abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2008 @ 18:22:20 #26
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_57416982
Marinade maken van :

- Tomatenpuree
- Ketjap
- Sambal
- Olie (ik gebruik meestal maisolie, juist geen olijfolie. Doe wat je zelf wil)
- Kipkruiden (of peper en zout , wederom weer wat je zelf wil )

Ik leg de kip een dag vantevoren in deze marinade. Volgende dag gewoon bakken en in de oven.
Love will be my strongest weapon
pi_57417212
Ik ben al een week bezig om m'n foto's uit m'n telefoon te krijgen, vandaar mijn late reactie.
Alle kipkluifjes waren een groot suces! Ik vond zelf met name de kluifjes naar SHE's recept erg lekker. Alle kluifjes gingen ongeveer gelijk op, dus ik denk dat ze over het algemeen genomen even lekker waren.

Dank allemaal!

Hieronder nog de recepten zoals ik ze uiteindelijk gemaakt heb:

1. Ketjap, sambal, djahe, knoflook en chilisaus door elkaar mengen. Over de kipkluifjes doen en een nacht laten marineren.
2. Kipkluifjes insmeren met paprikapoeder, tot ze helemaal rood zijn, Daarna een heleboel chilisaus erover doen en en nacht laten marineren.
3. Een pakje roomboter smelten en er met de keukenmachine een zooi rozemarijn, knoflook peper en zout doorheen doen. Over de kip gooien en een nacht laten marineren.
4. Mosterd, honing, gemalen mierikswortelpasta, knoflook en rozemarijn door elkaar blenderen, over de kip doen en een nacht laten marineren.

De kipvleugeltjes naast elkaar op zilverfolie leggen (maak een beetje een opstaande rand, zodat de marinade er niet af loopt). In de oven op 225 graden afbakken in ongeveer een uur tijd.
pi_57417327
Voornamelijke ingrediënten: kerrie & knoflook.
  zondag 16 maart 2008 @ 19:23:36 #29
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57418115
laatst een lekkere marinade gemaakt van (naar eigen smaak mengen)

-honing
-citroensap
-citroenrasp
-geraspte verse gember
-beetje djahe
-ketjap (zoet of zout, wat je wilt)
-je kunt ook in plaats van citroensap en rasp marmelade gebruiken, dan worden ze plakkeriger

nachtej gemarineerd, afgebakken en af en toe bedruipt/bedropen?? in een ovenschaal...200 graden, ca. 45 mindute, aan t eind even lekker onder de grill voor t bruinere korstje
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57927712
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:35 schreef piepster het volgende:
Ik ben al een week bezig om m'n foto's uit m'n telefoon te krijgen, vandaar mijn late reactie.
Alle kipkluifjes waren een groot suces! Ik vond zelf met name de kluifjes naar SHE's recept erg lekker. Alle kluifjes gingen ongeveer gelijk op, dus ik denk dat ze over het algemeen genomen even lekker waren.

Dank allemaal!

Hieronder nog de recepten zoals ik ze uiteindelijk gemaakt heb:

1. Ketjap, sambal, djahe, knoflook en chilisaus door elkaar mengen. Over de kipkluifjes doen en een nacht laten marineren.
2. Kipkluifjes insmeren met paprikapoeder, tot ze helemaal rood zijn, Daarna een heleboel chilisaus erover doen en en nacht laten marineren.
3. Een pakje roomboter smelten en er met de keukenmachine een zooi rozemarijn, knoflook peper en zout doorheen doen. Over de kip gooien en een nacht laten marineren.
4. Mosterd, honing, gemalen mierikswortelpasta, knoflook en rozemarijn door elkaar blenderen, over de kip doen en een nacht laten marineren.

De kipvleugeltjes naast elkaar op zilverfolie leggen (maak een beetje een opstaande rand, zodat de marinade er niet af loopt). In de oven op 225 graden afbakken in ongeveer een uur tijd.
Niet te geloven, maar ik heb de foto's uit m'n tetefoon gekregen!

Kip in de marinades

ketjap kip

chilisaus kip

rozemarijn knoflook kip

honing mosterd kip
  woensdag 9 april 2008 @ 11:48:08 #31
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_57930939
goeie shit!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_57931048
Dat ziet er zeer lekker uit!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57931098
inderdaad
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57933494
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:15 schreef jpg97 het volgende:
Koop bij de toko zo'n zakje Kentucky Fried Chicken kruiden + meel

Kost maar 1.75 ofzo
ja die is echt heerlijk even een beetje een gedoe om het meel erop te krijgen, maar zeker de moeite waard! Bijna iedere toko/ turkse supermarkt verkoopt het hier wel

zo ziet de verpakking eruit ben er hier 85 cent voor kwijt

ow en de hete variant is idd eehm vrij heet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_57933605
ah had niet helemaal doorgescrold naar beneden.

maar je moet deze kruiden alsnog een keer proberen echt lekker spul

( als je het bij jou in de buurt niet kan halen, geef maar een gil, ik woon in toko city, kan zo een doosje opsturen)
pi_57935058
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

even een beetje een gedoe om het meel erop te krijgen
Ook als je de kip en het meel in een zak doet en flink schudt?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57937449
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ook als je de kip en het meel in een zak doet en flink schudt?
weet niet of het dan goed verdeeld? Zou dan niet alle meel door samen met het vocht vd kip tegen de binnenkant van de zak gaan zitten?
  woensdag 9 april 2008 @ 16:55:05 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57937501
Ik doe het helemaal simpel, en ik vind ze heerlijk zo.

Ik neem mijn crisp-grillschaal, flikker de kluifjes erop, mieter er een flesje tabaso overheen (ok, niet helemaal) en grill ze .

Klaar. Ook wel bekend als de "heavy metal chicken wings" bij het HardRockCafe .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 9 april 2008 @ 16:56:38 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57937533
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:46 schreef littledrummergirl het volgende:
ah had niet helemaal doorgescrold naar beneden.

maar je moet deze kruiden alsnog een keer proberen echt lekker spul

( als je het bij jou in de buurt niet kan halen, geef maar een gil, ik woon in toko city, kan zo een doosje opsturen)
Mag ik je er ook mee lastigvallen?
Ik kan het nergens vinden in Utrecht en mijn vent is een KFC adapt, dus ik zou hem er zoooo'n plezier mee doen.
De pikante en normale zoek ik
Als tegenprestatie kan ik je een dvd zwartboek of alles is liefde sturen of iets anders filmerigs.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:02:02 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57937659
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

weet niet of het dan goed verdeeld? Zou dan niet alle meel door samen met het vocht vd kip tegen de binnenkant van de zak gaan zitten?
Tip van flip:

pak een bak, doe de kip erin. Klop twee eiwitten los
Met je handen erin, dan de eiwitten er boven gieten en goed verdelen over de kippetjes, dan de kfc meel.
Blijft alles mooi plakken,
pi_57937734
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Mag ik je er ook mee lastigvallen?
Ik kan het nergens vinden in Utrecht en mijn vent is een KFC adapt, dus ik zou hem er zoooo'n plezier mee doen.
De pikante en normale zoek ik
Als tegenprestatie kan ik je een dvd zwartboek of alles is liefde sturen of iets anders filmerigs.
sure geen probleem hoor, ik zal van de week eens voor je gaan shoppen.

alles is liefde is van harte welkom trws
pi_57938496
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik doe het wel vaker, ook met gewone kipkruiden en ander soort, en het werkt altijd prima, maar mijn kip is ook niet dermate vochtig dat er vocht van af spat Er zal altijd wat aan de zak blijven kleven, maar het overgrote merendeel zit toch echt op de kip...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 9 april 2008 @ 17:53:59 #43
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57938597
ik zag bij de toko zakjes voor "fried chicken" waarmee je dat lekkere korstje krijgt dat er bij de chinees (ofwel de nederlandse indo-chinees) op zit. je moet de kip dan eerst koken in een soort saus en daarna nog in de oven of frituur doen waardoor de saus opdroogt als een korstje... nog niet geprobeerd, a t binnenkort een keer halen

[ Bericht 22% gewijzigd door kwakveense op 09-04-2008 18:01:19 (plaatje erbij...) ]
  woensdag 9 april 2008 @ 18:01:07 #44
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57938715
Mijn grote liefde..... kip....
En die kluifjes, OMG dat ziet er goddelijk uit!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 10 april 2008 @ 16:34:14 #45
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_57960059
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja die is echt heerlijk even een beetje een gedoe om het meel erop te krijgen, maar zeker de moeite waard! Bijna iedere toko/ turkse supermarkt verkoopt het hier wel

[ afbeelding ]

zo ziet de verpakking eruit ben er hier 85 cent voor kwijt

ow en de hete variant is idd eehm vrij heet
JA die bedoel ik!!
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_57960652
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:34 schreef jpg97 het volgende:

[..]

JA die bedoel ik!!
i knew it
pi_57964889
Vooral niet in de oven want daar worden ze niet lekkerder op. Gewoon in een wok met olie frituren dan krijgen ze ook een lekker krokant korstje en zijn het vlees is dan ook lekker. Gewoon een bak met zoete chili saus ernaast zitten om te dippen.
  donderdag 10 april 2008 @ 20:29:25 #48
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_57964982
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:24 schreef Wooldoor het volgende:
Vooral niet in de oven want daar worden ze niet lekkerder op. Gewoon in een wok met olie frituren dan krijgen ze ook een lekker krokant korstje en zijn het vlees is dan ook lekker. Gewoon een bak met zoete chili saus ernaast zitten om te dippen.
Hoelang wil je ze dan wel niet bakken? En hoe lang denk je dan bezig te zijn voordat je zeker weet dat ze gaar zijn?:)
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_57965091
Geen idee maar mijn moeder maakte ze vroeger altijd op die manier. Maar ik denk dat je ze niet eens zo heel lang erin hoeft te laten liggen. 5-10 minuutjes ofzo?
  vrijdag 11 april 2008 @ 11:53:11 #50
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57978657
in de oven worden ze echt wel lekker! dan wordt t korstje knapperig van zn eigen vet, dat juist lekker...

langzaam bakken in een pan is ook ok, dan carameliseert t velletje helemaal mjam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')