abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57281515
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het doet er wat mij betreft wel toe wat zo iemand kan gaan dóen, als diegene beledigd is. En al helemaal als die persoon niet te straffen valt.
[..]

Ik vind niet dat er voorbij mag worden gegaan aan het feit dat het hier een politicus betreft en niet een derderangsburger die iets roept. Een politicus heeft de taak dit land in goede banen te leiden en daar schiet Wilders in te kort. "Nou en, hij mag die film uitzenden", ja dat weten we nou wel. Ik weet dat overigens ook.
En Wilders ziet het kennelijk als onderdeel van zijn taak om mensen te laten zien hoe de Koran (kan) aanzet(ten) tot geweld en onderdrukking.

Daarnaast zie ik nog steeds niet in waarom hij zich zou moeten schikken naar religieuze fanatici in andere landen.
quote:
Tuurlijk komen de gevolgen daarvan op rekening van de extremisten, probleem is alleen dat we dit van te voren al wisten (die consequenties). Wilders heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid, verstandig handelen, en dat is dit niet. Daar maakt hij absoluut een fout, ongeacht of er consequenties volgen of niet. Domme zet.
En waarom handelt hij niet verstandig? Persoonlijk vind ik het verstandig om niet toe te geven aan de eisen van een handvol achterlijke extremisten.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:58:09 #222
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_57281518
Passion of the christ...miljoenen joden beledigen met een film...Iemand 1 auto ind e fik zien staan? iemand een dreigement gezien? iemand de nederlandse regering heel de wereld al zien waarschuwen?

Balkenende is uit op rellen!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  maandag 10 maart 2008 @ 12:02:05 #223
3542 Gia
User under construction
pi_57281615
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:54 schreef Taurus het volgende:

Nieuws voor je: joden en christenen hoeven wat mij betreft ook niet bespot en bekritiseerd te worden. Ze mógen het wel, maar het hoeft niet. Sterker nog, het is een stuk gezelliger wanneer mensen dat nou 's uit hun hoofd laten. Waar zie jij dat ik het onderscheid maak tussen Joden, Christenen en Islamieten?
Zullen we dan maar eens wat moskeetjes in de fik steken, vanwege grove beledigende spotprents in Iran, gericht tegen Joden? Zullen wij dan eens met geweld gaan dreigen, elke keer (en dat is dagelijks!) dat dat gebeurt?
pi_57281683
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 10 maart 2008 @ 12:08:13 #225
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_57281715
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:37 schreef Taurus het volgende:

[..]

Vertel, wat is het nut. Daar heeft nog geen enkele Wildersvoorstander antwoord op gegeven, althans, ik heb dat niet gezien. En tuurlijk accepteer ik dat de film is gemaakt en zal worden getoond, dat heb ik eerder ook al gezegd. Ik vind het alleen niet vreselijk als er over gepráát wordt, en gediscussieerd, en dat er over nagedacht wordt of het nog verstandig is. Niet alles moet maar kunnen, dat is gelul, dat kon 10 jaar geleden net zo goed niet. Bepaalde acties mógen wel maar zijn gewoon niet handig. En dit is er zo een.
Het "nut" van deze film is dat Wilders het nut er van inziet. Het is zijn goed recht zijn mening te uiten op wat voor manier dat ook is. Net als dat het iemand anders zijn/haar recht is Wilders op wat voor te bespotten.
quote:
We hoeven helemaal geen grens te trekken, je kunt toch alles in z'n context en individueel benaderen? Waarom moet er nou weer zoiets groots als vrijheid van meningsuiting bij worden betrokken, het gaat hier om een politicus die iets onverantwoordelijks doet. Sim-pel.
Omdat vrijheid van Meningsuiting het fundament onder onze democratie is.
quote:
Rekening houden met elkaar lijkt me ook nuttig voor zo'n multicultisamenleving. En ik denk absoluut niet dat zo'n film dit ten goede komt. Nogmaals, ik vind het van een politicus gewoon een domme actie. Ja, dat is slechts mijn mening ja, daar zal ik met mee moeten doen, dat weet ik wel, moet ik daarom mijn mond houden hier? Ik ben het niet met de film eens en daarom reageer ik in een 'Koran-film Wilders #16-topic'.
Leven in een democratie houdt in dat je afwijkende meningen moet accepteren.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_57281778
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:08 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Het "nut" van deze film is dat Wilders het nut er van inziet. Het is zijn goed recht zijn mening te uiten op wat voor manier dat ook is. Net als dat het iemand anders zijn/haar recht is Wilders op wat voor te bespotten.
[..]
Ik ben bekend met de rechten van de heer Wilders. Ik heb het over mijn rechten, namelijk de mening er op nahouden dat ik Wilders onverantwoordelijk vind handelen en dat ik het jammer vind dat hij zoveel steun geniet.
quote:
Omdat vrijheid van Meningsuiting het fundament onder onze democratie is.
[..]

Leven in een democratie houdt in dat je afwijkende meningen moet accepteren.
Dit topic kan wel dicht op deze manier geloof ik.
pi_57281882
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:51 schreef Taurus het volgende:
Hij heeft al aangegeven wat er in de film te zien zal zijn, en er is al reactie op gekomen. Wat eerder al gezegd is, het gaat allang niet meer om de inhoud van de film, het gaat om een strijd tussen twee totaal verschillende culturen waarbij het geweld vs. vrijheid van meningsuiting is. Logischerwijs zal die tweede winnen omdat de film niet verboden wordt. En zo wil ik het ook. Los daarvan vind ik het een domme actie van Wilders en vind ik het jammer dat het totaal niet meer om de inhoud van zijn debat gaat, maar slechts om principes: Wij: vrijheid van meningsuiting moet kunnen, punt. Zij: wij zijn beledigd en zullen straffen, punt. Dat vind ik te simpel, je mag best dingen in z'n context beoordelen ook veroordelen in plaats van constant alles weg te relativeren door die principes.
Nee, het principe vrijheid van meningsuiting is voor mij heilig. Als moslims zich beledigd voelen omdat iemand een onwelgevallige mening uit - of als ze bijvoorbeeld verwachten dat hij dat in een film gaat doen - dan voelen ze zich maar beledigd. En dat is een toelaatbare reactie, geweld niet. Het gaat hier inderdaad om geweld vs. vrijheid van meningsuiting. Als je toegeeft aan geweld dan begeef je je op een hellend vlak.
Daarnaast is het niet Wilders die het wereldkundig heeft gemaakt dat die film eraan komt. De discussie vooraf de afgelopen maanden, voordat er een film is, is dus ook niet aan hem toe te schrijven. En natuurlijk ging die discussie niet om inhoud, want er is nog geen film.

Wat betreft het gedoe om een verbod vooraf is het overigens meer een strijd tussen de scheiding tussen kerk en staat en landen met een staatsgodsdienst. En als de regering het had gekund dan hadden ze toegegeven aan de landen waarin die scheiding er niet is, de lafaards!
pi_57281989
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de rechten van de heer Wilders. Ik heb het over mijn rechten, namelijk de mening er op nahouden dat ik Wilders onverantwoordelijk vind handelen en dat ik het jammer vind dat hij zoveel steun geniet.
Maar de vraag is: Waarom vind jij het onverantwoordelijk als iemand d.m.v. een film de vinger op de zere plek van de hedendaagse uitoefening van deze godsdienst legt?
Ik vind het onverantwoordelijk van de overige partijen dat ze wat beteft dit onderwerp hun kaken op elkaar houden.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:23:27 #229
3542 Gia
User under construction
pi_57281990
quote:

[..]

Tja en dat mag jij vinden. Dat is wat anders dan met geweld dreigen, omdat jij niet wilt dat Wilders zijn mening ventileert.

Ik vind een hoofddoekje op de basisschool niet mogen. Sommige moslims vinden handen schudden niet mogen. En zo vind iedereen wel weer iets niet gepast of dat het verboden moet worden.

We kunnen niet met iedereen rekening houden en daarom hebben we wetten. En die gelden voor iedereen, met of zonder geloof en daar heb je je maar bij neer te leggen.
Maar aangezien er mensen zijn die zich niet willen neerleggen bij die wetten en het feit dat die voor iedereen gelden, wordt er met geweld gedreigd om te zorgen dat die wetten niet voor hen hoeven te gelden.

Nu is het om een wet die gaat over vrijheid van meningsuiting.
- Zij willen niet dat wij die vrijheid hebben, dus dreigen ze met geweld.
Straks is het het homohuwelijk of abortus, topless zonnen of eten tijdens de ramadan, het overal mogen dragen van een boerka, hoofddoekplicht voor westerse meisjes enz....

Als je eenmaal toegeeft aan dreiging, dan volgt er wel weer een nieuw item om de zin voor door te drijven middels geweld.
pi_57281995
quote:

[..]

Niemand ontneemt je dat recht.

Maar ik wil wel eens weten waarom jij het onverantwoordelijker vindt om de film uit te brengen, dan om je de mond te laten snoeren door een zwikje fantieke mafketels.

Persoonlijk vind ik het laatste een stuk onverantwoordelijker, niet in de laatste plaats omdat die mafketels zich in het buitenland bevinden, en Wilders hier zit. En zich dus aan de wet hier heeft te houden, en slechts 'verantwoording' verschuldigd is aan zijn electoraat.
quote:
Dit topic kan wel dicht op deze manier geloof ik.
Want?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:26:34 #231
3542 Gia
User under construction
pi_57282050
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Want?
Je moet toch wat om je gelijk te halen. Dreigen met geweld mag niet.
pi_57282172
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat het volgens hun is, is onbelangrijk. Daar hebben we het al eerder over gehad. Je beledigd voelen is nog niet hetzelfde als doelbewust beledigd worden.
nog een keer dan maar .. als ik jou 100 keer vertel dat jij mij beledigt met een bepaalde handeling en je doet het toch is dat doelbewust beledigen, dat is voorbij de beoordeling of het nou wel of niet beledigend is in wiens ogen
quote:
Iets niet mogen zeggen, omdat anderen zeggen zich dan beledigd te voelen staat gelijk met monddood maken. Als Wilders besluit zich niet monddood te laten maken, maar vindt dat hij bepaalde dingen wel moet mogen zeggen, is dat niet bewust beledigen.
aah, dus je mag op straat worden uitgescholden voor hoer, dat jij dat beledigend vindt is jouw pakkie aan, en haal het niet in je hoofd om het te verbieden want dat is iemand monddood maken
quote:
Andere mensen maken voor mij niet uit waar ik wel of geen mening over mag hebben en ventileren.
Als zij zich ergens beledigd door voelen, moeten ze er niet naar kijken.
Rare logica, kijk je maar niet, zal ik hier dan maar een reeks aan jouw gerichte scheldwoorden neerzetten, als het jouw irriteert lees je maar niet ? En waarom vallen over dat knulletje dat je voor hoer uit scheldt, je hoeft toch alleen maar niet te luisteren ?
pleased to meet you
  Donald Duck held maandag 10 maart 2008 @ 12:36:54 #233
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57282245
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:32 schreef moussie het volgende:
nog een keer dan maar .. als ik jou 100 keer vertel dat jij mij beledigt met een bepaalde handeling en je doet het toch is dat doelbewust beledigen, dat is voorbij de beoordeling of het nou wel of niet beledigend is in wiens ogen
Dus omdat ze vantevoren al zeggen "boehoe, we gaan het niet leuk vinden", zou het maar niet moeten kunnen? Het is volkomen irrelevant wat zijn er van gaan vinden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 10 maart 2008 @ 12:36:57 #234
3542 Gia
User under construction
pi_57282248
quote:

[..]

[..]

aah, dus je mag op straat worden uitgescholden voor hoer, dat jij dat beledigend vindt is jouw pakkie aan, en haal het niet in je hoofd om het te verbieden want dat is iemand monddood maken
[..]

Rare logica, kijk je maar niet, zal ik hier dan maar een reeks aan jouw gerichte scheldwoorden neerzetten, als het jouw irriteert lees je maar niet ? En waarom vallen over dat knulletje dat je voor hoer uit scheldt, je hoeft toch alleen maar niet te luisteren ?
Schelden is nog altijd iets anders dan een ongewenste mening geven.

Als een moslim tegen mij zegt dat ik niet tegen een hoofddoekje op de basisschool mag zijn, omdat hij mijn weerstand daartegen beledigend vindt, mag ik dan niet meer tegen een hoofddoekje op de basisschool zijn?

Tja, hij heeft gezegd dat hem dat beledigt, dus mag ik dat niet meer vinden.

Als ik nu 100 keer tegen moslims zeg dat ik mij beledigd voel, wanneer zij zeggen dat Jezus niet de zoon van God is, vind jij dan ook dat zij dat niet meer mogen zeggen, omdat dat mij beledigt?
pi_57282291
quote:

[..]

Dan vertel ik bij deze 100 keer aan alle moslims dat ze mij met kritiek op westerse cartoons of films beledigen.
pi_57282313
Jonge liberalen komen ook met tegenfilm(pje)
quote:
In verband met de naderende vertoning van de anti-Koranfilm van Geert Wilders komt óók de JOVD (jongerenorganisatie van de VVD) met een 'tegenfilm'. Maar anders dan de andere tegenfilms, is deze film van slechts één minuut niet gericht tegen filmmaker Wilders, maar bedoeld als steun voor de vrijheid van meningsuiting. Het filmpje behelst overigens niet meer dan het uitspreken van het welbekende verzetsgedicht - 'een volk dat voor tirannen zwicht' - van Van Randwijk.

Naar eigen zeggen wil de JOVD hiermee ingaan tegen de stroom van kritiek op Wilders, die volgens de jonge liberalen het volste recht heeft zijn mening te geven mits hij binnen de grenzen van de wet blijft.

De JOVD zegt geschrokken te zijn van de uitlatingen van een aantal kabinetsleden en politici over de film van de PVV-leider. Volgens Landelijk Voorzitter Jeroen Diepemaat had het kabinet sterker positie moeten kiezen voor de vrijheid van meningsuiting, na de druk van een aantal buitenlandse landen om deze buitenspel te zetten

De jonge liberalen hopen wel dat Wilders zijn recht op vrijheid van meningsuiting verantwoordelijk gebruikt. Wanneer hij een Koran gaat verbranden zou dat onnodig en kwetsend zijn, menen de liberale jongeren. ''Wij hopen dat hij zijn boodschap op een nette en fatsoenlijke manier brengt. Tot die tijd moeten we als Nederlanders pal achter het recht op vrijheid van meningsuiting blijven staan. We mogen niet zwichten voor de dreigementen van tirannen uit Khartoum of Teheran. Daarin had H.M. Van Randwijk meer dan 50 jaar geleden al gelijk!"''
pi_57282369
quote:
De jonge liberalen hopen wel dat Wilders zijn recht op vrijheid van meningsuiting verantwoordelijk gebruikt. Wanneer hij een Koran gaat verbranden zou dat onnodig en kwetsend zijn, menen de liberale jongeren. ''Wij hopen dat hij zijn boodschap op een nette en fatsoenlijke manier brengt. Tot die tijd moeten we als Nederlanders pal achter het recht op vrijheid van meningsuiting blijven staan."
Je zou bijna willen dat er een koran de fik in gaat in die film, al was het maar om te zien of dat binnen de Nederlandse wet mag en zo ja of ook de JOVD dan nog achter het recht op vrijheid van meningsuiting blijft staan.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:48:19 #238
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57282398
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dus omdat ze vantevoren al zeggen "boehoe, we gaan het niet leuk vinden", zou het maar niet moeten kunnen? Het is volkomen irrelevant wat zijn er van gaan vinden.
Precies. Ik denk dat Israel vaak genoeg geklaagd heeft bij hun Arabische buurlanden dat ze de eeuwige spotprenten over Joden niet leuk vinden, maar ook die worden daar nog geregeld afgedrukt. En dan gaan diezelfde landen wel huilen als over hun religie mogelijk spottend wordt gedaan?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57282401
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

hoh, ik zeg nergens dat die film verboden moet worden ..

En tja, als hun gevoel voor jou irrelevant is, waarom zouden zij jouw gevoel dan wel relevant vinden en er rekening mee moeten houden .. ?
pleased to meet you
  maandag 10 maart 2008 @ 12:50:44 #240
3542 Gia
User under construction
pi_57282439
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:46 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Je zou bijna willen dat er een koran de fik in gaat in die film, al was het maar om te zien of dat binnen de Nederlandse wet mag en zo ja of ook de JOVD dan nog achter het recht op vrijheid van meningsuiting blijft staan.
Ik vind het verbranden van de Koran onnodig kwetsend en ik denk ook niet dat dit volgens de wet ongestraft zal blijven. Als ik het in mijn achtertuin doe, mag het natuurlijk wel, maar niet provocerend op film.

Dat vind ik hetzelfde als schelden, wat Moussie al aangaf. Iemand zomaar hoer noemen slaat nergens op en is absoluut niet hetzelfde als zeggen dat je de islam geweldadig vindt.

Een portret van mohammed morphen in Geert Wilders mag weer wel, dat valt onder spot, net als spotprenten die in het MO ook zat gemaakt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')