abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:00:16 #26
174209 waslap
Allememagisch Adriaantjuh!
pi_57201656
sorry moet toch even: TVP
En wat er toen gebeurde zal ik jullie vertellen in het volgende liedje!
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:20:24 #27
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57202036
Hoelang zal deze trend nog doorzetten
pi_57202157
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:49 schreef Perrin het volgende:
Trichet:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Wim_Duisenberg

"I hear you, but I do not listen." A response to politicians who loudly pledged for lowering interest rates to boost economy.

.
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:27:40 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57202164
quote:
Homeowner Equity Is Lowest Since 1945
Thursday March 6, 12:20 pm ET
Federal Reserve Report Shows Homeowner Equity Dipping Below 50 Percent, the Lowest on Record

NEW YORK (AP) -- The Federal Reserve says Americans' percentage of equity in their homes has fallen below 50 percent for the first time since 1945.
The Fed's U.S. Flow of Funds Accounts shows homeowners' percentage of home equity slipped to a revised 49.6 percent in the second quarter of 2007 and declined further to 47.9 percent in the fourth quarter. It marks the first time homeowners' debt on their houses exceeds their equity since the Fed started tracking the data in 1945.

Home equity is equal to the percentage of a home's market value minus mortgage-related debt.

On average, housing is Americans' single largest asset. Economists expect falling home prices to continue to eat into equity.
Ik vraag me trouwens af hoe dat percentage in Nederland ligt.
Die babyboomers zullen wel in afbetaalde huizen zitten, maar de generatie daaronder heeft waarschijnlijk grotere schulden dan ooit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57202442
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoelang zal deze trend nog doorzetten
Amerika moet zijn handelstekort doen wegtoveren. Maar dat kunnen ze niet omdat ze verslaafd zijn aan energie en goedkope Chinese spulletjes. Er is geen weg terug.
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:44:48 #31
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57202506
quote:
en goedkope Chinese spulletjes
Ik ook.
Confidence through competence
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:48:01 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57202586
Ik mis de S&P500 in de openingspost.
Deze is veel relevanter dan de Dow Jones want het is een veel bredere index en is de meest verhandelde index ter wereld. De Europese aandelenmarkten volgen meestal slaafs de S&P500 futures.

Mijn reisverslagen
pi_57202598
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vraag me trouwens af hoe dat percentage in Nederland ligt.
Die babyboomers zullen wel in afbetaalde huizen zitten, maar de generatie daaronder heeft waarschijnlijk grotere schulden dan ooit.
Ja, lang leve de hypotheekrenteaftrek. Het zou juist aantrekkelijk moeten zijn om een zo laag mogelijke hypotheek te hebben. Maarja, de overheid hier heeft liever dat iedereens welvaart gebaseerd is op een huizenzeepbel.
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:51:57 #34
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57202673

Ik geloof dat die lui op forecast.org opgehouden zijn met het updaten van hun forecasts.

http://www.forecasts.org/euro.htm
Confidence through competence
pi_57203733
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:48 schreef SeLang het volgende:
Ik mis de S&P500 in de openingspost.
Deze is veel relevanter dan de Dow Jones want het is een veel bredere index en is de meest verhandelde index ter wereld. De Europese aandelenmarkten volgen meestal slaafs de S&P500 futures.

[ afbeelding ]
S&P staat er wel intraday in
Je hebt gelijk zo'n meerjarige grafiek hoort er ook wel in. Zal 'm er even bij zetten. Al ontlopen de S&P en Dow elkaar (logischerwijs) niet veel.

edit: of njah, wel een andere, ik vind die half logaritmische waardeloos
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:44:56 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57204017
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:34 schreef ItaloDancer het volgende:
edit: of njah, wel een andere, ik vind die half logaritmische waardeloos
Logaritmisch is juist veel beter.
Dan kun je de koersbewegingen direct in verhouding zien tot koersbewegingen uit het verleden.
Zo'n lineaire grafiek vertekent het beeld nogal.
Mijn reisverslagen
pi_57204617
Ff een vraagje tussendoor. Ik als leek vind dit nogal raar namelijk. De olieprijs staat op ongeveer 70 euro (106 dollar) per vat. das heul nie hoog, maar toch betalen wij steeds meer?

Grappig trouwens om te kijken wat iets daar kost en hier als je het omrekent. Een xbox 360 kost in de VS (bij amazon heb ik gekeken dus niet eens de allerlaagste prijs) omgerekend 300 euro. hier betaal je 430 euro.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 maart 2008 @ 20:45:40 #38
862 Arcee
Look closer
pi_57205858
$153.73

Weer een volle cent erbij aan het einde van vandaag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:24:22 #39
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57206779
Overigens, die dalende dollar zorgt wel voor een beetje naar probleem: devalueren is op zich prima, maar als dat betekent dat de importprijzen stijgen, dan doet de oplopende inflatie de amerikanen de nek om. En da's dan weer niet goed voor de economie, waardoor de dollar nog verder zakt..
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:29:06 #40
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_57206909
* DemonRage heeft net op National Geographic Channel een interessante docu gezien over hoe Amerikaanse dollar biljetten en munten geproduceerd worden.

Voornamelijk het productieproces en valsmunterij werden besproken, niet zo heel veel economische aspecten eigenlijk.
pi_57207182
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:05 schreef VrAnKiE het volgende:
Ff een vraagje tussendoor. Ik als leek vind dit nogal raar namelijk. De olieprijs staat op ongeveer 70 euro (106 dollar) per vat. das heul nie hoog, maar toch betalen wij steeds meer?

Grappig trouwens om te kijken wat iets daar kost en hier als je het omrekent. Een xbox 360 kost in de VS (bij amazon heb ik gekeken dus niet eens de allerlaagste prijs) omgerekend 300 euro. hier betaal je 430 euro.
In euro's stijgt de olieprijs ook, alleen minder hard...
Het gaat allemaal nog in dollars in de (olie)wereld.

430/300 euro.... dat is echt een klein verschil (met zo'n lage dollar), moet je maar eens op andere electronica zoeken, het verschil is soms wel 100% of meer nog.
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Logaritmisch is juist veel beter.
Dan kun je de koersbewegingen direct in verhouding zien tot koersbewegingen uit het verleden.
Zo'n lineaire grafiek vertekent het beeld nogal.
Als alle grafieken die je ziet lineair zijn, dan vertekent zo'n logaritmische juist...
Het is leuk voor een 100-jaarsgrafiek. Maar niet voor 5 jaar. Wat mij betreft.
Als een aandeel stijgt van 100 naar 400 dollar... dan heb je toch echt 4x zoveel geld, en dat wordt niet duidelijk uit een logaritmische grafiek. Handig voor hele lange termijn om te kijken hoe koersbeweging van vandaag zich verhouden tot koersbewegingen vroeger, maar verder ook niet
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:55:53 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57207770
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:38 schreef ItaloDancer het volgende:
Als alle grafieken die je ziet lineair zijn, dan vertekent zo'n logaritmische juist...
Het is leuk voor een 100-jaarsgrafiek. Maar niet voor 5 jaar. Wat mij betreft.
Als een aandeel stijgt van 100 naar 400 dollar... dan heb je toch echt 4x zoveel geld, en dat wordt niet duidelijk uit een logaritmische grafiek. Handig voor hele lange termijn om te kijken hoe koersbeweging van vandaag zich verhouden tot koersbewegingen vroeger, maar verder ook niet
Eigenlijk zouden alle grafieken ook logaritmisch moeten zijn.
Kijk bijvoorbeeld in de S&P500 grafiek.
De stijging van 800 naar 1000 is 200 punten en dat is 25%.
De stijging van 1350 naar 1550 is ook 200 punten maar dat is 15%.

Het aantal punten stijging of daling zegt weinig. Het gaat natuurlijk om de percentages. Op een logarimische grafiek is eenzelfde percentage stijging of daling een gelijk aantal mm/pixels op de grafiek.

Het lijkt nu bijvoorbeeld (in punten gerekend) alsof de beurs flink gezakt is maar eigenlijk is er nog niet zoveel vanaf. Een logaritmische grafiek plaatst dat veel beter in perspectief.
Mijn reisverslagen
pi_57208014
Dat snap ik allemaal wel, maar aan de percentages alleen heb je niets, dat is relatief, terwijl het er maar net aan ligt waar je ingestapt bent. Een bedrijf is op 50 euro echt maar de helft waard dan hetzelfde bedrijf een jaar geleden op 100 euro, ook al zie je op de grafiek geen halvering. Daarom geef ik de voorkeur aan lineair (zeker voor de korte termijn).
pi_57208098
Wall Street gemiddeld twee procent lager gesloten... maar dat zal Europa verder niet zoveel schelen morgen. We need more bad news.

1,5394 new high.
  donderdag 6 maart 2008 @ 22:16:39 #45
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57208392
Ook een leuke:

linkje
quote:
-Citi today announced it intends to reduce residential mortgage assets in its U.S. mortgage business by approximately $45 billion over the next 12 months, a 20 percent decrease from December 2007 levels, and will cut the amount of new loans to be held in portfolio by more than 50 percent in the next year.
Leuk plan, om in een toch al beroerde markt 45 miljard aan hypotheken te gaan verkopen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 6 maart 2008 @ 22:19:48 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57208505
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat snap ik allemaal wel, maar aan de percentages alleen heb je niets, dat is relatief, terwijl het er maar net aan ligt waar je ingestapt bent. Een bedrijf is op 50 euro echt maar de helft waard dan hetzelfde bedrijf een jaar geleden op 100 euro, ook al zie je op de grafiek geen halvering. Daarom geef ik de voorkeur aan lineair (zeker voor de korte termijn).
De markt werkt relatief (in percentages). Kijk bijvoorbeeld naar dieptes van correcties e.d. Absolute getallen hebben weinig betekenis. Ook fundamenteel werkt dat zo (winststijging in %). De natuur van de markt is gewoon exponentieel en iets dat exponentieel is beter te plotten op een log schaal.

De markt 'weet' niet waar jij bent ingestapt. Ik snap jouw voorbeeld ook niet, want het mooie van een logaritmische grafiek is juist dat ongeacht waar je 'instapt' een verdubbeling altijd dezelfde lengte is (in de y-richting) ongeacht waar je bent op de grafiek.
Mijn reisverslagen
pi_57209140
Het heeft wel dezelfde lengte, maar je moet telkens de y-as in de gaten houden hoeveel het nu daadwerkelijk ($, ¤) is. En ook bij een lineaire grafiek kun je (als het geen grafiek is over zeer lange termijn) gemakkelijk zien waar iets verdubbeld is. Daar heb je geen lineaire grafiek voor nodig...
Maar dit is een beetje een nutteloze discussie jij hebt jouw voorkeur, ik heb de mijne fair enough.
  donderdag 6 maart 2008 @ 22:52:47 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57209525
Het grote voordeel van logaritmische assen (vooral in allebei de richtingen) is dat je met nagenoeg elk verband een rechte lijn krijgt. Keihandig voor de wat beroerdere datasets
pi_57213867
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Wall Street gemiddeld twee procent lager gesloten... maar dat zal Europa verder niet zoveel schelen morgen. We need more bad news.

1,5394 new high.
Azie staat ook 2-3 procent lager.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:04:59 #50
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57214375
Net nog even de chief economist fan Morgan Stanley op de radio. Het kwam er eigenlijk op neer dat je alles cash moest houden gezien hij geen goede rendementen zag op de aandelenmarkt. Daarnaast verwachtte hij dat de sub primes nog even doorzakken maar zelfs nu al een goede investering zijn gezien ze te laag geprijsd zijn.

Nou ja ik wacht dus nog even met instappen...
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')