knap!!!quote:Op zondag 9 maart 2008 17:25 schreef qonmann het volgende:
gulden sporenslag
Oui monsieurquote:Op zondag 9 maart 2008 17:45 schreef DeeBee het volgende:
Lille.
quote:Op zondag 9 maart 2008 17:49 schreef slaveloos het volgende:
city pier city loop?
succesquote:Op zondag 9 maart 2008 18:00 schreef DeeBee het volgende:
[..]
![]()
Klopt, ga hem voor de eerste keer lopen...hopelijk is het weer ietsje beter dan vanochtend met lopen.![]()
jazekerquote:Op zondag 9 maart 2008 18:11 schreef Neleos het volgende:
Charles Dickens?
Bonne appetitquote:Op zondag 9 maart 2008 18:13 schreef slaveloos het volgende:
ik ga even koken en eten, misschien tot later![]()
Jawohl!quote:Op zondag 9 maart 2008 18:16 schreef qonmann het volgende:
Bremen Hamburg
quote:Op zondag 9 maart 2008 18:32 schreef tomtomaat het volgende:
Sijbrands?
Jawel,quote:Op zondag 9 maart 2008 18:32 schreef tomtomaat het volgende:
Sijbrands?
Zeker, door zeer velen gezien als de beste dammer ooit.quote:
Ligt eraan tegen wie hij speeldequote:Op zondag 9 maart 2008 18:37 schreef tomtomaat het volgende:
Inderdaad legendarisch en een bijna niet te geloven prestatie..
quote:Op zondag 9 maart 2008 18:39 schreef qonmann het volgende:
doe ik nog belegen
De prestatie is fenomenaal:quote:
dan nog...:) Hij onthoud 28 uur lang hoe de stukken va hem en zijn tegenstander staan... en dat 25 keer. Zelfs tegen 25 willekeurige apen vind ik het knap alsie geen 1 keer verliest.quote:
okquote:Op zondag 9 maart 2008 18:43 schreef qonmann het volgende:
[..]
De prestatie is fenomenaal:
allen ervaren wedstrijddammers
Well donequote:Op zondag 9 maart 2008 18:46 schreef starla het volgende:
sirius
bij lange na nietquote:Op zondag 9 maart 2008 18:47 schreef Appeltjesmoes het volgende:
poolster
Het was wel blinddammenquote:Op zondag 9 maart 2008 18:45 schreef starla het volgende:
[..]
ok
tegen een kleuterklas lukt mij dat namelijk ook![]()
ik ook niet...quote:Op zondag 9 maart 2008 18:49 schreef Appeltjesmoes het volgende:
lol, ik lees dus net dat poolster een verzamelnaam is![]()
Het is elke ca 5000 jaar een andere, dat wist ik dus echt niet!
Helderheid is sowieso relatief, dus je kunt niet spreken van helderste in het universum.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:52 schreef boyv het volgende:
rare vraag
helderheid voor individueel zicht en door nabijheid, of over het hele universum in het algemeen?
verkoopt HAK dat ook in een potje?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:03 schreef MaJo het volgende:
Magnolia?
lees de vraag goed...quote:Op zondag 9 maart 2008 19:05 schreef Morendo het volgende:
Rode kool?
quote:Op zondag 9 maart 2008 19:05 schreef tomtomaat het volgende:
Doperwten?
Die anderen die er zoveel op lijkenquote:Op zondag 9 maart 2008 19:06 schreef Appeltjesmoes het volgende:
bruin bonen? de plant ervan dus
Die hint zag ik pas laterquote:
yep, kapucijners !quote:Op zondag 9 maart 2008 19:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die hint zag ik pas later
Maar cappucijners dus
alleen moet ik er vandoor
Jij had de vraag ook goed, dus je mag van mij part wel een vraag stellen als je dat wiltquote:Op zondag 9 maart 2008 19:09 schreef boyv het volgende:
kapucijners
volgens mij is dit ook goed?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:05 schreef tomtomaat het volgende:
Doperwten?
Ja, of erwt, maar doperwt is de vrucht en niet de plant.quote:Op zondag 9 maart 2008 19:15 schreef tomtomaat het volgende:
De erwt (Pisum sativum) is een plant die behoort tot de Vlinderbloemenfamilie (Fabaceae, synoniem: Papilionaceae)
Oovan wiki....
Ja, dacht ik ook aan. Volgens mij staat in de regelementen dat je niet moet antwoorden als je weet dat je geen vraag kunt stellen, toch?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:20 schreef qonmann het volgende:
boyv mag wel een puntje krijgen m.i/.
bonobo had ik niet aan gedacht, maar die is wel goed jaquote:
snel en correctquote:Op zondag 9 maart 2008 19:30 schreef qonmann het volgende:
mandril
ook goed en weer terugquote:Op zondag 9 maart 2008 19:36 schreef starla het volgende:
security identity module
embryo is de eerste 8 wekenquote:Op zondag 9 maart 2008 19:47 schreef tomtomaat het volgende:
folikel en embryo?
quote:Op zondag 9 maart 2008 19:49 schreef qonmann het volgende:
boreling ?
één woordquote:Op zondag 9 maart 2008 19:50 schreef qonmann het volgende:
zoek je een woord of twee ?
quote:Op zondag 9 maart 2008 19:50 schreef Morendo het volgende:
Foetus?
Nee, dat is het internationale hof volgens mij.quote:Op zondag 9 maart 2008 19:53 schreef starla het volgende:
den haag?
Qonmann + 1quote:Op zondag 9 maart 2008 19:54 schreef qonmann het volgende:
luxemburg
Als toetjequote:Op zondag 9 maart 2008 19:59 schreef slaveloos het volgende:
anita ekberg in la dolce vita toch?
quote:
Neequote:Op zondag 9 maart 2008 20:17 schreef tomtomaat het volgende:
Hans van der Togt
Beetje een flauwe vraag misschienquote:Op zondag 9 maart 2008 20:18 schreef starla het volgende:
ruben nicolai
Die doet toch reizen?quote:Op zondag 9 maart 2008 20:23 schreef qonmann het volgende:
Thomas Cook ?
quote:Op zondag 9 maart 2008 20:24 schreef ScottTracy het volgende:
American Express?
quote:Op zondag 9 maart 2008 20:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Mastercard?
quote:Op zondag 9 maart 2008 20:30 schreef Terpentin07 het volgende:
Diners Club
quote:Op zondag 9 maart 2008 21:02 schreef ChrisJX het volgende:
Trulli
Arie is het zeker.quote:
Slaveloos + 1quote:Op zondag 9 maart 2008 21:25 schreef slaveloos het volgende:
kinderkrant
Indian motorcyclesquote:Op zondag 9 maart 2008 21:45 schreef qonmann het volgende:
indian
Jawel Chris, hintje was niet eens nodigquote:Op zondag 9 maart 2008 21:57 schreef ChrisJX het volgende:
Pampus
Wat isquote:De geschiedenis van deis bijna vier eeuwen lang verbonden geweest met die van Sittard en Born, waarmee het tezamen een westelijk stukje Guliks territorium vormde, dat tot aan de Maas (bij Urmond) reikte. Het dialect van de
is vrijwel hetzelfde Limburgs als het Sittardse stadsdialect.
Van 1794 tot 1815 was dedeel van het Franse kanton Sittard. Na het Congres van Wenen werd het deel van de Pruisisch Rijnprovincie. De grens met Nederland die toen werd vastgelegd bleef bestaan tot kort na de Tweede Wereldoorlog.
Na de Tweede Wereldoorlog isop 23 april 1949 geannexeerd door Nederland als schadevergoeding voor oorlog. In maart 1957 begonnen de officiële onderhandelingen tussen Nederland en Duitsland over de teruggave van het gebied. Sinds 1 augustus 1963 hoort
weer bij Duitsland.
Dat ligt ietwat noordelijker en bovendien in Nederland.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:09 schreef Morendo het volgende:
Venlo?
enquote:is een gemeente in de Kreis Heinsberg in Noord-Rijnland-Westfalen (Duitsland). Het is de meest westelijk gelegen gemeente van Duitsland (5° 55' OL). De grens met Nederland is 27 kilometer lang, de grens met de rest van Duitsland slechts 6 kilometer.
quote:In de Nederlandse periode is de N274 aangelegd, die Roermond met Heerlen verbindt.
Mapani +1quote:Op zondag 9 maart 2008 22:11 schreef Mapani het volgende:
Selfkant?
quote:Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Mapani het volgende:
Toch nog enig voordeel dat ik Limburger ben!! Woepie
*noteert: Geen vragen over Limburg stellen als Mapani aanwezig isquote:Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Mapani het volgende:
Toch nog enig voordeel dat ik Limburger ben!! Woepie
nog een eeuw eerder wslquote:Op zondag 9 maart 2008 22:22 schreef Mapani het volgende:
Nee, niet Jack. Deze gek leefde in de vorige eeuw.
Jaja, Morendo + 1quote:Op zondag 9 maart 2008 22:29 schreef Morendo het volgende:
Ted Bundy?
quote:On February 28, 1993, the United States Bureau of Alcohol, Tobacco, and Firearms (ATF) attempted to execute a search warrant at the Branch Davidian ranch at Mount Carmel, a property located nine miles (14 km) east-northeast ofTexas. An exchange of gunfire resulted in the deaths of four agents and six Davidians. A subsequent 51-day siege by the Federal Bureau of Investigation ended on April 19 when fire destroyed the complex. Seventy-six people, including 21 children and two pregnant women, along with Davidian leader David Koresh, died in the incident.
Jaja, slaveloos + 1quote:Op zondag 9 maart 2008 22:36 schreef slaveloos het volgende:
waco
quote:Op zondag 9 maart 2008 22:57 schreef Mark het volgende:
Jim Jones?
hou je niet van cayaankali?quote:
Tikkie terug: slaveloos +1quote:Op zondag 9 maart 2008 23:08 schreef slaveloos het volgende:
brian jones?
thats himquote:Op zondag 9 maart 2008 23:25 schreef Mark het volgende:
Gotti!
quote:Op zondag 9 maart 2008 23:39 schreef ScottTracy het volgende:
Het gaat toch alleen om mannen he??
Inderdaadquote:Op zondag 9 maart 2008 23:40 schreef qonmann het volgende:
Rod Laver
Het is dan ook vrij zeldzaam, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Grandslamtoernooiquote:Op zondag 9 maart 2008 23:43 schreef qonmann het volgende:
Ik wist dat ik ver terug moest ..maar zover had ik niet gedacht..
De magier uit India (huidige wereldkamipoen schaken)quote:Op zondag 9 maart 2008 23:53 schreef Mark het volgende:
Anand
Morendo +1quote:Op zondag 9 maart 2008 23:59 schreef Morendo het volgende:
Gerdi Verbeet
als dat goed is applausquote:Op maandag 10 maart 2008 00:09 schreef MaJo het volgende:
Jeltje van Nieuwenhoven en Frans Weisglas
Gezien mijn studie niet zo vreemdquote:
OK, maar toch.quote:
Dat is natuurlijk helemaal goedquote:Op maandag 10 maart 2008 00:09 schreef MaJo het volgende:
Jeltje van Nieuwenhoven en Frans Weisglas
Thanksquote:Op maandag 10 maart 2008 00:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
OK, maar toch.
Ik volg de politiek redelijk , maar ze schoten mij niet zo snel te binnen..
Leuk, hij had je bijna een kaartje uit Zwitserland kunnen sturenquote:Op maandag 10 maart 2008 00:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
ThanksIk ben zelfs zo'n nerd die naar het vragenuurtje kijkt dus tjsa
Bovendien heb ik een tijdje in Den Haag gewerkt dus dat helpt ook wel
Heb daar nog een mooie Weisglas ansichtkaart aan over gehouden
The one and onlyquote:Op maandag 10 maart 2008 00:18 schreef ScottTracy het volgende:
Miles Davis?
Oh ik bedoel niet een kaart van Weisglas zelf, maar eentje waar hij opstaat gestuurd vanuit mijn stageadres toen ik ziek wasquote:Op maandag 10 maart 2008 00:17 schreef qonmann het volgende:
[..]
Leuk, hij had je bijna een kaartje uit Zwitserland kunnen sturen
Oh dat had ik verkeerd geïnterpreteerd dan, is ook leukquote:Op maandag 10 maart 2008 00:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh ik bedoel niet een kaart van Weisglas zelf, maar eentje waar hij opstaat gestuurd vanuit mijn stageadres toen ik ziek wasGeweldige kaart, hij zittend in een kamerstoel
Had het ook een beetje raar geformuleerdquote:Op maandag 10 maart 2008 00:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
Oh dat had ik verkeerd geïnterpreteerd dan, is ook leuk
Slaap wel allemaal
quote:Op maandag 10 maart 2008 00:30 schreef MaJo het volgende:
Nog een gokje op balkenbrij vanwege het woord brij
Uhuhquote:Op maandag 10 maart 2008 00:36 schreef ScottTracy het volgende:
Mark Knopfler
Over wie gaat dit verhaal?quote:Hij bracht zijn lippen naar het water in een poging om de verschijning te kussen, hij stak zijn armen uit om het beeld te omhelzen. Zijn geliefde vluchtte weg maar kwam terug toen het water weer kalm was en trok opnieuw zijn aandacht. Hij kon zichzelf er niet meer toe brengen om van het water weg te kijken, hij dacht niet meer aan eten en drinken, of aan rust, enkel aan de verschijning in het water. Hij probeerde ermee te spreken, maar kreeg geen antwoord. Hij begon te huilen maar zijn tranen verstoorden het beeld, waarop hij begon te schreeuwen en vroeg of de verschijning wou stoppen met hem steeds te verlaten. Zo ging het een hele tijd verder, en hij takelde af. Hij verloor zijn kleur, zijn levenskracht en zijn schoonheid die eens zo betoverend was voor de nimf Echo. Die bleef echter dicht bij hem en bleef zijn verdrietige kreten herhalen. Uiteindelijk kwijnde hij helemaal weg en stierf.
quote:Op maandag 10 maart 2008 00:45 schreef MaJo het volgende:
Zal wel iets uit een griekse mythe zijn ofzo?
Adonis?
En zijn naam is dus Narcissus, maar daar doe ik niet moeilijk over op dit late uur.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:54 schreef MaJo het volgende:
Narcis!
Nope die anderequote:Op maandag 10 maart 2008 00:58 schreef ScottTracy het volgende:
Tirza van Arnon Grunberg?
Paginabeheerder +1quote:Op maandag 10 maart 2008 01:02 schreef Paginabeheerder het volgende:
A.F.TH Het schervengericht (ik zie Grunberg nog zuur kijken)
Nope, wel de grootste in Europa, maar slechts een kleintje vergeleken met die waar ik het over heb.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:06 schreef MaJo het volgende:
Etna op Sicilië?
Ligt ook in Europa en is dus kleiner dan de Etna.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:10 schreef MaJo het volgende:
Vesuvius?
Als je een antwoord fout raadt dan mag je weer opnieuw antwoorden. Anders zou het erg saai worden als er maar weinig mensen zijnquote:Op maandag 10 maart 2008 01:12 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ligt ook in Europa en is dus kleiner dan de Etna.
(maar stond in de spelregels niet dat je slechts een keer per vraag mocht antwoorden? .... of was dat nu tot het antwoord fout was gerekend) *weet het even zelf niet meer, ik kijk zo nog even*
Ik zag het net in de spelregels inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:12 schreef ScottTracy het volgende:
Als het antwoord is afgekeurd mag je weer verder radenMaar ik ken weinig vulkanen dus ik sla deze vraag even over...
Je zit aardig in de richting, maar het is nog niet goed.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:13 schreef Appeltjesmoes het volgende:
otopaxi is de hoogste met 6958 m uit mn hoofd, maar de hoogste vanaf de voet tot de top is de manua loa, hawaii.
Heeft appeltjesmoes het niet goed dan?quote:Op maandag 10 maart 2008 01:16 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ik zag het net in de spelregels inderdaad.
Ik hoop maar dat er nog iemand vannacht het antwoord raad, anders moet ik morgen me door een heleboel antwoorden worstelen.![]()
Het is inderdaad een moeilijke vraag, zelfs de mensen die zo onsportief zijn om het op te zoeken, zullen er nog problemen mee hebben denk ik.Bij Lotto weekend millionaires zou de vraag als een van de laatste 2 of 3 gesteld kunnen worden.
niet!?! nouja, bij de pubquiz van een maand terug was het wel goedquote:Op maandag 10 maart 2008 01:18 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Je zit aardig in de richting, maar het is nog niet goed.
Hawaii klopt, bijna 10.000 meter hoog klopt ook nagenoeg. Volgens metingen is het net een paar meter meer dan 10 kilometer... maar de verschillende metingen verschillen. Jij noemde de 2e vulkaan van Hawaii.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:20 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
niet!?! nouja, bij de pubquiz van een maand terug was het wel goed. Het is in ieder geval ergens op Hawaï, want die vulkanen zijn vanaf de zeebodem bijna 10km hoog. Ken alleen de andere bergen van Hawaï niet
.
You're right... ik heb het net ffkes opgezocht, omdat ik die naam van die berg toch niet weet. Benieuwd of iemand anders het dan wel weet...quote:Op maandag 10 maart 2008 01:24 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Hawaii klopt, bijna 10.000 meter hoog klopt ook nagenoeg. Volgens metingen is het net een paar meter meer dan 10 kilometer... maar de verschillende metingen verschillen. Jij noemde de 2e vulkaan van Hawaii.
Hangt ervan af, als de pubquiz "de grootste" ipv de hoogste heeft gezegd (en dit niet door elkaar heeft gehaald, dan hadden ze gelijk).quote:Op maandag 10 maart 2008 01:28 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
You're right... ik heb het net ffkes opgezocht, omdat ik die naam van die berg toch niet weet. Benieuwd of iemand anders het dan wel weet...
ook een beetje slecht van die pubquiz trouwens...
ik had nog nooit van die andere gehoordquote:Op maandag 10 maart 2008 01:31 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Hangt ervan af, als de pubquiz "de grootste" ipv de hoogste heeft gezegd (en dit niet door elkaar heeft gehaald, dan hadden ze gelijk).
Wel sportief om het op te zoeken en er geen gebruik van te maken.![]()
Wellicht had je "oh ja" erlebnis, toen je het antwoord vond.
Dat verklaart veel, de Mauno Loa is een actieve vulkaan, de ander is niet actief.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:32 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
ik had nog nooit van die andere gehoordDe Mauna Lao ken ik vooral van de CO2-metingen, die ik voor mn studie bijna dagelijks gebruik
Je bent vast niet de enige.quote:
Dat van die hotspots heb ik in mn eerste jaar ook gehadquote:Op maandag 10 maart 2008 01:44 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Dat verklaart veel, de Mauno Loa is een actieve vulkaan, de ander is niet actief.
Leuke wetenswaardigheid is dat het eilandenrijk van Hawaii ontstaan is omdat de tectonische platen wandelen, waardoor er hotspots ontstaan (plekken waar lava naar boven wordt gedrukt) Het verschuiven van de tectonische platen kun je dus visueel zien door de eilanden van Hawaii te bekijken van oud naar nieuw.
Maar goed, ik ben dan ook een vulkaanfreak... heb er een speciale internetpagina over, dus ga ik geen vragen stellen waarvan ik het antwoord niet weet.![]()
En deze vraag heb ik altijd al eens willen stellen....
Thanksquote:Op maandag 10 maart 2008 01:53 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Je bent vast niet de enige.
Misschien had ik deze vraag eerder op de dag moeten stellen. Maar troost je met de gedachte dat je de hoogste vulkaan van Europa reeds noemde. Voor de eer is dat ook wat waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |