quote:Op donderdag 13 maart 2008 08:17 schreef computergirl het volgende:
oeps....gisteravond heel laat thuis vanuit Oss omdat de treinen niet reden tussen Den Bosch en Utrecht. Dacht slim te zijn om om te reizen via Nijmegen, maar daar reden de treinen ook maar 1x per uur.
Op weg naar huis van het station even langs de AH: bak chipolata pudding gekocht en thuis achter elkaar op gegeten OEPS![]()
je krijgt geen urgentie als je relatie uit is.quote:Op donderdag 13 maart 2008 07:40 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het belachelijk dat men urgentie zou kunnen krijgen wanneer men geen woonruimte heeft omdat zijn of haar relatie uit is. Is gewoon je eigen probleem en het is niet aan de instanties om dat op te lossen.
Nu zie ik ook wel dat de situatie in dit geval niet echt goed leefbaar is.
Misschien kan ze buiten de woningstichting om een kamer huren bij een particuliere verhuurder, een hospita? In Den Helder zal dat toch wel betaalbaar zijn (unlike de Randstad, daar betaal je tegenwoordig 500 euro voor 9 m2).
oh ja joh? hoe kwam dat zo?quote:Op donderdag 13 maart 2008 08:43 schreef Miss_S het volgende:
En STING ik moest vanmorgen nog aan je denken
Dan nóg vind ik het belachelijk dat je in dat geval meer kans (=meer 'woonduur') op een woning krijgt dan een ander. Het is toch niet aan instanties op de persoonlijke sores van mensen op te gaan lossen? Vind het oneerlijk ten opzichte van andere mensen die ook een woning zoeken.quote:Op donderdag 13 maart 2008 09:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je krijgt geen urgentie als je relatie uit is.
Alleen als je jarenlang samenwoont met je partner, hetzij getrouwd, hetzij geregistreerd partnerschap, en de relatie gaat uit, dan moet meestal één van de twee ergens heen.
Omdat 9 van de 10 keer één van beide in de woning achterblijft, laat je geen woning voor anderen achter én ben je dus starter,wat je als vers gescheiden man/vrouw geen enkele kans geeft om van je man/vrouw weg te komen
Daarom is de regel ingesteld, dat bij het tonen van scheidinspapieren/papieren die het ontbinden van het partnerschap aantonen, gescheiden mensen de tijd mogen gebruiken als DOORSTROMER, dus de meettijd die ze in de laatste woning hadden, wat meestal langer is dan 4 jaar.. Dan heb je meer kans op een woning dan als Starter die zich net heeft ingeschreven.
Dus het enige wat er gebeurt is het meenemen van een meettijd, niet het verkrijgen van een urgentie![]()
Het probleem is niet dat mensen voorrang krijgen, maar dat er zo'n belachelijk lange wachtlijst is. Ik gun het mensen die scheiden van harte om snel een nieuwe woning te vinden, maar ik gun het mensen die bij hun ouders weg willen of een nieuwe baan hebben of kinderen krijgen of willen samenwonen net zo hard.quote:Op donderdag 13 maart 2008 09:48 schreef cinnamongirl het volgende:
Dan nóg vind ik het belachelijk dat je in dat geval meer kans (=meer 'woonduur') op een woning krijgt dan een ander. Het is toch niet aan instanties op de persoonlijke sores van mensen op te gaan lossen? Vind het oneerlijk ten opzichte van andere mensen die ook een woning zoeken.
Magoed, dit is een beetje off-topic! Maar ik heb dan ook weinig te melden over afvallen, sta nog altijd stil.
O, dat zou hier zo verschrikkelijk NIET samengaan!quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Daarom, ik gun het iedereen evenveel en daarom moet niemand voorrang op die wachtlijst krijgen.
O jee, ik heb het idee opgevat om een broodbakmachine te kopen.
Gaat m.i. nog wel samen met willen afvallen. Ik moet er alleen minder van eten en op mijn beleg letten.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:46 schreef freecell het volgende:
[..]
O, dat zou hier zo verschrikkelijk NIET samengaan!
Dat hangt van de plaats af. In Rotterdam mag je gewoon reageren op de woning die je wilt, en je mag 1x weigeren geloof ik. Dan is het wel altijd een voordeel. En zodra er regels zijn die de een voordeel geven, weet je gewoon dat er oneerlijke situaties ontstaan. Wie zegt dat een gescheiden persoon meer kamers 'nodig heeft' dan een starter?quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:15 schreef Jeipod het volgende:
En over die urgentie: Ik snap best dat ze mensen om scheidingen etc. urgentie geven. Die zijn toch op zoek naar ander soort woningen dan starters. Die mensen hebben veelal ook nog eens kinderen. Al die extra kamers heb jij als starter niet nodig. En btw: met urgentie krijg je een woning toegwezen ... deze mag je niet weigeren: doe je dit wel ben je je urgentie status kwijt. Dus het is niet altijd voordeel
wacht maar tot jij na 25 jaar huwelijk aan de kant wordt gezet voor een jonger mokkel en zo snel mogelijk het huis wil verlaten omdat je man daar met zijn nieuwe aanwinst wil gaan wonenquote:Op donderdag 13 maart 2008 09:48 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan nóg vind ik het belachelijk dat je in dat geval meer kans (=meer 'woonduur') op een woning krijgt dan een ander. Het is toch niet aan instanties op de persoonlijke sores van mensen op te gaan lossen? Vind het oneerlijk ten opzichte van andere mensen die ook een woning zoeken.
Magoed, dit is een beetje off-topic! Maar ik heb dan ook weinig te melden over afvallen, sta nog altijd stil.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:Ik heb 't gedaan!!! Ik heb 't gered!! De laatste les Evy 1 zonder pauze
![]()
Connie Palmen. De achternaam staat er gewoon achter, hoorquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:51 schreef ColdFeet het volgende:
Viking, welke Connie?
quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Top MB, nu ik nog.
[..]
Connie Palmen. De achternaam staat er gewoon achter, hoor.
Wat is dat?quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:15 schreef Isabeau het volgende:
De Weetabix die ik heb gekocht voor 23 centis lekker!
Vanavond RPM, wish me luck, het lijkt me helemaal niks, maar ik wil het toch een keer gedaan hebben.
Ik lees een oudje, nml. De Wetten. Toen ik hem opensloeg, realiseerde ik me dat ik hem al eerder had gelezen en dat ik er toen niets aan vond. Ik lees hem nu nogmaals, maar ik denk niet dat ik mijn oordeel zal wijzigenquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Welk boek bedoel ik, muts
Als je Lucifer gaat lezen, ben ik nl heel benieuwd wat je ervan vindt.
Verse rookworst is wel lekkerder dan uit zo'n voorgefabriceerd pak, en ik had maar een klein stuk, maar het is gewoon niet mijn lievelingseten. Liever een stuk gekruid kipfilet met spinazie en gebakken aardappeltjes, als het dan toch Hollands moet zijnquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:33 schreef Miss_S het volgende:
Boerenkool dat heb ik echt al 10 jaar niet meer op, zou ik best graag wel weer hebben
Maar dan zonder (rook) worst
Gefeliciteerd met je broertjequote:Op donderdag 13 maart 2008 17:34 schreef Jeipod het volgende:
Mn broertje is vandaag jarig .. viert het zondag. Vergeten tegen neef te zeggen, hij is er nu ... dus mijna vondeten is een gebakje. Misschien later op de avond beetje lasagne doen dan
Ik vind niets van worst echt lekkerquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Verse rookworst is wel lekkerder dan uit zo'n voorgefabriceerd pak, en ik had maar een klein stuk, maar het is gewoon niet mijn lievelingseten. Liever een stuk gekruid kipfilet met spinazie en gebakken aardappeltjes, als het dan toch Hollands moet zijn.
Nou ja, bodyjam leek me ook helemaal niets (een soort streetdance, wat jij ook doet) en dat vond ik geweldig leuk haha. Je kan je zo in jezelf vergissen. Maar ik heb me vanmorgen verslapen voor de bodycombat en vanavond zijn er alleen dingen waar ik geen zin in heb (bodyvive en balance) en morgenmiddag heb ik een fitnessafspraak, dus dat kan ik beter nu ook niet gaan doen, dus dan maar RPMquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:27 schreef Miss_S het volgende:
Veel plezier Isa wie weet vind je het wel leuk
Voor bodyjam had ik me ook ooit ingeschreven maar zijn toen dingen fout gegaan dus ben toen bij deze hiphop/streetdance school terecht gekomenquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, bodyjam leek me ook helemaal niets (een soort streetdance, wat jij ook doet) en dat vond ik geweldig leuk haha. Je kan je zo in jezelf vergissen. Maar ik heb me vanmorgen verslapen voor de bodycombat en vanavond zijn er alleen dingen waar ik geen zin in heb (bodyvive en balance) en morgenmiddag heb ik een fitnessafspraak, dus dat kan ik beter nu ook niet gaan doen, dus dan maar RPM(een soort spinning is dat dus
)
En Weetabix is een übergezond uitziend ontbijtprodukt wat er heel droog en stoffig en vooral niet lekker uitziet met heel veel vezels. En ik vond het verrassend genoeg dus wel lekker!
Boerenkool, yum! Ik heb nog een zak in diepvries, volgende week maar klaarmaken anders is het alweer lente hehe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |