Ik denk dat hier in Europa meer geklaagd wordt over die arabische prenten dan in Israël zelf, die halen hun schouders op en knallen er nog een paar bommetje opquote:Op maandag 10 maart 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat Israel vaak genoeg geklaagd heeft bij hun Arabische buurlanden dat ze de eeuwige spotprenten over Joden niet leuk vinden, maar ook die worden daar nog geregeld afgedrukt. En dan gaan diezelfde landen wel huilen als over hun religie mogelijk spottend wordt gedaan?
En dat is de fundering van onze democratie.quote:Ik ben bekend met de rechten van de heer Wilders. Ik heb het over mijn rechten, namelijk de mening er op nahouden dat ik Wilders onverantwoordelijk vind handelen en dat ik het jammer vind dat hij zoveel steun geniet.
Lat's agree to disagree !!!!!quote:Dit topic kan wel dicht op deze manier geloof ik.
Precies. Aangezien zij geen rekening houden met de gevoelens van de Joden en gewoon doorgaan met het plaatsen van die spotprenten, mogen wij ook spotten met hun geloof. Simpel zat.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
hoh, ik zeg nergens dat die film verboden moet worden ..
En tja, als hun gevoel voor jou irrelevant is, waarom zouden zij jouw gevoel dan wel relevant vinden en er rekening mee moeten houden .. ?
Ze mogen er van vinden wat ze willen. Dat is natuurlijk ook hun recht. Maar dreigen met geweld, dat is absoluut geen gerechtvaardigde reactie.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:48 schreef moussie het volgende:
En tja, als hun gevoel voor jou irrelevant is, waarom zouden zij jouw gevoel dan wel relevant vinden en er rekening mee moeten houden .. ?
Het is irrelevant m.b.t. het al dan niet vooraf verbieden.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
En wat gaan moslims doen wanneer die film uitkomt?quote:Op maandag 10 maart 2008 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat hier in Europa meer geklaagd wordt over die arabische prenten dan in Israël zelf, die halen hun schouders op en knallen er nog een paar bommetje op
Ja maar, dáár mag je het nou net niet over hebben, want dat is beledigend.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:54 schreef FOKwa het volgende:
Maar nog liever hoor ik een inhoudelijke reactie, waarom men nog steeds islam=vrede roept terwijl men bijvoorbeeld verkrachte vrouwen stenigt en homo's ophangt in naam van Allah.
Ik denk het niet.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat hier in Europa meer geklaagd wordt over die arabische prenten dan in Israël zelf, die halen hun schouders op en knallen er nog een paar bommetje op
nou hou dan ook op met het gezeik over die arabische prenten, die btw voor een arabier, gezien de andere achtergrond, een totaal andere betekenis hebben als voor ons .. !!quote:Op maandag 10 maart 2008 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Aangezien zij geen rekening houden met de gevoelens van de Joden en gewoon doorgaan met het plaatsen van die spotprenten, mogen wij ook spotten met hun geloof. Simpel zat.
Het feit dat iemand aangeeft iets beledigend te vinden is dus niet genoeg om iemand het zwijgen op te leggen. En terecht ook.
hopelijk niet hetzelfde als de Israëliërsquote:Op maandag 10 maart 2008 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat gaan moslims doen wanneer die film uitkomt?
Inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:59 schreef EdwinHeijmen het volgende:
het aparte is dat de kritiek vanuit die landen niet gericht is op Wilders maar op het land nederland dat deze film toestaat...
op zich protesteren ze dus tegen de vrijheid van meningsuiting....
En wat doen die Israeliers dan volgens jou?quote:Op maandag 10 maart 2008 13:04 schreef moussie het volgende:
hopelijk niet hetzelfde als de Israëliërs
nah, het wordt meer gebruikt om sympathie in het westen te winnen, een soort van 'moet je kijken wat ze nou weer doen met ons arme mishandelde volk .. hoe durven ze te suggereren dat Olmert op Hitler lijkt', waarmee, zoals gewoonlijk, elke kritiek op joods handelen in die oorlog al bij voorbaat tot antisemitisme bestempelt wordtquote:Op maandag 10 maart 2008 13:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Dit wordt als enkel als argument gehanteerd om de hypocrisie binnen de moslimwereld bloot te leggen.
Een plaatje van mohammed met bomtulband heeft voor ons ook een andere betekenis dan voor moslims. Zij zien een afbeelding van mohammed en dat op zich vinden zij al beledigend. Wij zien de spot over de MO-oorlog.quote:Op maandag 10 maart 2008 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
nou hou dan ook op met het gezeik over die arabische prenten, die btw voor een arabier, gezien de andere achtergrond, een totaal andere betekenis hebben als voor ons .. !!
voor ons, met alles wat wij op onze kerfstok hebben, betekenen die plaatjes antisemitisme, de arabier heeft het over een bezetter die dezelfde middelen gebruikt als waarmee hij in het verleden geconfronteerd werd .. mi een verschil van dag en nacht qua invalshoek
Onzin. Ook zonder het CIDI of soortgelijke lobby is het arabisch of islamitisch antisemitisme bekend en onderwerp van talloze onderzoeken en studies.quote:Op maandag 10 maart 2008 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, het wordt meer gebruikt om sympathie in het westen te winnen, een soort van 'moet je kijken wat ze nou weer doen met ons arme mishandelde volk .. hoe durven ze te suggereren dat Olmert op Hitler lijkt', waarmee, zoals gewoonlijk, elke kritiek op joods handelen in die oorlog al bij voorbaat tot antisemitisme bestempelt wordt
nog een paar boomgaarden platwalsen in bezet gebied of zo, in het kader van de beveiliging van nederzettingen op bezet gebied .. de omheinde enclaves met Palestijnen isoleren van de rest van de wereld, so what als die verhongeren en verdorsten ..quote:Op maandag 10 maart 2008 13:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En wat doen die Israeliers dan volgens jou?
Bullshit. Echt totale bullshit. Ik had hier nog nooit wat over Iraanse anti-zionistische cartoons gezien of gehoord, tot de cartoonrellen begonnen. Toen pas kwamen er een hoop van die cartoons boven water, en dan nog niet eens als huilerige 'kijk hullie nou eens', maar puur als argument dat men in landen als Iran e.d. niet zo moet janken om een paar cartoons die hun geloof nu eens op de hak nemen.quote:Op maandag 10 maart 2008 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, het wordt meer gebruikt om sympathie in het westen te winnen, een soort van 'moet je kijken wat ze nou weer doen met ons arme mishandelde volk .. hoe durven ze te suggereren dat Olmert op Hitler lijkt', waarmee, zoals gewoonlijk, elke kritiek op joods handelen in die oorlog al bij voorbaat tot antisemitisme bestempelt wordt
Ja, Israel is een kut-staat. Dus? En nu? En wat heeft dat te maken met Wilders?quote:Op maandag 10 maart 2008 13:16 schreef moussie het volgende:
[..]
nog een paar boomgaarden platwalsen in bezet gebied of zo, in het kader van de beveiliging van nederzettingen op bezet gebied .. de omheinde enclaves met Palestijnen isoleren van de rest van de wereld, so what als die verhongeren en verdorsten ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |