Waar vervolgens niks uit komt.. Ik kijk er nog wel eens naar, maar niet nuquote:Op zaterdag 5 april 2008 15:53 schreef thijsdetweede het volgende:
op http://www.crossref.org/SimpleTextQuery/ kan je heel makkelijk hele lijsten invoeren.
Wellicht ook. Als er iets duidelijker gemeld wordt wat het doel is, kan er allicht een betere oplossing aangedragen worden.quote:Op zondag 6 april 2008 16:44 schreef thijsdetweede het volgende:
Is het dan niet handiger om een minipage te maken die groter is dan de textwidth?
Ik heb een figuur die iets breder is dan de paginabreedte en ik wil het figuur niet verkleinen.quote:Op zondag 6 april 2008 16:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wellicht ook. Als er iets duidelijker gemeld wordt wat het doel is, kan er allicht een betere oplossing aangedragen worden.
Doe dit: \noindent\makebox[\textwidth]{\includegraphics{picture}}quote:Op zondag 6 april 2008 16:57 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Ik heb een figuur die iets breder is dan de paginabreedte en ik wil het figuur niet verkleinen.
Deze post: LateX #2 TeXneuten beantwoorden TeXnische vragen linkt naar twee documenten, die kunnen je wel op weg helpen denk ik.quote:Daarnaast zou ik graag willen weten hoe ik in de equation environment links kan uitlijnen.
Voorbeeld (soort 2x2 matrix):
$fietsen deze tekst moet precies boven onderstaande tekst staan
$personen aantal personen, deze tekst moet precies onder bovenstaande tekst staan
Ik heb al gekeken naar bmatrix maar daar kan je de afstand niet instellen en \begin{aligned} met & zorgt ervoor dat de rechterkolom rechts uitlijnt.
Bedankt! Opgelost met array.quote:Op zondag 6 april 2008 17:12 schreef Iblis het volgende:
Deze post: LateX #2 TeXneuten beantwoorden TeXnische vragen linkt naar twee documenten, die kunnen je wel op weg helpen denk ik.
Top! Is er een soortgelijke manier om hetzelfde uit te voeren bij een equation die iets te groot is?quote:Op zondag 6 april 2008 17:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Doe dit: \noindent\makebox[\textwidth]{\includegraphics{picture}}
De makebox krijgt – voor TeX de breedte van de tekst, en als je figuur groter is dan loopt het links en rechts over die breedte heen (gecentreerd).
[..]
Het beste is de vergelijking herschrijven of op een handige manier splitsen (zie ook weer al die align en split omgevingen). Als het een heel grote formule is, is het allicht handiger om een stuk van die formule door een letter te vervangen.quote:Op zondag 6 april 2008 17:49 schreef mrbombastic het volgende:
Top! Is er een soortgelijke manier om hetzelfde uit te voeren bij een equation die iets te groot is?
1 2 3 | \hspace*{-1cm}1 + 2 + % veel te lange formule \end{equation} |
Ok, bedankt!quote:Op zondag 6 april 2008 18:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het beste is de vergelijking herschrijven of op een handige manier splitsen (zie ook weer al die align en split omgevingen). Als het een heel grote formule is, is het allicht handiger om een stuk van die formule door een letter te vervangen.
Wil je het toch, dan werkt makebox niet, want dat verprutst de spatiëring. Je kunt aan het begin van je vergelijking een \hspace*{-1cm} zetten om die regel 1cm naar links te laten te beginnen. Dus:
[ code verwijderd ]
Ja, dat is mogelijk… je kunt een ‘picture’ omgeving maken waarin je een includegraphics doet, en dan kun je op gespecificeerde coördinaten tekst neerzetten. Zie hier de omschrijving.quote:Op zondag 6 april 2008 18:34 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Ok, bedankt!
Laatste vraag voor vandaag:
is het mogelijk om in Latex tekst op een afbeelding te plaatsen? Output bestand is pdf.
Bedankt, het is gelukt.quote:Op zondag 6 april 2008 19:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is mogelijk… je kunt een ‘picture’ omgeving maken waarin je een includegraphics doet, en dan kun je op gespecificeerde coördinaten tekst neerzetten. Zie hier de omschrijving.
Het idee is dat je een \begin{picture} ... \end{picture} doet. Dan een \put(0,0){\includegraphics{jefiguur}} en b.v. \put(10,10){\makebox(0,0)[l]{Mijn tekst} De breedte hoeft dus niet precies te kloppen.
Hopelijk helpt dit je genoeg op weg.
1 2 3 4 5 6 7 8 | \begin{align} x = a + b \\ y = a - b \\ z = x + y = a + b + a - b = 2a \end{align} \label{eq:1} \end{subequations} |
Probeer de option eens global te maken? \documentclass[fleqn, <alles wat er sowieso al staat>]{beamer}quote:Op maandag 7 april 2008 17:53 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Bedankt, het is gelukt.
Laatste vraag (denk ik):
Ik ben een presentatie aan het maken in Latex Beamer.
Hoe kan ik mijn equations helemaal links uitlijnen? Met Google vond ik:
\usepackage[fleqn]{amsmath}
maar dit geeft een option clash.
Had ik geprobeerd, maar dat werkte niet helemaal.quote:Op maandag 7 april 2008 19:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Probeer de option eens global te maken? \documentclass[fleqn, <alles wat er sowieso al staat>]{beamer}
Ja ok dat van die & wist ik ook maar ik wil dat ze juist niet netjes worden uitgelijnd met & maar dat ze gewoon lekker onder elkaar gecentreerd onder elkaar staan :pquote:Op maandag 7 april 2008 19:09 schreef JedaiNait het volgende:
Door voor elke =-teken een &-teken te plaatsen, worden de =-tekens netjes onder elkaar uitgelijnd (en in het midden). Overigens worden nu alle drie de vergelijkingen genummerd, dit kan je voorkomen door \nonumber achter een vergelijking te zetten. Het label hoort achter de vgl waarnaar je wilt verwijzen.
Voor jou ook, zie deze post. De omgeving ‘gather’ (ipv align) wil je hebben, zie de Usersguide hoe die uitvalt.quote:Op maandag 7 april 2008 22:10 schreef Wouser het volgende:
[..]
Ja ok dat van die & wist ik ook maar ik wil dat ze juist niet netjes worden uitgelijnd met & maar dat ze gewoon lekker onder elkaar gecentreerd onder elkaar staan :p
Je geeft het commando \appendix, en dan verandert de nummering naar letters. Als je dan \chapter of \section doet, komt er een A, i.p.v. een 1. Dus, zoiets:quote:ps. hoe maak je een bijlage en hoe verwijs je erna?
1 2 3 4 5 6 | %... \appendix % Geeft aan dat hierna de appendices komen \chapter{List of abbreviations}\label{app:abbr} |
Die bevalt me eigenlijk ook niet... gather zorgt namelijk dat iedere lijn een andere label krijgt wat ik niet wil ik heb namelijk gewoon 1 formule die op verschillende lijnen is, laplace transformatie en ik wil graag dat ze gecentreerd staan...quote:Op maandag 7 april 2008 22:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Voor jou ook, zie deze post. De omgeving ‘gather’ (ipv align) wil je hebben, zie de Usersguide hoe die uitvalt.
Ja maar hij moet juist wel een nummer hebbenquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:43 schreef Iblis het volgende:
Je kunt gather* gebruiken als je geen nummering wilt (zie de manual) of een \nonumber commando gegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |