Dat zou echt friggin' awsome zijn!quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:34 schreef hcore het volgende:
Krijgt de burger king een drive overigens?
Echt waar? Nice!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:13 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Ik was er ook zaterdag! Het geluid was inderdaad niet super. Sat2D vond ik na twee nummers dodelijk saai worden. The Filthy Red Horse heb ik al heel vaak gezien en vond ik zoals altijd goed en leuk.
heb vandaag mediamarkt folder in de bus met openingsaanbiedingen, staat ook op mediamarkt.nl, alleen geen prijzen, voorbeeld: samsung LCD tv 32 inch LE 32 S62 B , 477 Euroquote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:56 schreef knep het volgende:
Weet iemand al de openingsaanbiedingen van de mediamarkt, krijg hier geen reclame in de bus.
Ik wil het gezicht wel eens zien van de medewerkers als ik daar de eerste keer samen met mijn hond door de drive heen loopquote:Op woensdag 19 maart 2008 17:18 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Dat zou echt friggin' awsome zijn!
Modelletje vorig jaar, vandaar dat hij goedkoper isquote:Op woensdag 19 maart 2008 18:27 schreef hans26 het volgende:
[..]
heb vandaag mediamarkt folder in de bus met openingsaanbiedingen, staat ook op mediamarkt.nl, alleen geen prijzen, voorbeeld: samsung LCD tv 32 inch LE 32 S62 B , 477 Euro
Zit zelfs nóg een model tussenin... Beetje achterhaald model ja...quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:28 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Modelletje vorig jaar, vandaar dat hij goedkoper is
Ik weet nog niet eens of ik kan vanavondquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Metalfreak. Ga jij met de fiets vanavond? Zo ja kunnen we misschien met 2 man die kant opgaan.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:49 schreef wdn het volgende:
19:00 bij de Burger King is de afspraak!
Lijkt me het slimste dat iedereen, behalve ik (), zijn FOK! user nummer op een A4-tje zet.
wat ik kon zien vanmiddag (BK in aanbouw) lijkt het er niet op, alle eettentjes liggen bijelkaar heb verder niet echt gekeken of erop gelet.....afwachten dus, ervaringen van mensen die gaan vanavond horen we hier wel na vandaagquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:02 schreef hcore het volgende:
Heeft de burger king nou een drive???
ben ik erg benieuwd naar... want anders dan is roermond nog steeds zwaar genaaid. 2x mac donalds.. een keer een burger king, en GEEN drive ...
Dat was met KVW in Swalmen ook zo. Niks bijzonders dus.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:15 schreef wdn het volgende:
- De wok krijgt een drive in
- BK zo te zien niet alhoewel de drive in van de wok langs de BK gaat.
Oh en jullie hebben real djumbo gemistPlayback (dat de zang goed was maar als ze zelf iets door de microfoon schreeuwden het 10x zo hard was dan de band viel alleen mij op denk ik
)
Ja, hoi!quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:15 schreef wdn het volgende:
EN WAAR WAREN JULLIE!? Stond ik daar; komen der 3 gasten langs me staan dus ik denk dat zijn er 3. Zijn het gasten die op geenstijl komen. .
laten we idd eens een betere planning maken voor over een x aantal weken iets af te spreken, goed plan...quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:45 schreef Tism het volgende:
[..]
.........., dus we hadden zo iets van...", laat maar, nu heeft 't eigenlijk geen zin meer, die Fok!kers vinden we nooit, over een maand of 2 proberen we 't nog wel eens"..
![]()
Ben net pas thuis gekomen, en zie ook net pas dat ik een PM-etje van je heb, wat nog wel eens handig kan zijn voor in de toekomst..
quote:Eerste Europese wokdrive opent in Roermond
missethoreca.nl | 20 maart 2008
De eerste wokdrive van Europa komt in Nederland. In Roermond opent de Asian Fastfood-keten WokToGo zondag 23 maart de eerste wokdrive. De wokdrive is gevestigd in het nieuwe Retail Park Roermond.
Dat meldt Horecaentree.nl. De ceremoniële opening van de wokdrive is zondag 23 maart om 14.00 uur en wordt opgeleukt met een traditionele Chinese leeuwendans. De wokopening maakt deel uit van de grote opening van het Retail Park Roermond.
De Roermondse wokzaak werkt met een open keuken. Op de menukaart staan gerechten uit compleet Azië. De wokgerechten worden gepresenteerd in een American style take-away box. Daarnaast zijn er sandwiches, soepen en salades verkrijgbaar.
Grootste keten
WokToGo heeft naast de nieuwe zaak in Roermond ook vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Maastricht, Den Bosch, Enschede en Apeldoorn. Daarmee is het de grootste Asian Fastfood keten van Nederland.
Wok.
Ja sorry, mijn andere plannen voor vanavond gingen toch weer door. Ja, bij de Media Markt ben ik vanmiddag wel ff geweest. Heb namelijk gisteren een XBOX 360 gewonnen op mijn werk en moest daar nog wat voor hebben. ff kijken wat dat kostte bij de MM, was daar best goedkoop. NU eerst ff wachten op mijn loon... Ik vind die parkeerplaats echter niet zo ideaal, vooral de borden vind ik enorm onduidelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:29 schreef wdn het volgende:
Tism komt wel goed met die meeting
Ik heb me ook staan verbazen over de verkeersstroom maar dan over die bij de MM. Gewoon continue auto's die de parkeerplaats op gaan. Ik dacht dat het zo slecht ging in Nederland?
Is dat apparaat zo slecht dat ze die als prijs weggeven?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja sorry, mijn andere plannen voor vanavond gingen toch weer door. Ja, bij de Media Markt ben ik vanmiddag wel ff geweest. Heb namelijk gisteren een XBOX 360 gewonnen op mijn werk en moest daar nog wat voor hebben. ff kijken wat dat kostte bij de MM, was daar best goedkoop. NU eerst ff wachten op mijn loon... Ik vind die parkeerplaats echter niet zo ideaal, vooral de borden vind ik enorm onduidelijk.
Balen... echt balen...quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:53 schreef Sleeve het volgende:
Wok for go heeft in ieder geval wel een drive, en is lekkerder dan Burger King... maar dat is mijn mening...
hehehe, ik moet bekennen dat ik dit wel humor vind...quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:15 schreef wdn het volgende:
EN WAAR WAREN JULLIE!? Stond ik daar; komen der 3 gasten langs me staan dus ik denk dat zijn er 3. Zijn het gasten die op geenstijl komen.
Nee, gekregen van een leverancier als cadeautje omdat we zoveel besteld haddenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 07:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Is dat apparaat zo slecht dat ze die als prijs weggeven?
Hmm, ik ken de manager van dat ding, zal haar eens zeggen dat het niet lekker wasquote:Tism: ik heb betere wok gehad in mijn leven. En weinig slechtere dan ik gisteren heb gegeten op het retailpark.
Plus een wok garnalen van 7,95 is toch echt te duur. En dan ook nog die mie erin doorweekt met soja. Nee dat kon beter![]()
In eindhoven zit een klein wok afhaal ding en daar heb je een wok garnalen voor 4,95 met bami en een eigen keuze saus (van extra zoet tot extra pittig).
Dus die drive-in zullen ze me niet snel zien; heb dan ook geen auto dus die kans was al erg klein
Ja idd, die in Eindhoven is toch veel groter met zijn 3 verdiepingenquote:Oh en ik heb een aantal keren gezien/gelezen dat dit de grootste mediamarkt zou zijn. Nou dat betwijfel ik ten zeerste
Die heb ik dan gemistquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:23 schreef knep het volgende:
Werken trouwens wel een aantal leuke meiden bij de Mediamarkt![]()
.
Bij Fredje Puts zeker?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die heb ik dan gemist
Ga je de Kennedymars lopen? Ik kom je wel aanmoedigen in MaasbrachtStaan we altijd met een groep vrienden met muziek e.d.
Het kan altijd beter..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 07:31 schreef wdn het volgende:
Tism: ik heb betere wok gehad in mijn leven. En weinig slechtere dan ik gisteren heb gegeten op het retailpark.
Plus een wok garnalen van 7,95 is toch echt te duur. En dan ook nog die mie erin doorweekt met soja. Nee dat kon beter![]()
In eindhoven zit een klein wok afhaal ding en daar heb je een wok garnalen voor 4,95 met bami en een eigen keuze saus (van extra zoet tot extra pittig).
Dus die drive-in zullen ze me niet snel zien; heb dan ook geen auto dus die kans was al erg klein
UIteraard, die mafkezen aan de linkerkant met muziekinstallatie, daar hoor ik bijquote:
Leuke sfeer altijd daar, de afgelopen jaren staat er altijd een DJ, ziet er gaaf uit!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
UIteraard, die mafkezen aan de linkerkant met muziekinstallatie, daar hoor ik bij
ik denk dat er bewust voor gekozen is om daar geen drive te maken, er rijden zowiezo al veel auto's op en aan en als er dan nog drive gasten alleen komen voor de snelle hap wordt t een chaos daar en onveilig voor de vele voetgangers daar die van gebouw naar gebouw lopen, en bewust om de mensen die toch naar de BK of wok of Bufkes komen dat die dan toch ook even gaan winkelen....een achterliggende gedachte dan lijkt me zo met rekening met extra inkomsten zo ..... en de mensen die echt naar de BK willen.....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:35 schreef Tism het volgende:
[..]
Persoonlijk voel ik meer voor een BK of MacDrive. Ik ben 't dan ook eens met hcore dat dat RetailPark fout No. 1 is, en daarbij 't ook nog eens erg jammer is dat we hier wel 2 Mac's hebben en dadelijk ook een BK, en dan geen BK of MacDrive..
..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:21 schreef wdn het volgende:
Nieuwe info! De BK krijgt wel een drive in en die komt aan de achterkant van de BK
Info komt van een collega van me die een informatieblaadje heeft gekregen.
Ben er toch bang voor dat mijn aantal bezoekjes zwaar gereduceerd zal worden door het feit dat ze geen drive hebben. Ik zou de BK drive heel snel kunnen bezoeken en gellijk naar huis rijden. Dan kan ik thuis burger kingen zonder dat het koud is geworden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:42 schreef hans26 het volgende:
en de mensen die echt naar de BK willen.....die gaan toch wel .......
![]()
![]()
WOE WOEEEEEEEEEEEEEEEE !!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:21 schreef wdn het volgende:
Nieuwe info! De BK krijgt wel een drive in en die komt aan de achterkant van de BK
Info komt van een collega van me die een informatieblaadje heeft gekregen.
Yep, komt allemaal zia zoepe.nl, ik hoor nu bij het bestuur daarquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:55 schreef knep het volgende:
[..]
Leuke sfeer altijd daar, de afgelopen jaren staat er altijd een DJ, ziet er gaaf uit!
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:21 schreef hcore het volgende:
[..]
WOE WOEEEEEEEEEEEEEEEE !!
En de openingstijden van de drive zijnnn ??
Is dat de eazie in Eindhoven? Die is sowieso stukken beter dan de wok to go. In Maastricht ligt ook zo'n wok to go. Niet te vreten!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 07:31 schreef wdn het volgende:
Tism: ik heb betere wok gehad in mijn leven. En weinig slechtere dan ik gisteren heb gegeten op het retailpark.
quote:Op zondag 23 maart 2008 09:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteren naar The respectables (www.respectables.nl) gaan kijken in de poptempel van Zjwame: Cafe de Geitesjtal. www.respectables.nl. Leuk bandje en erg gezellig
Enfin bandje is klaar met spelen, ik wil mijn jas pakken in de garderobe..... jas weg Met 5 man nog liggen zoeken. Jassen lagen overal maar die van mij was niet te traceren. Is 2e keer al dat ze in mijn stamkroeg mijn jas meejatten.
quote:Op zondag 23 maart 2008 19:58 schreef Tism het volgende:
[GEZOCHT]
Het ene leuke blonde meisje dat vandaag om 18:30 uur de Chineese Cafetaria Broekhin binnen kwam lopen, en toen ik weg ging op mijn plek ging zitten!..![]()
Ik was die jongen met die mooie rode auto!
Ik kon me ogen niet van je afhouden, je zag er echt zo leuk uit, ik bedacht me later, en te laat dat ik je mijn telefoonnummer wilde geven, maar ik was zo onder de indruk van jou, dat ik daar niet aan dacht op 't goede moment, en ik had geen pen..![]()
Ik wil je beter leren kennen..![]()
Laat even wat van je horen als je dit leest, liefst via een PM-etje?!..![]()
....
Mwha, wie nie waagt, wie niet wint!!..quote:Op zondag 23 maart 2008 20:44 schreef hans26 het volgende:
[..]
haha, hoe groot is de kans dat ze dat hier op dit forum leest, plaats dan een oproep op marktplaats....meer lans van slagen dan![]()
Het is weer allemaal gelukt, paar blaren en zo stijf als een plankquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep, komt allemaal zia zoepe.nl, ik hoor nu bij het bestuur daar
Maar succes met lopen, vooral in dit weer
Ja, iemand er naartoe geweest??..quote:23/24/27 MAART - MONSTERTRUCK SHOW IN ROERMOND
De Monstertrucks komen! Met hun tonnenzware gewicht, en twee meter hoge banden laten deze kolossale voertuigen een alles verpletterende show zien. De show is in het weekend van 23 en 24 maart te zien in de Weerd en in Asselt.
De Bigfoot op de foto (zie bron) maakt onderdeel uit van de show 'Monster-Action', die voor het eerst in Roermond wordt vertoond.
Monster-Action is een live stuntshow met auto's, quads en motoren, zoals bekend van TV. Op 23 en 24 maart wordt er een show gegeven op het parkeerterrein bij de Weerd en op 27 maart geeft de groep een show op parkeerterrein bij de jachthaven in Asselt.
Bij deze nog even de aanvangstijden van de shows. 23 en 24 maart (paasdagen) om 15.00 uur en 27 maart in Asselt-Swalmen om 19.00 uur.
Bron.
Ja, onze bron van muziek had zich verslapen...quote:Op zondag 23 maart 2008 21:55 schreef knep het volgende:
[..]
Het is weer allemaal gelukt, paar blaren en zo stijf als een plank.
Helaas draaiden jullie nog niet toen ik om 11 uur bij Fredje Puts was.
Wilde straks ff scheuren over de Weerd met mijn 2e auto, maar ik zag dat het afgesloten was. Was wel druk daar, stonden veel auto's geparkeerd. Stiekem vind ik zoiets ook wel leukquote:Op zondag 23 maart 2008 22:44 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, iemand er naartoe geweest??..![]()
Deze mafkees gaat morgen even kijken!..![]()
Tis maar dat jullie 't even weten!..
Ga je straks ook kijken?quote:Op maandag 24 maart 2008 03:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wilde straks ff scheuren over de Weerd met mijn 2e auto, maar ik zag dat het afgesloten was. Was wel druk daar, stonden veel auto's geparkeerd. Stiekem vind ik zoiets ook wel leukVroeger in Swalmen ook wel eens naartoe geweest, ditzelfde weekend was er oook een soortgelijke show in Sittard (heb de monstertrucks deze week al tegenover mijn werk zien staan op een trailer) en in Eindhoven.
Neuh, denk het niet, maar zoals ik al zei: stiekem vind ik het toch wel leukquote:
Nha, wie weet, misschien zie ik je straks toch nog wel ergens lopen..quote:Op maandag 24 maart 2008 03:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Neuh, denk het niet, maar zoals ik al zei: stiekem vind ik het toch wel leuk
Ja, heb alleen geen flauw idee wie je bentquote:Op maandag 24 maart 2008 03:24 schreef Tism het volgende:
[..]
Nha, wie weet, misschien zie ik je straks toch nog wel ergens lopen..![]()
Lol!..
..quote:Op maandag 24 maart 2008 03:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, heb alleen geen flauw idee wie je bent
Ben toch maar niet gegaan, zometeen uiteten in Beesel.quote:
Dat is precies wat mijn vriend en ik ook al tegen elkaar zeiden in de auto vandaag.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En maar iedereen beweren dat ze geen geld hebben...
Mwoh, strompelend kom ik een heel eindquote:
quote:
Mja, ik vond 't weer klote (+kater), ben ook niet geweest!!quote:Op maandag 24 maart 2008 17:13 schreef knep het volgende:
[..]
Mwoh, strompelend kom ik een heel eind. Het gaat op zich wel weer, nog wat last van een blaar.
Maar kreeg vanmiddag een aanval van moeheid en ben dus maar niet meer geweest.
Succes....quote:Op zondag 23 maart 2008 19:58 schreef Tism het volgende:
[GEZOCHT]
Loos brandalarm in Retailpark Roermondquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Breaking news: Het retailpark is ontruimd. Een kennis had net afgerekend bij de mediamarkt toen er een alarm afging (en ja hij had betaald) Via de intercom werd omgeroepen dat iedereen het band zsm moest verlaten. Mensen die in de rij aan de kassa stonden moesten ook hun spullen laten staan en later terug komen. Ook de parkeergarages mocht men niet in. Mijn ouders kwamen ook voorbij het retailpark en zagen de brandweer staan.
Ik was net erna daar, hoorde ze er nog over bezig. Het was trouwens wel echt een ramp op de wegen in Roermond vandaag, het leek wel alsof het overal gratis was. In de stad was het druk, in het outlet was het druk en in het retailpark was het weer belachelijk druk.... Kon nog net een parkeerplaatsje vinden bij het outletcentrum.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Breaking news: Het retailpark is ontruimd. Een kennis had net afgerekend bij de mediamarkt toen er een alarm afging (en ja hij had betaald) Via de intercom werd omgeroepen dat iedereen het band zsm moest verlaten. Mensen die in de rij aan de kassa stonden moesten ook hun spullen laten staan en later terug komen. Ook de parkeergarages mocht men niet in. Mijn ouders kwamen ook voorbij het retailpark en zagen de brandweer staan.
Ja!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:10 schreef wdn het volgende:
Cool![]()
Iemand gehoord waarom er gisteren meerdere brandweerauto's cs. over de Koninginnelaan raasden?
..quote:Sloopbedrijf in Roermond uitgebrand
In Roermond is vannacht een sloopbedrijf volledig uitgebrand. Ook het kantoorgedeelte van het bedrijf aan de Albert Einsteinweg brandde uit. De oorzaak van de brand, die rond 0.50 uur uitbrak, is onbekend. Vlak daarvoor was bij de eigenaar een alarmmelding binnengekomen.
Er is niemand gewond geraakt. Rond kwart voor 2 gaf de brandweer het sein brand meester. Bron.
Was er weer iemand die in een veel te zatte bui de verkeerde jas heeft aangedaan en vervolgens de dag later thuis erachter kwam dat die toch niet van hem was?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Metalfreak mijn jas is weer terug. Dat even ter info.
Klopt, ben er net van terug! Hoorde van G. dat ie de tent draaide op stroom van de buren en 't bier lag tussen de ijsblokjes in een emmer te koelen! Tis definitief 't einde, idd!..quote:Op zondag 30 maart 2008 04:37 schreef Maureentje het volgende:
wisten jullie al dat Zaal 8 nu definitief dicht is ?![]()
(of vertel ik nu oud nieuws
)
tja krijg je als je je rekeningen niet betaald hequote:Op zondag 30 maart 2008 04:42 schreef Tism het volgende:
[..]
Klopt, ben er net van terug! Hoorde van G. dat ie de tent draaide op stroom van de buren en 't bier lag tussen de ijsblokjes in een emmer te koelen! Tis definitief 't einde!..
Jammerquote:Op zondag 30 maart 2008 04:37 schreef Maureentje het volgende:
wisten jullie al dat Zaal 8 nu definitief dicht is ?![]()
(of vertel ik nu oud nieuws
)
Nog niets van gehoord helaas...quote:Op zondag 30 maart 2008 04:56 schreef Maureentje het volgende:
iemand al gehoord wanneer die BK nou eens open gaat ?
Het schijnt in Swalmen zondag vanaf 13:00u aan een stuk geregend te hebben. Ik zat in de Eiffel met een lekker zonnetje van rond de 18 gradenquote:Op dinsdag 1 april 2008 09:14 schreef Sextreme het volgende:
Hadden jullie lekker weer hier dit weekend? Aan het Gardameer was het iig 25 graden en geen wolkje aan de lucht...
Ziet er nogal amateuristisch uit, maar ach, je moet ergens beginnen. Heb me wel ingeschreven.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nu in Swalmen ook een eigen versie van FOK!
www.zjwame.com
Ik hoop dat de gemeente Roermond de lange middelvinger opsteekt en omhoog houd naar Den Haag, en naar de in 't kabinet zittende kut patijen zoals een CU en CDA, wat dit betreffende!..quote:Roermond vreest banenverlies bij minder koopzondagen
Roermond vreest een groot banenverlies nu het kabinet heeft besloten het aantal koopzondagen terug te dringen.
Op dit moment bepalen de gemeenten zelf hoeveel koopzondagen er zijn, maar het kabinet wil daar paal en perk aan stellen.
Een koopzondag is big business voor de detailhandel. Op een koopzondag haalt een ondernemer ruim 20 procent van de weekomzet, zoals in het centrum van Roermond.
Volgens de wet mag een gemeente officieel maar twaalf koopzondagen per jaar organiseren. Sommige gemeenten, zoals Vaals, Roermond en Valkenburg aan de Geul, bepalen dat hun centrum een toeristisch karakter heeft. Dan mogen er meer koopzondagen worden georganiseerd. Den Haag wil het aantal koopzondagen nu beperken, want vooral regeringspartij ChristenUnie pleit voor 'zondagsrust'.
Bron.
Helemaal met je eens! Ik word ook echt stront en strontziek van dit huidige betuttelende kabinet. Waarom mag iets niet op zondag open zijn?? Zondagsrust?? Ik ben streng niet-gelovig (quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:54 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik hoop dat de gemeente Roermond de lange middelvinger opsteekt en omhoog houd naar Den Haag, en naar de in 't kabinet zittende kut patijen zoals een CU en CDA, wat dit betreffende!..![]()
Tis toch niet normaal wat deze betutteling voor negatieve invloeden zal en zou hebben op onze gemeente en omstreken als dit doorgaat, echt te triest voor woorden..![]()
Ik vind dat Roermond zich niet meer op Den Haag moet richten, maar op naar de omgeving waarbij wij hier in de regio baad bij hebben, laat ze daar in Den Haag maar kei-hard kapot vallen..!!
Ik maak me hier ook echt druk om!..
Check ook even wat Jos V. Rey erover heeft te zeggen en vind..
Ik ben 't wat dit betreft helemaal eens, met wat hij hier zegt!..
Fucking Hell!!!..quote:"Monstermeerval" op oever Oolderplas
Aan de rand van de Oolderplas is een dode meerval aangetroffen. De vis was 1.80 meter groot. Hoe het gevaarte op de afgelegen plek in de Ooldergreend nabij Roermond terecht is gekomen, is onduidelijk.
Door Frank Buschmann
Volgens beheerder Jos Berends van Stichting het Limburgs Landschap is de meerval niet door een visser gevangen en op de oever achtergelaten. Vermoedelijk is het dier afgedwaald in een inham en is het na het zakken van het hoge waterpeil niet meer op tijd teruggekeerd naar de plassen.
De meerval vertoonde verwondingen aan buik en staart. Berends denkt dat roofdieren aan het kadaver hebben zitten pikken, maar hij sluit niet uit dat de meerval al in het water is verwond, bijvoorbeeld door de schroef van een boot.
Een volwassen meerval, die zich thuis voelt in rivieren en uitgestrekte meren, kan tussen de 1.50 en 1.80 meter worden.
Bron.
Van L1 Nieuws,
De meerval komt sporadisch voor in Nederlandse rivieren, maar dan gaat het om kleinere exemplaren. De vis is waarschijnlijk ontsnapt uit een Belgische kwekerij. Het Limburgs Landschap laat de meerval liggen als voer voor andere dieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |