abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58298463
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:18 schreef ASroma het volgende:

[..]

maar ben je tussen je 16 en 18e helemaal niet naar school geweest? en nu doe je wel een vervolgopleiding? goed geregeld ik ben ook wel voor een spaarpot maar das toch wel 10k minder dan die van jou, kun je toch aardig wat rente meevangen per jaar
Jep, ik heb via een particuliere school een verkort traject gedaan zodat ik in 2 jaar kon afronden inplaats van 4 jaar(mbo4)
Ik doe nu via dezelfde school een verkort HBO traject, het kost ontzettend veel maar aangezien ik 2 jaar eerder kan werken heb ik ook 2 jaar eerder terug verdiend.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_58299190
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:33 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Jep, ik heb via een particuliere school een verkort traject gedaan zodat ik in 2 jaar kon afronden inplaats van 4 jaar(mbo4)
Ik doe nu via dezelfde school een verkort HBO traject, het kost ontzettend veel maar aangezien ik 2 jaar eerder kan werken heb ik ook 2 jaar eerder terug verdiend.
is wel zonde hoor
pi_58299386
En je bent dan uiteraard nooit echt student geweest
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:20:38 #254
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58299697
het is een keuze die je maakt, sommige mensen vinden het belangrijk om die studententijd optimaal te beleven via een studentenvereniging etc. en daarbij vaak een studieschuld op te bouwen. Mijn mening is dat je beter kunt zorgen dat je financieel zo best mogelijk uit je studietijd kan komen, zodat je daarna lekker kan gaan cashen. Daarnaast kun je best van je studententijd genieten zonder al te uitbundig geld te spanken.
pi_58300769
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:20 schreef ASroma het volgende:
het is een keuze die je maakt, sommige mensen vinden het belangrijk om die studententijd optimaal te beleven via een studentenvereniging etc. en daarbij vaak een studieschuld op te bouwen. Mijn mening is dat je beter kunt zorgen dat je financieel zo best mogelijk uit je studietijd kan komen, zodat je daarna lekker kan gaan cashen. Daarnaast kun je best van je studententijd genieten zonder al te uitbundig geld te spanken.
Ik vondt het idee dat ik zonder schulden leef veel belangrijker dan dat ik uiteindelijk afstudeer en dan nog 15 jaar (?) moet betalen.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_58502280
ik moest op men achtiende begeleid gaan wonen, ben nu alweer bijna 20.

mijn inkomen (per maand)

500 euro (uitkering)
120 euro (voedingsgeld)
45 euro (zorgtoeslag)

= 665

Uitgaven:

110 euro (zorgverzekering)
80 euro (wonen)
80 euro (studie loi)
200 euro (voeding)

= 470

over voor kleding/trein/verjaardagen/examens 195 euro

Zou best wat minder aan voeding uit kunnen geven zie ik nu.
Het leven is niet altijd een krentenbol!
pi_58502913
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:16 schreef elvira88 het volgende:
ik moest op men achtiende begeleid gaan wonen, ben nu alweer bijna 20.

mijn inkomen (per maand)

500 euro (uitkering)
120 euro (voedingsgeld)
45 euro (zorgtoeslag)

= 665

Uitgaven:

110 euro (zorgverzekering)
80 euro (wonen)
80 euro (studie loi)
200 euro (voeding)

= 470

over voor kleding/trein/verjaardagen/examens 195 euro

Zou best wat minder aan voeding uit kunnen geven zie ik nu.

ik vind 200 euro per maand best wel netjes hoor!

tuurlijk kan het minder, maar hoeveel moeite het kost en hoeveel je daarvoor dan moet laten... ik heb het een keer geprobeerd, maar als je dan gaat koken is het eten toch nét niet wat je eigenlijk wil...
pi_58503419
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:46 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

tuurlijk kan het minder, maar hoeveel moeite het kost en hoeveel je daarvoor dan moet laten... ik heb het een keer geprobeerd, maar als je dan gaat koken is het eten toch nét niet wat je eigenlijk wil...
ja dat is ook weer zo, het is ook gewoon zo dat ik genoeg over hou. dus besparen is niet echt nodig. Maar als ik straks werk heb en echt een eigen woning dan zal ik toch minder a merken moeten kopen denk ik
Het leven is niet altijd een krentenbol!
pi_58513922
Ja, alles.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:09:01 #260
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_58514329
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:46 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Dat verschilt toch enorm per persoon.. ik kan me prima redden tussen de 100 en 125 aan eten per maand en dan kook ik wat ik lekker vind, gezond is, van goede kwaliteit is. En dan zou ik nog kunnen besparen door minder rotzooi te kopen, maar dat wil ik niet
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_58522703
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:21 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Ik heb vanaf mijn 15e tot mijn 20e ongeveer 24000 euro gespaard waardoor ik nu zero schulden heb en lekker kan doen waar ik zelf zin in heb, zonder hulp van IB trouwens.
Ik heb in die tijd tussen mijn 15e en 20e zoiets uitgegeven en heb er absoluut geen spijt van. Ontzettend veel leuke dingen gedaan (nog steeds trouwens), verre reizen, mooi HiFi spul op mn kamer, veel uitgaan, etc. Een (groot) deel is wel gesponsord door mn ouders maarja als ze het geld hebben, waarom niet? .
Heb overigens ook vanaf mn 15e gewerkt trouwens (voor 7 gulden per uur!! ) en ik leen tegenwoordig af en toe wat bij de IBG.
pi_58522756
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:02 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Ik vondt het idee dat ik zonder schulden leef veel belangrijker dan dat ik uiteindelijk afstudeer en dan nog 15 jaar (?) moet betalen.
ach dan koop je straks een auto zonder modern navigatie/multimedia systeem, zo denk ik dan. Als 2 verdieners met beide minimaal HBO op zak moet het geen probleem zijn om alles snel af te betalen.
pi_58522779
Ik krijg alles: huur, verzekering, collegegeld, boeken.

Daarnaast mag ik mn stufi houden en krijg ik nog eens 100e extra in de maand van paps .

.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_58523092
en tóch ben je vast en zeker héél zelfstandig
Ja doei.
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:20:47 #265
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58523122
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:18 schreef motorbloempje het volgende:
en tóch ben je vast en zeker héél zelfstandig
Tenenkrommend, die mensen .

Ik dok ook al jaren alles zelf. Toen ik thuis woonde hoefde ik geen kostgeld te betalen, maar de rest...studie en verzekeringen enzo voor eigen rekening. Nu ik uit huis ben is het net zo. Huur, verzekeringen (ziektekosten, inboedel, reis, rechtsbijstand etc.), collegegeld, boeken, auto etc...allemaal voor eigen kosten.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_58523166
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:20 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Tenenkrommend, die mensen .

Ik dok ook al jaren alles zelf. Toen ik thuis woonde hoefde ik geen kostgeld te betalen, maar de rest...studie en verzekeringen enzo voor eigen rekening. Nu ik uit huis ben is het net zo. Huur, verzekeringen (ziektekosten, inboedel, reis, rechtsbijstand etc.), collegegeld, boeken, auto etc...allemaal voor eigen kosten.
ik vind 't pas echt erg als ze zeggen dat ze wel zelfstandig zijn want dat zijn ze gewoon NIET

als mijn ouders rijk waren en ze hadden me willen/kunnen steunen dan had ik dat heel fijn gevonden, en ondanks dat ze het geld niet hadden wilden ze dat nog steeds wel doen, maar ik heb 't afgeslagen want ben immers volwassen en kan mn eigen zaakjes wel regelen, vind ik, vooral toen ik het huis uit was (toen ik 19 was)

en já, dan voel ik me beter dan een 'student' op kamers die álles van zijn pappie en mammie krijgt
Ja doei.
pi_58523216
Ik woon nog thuis, dus gewoon inwoning en eten is graties.
Studie, boeken e.d. betalen m'n ouders ook.

Maar dingen zoals rijlessen enzovoorts moet ik dan ook gewoon zelf betalen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:27:25 #268
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58523219
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wij leven voor ongeveer 3 euro per dag, en daar zit dan ontbijt, lunch en avondeten in

30 keer 3 euro is 90 euro per maand met enige uitzondering in het weekend en wel eens wat lekkers, zal ik ons zetten op max 120 euro per maand aan eten. En dat klopt, want van het 330 euro budget dat we ervoor hebben, gaat elke maand 100 euro naar de spaarrekening, dus eten we samen voor 230 euro per maand met 2 personen dus.

En dan eten we veel groente, bijna elke dag vlees en geen karige porties.. dus ik weet niet waar jij je groente haalt, maar als je dat één keer per week doet, en vlees in de aanbieding koopt en in porties invriest (1 kipfilet per zakje, en 200 gram gehakt per zakje bijvoorbeeld) kun je héél gezond en goedkoop leven

200 euro
Damn, dat kan ik echt niet. Ten eerste heb ik geen vriezer (en er ook geen plek voor), ten tweede heb ik amper tijd om boodschappen te doen, laat staan ook nog verschillende winkels af te struinen voor de goedkoopste boodschappen (en al helemaal een Aldi waar ik nooit tijd heb om naartoe te gaan in hun openingstijden).

Voor dat bedrag dat jullie met z'n tweeën eten, vreet ik met moeite in m'n eentje .
Zerg schreef:
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:28:26 #269
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58523229
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vind 't pas echt erg als ze zeggen dat ze wel zelfstandig zijn want dat zijn ze gewoon NIET

als mijn ouders rijk waren en ze hadden me willen/kunnen steunen dan had ik dat heel fijn gevonden, en ondanks dat ze het geld niet hadden wilden ze dat nog steeds wel doen, maar ik heb 't afgeslagen want ben immers volwassen en kan mn eigen zaakjes wel regelen, vind ik, vooral toen ik het huis uit was (toen ik 19 was)

en já, dan voel ik me beter dan een 'student' op kamers die álles van zijn pappie en mammie krijgt
Ben ik het helemaal mee eens. Zelfstandig is als je zelfonderhoudend bent, en dat zijn al die gesponsorde zuipstudenten verre van.
Zerg schreef:
pi_58523513
Ik beweer ook niet dat ik zelfstandig ben. Onder pappa's vleugels .

Geld .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_58525425
Waarom zou je niet zelfstandig kunnen zijn als je financieel afhankelijk bent? Ik ben zeer zelfstandig, kook zelf, was zelf enzovoorts. Mijns inziens hebben zelfstandigheid en financiele (on)afhankelijkheid vrij weinig met elkaar te maken en getuigt het wel samenzien van deze twee van jaloezie.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_58526597
quote:
Hoe weet je dat ?
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:56:59 #273
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58529403
quote:

[..]

echt je bent ook zo heerlijk zelfingenomen hé van de daken roepen dat je arme ouders hebt en je altijd alles zelf hebt willen betalen omdat je ouders het eigenlijk niet kunnen betalen

wannabe middle-class scum
pi_58529942
wat is er in vredesnaam erg aan dat ik
A) geen rijke ouders heb
B) alles zelfs heb moeten betalen
C) ik dit niet erg vind
D) dat ik trots ben dat het lukt?
Ja doei.
pi_58529997
nog even, overigens, en dan ben ik 'wannabe' upper class scum! en het kan me geen reet schelen wat toetsenbord helden als jij daar van vinden
Dan maar 'zelfingenomen' en succesvol
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')