<edit>
URL toegevoegt
</edit>
Sixth Sense was een goede film en Unbreakable vond ik ook een mooi verhaal hebben
<<Damn, nog een hele tijd wachten, komt pas in augustus in de bios>>
een film van die Shamyhuppeldepup is sterker dan avalium
quote:de supernatural thriller is geen nieuwe trend hoor. Close Encounters of the third kind, poltergeist ....and the list goes on and on and on..... niks nieuws onder de zon
Op zondag 03 maart 2002 20:06 schreef Swordfish het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd wat Shyamalan er van heeft gemaakt.
Er zal ongetwijfeld weer een twist in het verhaal zitten. Volgens mij kan deze man alleen maar goede films maken. In feite heeft hij met The sixth sense een nieuwe trend gezet. Namelijk de 'supernatural thriller'. Een genre waar ik een groot fan van ben. Ik hoop dat Signs het niveau van zijn twee voorgangers kan evenaren of eventueel overtreffen.
Ben benieuwd wat het wordt en hoe het verhaal gaat lopen...
quote:En bedankt dat je dat effe meldt, voortaan effe dit soort opmerkingen niet meer maken aub, of geef even duidelijk aan dat het een 'spoiler' is.
Op zondag 28 juli 2002 22:25 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Superfilm, maar verwacht geen tweede Independence Day ofzo... de aliens zijn NIET waar het om gaat in deze film.
2x 230 mb
Brakke versie met om de 60 seconden een rode streep door het beeld en de tekst do not duplicate, maar wel de complete film. En aangezien ik niet zolang wachten wil ga ik 'm lekker kijken vanavond. Geen bios, geen dvd kwaliteit maar wel zien voor de VS premiere. Da's ook wel geinig.
maar als de mods vinden dat dat een spoiler is dan moet ie maar weggehaald worden...
*edit* oh het ging misschien meer over m'n bovenbuurman
quote:Nu weet ik helemaal zeker dat dit een topfilm gaat worden... geen lekker wijzen *schudt met hoofd*, kon je zeker niet effe lekker rukken achter je beeldschermpie?
ik heb 'm gister gezien en hij was niet leuk.. Aliens zien er nep uit, het verhaal komt niet op gang en is heel saai. Er zitten geen lekkere wijven inen er wordt slecht geacteerd.
quote:Bullshit, het is wel een spoiler. Het is een M. Night S. film en daarin is niks dat het lijkt. Het had ook door de buurman gemaakt kunnen zijn bijvoorbeeld.
Op maandag 29 juli 2002 19:16 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
dat was helemaal geen spoiler... ik bedoelde het algemeen "de aliens" als in het buitenaardse/de cropcirkels/etc waar de film (volgens de trailer) DUIDELIJK mee te maken heeft
-edit-
Net gezien, wat een fantastische film weer. Die M. Night kan gewoon erg goed een verhaal vertellen. Hij weet echt tot de essentie te komen, snijdt alle Bruckheimer-opsmuk weg en gaat vanuit dat punt verder. Uiteraard gebruikt hij wel veel filmtrucjes en citeert hij uit eigen werk, zowel qua verhaal als cinematografisch. Maar ben echt blij dat ik 'm gezien heb, al hoor je dit natuurlijk in de bios te zien. Maar goed, de kwaliteit is acceptabel en het heeft gewoon wat, het nu al zien. En Willis had ook makkelijk deze rol weer kunnen spelen.
8/10
[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 30-07-2002 01:02]
quote:dat deed hij erg subtiel vond ik, erg leuk om bepaalde shots te herkennen. Die kast waar Phoenix in zat, ik verwachtte toen Gibson daar binnen kwam dat ie even wat krantenknipsel op zou gaan zoeken
citeert hij uit eigen werk
Zag dat de film inmiddels een 8.1 op imdb heeft, dus deze gaat hopelijk wel de erkenning krijgen die Unbreakable iets te weinig kreeg (vind ik)
Verwacht geen 2e Sixth Sense, gewoon en prachtige film...
-off topic- Ze draaiden trouwens een zeer vette en lange trailer van Red Dragon ervoor, dat wordt er ook eentje hoor!
But has his mind been changed? Just maybe - and it's the fans who did it. "There's a lot of [fans], like when we had the first screening of Signs, these Unbreakable fanatics came out in force. And I was like, wow. They all came out. They came out with the DVDs and the posters. I was like, holy moley. And there was one Sixth Sense DVD there. And everybody else was Unbreakable. And I was like, wow. I guess there is a little cult thing going on. But that was really sweet. I don't know. I don't know. Maybe."
ik vond hem niet echt super maar ook zeker niet slecht, ik ga hem denk ik nog wel een keer in de bios bekijken
Verval je bent echt een eikel...ik kon niet zoeken vanwege een search die eruit ligt.. en als ik CTRL-F deed in het topic-index. Kreeg ik niets op SIGN en Signs..
ontopic: Ik verwacht er veel van!
Het is een typische Shyamalan film, qua stijl dan. De stilte, weinig conversatie. Deze stijl leent zich ook perfect voor deze film met dit verhaal. Want het bouwt de spanning echt op. Ik heb em dan niet in de bios gezien, maar zelfs vanachter het beeldscherm kreeg ik af en toe kippenvel. Wat een prachtige scenes af en toe, eigenlijk de hele tijd.
In de trailers en de filmprogramma's werd nogal geheimzinnig gedaan over het verhaal. Gibson wou bijvoorbeeld niet vertellen waar het precies om ging, want dat zou volgens hem raar klinken. En als je de film hebt gezien weet je waar hij het over heeft. Vat de film namenlijk maar eens samen...
Ik vond het dus echt een goede film. Alleen ik vond het einde een beetje vaag. Voor mij persoonlijk een anti-climax, maar ik weet zeker dat iedereen er anders tegenover kan staan. Het heeft natuurlijk wel een Sixth Sense/Unbreakable einde. Maar is toch eigenlijk heel anders. Daarom vind ik het ook 3 afzonderlijke films met ieder hun eigen kracht.
In de trailer werd ook al gesuggereerd dat het voornamelijk om de 'aliens en graancirkels' zou gaan. Maar het is een Shyamalan-film, dus niets is wat het lijkt. Dat slaat dus eigenlijk ook op deze film. Want eigenlijk zijn het ook gewoon 2 verhalen die naar elkaartoe breien. En tot op het allerlaatste moment weet je de connectie niet echt.
Ik hoop dat ik zo nix heb verklapt, ik geloof het niet. Ik wil mensen alleen maar aanmoedigen de film te gaan kijken. Want het is een echte aanrader. Ik vraag me ook af wat de paus van de film vindt...
quote:Handje ophoud, en doe me dvd schijfkes er ook maar bij
Op maandag 29 juli 2002 17:40 schreef Smots het volgende:
* Smots gaat mooie shit weggeven van deze fillem....
quote:http://www.tiscali.nl/content/article/522391.htm
Op donderdag 05 september 2002 12:11 schreef DaMSWer het volgende:[..]
Handje ophoud, en doe me dvd schijfkes er ook maar bij
Ik wil eerst ff zeggen dat het ik het een hele enge film vond, en dat ik blij ben dat ik nog niks over deze film had gelezen. En gelukkig ook nog niet deze topic gelezen had, aangezien sommige personen lekker spoilers weggeven.
Ik kan iedereen aanraden om naar deze film te gaan, hij is lekker mysterieus tot aan het einde.
[SPOILERS]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
De eerste keer dat ik een film over een buitenaardse invasie zie, waarbij je maar welgeteld één (ja ok twee) alien ziet. En ze vertrekken even mysterieus als dat ze komen.Ik wilde zelf pas geloven dat het aliens waren, toen ik die drie vingers onder de deur vandaan zag komen (toen ze de naar de kelder gingen).
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[/SPOILERS]
Het is alleen jammer dat er zoveel "grappige" scene's inzitten. Hierdoor wordt de spanning teveel weggetrokken.
En ook het einde is iets te abrupt.
7/10
Nee sorry ik had er VEEl meer van verwacht. Ik snap niet waar die 8 van imdb.com vandaan komt.
Maar toch, zeer zeker een aanrader
-
-
-
-
-
Wat vonden jullie de mooiste scene??? Ik vond het echt superspannend als die broer voor de TV zit, en op CNN (?) laten ze zo'n homevideo zien van een kinderfeestje in Mexico. Opeens komt die alien voorbij lopen. Echt mooi.
-
-
-
-
-
SPOILER
quote:spoiler
Op vrijdag 06 september 2002 16:09 schreef Pingwing het volgende:
SPOILER-
-
-
-
-Wat vonden jullie de mooiste scene??? Ik vond het echt superspannend als die broer voor de TV zit, en op CNN (?) laten ze zo'n homevideo zien van een kinderfeestje in Mexico. Opeens komt die alien voorbij lopen. Echt mooi.
-
-
-
-
-SPOILER
De mooiste scene vond ik persoonlijk het moment dat ze in de kelder zaten met die lamp die uit ging..
-
-
-
-
-
spoiler
(eigenlijk vind ik dat je een topic over een film die je nog niet gezien hebt gewoon niet moet openen, maar dit terzijde)
-
-
-
-
-
-
-
De mogelijkheid van buitenaards leven fascineert me enorm, ik ben niet gelovig en ik hou van drama. Signs combineert deze drie zaken en concentreert zich op de laatste twee, helaas.
Ik raakte in de ban van de buitenaardse invasie. Ik kan me helemaal voorstellen hoe buitengewoon spectaculair verslaggeving hierover op TV moet zijn. Het al eerder genoemde Mexicaanse kinderfeestje vond ik erg boeiend.
Ondertussen verwerkt Mel Gibson het verlies van z'n vrouw en de scène aan tafel is mooi en intens. Daarnaast is de sfeer typisch Shyamalan: stil en indringend, zonder toeters en bellen. Fraai gedaan, zonder meer.
Maar ja, ik wou meer van die aliens weten. Ik zat even niet te wachten op al die sentimentele speeches van Gibson, hoewel ze zeker overtuigend waren.
En dan dat einde... Gibson, ex-pater, ontdekt dat toeval niet bestaat doordat de laatste woorden van zijn vrouw verwijzen naar het moment dat een alien zich in zijn huis bevindt en zo zijn er nog enkele zaken waardoor hij z'n geloof terugvindt en hij wordt weer pater.
En zo krijgt ook het geloof nog de overhand en daar hou ik niet van.
Al met al wel een boeiende film, maar met een anti-climax en een gevoel van bij de neus genomen te zijn en dan niet zoals in The Sixth Sense, maar gewoon doordat de film een wending krijgt die ik bij lange na niet zo boeiend vond als waar de film in het begin naar toe leek te leiden.
-
-
-
-
-
-
-
*spoilertje (?)*
er word niet echt meer verteld over de aliens, waarom ze kwamen, waarvandaan etc. maar dan werd het denk ik meer een star strek aflevering.
*spoiler*
Verder als je dat weet kan de film wel ok zijn... ik had zo'n onbevredigend einde, maar de film is vol met spannende momomenten. Erg mooi gefilmd en deed me wel beetje denken an BWP (af en toe).
Toch wel aanrader!
PS: Overigens is het wel weer gezeik met geloof, althans dat vind ik...
Daarom is ie vast ook zo populair in de VS
[Dit bericht is gewijzigd door zerosignal op 07-09-2002 11:35]
-
-
-
-
-
Maar precies, dat is inderdaad mooi. Het laat zien hoe een gezin een invasie mee zou kunnen maken. Info achter de tv, dat soort dingen..
Alleen ik ben ff gaan nadenken (dom natuurlijk!). Maar eigenlijk is het vet gelul. Die aliens hebben vet mooie spaceships die onzichtbaar kunnen worden. Hun technologie is vergevorderd. In die maisvelden zitten Gibson en Phoenix achter een alien aan, maar die is supersnel. Ze kunnen ook in 1 wip zo op het dak springen van een hoog huis.. Waarom hebben ze dan zoveel moeite met een gebarricadeerde deur? En waarom laten ze zich zo meppen met een honkbalknuppel??
Heel flauw natuurlijk maarja.. Zo moet je ook niet denken heh...
quote:hehe. Erg grappig.
Op zaterdag 07 september 2002 14:04 schreef dapluiz het volgende:
Niet kijken als je hem nog moet gaan zienhttp://www.xmission.com/~maddox/signs.html
De karakters waren niet erg 'round' in mijn optiek, wat op zich nogal wonderlijk is voor een film met een cast van 7 personen..
Het plot rammelt nogal, het einde vond ik maar uitermate slap in elkaar steken en het moraliserende 'geloofs'-sausje dat zeker aan het einde van het doek afdruipt is gewoon nergens voor nodig.
Filmisch gezien is het allemaal wel OK. Spanning wordt prima opgebouwd, en er wordt goed met de suggestie van gevaar gespeeld. Maar het einde verprutst eigenlijk de hele film.
Het enige wat ik jammer vond was dat het allemaal zo traag ging... Ik zat echt te wachten tot die aliens zouden komen maar misschien is dat wel een deel van de pracht van de film.
Ik vind hem zeker een 8 waard
Enige hartklop momentje: blaffende hond.
Het viel me erg, erg tegen
quote:Waarom niet? Voor mij werkte het in ieder geval. Juist omdat ik op voorhand verwachte dat het ging om de vraag waar die grancirkels vandaan kwamen. Nou, daar viel terecht geen eer aan te behalen, want dat is zo'n uitgekauwd thema.
Op dinsdag 10 september 2002 14:11 schreef Frenkyboy het volgende:
Ja, maar als je een film wilt maken over geloof en toeval waarom koppel je dat in Godsnaam dan aan een Hitchcockiaanse horror/thriller met een b-plot en dito alienkostuumsDa's zoiets als een paarse jurk met groene stippen...
quote:Ongeloofwaardig? Het is toch geen serieuze film. Het staat bol van het absurdisme en is op vele punten over-the-top. Het lijkt erop dat je denkt dat ze een film wilden maken over graancirkels en dat ze aan het eind nog even een plotje hebben verzonnen. Volgens mij is het precies andersom. En zoals ik al eerder vroeg: Hoe zou het anders moeten eindigen?
Overigens qua spanningsopbouw en regie (en vooral muziek) een goede film, maar het einde had echt beter gekund. Ik denk dat het te lachwekkend/ongeloofwaardig was om het gewenste punt te maken.
Heb hem net gezien, vond hem erg leuk, vooral bij dat stukje dat ze in de kelder zaten zat ik op het puntje van m'n stoel... En op de een of andere manier schrok ik van die beelden van dat verjaardagsfeestje toen je die alien in een keer zag, weet ook niet waarom... Alleen het einde vond ik een beetje matig. Voor de rest, topfilm!
wat was deze film langzaaaaaaaaaaaaaaaam.
en dat is niet zo erg als er nog iets boeiends uitkomt, (heb je wel eens een taart gezien die niet lang genoeg heeft staan bakken en dus na anderhalf uur in elkaar zakt,...nee? ga naar Signs,..zoiets dus!) en jij maar wachten tot er iets gebeurt....NOT
Mr. Gibson die het equivalent moet voorstellen van de menselijke reactie tijdens zo'n gebeurtenis (zelfs in zijn situatie) is zo niet overtuigend dat het stuitend is, hoe vaak moet deze acteur nog zijn "ik ben aan het vechten tegen mijn tranen" act opvoeren. (ala braveheart)
en de logica.... zucht...
zelfs als z'n kids gigantisch gevaar lopen moet meneer nog even aan zoonlief uitleggen wat een bloedige bevalling deze had veroorzaakt bij wijlen mamslief,... de koter had volgens paps nog niet genoeg aan zijn hoofd.
paps bezitte overigens de indrukwekende vechtlust van een boterham met pindakaas.
niet dat ik zit te wachten op actie, maar een beetje menselijke emotie zou niet verkeerd hebben gestaan in deze van simpelheid en twee pagina's tellend script aan elkaar hangende film.
ik ga niet eens beginnen over het plot,..simpelweg omdat ik dit schijnbaar gemist heb,... tussen de eerste graancirkels en de man met het groene pak (later werd mij verteld dat dit dus de enge alien moest uitbeelden, ...had ik even gemist) bevond zich een kleine 2 uur ruis, af en toe verstoord door een zeer zwakke grap met clichés van het Laurel en Hardy tijdperk,....want ineens was daar de verlossende aftiteling,... de bioscoop ontwaakte vervolgens uit een diepe slaap en begon zich zichtbaar af te vragen waarom ze ook alweer op het zotte idee waren gekomen om naar deze veel te dure tijdsverspilling te gaan
kunst is prachtig, maar zelfs kitch is beter dan dit!
een echte aanrader dus!! (voor de brainers onder jullie, dit was dus sarcastisch bedoelt)
quote:Tsja, smaken verschillen, maar als je het plot niet hebt gesnapt, dan zul je denk ik wel een toontje lager moeten zingen en helemaal geen toespelingen moeten maken over de intelligentie van andere forumleden (die het plot wellicht wel hebben gesnapt).
Op woensdag 11 september 2002 00:50 schreef Marfmaniac het volgende:
(voor de brainers onder jullie, dit was dus sarcastisch bedoelt)
quote:Hmm, geen serieuze film? Met een vrij serieuze boodschap toch? In dat geval klopt de verpakking niet met de inhoud vind ik. Als je dit absurdistisch en over-the-top vindt waar plaats jij dan eeeh Mars Attacks ofzo...
Op dinsdag 10 september 2002 14:24 schreef Koerok het volgende:
Ongeloofwaardig? Het is toch geen serieuze film. Het staat bol van het absurdisme en is op vele punten over-the-top.
quote:SPOILERWARNING: Nee dat dacht ik niet, ik nam (achteraf) aan dat ze een film wilden maken over geloof vs cynisme, toeval vs predestinatie en hoop vs angst. Ik denk dan niet in de eerste plaats aan buitenaardse invasies maar daar valt over heen te komen. Het einde had van mij iets subtieler gemogen, ik vind de hele film vrij ingetogen en subtiel qua spanning en verhaallijn, en vervolgens zit ik op het einde te kijken naar een "alien" (als die dingen de hele film niet in beeld zijn geweest verwacht ik op de climax iets meer als een apathische vent in een groen pak) die inmekaar wordt gemept met een honkbalknuppel...ja daar is het trouwens wel over-the-top ja
Het lijkt erop dat je denkt dat ze een film wilden maken over graancirkels en dat ze aan het eind nog even een plotje hebben verzonnen. Volgens mij is het precies andersom. En zoals ik al eerder vroeg: Hoe zou het anders moeten eindigen?
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkyboy op 11-09-2002 13:38]
Alweer een heel mooi kunststukje van M. Night Shyamalan.
Net als in The sixth sense ben je constant in de greep van de film door de spanning die geleidelijk aan word opgebouwd.
'Sings' is niet beter als 'The sixth sense', maar op dit punt kun je de film erg goed vergelijken, vind ik.
De film is erg geloofwaardig door het geweldige acteerwerk van Mel Gibson en Jaquin Phoenix. Eerst sceptisch, en later helemaal in de ban van...
Mooiste scènes:
-Dat kinderfeestje waar je die Alien voorbij ziet komen.
-Mel Gibson die een (gedeelte) Alien ziet en helemaal in paniek door het graanveld naar huis rent, met op de achtergrond die snerpende, enge geluiden.
-'They are in the house' Dan hoor je al die geluiden links, rechts boven, helemaal in de bios is dat heel spannend.
Dikke aanrader! 8/10
De karakters konden me niet boeien, het verhaal kon me niet boeien en eigenlijk zat ik de hele tijd te wachten op een verrassende wending die niet kwam.
Jammer, want ik had er meer van verwacht
Signs: GUH weldige film !
punt.
quote:OneHourPhoto draait nu in de sneak.
Op vrijdag 13 september 2002 13:43 schreef Patch het volgende:
BESTE film die ik tot nu toe dit jaar heb gezien,
Over Signs. Ik heb 'm van de week in de bios gezien en de tweede keer is het verhaal beter. Het Thema is niet de graancirkel of de alien, maar of je de kleine tekens ziet die je leven makkelijker kunnen maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 13-09-2002 14:45]
Ik heb hem net gezien, en imo is het een geweldige film!
-
ik ben niet gelovig en neig helemaal niet naar het paranormale, niettemin heb ik er van genoten.
Origineel verhaal voor een film!
quote:Dat was volgens mij bedoelt om juist de kinderen niet te laten denken aan die aliens, en dat er een goeie kans is dat ze dood gaan...
Op woensdag 11 september 2002 00:50 schreef Marfmaniac het volgende:
zelfs als z'n kids gigantisch gevaar lopen moet meneer nog even aan zoonlief uitleggen wat een bloedige bevalling deze had veroorzaakt bij wijlen mamslief,...de koter had volgens paps nog niet genoeg aan zijn hoofd.
quote:Hij's een dominee.... En niet iedereen is zo'n stoere vechtjas als jij
paps bezitte overigens de indrukwekende vechtlust van een boterham met pindakaas.
Anyway, mensen zien dit als een alien-film ala ID4 terwijl dat het thema juist niet is...
Het heeft ook iets weg van een parabel uit de bijbel.
Alleen het einde vond ik zwaar tegenvallen en ik ging niet echt met een bevredigend gevoel naar huis. De hele film door denk je: hoe zal het aflopen en is het einde net zo sterk als The Sixth Sence. Maar nee, het einde vond ik heel slapjes en ik ken hem niet aanraden, terwijl de rest van de film wel goed is opgebouwd en de spanning is te voelen
SPOILER
-
-
-
-
-
-
-
-
Dat de aliens op het laatst zo makkelijk verslagen worden ligt in de lijn der verwachting als je kijkt naar andere films, in war of the worlds gingen ze dood door dat ze niet tegen menselijke ziektes konden, in mars attacks door geluid en in independence day door een computer virus. Bij geen van alle lag het dus eigenlijk aan het brute geweld en wat dat betrefd vond ik dit dus wel een mooie oplossing.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
quote:Had ik ook in de bios, de personen naast me (zowel links als rechts) waren al vertrokken na de pauze (?!?). Achter me beweerden ze het zeker niet eng te vinden (jajaja).
Op zondag 8 september 2002 16:00 schreef Karboenkeltje het volgende:
Belachelijk goede film. Ik heb nog nooit zo'n sterk geregisseerde film gezien. Ik ga er eigenlijk ook van uit dat dat niet meer zal gebeuren.
Het enige nadeel was dat er een aantal breinloze idioten in de zaal zaten die zich gaan vervelen als er geen explosies plaatsvinden om de paar minuten.Maar ach, nadat ze enkele malen beleefd gesommerd waren om hun "bekken dicht!!!" te houden vertrokken ze gelukkig.
Wat moest dat laatste met die alien nou precries voorstellen met z'n hand boven de mond van dat jongetje?
Om dan al helemaal niet te beginnen over de weerloosheid van die alien, terwijl ze in het begin toch zo indringerig overkwamen..
Enige uitleg was wellicht dan ook z'n plaats geweest, nu blijf ik toch met wat vraagje rondlopen wat een beetje irri is.
quote:Het was allemaal niet erg belangrijk geloof ik, als de Godsdienstige revelatie maar goed overkwam bij de Amerikaanse bevolking.
Op maandag 23 september 2002 02:31 schreef dr.Tesla het volgende:
Even een voor de mensen die de film WEL gezien hebben:Wat moest dat laatste met die alien nou precries voorstellen met z'n hand boven de mond van dat jongetje?
Om dan al helemaal niet te beginnen over de weerloosheid van die alien, terwijl ze in het begin toch zo indringerig overkwamen..Enige uitleg was wellicht dan ook z'n plaats geweest, nu blijf ik toch met wat vraagje rondlopen wat een beetje irri is.
quote:SPOILER
Op maandag 23 september 2002 02:31 schreef dr.Tesla het volgende:
Even een voor de mensen die de film WEL gezien hebben:Wat moest dat laatste met die alien nou precries voorstellen met z'n hand boven de mond van dat jongetje?
Om dan al helemaal niet te beginnen over de weerloosheid van die alien, terwijl ze in het begin toch zo indringerig overkwamen..Enige uitleg was wellicht dan ook z'n plaats geweest, nu blijf ik toch met wat vraagje rondlopen wat een beetje irri is.
De alien had een soort van spuit/klier in ze pols zitten waarmee het gifgas werd verspreid, daarom stond ie met zijn hand boven het jongentje. En zou jij je nog op en top sterk voelen als je weet dat je complete ras gevlucht is van de planeet waar jij nog in je eentje op zit?
Kom op zeg zo moeilijk is het toch niet of wel?
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 23-09-2002 09:19]
Maar zeker geen slechte film.
Vooral doordat de spanning zo lekker opgebouwd wordt..
Ik vond hem dus erg tegenvallen.
Staan spoilers in verder net als in de gequote reaktie zegmaar!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
quote:Vanavond deze film gechecked en nu ik hem even heb laten inzinken vind ik hem tochwel gaaf 7,5 tochmaar want het einde was niet echt mijn ding een beetje te Amerikaas zegmaar. Maar heb me zeker vermaakt, zeker de schrikeffecten bij die hond beide keren wel gaaf gedaan als je ineens het oogpunt van Gibson hebt als die hond op m afspringt
Op maandag 23 september 2002 01:16 schreef HenkieSpankie het volgende:
Heb hem ook net gezien en ik moet zeggen dat ik het een superfilm vond. Hij was lekker angstaanjagend en ik heb voor het eerst in mijn leven mijn ogen dichtgeknepen bij bepaalde scenes. Engste stukje was met dat kinderfeestje. Op de 1 of andere manier kreeg ik er kippenvel van. Ook die geluiden over die babyfoon waren lekker angstaanjagend.
Het enige waar ik me aan stoorde was dat kleine meisje wat zo jankerig praatte.
Het einde was ook wel een beetje jammer ik was namelijk wel benieuwd wat ze met die alien zouden doen. En waarom gingen die aliens nou weg??? Had dat ook met geloof te maken?
Die aliens gingen weg omdat men er op veel plekken op de wereld achter was gekomen dat water dodelijk was en dat er op aarde heeeeeeeel veel van is Dat is wel een logische verklaring niet?
De humor erin was soms naar het absurde toe net op het randje maar paar momenten licht de zaal in een deuk had ik niet verwacht van deze film
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Als het allemaal nog slordiger als anders er staat dat kan kloppen was van een wijntje best aangeschoten na lang geen druppel alcohol, toch Thurmie?
We waren net te laat voor Resident Evil maar deze film was 'zeker' geen geld verspilling.
quote:Ik vond dat plaatje absoluut angst-aanjagend.. jeej koude rillingen man.. Ik vind een horrorfilm sowieso altijd een stuk enger als er kleine kinderen in spelen...
Op zondag 29 september 2002 12:48 schreef Beathoven het volgende:
Overigens weet ik nog steeds niet wat nou de betekenis was van dat beruchte plaatje in het boek (ergens in het midden).
Echt een heel goede film.. komt niet vaak voor dat ik me echt ongemakkelijk voel bij een horrorfilm.. de laatste keer was bij "in the mouth of madness" twee jaar geleden ofzo.. die keek ik midden in de nacht alleen terwijl het buiten stormde
quote:Meteen na die scene met het plaatje ging de telefoon en toen kreeg ik het idee dat de boel in de hens ging maar dat gebeurde niet.
Op zondag 29 september 2002 15:54 schreef Troublegum het volgende:[..]
Ik vond dat plaatje absoluut angst-aanjagend.. jeej koude rillingen man.. Ik vind een horrorfilm sowieso altijd een stuk enger als er kleine kinderen in spelen...
Die kinderen waren lichtelijk psychisch gestoord , als dat mijn kinderen waren geweest hadden ze allang bij de psychiater gezeten.
een paar dagen geleden heb ik deze film ook in de bioscoop gezien.
niet een compleet succes, moet ik zeggen. de film heeft een sterke spanningsopbouw, en goede acteerprestaties van vrijwel de gehele cast. ook vind ik dat er mooi gebruik gemaakt is van symboliek (bijvoorbeeld water als symbool voor leven).
ondanks deze sterke punten viel de film mij toch enigszins tegen.
om te beginnen vind ik de film tamelijk beledigend. ten eerste ten opzichte van de mensen die niet voelen dat er een 'god' is. de wijze waarop mel gibson zijn 'er zijn twee soorten mensen' verhaaltje vertelt, vind ik niet toepasselijk. deze mensen worden hier afgespiegeld als simpel en dom.
ten tweede vind ik het beledigend, dat het zoontje niet sterft. als deze astma, waardoor het jongetje geen gas binnenkrijgt, geen toeval is, maar wil van hogerhand, waarom heeft deze god daar in dit geval dan wel rekening mee gehouden, en niet in de 2e wereldoorlog, toen miljoenen joden werden vergast in concentratiekampen! ik neem aan dat shaymalan dit niet zo bedoeld heeft, maar ik kan mij voorstellen dat nabestaanden van deze slachtoffers zich toch nogal beledigd voelen.
verder wil ik nog wijzen op de weer (in vrijwel alle amerikaanse films) overdreven serieus en aardig (schijnheilig) neergezette kindertjes, het afgezaagde medicijnen motief om de kelder te verlaten en de overdreven belerende toon van de film.
[spoiler alert off]
quote:Misschien moet je de drugs laten staan in het vervolg
Op vrijdag 11 oktober 2002 19:25 schreef Prekip het volgende:
[ten tweede vind ik het beledigend, dat het zoontje niet sterft. als deze astma, waardoor het jongetje geen gas binnenkrijgt, geen toeval is, maar wil van hogerhand, waarom heeft deze god daar in dit geval dan wel rekening mee gehouden, en niet in de 2e wereldoorlog, toen miljoenen joden werden vergast in concentratiekampen! ik kan mij voorstellen dat nabestaanden van deze slachtoffers zich toch nogal beledigd voelen.
Juist mooie vergelijking als dat zou opgaan: wonderen bestaan nog.
quote:wat zou dat met wonderen te maken hebben als deze vergelijking opgaat
Op vrijdag 11 oktober 2002 19:37 schreef CloudBox het volgende:
Juist mooie vergelijking als dat zou opgaan: wonderen bestaan nog.
quote:wie moet er nou de drugs laten staan
Op vrijdag 11 oktober 2002 20:09 schreef CloudBox het volgende:
Dat betekent dat jij niet gelooft in het individu.
quote:de conclusie die in de film toch echt wordt getrokken, is dat stom toeval niet bestaat. en als die "2 soorten preek", niet beledigend bedoeld was, had de toon daarvan toch wel wat anders mogen zijn.
Op vrijdag 11 oktober 2002 20:14 schreef Schorpioen het volgende:
Het leuke is dat in de film 1000en slachtoffers vallen, maar dat er een aantal individuen op wonderbaarlijke wijze de ramp overleven. Dit zou je net zo goed een wonder kunnen noemen als stom toeval. Dat ligt aan je zienswijze, de een is niet noodzakelijk beter of slecher dan de ander. In mijn ogen is er dan ook geen waardeoordeel gegeven over mensen die wel geloven of niet, en worden niet-gelovigen ook niet als dom en simpel afgeschilderd. Dit was volgens mij helemaal niet de intentie van Shyamalan.
quote:Films van MNS gaan over het indivuidu, wat is er dan zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat het gezin van Gibson de invasie en de aanslag op het jongetje overleven?
Op vrijdag 11 oktober 2002 20:11 schreef Prekip het volgende:[..]
wie moet er nou de drugs laten staan
dit slaat helemaal nergens op
Erg angstaanjagende stukken had de film. Jammer dat de kinderen minder acteerden en jammer dat de film niet in WIDESCREEN werd uitgezonden bij de Pathe in Eindhoven. maar dat de gordijntjes er voor zorgden dat het een breedbeeldformaat-verhouding had.
Nu ik erover nadenk. Hoe Mr. Gibson acteerde vind ik het eigenlijk best een goede film. Erg enge stukje zaten erin... Denk aan maisveldscene & voorraadkast. Verder vond ik het einde minder (lees: vrij weinig) ***IMPACT*** hebben dan 6th sense & Unbreakable.
Voor de rest. Leuke film om te kijken. Zeker als je fan bent van M. Night Shayalamala.
Grtz,
Fegisje
quote:En zo is het maar net.
Op maandag 21 oktober 2002 13:46 schreef Ripley het volgende:
Film was okay, behalve het einde. Prima opgebouwde spanning die leidt tot een anti-climax, terwijl het einde juist het fort was van de twee vorige films van de regisseur.
Een aantal scenes zaten erg goed in elkaar, jammer dat de regisseur het niet voor elkaar kreeg een even pakkend slot te vinden voor deze film als bij z'n vorige twee films. Dan was het een topfilm geweest.
Oftewel
quote:Slot viel wel mee vind ik. Twas tenminste een happy end.
Op maandag 21 oktober 2002 14:13 schreef Mike het volgende:[..]
En zo is het maar net.
Een aantal scenes zaten erg goed in elkaar, jammer dat de regisseur het niet voor elkaar kreeg een even pakkend slot te vinden voor deze film als bij z'n vorige twee films. Dan was het een topfilm geweest.
Kwam gisteren dit stukje tegen op IMDB.com. Weet niet of het hier al gepost is, maar het is best interessant. Had het nog niet zo bekeken:
(het was eigenlijk een aanval op een paar mensen die kritiek hadden op de film, maar ik heb de beledigende stukjes weggehaald omdat het niet boeit)
Graham Hess was a priest....His daughter was blessed you morons...Why would he spend ten minutes telling her about her unusal attributes when she was born? First of all, she's the daughter of a holy man, second of all she has angelic qualities. The water she drank was holy, it killed the ET's because of the power of God. symbolism, of Good Vs Evil, portraying the Aliens as Demons which only the power of good can defeat.
On the TV it says the ET's were defeated because of a primitive weapon in the middle east...Now, the middle east homes Mecca, Jerusalem, the remains of the temple, Mount Sinai, Christ's crucifixition, if fact all places of biblical signifigance. So its only natural that the most of Sages and Imans and Priest's there would have faith in God and bless their water and use it in hopes that it would save them.
The main twist was that Bo Hess was Blessed...She was half-human half-angel, and by drinking the water, she had giving it angelic properties and the power of God. She made the water holy.
For all people who saw signs, and understood this, congratulations...You are serious movie goers.....For those who didn't but still liked it.Congratulations, you can intepret something differently and still enjoy it. But for those who hated the film and didn't understand what was going on, stick to Scream and those teen slasher flicks.
quote:nou ik zat naar de film te kijken met het idee dat de nadruk kwam te liggen op monsterslaying (nav de schriktrailer). had beter moeten weten omdat het film van shyamalan is. dus stond ik niet echt stil bij de symboliek binnen de film
Op zaterdag 21 december 2002 20:34 schreef damienfromhell het volgende:
Ik nam aan dat iedereen wel wist van dat heilige water althans zo zag ik het ook.
Hoewel ik Signs een goede film vond(vooral dat mexicaanse feestje) had ik toch liever een duister eind. Helaas want dan was ie echt top.
Ik was wel aangenaam verrast door de rol van Shyamalan, zoiets verwachtte ik totaal niet.
Ik geloofde in het begin niet dat het over aliens zou gaan, ik dacht er komt vast een plottwist die je van je stoel gooit.
Het verhaal dat hams van IMDB heeft is misschien wel de meest logische uitleg van de film als je het zo bekijkt.
wat een opgeblazen film zeg, zoveel verwachtingen, zo een teleurstelling!
kben blij dat ik er geen 10 euro voor heb betaald in de bios!
OKe, vooruit, Signs in 4 stappen:
SPOILER
-
-
-
-
-
-
-
-
-
bron:http://maddox.xmission.com/signs.html
-
-
-
-
-
-
/Spoiler
Wat een boutfilm
Goede acteurs, meesterlijk verhaal, spannende momenten en een mooi einde met schitterende muziek.
quote:Dat meesterlijke verhaal en mooie einde zijn hopelijk sarcastisch bedoeld...
Op zaterdag 25 januari 2003 22:49 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wat een absolute topfilm. De zoveelste van Shyamalan.Goede acteurs, meesterlijk verhaal, spannende momenten en een mooi einde met schitterende muziek.
quote:Neuh, niet echt.
Op zondag 26 januari 2003 00:29 schreef SwissCom het volgende:[..]
Dat meesterlijke verhaal en mooie einde zijn hopelijk sarcastisch bedoeld...
quote:Haha geweldig, zo had ik er inderdaad nog niet tegenaan gekeken
Op woensdag 8 januari 2003 09:13 schreef DaLoeNaTiK het volgende:
Tsjah, Signs, wat kun je er van zeggenOKe, vooruit, Signs in 4 stappen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron:http://maddox.xmission.com/signs.htmlWat een boutfilm
quote:Nee, hij heeft nu een iets grotere rol.
Op zondag 2 februari 2003 03:26 schreef The_Substitute het volgende:
Speelt ie ook zelf weer een kleine rol, net zoals in TSS (dokter) en Unbreakable (drugdealer in football-stadion)?
Dan vind ik "The Sixth Sense" wel een stuk beter.
quote:Ja hij is al te huur.
Op vrijdag 21 februari 2003 22:44 schreef Zapper het volgende:
DVD is inmiddels te huur toch?
Weet iemand wanneer ie in de winkels ligt
Verkrijgbaar op KOOPVIDEO en KOOPDVD vanaf 9 april 2003
De supernatural thriller Signs hield wereldwijd miljoenen aan hun bioscoopstoel genageld. Het is een echte M. Night Shyamalan film (scenario en regie) die met zijn films The Sixth Sense en Unbreakable al toonde zenuwslopend spannende thrillers te kunnen maken.
De belangrijkste rollen worden gespeeld door de internationale superster Mel Gibson
(Lethal Weapon films, de Mad Max serie, Ransom, Payback, What Women Want, Braveheart, The Patriot) en Joaquin Phoenix (Gladiator, Quills, To Die For). Voor Mel Gibson is Signs nu al zijn meest succesvolle film ooit.
Buena Vista Home Entertainment brengt deze film, die met recht de spannendste film van het jaar genoemd mag worden, 9 april 2003 uit op KOOPVIDEO en DVD. Natuurlijk staat de DVD boordevol extra BONUSMATERIAAL. Bovendien is de film voorzien van DTS Dolby Surround Engels en THX gecertificeerd..
KORTE INHOUD
Het leven van voormalig dominee Graham Hess (Mel Gibson) en zijn gezin verandert op slag als hun graanveld voorzien blijkt van een ingewikkeld patroon van cirkels en lijnen. Als hij samen met zijn broer Merril (Joaquin Phoenix) op zoek gaat naar de betekenis achter deze mysterieuze tekens, ontdekken ze dat ze niet de enigen zijn die vreemde gebeurtenissen waarnemen. Is alles toeval of is er werkelijk iets bovennatuurlijks gaande?
Een bovennatuurlijk spannende thriller over geloven
in wonderen òf het accepteren van het toeval.
DVD
Technische gegevens
·Interactieve menus
·Directe scènetoegang
·Taalkeuze: Dolby Digital 5.1: Engels / Russisch
·DTS: Engels
·THX gecertificeerd
·Ondertiteling: Engels / Engels voor doven en slechthorenden / Russisch / Estlands / IJslands / Zweeds / Noors / Deens / Fins / Nederlands.
·1.85:1 / 16x9
BONUSMATERIAAL
·Signs: the making of
·Niet eerder vertoonde scènes
·Storyboards: scènes bezien vanuit meerder gezichtspunten
·Nights eerste science-fiction-film
Touchstone Home Entertainment. Genre: thriller. Speelduur: 102 (exclusief bonusmateriaal). Keuring: 16 jaar.
Zijn niet eens in staat om een deur in te beuken en ze kunnen niet tegen water.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:03 schreef Joepie het volgende:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=signs
vind ik een leuke samenvatting van de film
quote:This movie wouldn't have been so bad if it actually went somewhere. It was like a porno with no money shot. One of those slow motion soft-core Showtime specials that start out as being mediocre detective melodrama, but you keep watching any way because it's starring Shannon Tweed and you know there's going to be a shower scene but you know it's going to suck because some dude inevitably comes in and starts man handling her and the camera man does nothing but zoom up on his ass. That's exactly what "Signs" is like: the camera man zooming up on some guy's ass for two hours.
Don't see "Signs."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |