http://en.wikipedia.org/wiki/Wim_Duisenbergquote:
Ik vraag me trouwens af hoe dat percentage in Nederland ligt.quote:Homeowner Equity Is Lowest Since 1945
Thursday March 6, 12:20 pm ET
Federal Reserve Report Shows Homeowner Equity Dipping Below 50 Percent, the Lowest on Record
NEW YORK (AP) -- The Federal Reserve says Americans' percentage of equity in their homes has fallen below 50 percent for the first time since 1945.
The Fed's U.S. Flow of Funds Accounts shows homeowners' percentage of home equity slipped to a revised 49.6 percent in the second quarter of 2007 and declined further to 47.9 percent in the fourth quarter. It marks the first time homeowners' debt on their houses exceeds their equity since the Fed started tracking the data in 1945.
Home equity is equal to the percentage of a home's market value minus mortgage-related debt.
On average, housing is Americans' single largest asset. Economists expect falling home prices to continue to eat into equity.
Amerika moet zijn handelstekort doen wegtoveren. Maar dat kunnen ze niet omdat ze verslaafd zijn aan energie en goedkope Chinese spulletjes. Er is geen weg terug.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoelang zal deze trend nog doorzetten
Ja, lang leve de hypotheekrenteaftrek. Het zou juist aantrekkelijk moeten zijn om een zo laag mogelijke hypotheek te hebben. Maarja, de overheid hier heeft liever dat iedereens welvaart gebaseerd is op een huizenzeepbel.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe dat percentage in Nederland ligt.
Die babyboomers zullen wel in afbetaalde huizen zitten, maar de generatie daaronder heeft waarschijnlijk grotere schulden dan ooit.
S&P staat er wel intraday inquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:48 schreef SeLang het volgende:
Ik mis de S&P500 in de openingspost.
Deze is veel relevanter dan de Dow Jones want het is een veel bredere index en is de meest verhandelde index ter wereld. De Europese aandelenmarkten volgen meestal slaafs de S&P500 futures.
[ afbeelding ]
Logaritmisch is juist veel beter.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:34 schreef ItaloDancer het volgende:
edit: of njah, wel een andere, ik vind die half logaritmische waardeloos![]()
In euro's stijgt de olieprijs ook, alleen minder hard...quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:05 schreef VrAnKiE het volgende:
Ff een vraagje tussendoor. Ik als leek vind dit nogal raar namelijk. De olieprijs staat op ongeveer 70 euro (106 dollar) per vat. das heul nie hoog, maar toch betalen wij steeds meer?
Grappig trouwens om te kijken wat iets daar kost en hier als je het omrekent. Een xbox 360 kost in de VS (bij amazon heb ik gekeken dus niet eens de allerlaagste prijs) omgerekend 300 euro. hier betaal je 430 euro.
Als alle grafieken die je ziet lineair zijn, dan vertekent zo'n logaritmische juist...quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Logaritmisch is juist veel beter.
Dan kun je de koersbewegingen direct in verhouding zien tot koersbewegingen uit het verleden.
Zo'n lineaire grafiek vertekent het beeld nogal.
Eigenlijk zouden alle grafieken ook logaritmisch moeten zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:38 schreef ItaloDancer het volgende:
Als alle grafieken die je ziet lineair zijn, dan vertekent zo'n logaritmische juist...
Het is leuk voor een 100-jaarsgrafiek. Maar niet voor 5 jaar. Wat mij betreft.
Als een aandeel stijgt van 100 naar 400 dollar... dan heb je toch echt 4x zoveel geld, en dat wordt niet duidelijk uit een logaritmische grafiek. Handig voor hele lange termijn om te kijken hoe koersbeweging van vandaag zich verhouden tot koersbewegingen vroeger, maar verder ook niet
Leuk plan, om in een toch al beroerde markt 45 miljard aan hypotheken te gaan verkopen.quote:-Citi today announced it intends to reduce residential mortgage assets in its U.S. mortgage business by approximately $45 billion over the next 12 months, a 20 percent decrease from December 2007 levels, and will cut the amount of new loans to be held in portfolio by more than 50 percent in the next year.
De markt werkt relatief (in percentages). Kijk bijvoorbeeld naar dieptes van correcties e.d. Absolute getallen hebben weinig betekenis. Ook fundamenteel werkt dat zo (winststijging in %). De natuur van de markt is gewoon exponentieel en iets dat exponentieel is beter te plotten op een log schaal.quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat snap ik allemaal wel, maar aan de percentages alleen heb je niets, dat is relatief, terwijl het er maar net aan ligt waar je ingestapt bent. Een bedrijf is op 50 euro echt maar de helft waard dan hetzelfde bedrijf een jaar geleden op 100 euro, ook al zie je op de grafiek geen halvering. Daarom geef ik de voorkeur aan lineair (zeker voor de korte termijn).
Azie staat ook 2-3 procent lager.quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Wall Street gemiddeld twee procent lager gesloten... maar dat zal Europa verder niet zoveel schelen morgen. We need more bad news.
1,5394 new high.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |