eerlijkheid en rechtvaardigheid dus ver te zoeken zijn.
  woensdag 26 maart 2008 @ 17:39:26 #202
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57626519
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee , niet nodig.

Moet ik je nog uitleggen, dat een pipo de clown Joling of Gordon met pure idioterie een veelvoud verdienen dat van een arts?

Het gaat niet over Joling of Gordon of een arts.... Geef nou'ns openheid.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57626553
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:39 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het gaat niet over Joling of Gordon of een arts.... Geef nou'ns openheid.
Nee, ik toon toch iets aan?

En ik hoef me nergens voor te verantwoorden want ik krijg gene ene flikker. Dankzij datzelfde idiote bedrijfsleven (Sodom en Gomorra ten top) . Nou goed?
  woensdag 26 maart 2008 @ 17:45:44 #204
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57626641
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik toon toch iets aan?

En ik hoef me nergens voor te verantwoorden want ik krijg gene ene flikker. Dankzij datzelfde idiote bedrijfsleven (Sodom en Gommora ten top) . Nou goed?
Waarom zou een ander zich dan wel moeten verantwoorden?!
Thucydides
pi_57626677
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:45 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Waarom zou een ander zich dan wel moeten verantwoorden?!
Als dat een middel zou zijn tot een eerlijke systeem en verhoudingen, dan graag!

Niet de wetgever veroorzaakt de exorbitante verschillen. Het is een kwaad dat met kwaad moet worden bestreden.
  woensdag 26 maart 2008 @ 17:52:59 #206
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57626766
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als dat een middel zou zijn tot een eerlijke systeem en verhoudingen, dan graag!

Niet de wetgever veroorzaakt de exorbitante verschillen. Het is een kwaad dat met kwaad moet worden bestreden.
Wat DS4 al zei, tov iemand in Tsjaad verdien jij exorbitant veel. Dus eerst graag volle openheid, want in zijn ogen ben jij een graaier.
Thucydides
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:47:08 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57627856
EchtGaaf heeft heus niets te klagen. Hij heeft ooit 'verraden' dat hij in een W220 S-klasse rijdt (die Maybach look-a-like Mercedes).

Maar dit topic heeft al 15 delen lang een erg hoog 'Jan Mulder' gehalte. Dwz. dat ik het probleem niet echt zie, nou ja, er is wel een probleem maar die krachttermen van EchtGaaf zijn hoogst overdreven. Aan de andere kant heb je weer gasten als DS4 en FJD die steeds met onzin komen aanzetten als 'daar werken ze zelf heel hard voor'. Dat moet eerder zijn 'daar laten ze anderen heel hard voor werken en doen alsof ze veel verantwoordelijkheid dragen maar als ze de boel doelbewust misleiden krijgen ze niet eens een gevangenisstraf'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:03:36 #208
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_57628303
Mensen die van geld een hoofdzaak maken verdienen het niet om zuurstof in te ademen !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_57633521
quote:
In jouw optiek zijn deze waarden ver te zoeken. Want wat voor mij eerlijk en rechtvaardig is, is voor mij anders. Leg me eens uit waarom het systeem dat jij voor staat het meest eerlijk danwel rechtvaardig is, en op welke gronden baseer je dat?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_57640729
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:

En ik hoef me nergens voor te verantwoorden want ik krijg gene ene flikker.
Dus in het vervolg kunnen CEO's zeggen dat ze vinden dat ze helemaal niet veel krijgen en dus geen openheid hoeven te geven?

En waarom moet je alleen openheid geven als je veel verdient? Dat riekt naar omgekeerde klassenjustitie!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57640755
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
die steeds met onzin komen aanzetten als 'daar werken ze zelf heel hard voor'.
CEO's werken iha weldegelijk hard en maken veel uren. Het is onzin om dat te ontkennen.
quote:
en doen alsof ze veel verantwoordelijkheid dragen maar als ze de boel doelbewust misleiden krijgen ze niet eens een gevangenisstraf'.
Bij doelbewust misleiden hebben we het over b.v. valsheid in geschrift. Laat ik nu meerdere zaken kennen waarbij de bestuurders voor dit soort zaken de cel in zijn gegaan.

Dus er is er maar één die onzin probeert te verkopen hier, klopkoek...
pi_57640757
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
Aan de andere kant heb je weer gasten als DS4 en FJD die steeds met onzin komen aanzetten als 'daar werken ze zelf heel hard voor'. Dat moet eerder zijn 'daar laten ze anderen heel hard voor werken en doen alsof ze veel verantwoordelijkheid dragen maar als ze de boel doelbewust misleiden krijgen ze niet eens een gevangenisstraf'.
Hoeveel directe ervaring heb jij met mensen aan de top van het bedrijfsleven?
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:51 schreef WeirdMicky het volgende:
In jouw optiek zijn deze waarden ver te zoeken. Want wat voor mij eerlijk en rechtvaardig is, is voor mij anders. Leg me eens uit waarom het systeem dat jij voor staat het meest eerlijk danwel rechtvaardig is, en op welke gronden baseer je dat?
Dit blijft de belangrijkste vraag en deze blijft ook open staan. Het enige verweer wat er tegenin wordt gebracht is dat de bevolking het niet meer zou accepteren en er maatschappelijke onrust ontstaat. Dat is leuk maar weinig relevant omdat het altijd de mensen met minder zijn die af willen romen van de mensen met meer. Het standpunt van de massa is dan ook meer uit een soort van eigen belang. Om diezelfde reden kun je bv. in Oost Europese landen nog meer dan genoeg mensen vinden die vonden dat het leven onder het communisme beter was dan onder de huidige democratie.

Het enige echt eerlijke is natuurlijk dat de eigenaar bepaalt wat er met de mensen in zijn organisatie gebeurt, de overheid als orgaan dat gaat bepalen hoe een bedrijf gerund moet worden puur op basis van een soort van maatschappelijke onrust slaat nergens op.

[ Bericht 48% gewijzigd door FJD op 27-03-2008 08:35:28 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57640767
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarom moet iemand in Tsjaad honger leiden? Is dat eerlijk?

EG: openheid. En wel nu! Dan kunnen we daarna wel eens bepalen wat eerlijk is en wat niet.
pi_57640976
Je bent een draaikont EchtGaaf.
pi_57643028
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

In jouw optiek zijn deze waarden ver te zoeken. Want wat voor mij eerlijk en rechtvaardig is, is voor mij anders.
Ik zal de laatste zijn die zou ontkennen dat een ethische discussie als deze makkelijk zou zijn.
quote:
Leg me eens uit waarom het systeem dat jij voor staat het meest eerlijk danwel rechtvaardig is, en op welke gronden baseer je dat?
In beginsel een vrije markteconomie. Echter sterk gereguleerd door de overheid om excessen tegen te gaan.

ik vergelijk het altijd maar weer met de ESP in een auto.

auto1 met lompe chauffeur en geen ESP : rijdt iets te hard de bocht in, glijdt weg en "ontmoet" een boom.
auto2 met lompe chauffeur MET ESP: rijdt iets te hard de bocht in, ESP grijpt in en crash wordt voorkomen.

auto met (lompe)chauffeur=vrije markt
ESP=overheid.

Het aardige is dat stabiliteitsprogramma half ongeleide projectielen veel stabieler maakt. Het principe van ESP is de ultieme toepassing van het principe van TEGENKOPPELING. Dat maakt elke systeem nl veel rustiger en stabieler.

Een straaljager is ten principale een ZEER instabiel vliegtuig. Zeker als je de snelheden beschouwd waarmee het toestel moet kunnen vliegen. Reden: het toestel in gevechtssituaties zeer wendbaar maken. Maar als je wilt onder omstandigheden ook stabiel willen vliegen.: nl recht vooruit, is het principe van fly by wire onontbeerlijk. Ook hier zit een computer tussen de stuurknuppel en controls die zorgen voor stevige negatieve terugkoppling. (ook airbus maakt gebruik van dit geweldige principe, dat FADEC heet, dat staat voor Full Authority Digital Engine Control. Over creme de la creme gesproken.

Hoewel een vrije markteconomie ook behept is van allerlei zelfreguleerde mechanismen , ben ik van mening dat de markt, door praktische omstandigheden, ook in situaties in onbalans raakt. Excessen vinden dan plaats. Daarom geloof ik werkelijk dat je positieve resultaten kan verwachten door het mechanisme van de vrij markt moet inbedden een negatieve terukoppelingsmechanisme. Die rol hoort imo de overheid te vervullen...Die hoort de scherpe kantje en excessen tegen te gaan.

Ik beschrijf hier een hybride systeem. In de techniek haal je daar de beste resultaten. mee. In de basis zijn de statische en vooral dynamische principes in de economie niet wezenlijk anders. De theorie van toepassing van (negatieve) terugkoppelingen is ALGEMEEN toepasbaar.

Ik geloof erin. Je zou hopen dat economen een keer HET LICHT gaan zien.

Ik geef de hoop nog niet op.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 27-03-2008 10:59:18 ]
pi_57643355
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus in het vervolg kunnen CEO's zeggen dat ze vinden dat ze helemaal niet veel krijgen en dus geen openheid hoeven te geven?

En waarom moet je alleen openheid geven als je veel verdient? Dat riekt naar omgekeerde klassenjustitie!
Ach laat ik er dit van zeggen : het verplicht openbaren van hun salarissen heeft alleen nog maar tot meer excessen geleid ipv minder. Ze zullen als laatste hierover moeten klagen.

Wat mij betreft hangen ze code Tabacsblat meteen in de wilgen. Een maatregel voor bühne helpt ook niet echt. Integendeel zelfs.
pi_57643390
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
=COMMUNISME
pi_57643421
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

CEO's werken iha weldegelijk hard en maken veel uren. Het is onzin om dat te ontkennen.
Komt dacht ik voldoende tot uitdrukking in hun basissalaris. Maw ze worden ervoor ruimschoots betaald.

En dat moet dan ook voldoende zijn....ongelijkheid vertalen in de vorm van verschillen in basissalarissen. Waarom er dan ook nog eens grote ongelijkheid moet zijn in realtieve loonstijgingen is voor mij een blijven raadsel.

Ik ben voor ongelijke beloningen. Dat is wat anders dan ongelijkn, waarbij `n´ aanzienlijk hoger is dan 1....
pi_57643536
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]
Oja? Sinds wanneer is Nederland een communisme

Het principe vind in de basis ook hier plaats. Alleen de duimschroeven mogen wat aangedraaid worden wmb, gezien het de laatste jaren nogal uit de hand begin te lopen. En ja, niet de overheid veroorzaakt dit, maar de topmannen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en ietwat teveel aan hun eigen hachie denken ipv het samenhangend geheel....

Het is te erg voor woorden, dat die toplui zich niet veel anders gedragen dan zeer egoïstische kleine kinderen ipv zich volwassen gedragen en laten zien wat verantwoordelijkheid nemen is. Het is ook te triest voor woorden dat overheid thans genoodzaakt is om impopulaire maatregelen te nemen....

Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. De bron is dat die lui zich ONVERANTWOORD gedragen. En niet de overheid, die weer door dit achterlijke gedoe weer branden moet gaan blussen.
pi_57643698
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Hoeveel directe ervaring heb jij met mensen aan de top van het bedrijfsleven?
[..]
Voordat je die vraag hem stelt, zou het goed zijn dat je hem eerst vertelt hoeveel ervaring jij op dat gebied heeft.
pi_57643751
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom moet iemand in Tsjaad honger leiden? Is dat eerlijk?
Nee, dat is niet eerlijk. Niet voor niets ga ik uit principe zo goed als nooit uit eten, behalve als ik er niet onderuit kan , omdat ik het eigenlijk te walgelijk vind. Ik zie ook liever gisteren dan vandaag dat honger de wereld uit geholpen wordt. Maar omdat er mensen honger lijden in Afrika, mag de politiek en Nederlanders HIER de topsalarissen niet ter discussie stellen
pi_57643823
Ik ben ook weer veel meer gaan verdienen
pi_57644213
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:31 schreef Chewie het volgende:
Ik ben ook weer veel meer gaan verdienen
Hoeveel %
pi_57644610
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoeveel %
Salaris bijna 13% en bonusregeling is verdubbeld.
pi_57644825
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Tijd dat je het geld bij EG inlevert
pi_57644852
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan ben je aardig bedrijfsgoddelijk aan het worden.
pi_57644874
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tijd dat je het geld bij EG inlevert
Het wordt tijd dat je de insteek van dit topic eens gaat begrijpen
pi_57644927
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat je de insteek van dit topic eens gaat begrijpen
De verspreiding van het Heilige Woord van het Communisme, door profeet EchtGaaf?
Diezelfde persoon die predikt dat openheid van zaken de sleutel tot succes is, maar dit zelf niet doet?
Die zichzelf niet als draaikont ziet, maar niet ingaat op de vraag waarom hij dan geen openheid van zaken geeft?

Och, ik denk dat ik het topic redelijk goed door heb, EchtGaaf. En jou heb ik ook wel door
pi_57645077
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De verspreiding van het Heilige Woord van het Communisme, door profeet EchtGaaf?
zwart/wit. Halleluja.
quote:
Diezelfde persoon die predikt dat openheid van zaken de sleutel tot succes is, maar dit zelf niet doet?
Ik heb mijn visie over transparantie allang gegeven.
quote:
Die zichzelf niet als draaikont ziet, maar niet ingaat op de vraag waarom hij dan geen openheid van zaken geeft?
Concreet, geen linkjes waar ik draai

Stellen is bewijzen.
quote:
Och, ik denk dat ik het topic redelijk goed door heb, EchtGaaf. En jou heb ik ook wel door
Daar geef je ander maar weinig blijk van, getuige je opmerking
pi_57645180
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

zwart/wit. Halleluja.
[..]

Ik heb mijn visie over transparantie allang gegeven.
[..]

Concreet, geen linkjes waar ik draai

Stellen is bewijzen.
[..]

Daar geef je ander maar weinig blijk van, getuige je opmerking
Vooruit;

Met deze opmerking begon het:
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kan mij dus onmogelijk een draaikont noemen.
Vervolgens vragen wij je om je eigen transparantie toe te passen en kom je met deze opmeringen:
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Context: dit onderwerp. Dus facultatief
En vanaf daar:
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen. Teveel kan ik nooit verdienen met dit klote bestel waarin rechtvaardigheid en eerlijk VER te zoeken zijn.
quote:

[..]

Nee , niet nodig.

Kortom, geen enkele keer geef je ook maar blijk achter je eigen initatief te staan, of ook maar enigzins van plan je eigen initiatief op te volgen.
Goed voorbeeld doet volgen, dus ik zou zeggen, begin er eens mee. Ben benieuwd welke draaikonterij je nu gaat toepassen om je uit dit voorstel te kletsen.

Daarnaast zal ik even de OP quoten, waarin je zelf voorsteld het geld naar de staatskas te laten vloeien
quote:
4 Invoering van een (variabele) kleptocratentax.

Bijvoorbeeld boven de 2 miljoen verdienen is 100% belasting betalen. Evt zou je de grens kunnen differentiëren naar bedrijfsgrootte.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2008 12:35:10 ]
pi_57649869
quote:
Levensmiddelenbaas gaat er 40% op vooruit
Topman Unilever verdient fors meer

Topman Patrick Cescau van Unilever is er vorig jaar fors op vooruit gegaan.

Basissalaris

Unilever betaalde de Fransman in totaal 4 miljoen euro. Dat is ruim 1 miljoen euro meer dan in 2006. Dat blijkt uit het jaarverslag van Unilever. Cescau kreeg een basissalaris van 1,4 miljoen euro. Daar kwam een bonus bovenop, van 2,3 miljoen euro.
Onkostenvergoedingen

Onkostenvergoedingen en de waarde van aandelen en opties die Unilever Cescau gaf, brengen het totaal op net iets meer dan 4 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 2,9 miljoen euro. Cescau ging er dus zo'n 40% op vooruit.

http://www.rtl.nl/(/actue(...)r_grootverdiener.xml

Maar 40% ? Wat een zielepoot. Z'n collega kreeg niet minder dan 60% Eigenlijk zou de overheid hem 20% suppletie moeten geven

De schofterij ten top. Schaamteloos verrijken ze zichzelf. Alleen aan jezelf denken, de rest laten stikken. Zal de rest van het concern de schamele 3% halen????

Geen geweten dus. Kan niet anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 27-03-2008 16:30:48 ]
pi_57649978
quote:
Oud-topman ABN Amro kreeg flinke bonus

Voormalig ABN Amro-topman Rijkman Groenink heeft vorig jaar nog ruim een miljoen extra binnengehaald.

Overname

De top van ABN Amro verdiende vorig jaar al flink aan de overname van de bank door Fortis, Royal Bank of Scotland en Santander. Hun aandelen- en optiepakketten leverden miljoenen op.
Bonussen

Nu blijkt dat de bestuurders van de bank ook flinke bonussen hebben opgestreken, terwijl ABN Amro minder winst boekte dan verwacht. In het jaarverslag van de bank staat dat zes bestuurders 'voor geleverde prestaties' samen 6,4 miljoen euro kregen
. Rijkman Groenink strijkt met 1,4 miljoen het meeste op.

http://www.rtl.nl/(/actue(...)rijkman_groenink.xml
Er kan natuurlijk altijd nog veel meer bij. Genoeg kan nooit genoeg zijn als het aan die lui ligt.

Moet ik nog langer gaan aantonen , hoe CRIMINEEL dit is???????

Nee hoor. Dit is echt niet graaien. !
pi_57650074
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Ach laat ik er dit van zeggen : het verplicht openbaren van hun salarissen heeft alleen nog maar tot meer excessen geleid ipv minder.
Wat wil je nou? WEL openbaren, of NIET openbaren. Maak eens een keuze. En hou er aan vast, ook als het even niet uit komt.
pi_57650126
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat wil je nou? WEL openbaren, of NIET openbaren. Maak eens een keuze. En hou er aan vast, ook als het even niet uit komt.
Als het niet helpt, of ZELFS averechts, tja, moet ik dan pleiten voor het continueren van de maatregel?

Als het niet helpt, dan zeg ik: stop ermee en probeer wat anders.
pi_57650148
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Komt dacht ik voldoende tot uitdrukking in hun basissalaris.
Daar denken anderen anders over.

Met name diegenen die er iets over te zeggen hebben.
pi_57650198
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet voor niets ga ik uit principe zo goed als nooit uit eten, behalve als ik er niet onderuit kan , omdat ik het eigenlijk te walgelijk vind.
Veel gekker moet het niet worden. En die man in Tsjaad die honger leidt zal ook niet onder de indruk zijn van jouw "offer"...
quote:
Maar omdat er mensen honger lijden in Afrika, mag de politiek en Nederlanders HIER de topsalarissen niet ter discussie stellen
Ik draaide het om: waarom zou jouw inkomen NIET ter discussie moeten staan?
pi_57650207
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar denken anderen anders over.
Ik ben voor ongelijkheidn , ook in belonen.

Ik kies voor n<=1

Jij? Wat is jouw maximale n?
quote:
Met name diegenen die er iets over te zeggen hebben.
Daar zit nu net de fout in het huidige systeem.
pi_57650248
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Veel gekker moet het niet worden. En die man in Tsjaad die honger leidt zal ook niet onder de indruk zijn van jouw "offer"...
Zei ik dat hij daarvan onder de indruk moet raken dan? Ik maak die keuze en volg daarin mijn gevoel.
quote:
Ik draaide het om: waarom zou jouw inkomen NIET ter discussie moeten staan?
Als iemand dat graag wilt, dan moet ie dat vooral doen. Vrijheid blijheid , weet je wel.
pi_57650256
Maarre EchtGaaf, wil je nu ook al Franse werknemers van Nederlandse bedrijven gaan 'vervolgen' dan?
pi_57650277
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Als het niet helpt, of ZELFS averechts, tja, moet ik dan pleiten voor het continueren van de maatregel?

Als het niet helpt, dan zeg ik: stop ermee en probeer wat anders.
Ik stelde een gesloten vraag. Zelfs die wens jij niet eenduidig te beantwoorden.

Daarnaast stel ik de vraag: als de salarissen weer de anonimiteit in gaan zal er geen publieke verontwaardiging meer zijn (de fundering onder de door jou gewenste harde maatregelen). Zijn maatregelen dan niet meer nodig? Want wat niet weet...
pi_57650298
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:40 schreef Scorpie het volgende:
Maarre EchtGaaf, wil je nu ook al Franse werknemers van Nederlandse bedrijven gaan 'vervolgen' dan?
Laten we eerst dit probleem maar es oplossen.
pi_57650339
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij? Wat is jouw maximale n?
Ik wens niet te treden in zaken tussen derden, die alleen die partijen raken. Geen maatschappelijk belang, dus niet ingrijpen. Punt.
quote:
Daar zit nu net de fout in het huidige systeem.
Nee, het zou van de zotte zijn als er bij salarisonderhandelingen een ambtenaar bij kwam om te bepalen wat wel en wat niet mag. Let wel: bij mensen die prima in staat zijn om voor zichzelf te zorgen!
pi_57650358
Enne EchtGaaf, nog een vraagje he. Hoe kom je er bij dat het salaris dat opgestreken word door de topmannen rechtstreeks van het loon van werknemers afgaat dan?
pi_57650372
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik maak die keuze en volg daarin mijn gevoel.
Je koppelde het aan de man met honger in Tsjaad. Mag ik nu weer noteren dat het daar toch niets mee te maken had?
quote:
Als iemand dat graag wilt, dan moet ie dat vooral doen. Vrijheid blijheid , weet je wel.
Goed: vertel dan even wat jouw salaris is, dan kunnen we er over oordelen.
pi_57650394
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
En waarom heb je dit principe niet als het om bedrijven gaan die hun topmannen belonen?
pi_57650412
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik stelde een gesloten vraag. Zelfs die wens jij niet eenduidig te beantwoorden.
Ik kan die vraag slechts beantwoorden als ik zeker weet of het werkt of averechts werkt. Voor een zuivere beslissing moet je informatie hebben.

Je bent toch bestuurder?
quote:
Daarnaast stel ik de vraag: als de salarissen weer de anonimiteit in gaan zal er geen publieke verontwaardiging meer zijn (de fundering onder de door jou gewenste harde maatregelen). Zijn maatregelen dan niet meer nodig? Want wat niet weet...
Tja, ik begin je ervan te verdenken dat je het liever in de doofpot pleurt.

Ben jij zo'n iemand die liever struisvogeltje speelt?
pi_57650478
Maaruh, DS4,

jij vindt het zeker wel terecht dat die lui van de ABN Amro die extra bonus krijgen terwijl de resultaten tegenvielen?
pi_57650502
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En waarom heb je dit principe niet als het om bedrijven gaan die hun topmannen belonen?
Omdat ik voor vrijheid ben en zo tegen excessen.

Vrijheid kent z'n grens.
pi_57650575
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:45 schreef Scorpie het volgende:
Enne EchtGaaf, nog een vraagje he. Hoe kom je er bij dat het salaris dat opgestreken word door de topmannen rechtstreeks van het loon van werknemers afgaat dan?
Bron
pi_57650593
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik kan die vraag slechts beantwoorden als ik zeker weet of het werkt of averechts werkt. Voor een zuivere beslissing moet je informatie hebben.

Je bent toch bestuurder?
Ik vind het werkelijk bizar dat jij nu al 15 afleveringen om maatregelen (bij tijd en wijle harde zelfs!) zit te fiepen en je nu ineens roept dat je een informatiegebrek hebt. Zeker aangezien ik je daar al lang en breed op heb gewezen, maar door jou werd het altijd ontkend.

Goed, jij gaat informatie ophalen, wij wachten af en tot dat moment geen maatregelen. Ok?
quote:
Tja, ik begin je ervan te verdenken dat je het liever in de doofpot pleurt.

Ben jij zo'n iemand die liever struisvogeltje speelt?
Het is veel simpeler: ik vind dat er geen maatschappelijk belang is bij deze wetenschap en ik vind dan ook dat het een kwestie van privacy is. Gaat de buitenwacht geen donder aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')