en waarom zou je studeren als je niet meer gaat verdienen daarnaquote:Op vrijdag 11 april 2008 07:22 schreef tankertuig het volgende:
Ik ga in september ook weer studeren en er max bijlenen.
Kan zijn dat het niet optimaal is, maar ik werk nu full-time en verdien best lekker. De achteruitgang van kapitein naar student is dus nogal groot en daarmee lastig.
En ik heb eens zitten rekenen. Studie die ik wil gaan doen duurt 4 jaar. Als ik rekening hou met een uitloop van 1 jaar heb ik de schuld binnen 1,5 jaar afbetaald met mijn huidige loon. En dat loon ga ik weer krijgen als ik even 1,5 jaar zou gaan varen.
Zo erg is lenen dus niet volgens mij.
dan verlies je minimaal 0,17% dit jaarquote:Op maandag 14 april 2008 18:42 schreef Elwood1802 het volgende:
vol bijlenen en op een spaarrekening planten van 4 %
quote:Op maandag 14 april 2008 22:32 schreef LasTeR het volgende:
Ik ben zo'n 300 euro per maand kwijt aan eten/drinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je enig idee waar je over praat?quote:Op maandag 14 april 2008 21:01 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
dan verlies je minimaal 0,17% dit jaar
Bij mijn weten is dat altijd zo geweest, maar nu is dat niet meer antrekkelijk..quote:Op donderdag 24 april 2008 12:48 schreef petrelli het volgende:
Iemand ervaring met lenen+werken en het geld van je lening op spaarrekening zetten? Dat groeit 5 jaartjes rente, vervolgens als je moet terugbetalen in 1x doen want dan gaat er geen rente overheen. Dan pak je zelf lekker wat rente (kan zo'n 1000euro zijn)
Is dit waar?
Ik heb vanaf mijn 15e tot mijn 20e ongeveer 24000 euro gespaard waardoor ik nu zero schulden heb en lekker kan doen waar ik zelf zin in heb, zonder hulp van IB trouwens.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:27 schreef Het_Biertje het volgende:
Ik vraag mij steeds meer af of ik dan zowat de enige ben die heel fijn elke maand 600 euro kwijt is aan studie/kamer/vreten etc want in mijn omgeving krijgt iedere student van pappie en mammie de heule meuk vergoed.
en dan bedoel ik dat paps en mams alles betalen en zoonlief gewoon 700 euro IBG money binnen hengelt verzuipt.
dat wil ik ook wel
ik speel nu elke maand net kiet zonder bij te lenen.
betaal jij je school/studie/kamer/vreten zelf?
Zooo doe je goedquote:Op donderdag 24 april 2008 16:21 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Ik heb vanaf mijn 15e tot mijn 20e ongeveer 24000 euro gespaard waardoor ik nu zero schulden heb en lekker kan doen waar ik zelf zin in heb, zonder hulp van IB trouwens.
Hoe doe je datquote:Op donderdag 24 april 2008 16:21 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Ik heb vanaf mijn 15e tot mijn 20e ongeveer 24000 euro gespaard waardoor ik nu zero schulden heb en lekker kan doen waar ik zelf zin in heb, zonder hulp van IB trouwens.
Ik heb altijd keihard gewerkt en mijn geld niet uitgegeven aan allerlei rages wat mijn vrienden wel deden.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:23 schreef Fancy_Me het volgende:
[..]
Hoe doe je datik heb gewoon geen geld om te sparen
![]()
gaat in de zomer wel een baantje zoeken![]()
?quote:Ik heb tussen mijn 16 geen school gehad maar alleen maar gewerkt!
Scooter had ik niet nodig, kon alles met de fietsquote:Op vrijdag 25 april 2008 01:13 schreef Rutgerr het volgende:
Leuke jeugd heb je dan zeg...zonder essentiele shit als phones, (spel)computers enz.
Althans, het lijkt mij niet echt heel prettig om zonder hetgeen jij noemt te leven.
[..]
?
16 en 18 heb ik gewerkt, opleiding koste 8000 +2100 boeken en examen en dat had ik toendertijd niet.quote:Ik heb tussen mijn 16 geen school gehad maar alleen maar gewerkt!
Ik heb altijd al geleefd hoorquote:Op vrijdag 25 april 2008 02:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sorry Arclight-S maar dat klinkt toch als een behoorlijk deprimerende situatie. Je bent maar één keer jong, hè. Sterker nog, je leeft maar één keer. Liever een miljoen rood als ik sterf dan een miljoen in de plus.![]()
![]()
maar ben je tussen je 16 en 18e helemaal niet naar school geweest? en nu doe je wel een vervolgopleiding? goed geregeldquote:Op vrijdag 25 april 2008 02:11 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Ik heb altijd al geleefd hoorheb al 4 jaar een vriendin waarmee ik van alles onderneem.
![]()
Kga van de zomer ook lekker 2 weken naar zweden met de auto!
klopt, stel je toch eens voor dat je geen phone hebt van 500 euroquote:Op vrijdag 25 april 2008 01:13 schreef Rutgerr het volgende:
Leuke jeugd heb je dan zeg...zonder essentiele shit als phones, (spel)computers enz.
Althans, het lijkt mij niet echt heel prettig om zonder hetgeen jij noemt te leven.
[..]
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |