abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57282440
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Precies. Ik denk dat Israel vaak genoeg geklaagd heeft bij hun Arabische buurlanden dat ze de eeuwige spotprenten over Joden niet leuk vinden, maar ook die worden daar nog geregeld afgedrukt. En dan gaan diezelfde landen wel huilen als over hun religie mogelijk spottend wordt gedaan?
Ik denk dat hier in Europa meer geklaagd wordt over die arabische prenten dan in Israël zelf, die halen hun schouders op en knallen er nog een paar bommetje op
pleased to meet you
  maandag 10 maart 2008 @ 12:53:02 #242
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_57282462
quote:
Ik ben bekend met de rechten van de heer Wilders. Ik heb het over mijn rechten, namelijk de mening er op nahouden dat ik Wilders onverantwoordelijk vind handelen en dat ik het jammer vind dat hij zoveel steun geniet.
En dat is de fundering van onze democratie.
quote:
Dit topic kan wel dicht op deze manier geloof ik.
Lat's agree to disagree !!!!!
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:53:03 #243
3542 Gia
User under construction
pi_57282463
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

hoh, ik zeg nergens dat die film verboden moet worden ..

En tja, als hun gevoel voor jou irrelevant is, waarom zouden zij jouw gevoel dan wel relevant vinden en er rekening mee moeten houden .. ?
Precies. Aangezien zij geen rekening houden met de gevoelens van de Joden en gewoon doorgaan met het plaatsen van die spotprenten, mogen wij ook spotten met hun geloof. Simpel zat.

Het feit dat iemand aangeeft iets beledigend te vinden is dus niet genoeg om iemand het zwijgen op te leggen. En terecht ook.
  Donald Duck held maandag 10 maart 2008 @ 12:53:46 #244
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57282471
quote:

En tja, als hun gevoel voor jou irrelevant is, waarom zouden zij jouw gevoel dan wel relevant vinden en er rekening mee moeten houden .. ?
Ze mogen er van vinden wat ze willen. Dat is natuurlijk ook hun recht. Maar dreigen met geweld, dat is absoluut geen gerechtvaardigde reactie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57282478
quote:

[..]

Het is irrelevant m.b.t. het al dan niet vooraf verbieden.
Maar verder hoor ik het graag wanneer ze beledigd zijn na de uitzending.
Maar nog liever hoor ik een inhoudelijke reactie, waarom men nog steeds islam=vrede roept terwijl men bijvoorbeeld verkrachte vrouwen stenigt en homo's ophangt in naam van Allah.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:54:50 #246
3542 Gia
User under construction
pi_57282481
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat hier in Europa meer geklaagd wordt over die arabische prenten dan in Israël zelf, die halen hun schouders op en knallen er nog een paar bommetje op
En wat gaan moslims doen wanneer die film uitkomt?
  maandag 10 maart 2008 @ 12:56:04 #247
3542 Gia
User under construction
pi_57282496
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:54 schreef FOKwa het volgende:

Maar nog liever hoor ik een inhoudelijke reactie, waarom men nog steeds islam=vrede roept terwijl men bijvoorbeeld verkrachte vrouwen stenigt en homo's ophangt in naam van Allah.
Ja maar, dáár mag je het nou net niet over hebben, want dat is beledigend.
pi_57282546
het aparte is dat de kritiek vanuit die landen niet gericht is op Wilders maar op het land nederland dat deze film toestaat...
op zich protesteren ze dus tegen de vrijheid van meningsuiting....
  maandag 10 maart 2008 @ 13:01:23 #249
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57282568
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Dit wordt als enkel als argument gehanteerd om de hypocrisie binnen de moslimwereld bloot te leggen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57282587
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Aangezien zij geen rekening houden met de gevoelens van de Joden en gewoon doorgaan met het plaatsen van die spotprenten, mogen wij ook spotten met hun geloof. Simpel zat.

Het feit dat iemand aangeeft iets beledigend te vinden is dus niet genoeg om iemand het zwijgen op te leggen. En terecht ook.
nou hou dan ook op met het gezeik over die arabische prenten, die btw voor een arabier, gezien de andere achtergrond, een totaal andere betekenis hebben als voor ons .. !!
voor ons, met alles wat wij op onze kerfstok hebben, betekenen die plaatjes antisemitisme, de arabier heeft het over een bezetter die dezelfde middelen gebruikt als waarmee hij in het verleden geconfronteerd werd .. mi een verschil van dag en nacht qua invalshoek
pleased to meet you
pi_57282625
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat gaan moslims doen wanneer die film uitkomt?
hopelijk niet hetzelfde als de Israëliërs
pleased to meet you
  maandag 10 maart 2008 @ 13:08:07 #252
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57282668
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:59 schreef EdwinHeijmen het volgende:
het aparte is dat de kritiek vanuit die landen niet gericht is op Wilders maar op het land nederland dat deze film toestaat...
op zich protesteren ze dus tegen de vrijheid van meningsuiting....
Inderdaad.

Daarnaast is het opmerkelijk, dat menigeen de begrippen kwetsen en beledigen als synoniemen zien.
Wat het absoluut niet van elkaar zijn.
  Donald Duck held maandag 10 maart 2008 @ 13:08:42 #253
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57282685
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:04 schreef moussie het volgende:
hopelijk niet hetzelfde als de Israëliërs
En wat doen die Israeliers dan volgens jou?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57282726
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Dit wordt als enkel als argument gehanteerd om de hypocrisie binnen de moslimwereld bloot te leggen.
nah, het wordt meer gebruikt om sympathie in het westen te winnen, een soort van 'moet je kijken wat ze nou weer doen met ons arme mishandelde volk .. hoe durven ze te suggereren dat Olmert op Hitler lijkt', waarmee, zoals gewoonlijk, elke kritiek op joods handelen in die oorlog al bij voorbaat tot antisemitisme bestempelt wordt
pleased to meet you
  maandag 10 maart 2008 @ 13:11:12 #255
3542 Gia
User under construction
pi_57282730
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:02 schreef moussie het volgende:

[..]

nou hou dan ook op met het gezeik over die arabische prenten, die btw voor een arabier, gezien de andere achtergrond, een totaal andere betekenis hebben als voor ons .. !!
voor ons, met alles wat wij op onze kerfstok hebben, betekenen die plaatjes antisemitisme, de arabier heeft het over een bezetter die dezelfde middelen gebruikt als waarmee hij in het verleden geconfronteerd werd .. mi een verschil van dag en nacht qua invalshoek
Een plaatje van mohammed met bomtulband heeft voor ons ook een andere betekenis dan voor moslims. Zij zien een afbeelding van mohammed en dat op zich vinden zij al beledigend. Wij zien de spot over de MO-oorlog.

Dat moslims zaken anders zien dat wij, wil niet zeggen dat wij daar dan meer rekening mee moeten houden dan andersom. Wat maakt moslims belangrijker dan westerlingen?
  maandag 10 maart 2008 @ 13:15:27 #256
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57282792
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:11 schreef moussie het volgende:

[..]

nah, het wordt meer gebruikt om sympathie in het westen te winnen, een soort van 'moet je kijken wat ze nou weer doen met ons arme mishandelde volk .. hoe durven ze te suggereren dat Olmert op Hitler lijkt', waarmee, zoals gewoonlijk, elke kritiek op joods handelen in die oorlog al bij voorbaat tot antisemitisme bestempelt wordt
Onzin. Ook zonder het CIDI of soortgelijke lobby is het arabisch of islamitisch antisemitisme bekend en onderwerp van talloze onderzoeken en studies.
pi_57282803
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En wat doen die Israeliers dan volgens jou?
nog een paar boomgaarden platwalsen in bezet gebied of zo, in het kader van de beveiliging van nederzettingen op bezet gebied .. de omheinde enclaves met Palestijnen isoleren van de rest van de wereld, so what als die verhongeren en verdorsten ..
pleased to meet you
pi_57282806
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Bullshit. Echt totale bullshit. Ik had hier nog nooit wat over Iraanse anti-zionistische cartoons gezien of gehoord, tot de cartoonrellen begonnen. Toen pas kwamen er een hoop van die cartoons boven water, en dan nog niet eens als huilerige 'kijk hullie nou eens', maar puur als argument dat men in landen als Iran e.d. niet zo moet janken om een paar cartoons die hun geloof nu eens op de hak nemen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:17:08 #259
3542 Gia
User under construction
pi_57282813
Als Wilders in zijn film een aantal koranteksten aanhaalt, die geweldadig zijn en hij laat daarbij een filmpje zien waar deze regels uit de koran in onze tijd nog steeds worden toegepast, bijvoorbeeld steniging van overspelige, eerwraak, ophanging van homo's e.d. is dat dan beledigend? En zo ja, hoezo? Het is toch gewoon de waarheid. Het gebeurt omdat het in dat boek staat. Dat niet iedere moslim dat doet, wil niet zeggen dat het dan dus okay is dat het in het boek staat.

Ik zie werkelijk niet in hoe het vertonen van waarheidsgetrouwe beelden beledigend kan zijn.

Als iemand het heeft over pedofiele priesters ben ik toch ook niet beledigd omdat slechts een handjevol katholieken dit doen en het gebracht wordt alsof elke katholiek hier medeschuldig aan is. Het gebeurt, het is verschrikkelijk en het moet gestopt worden. Net als de misstanden binnen de islam.
pi_57282821
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:16 schreef moussie het volgende:

[..]

nog een paar boomgaarden platwalsen in bezet gebied of zo, in het kader van de beveiliging van nederzettingen op bezet gebied .. de omheinde enclaves met Palestijnen isoleren van de rest van de wereld, so what als die verhongeren en verdorsten ..
Ja, Israel is een kut-staat. Dus? En nu? En wat heeft dat te maken met Wilders?

Oh ja, geen fuck.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')