gecondoleerd met je moeder, ik wens jou, je vader en je zussen (en de rest van je familie) veel sterkte toe.
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:19 schreef Ireth het volgende:Dit is goed, dit voelt goed, waarom voel ik me dan toch schuldig door de blikken en woorden van anderen?

nee dat hoef je zeker niet., maar de mogelijkheid is er ook dat je die 'beschuldiging' in de blikken van anderen er mogelijk zélf inleest ...
Immers, is er ook maar iemand die ook daadwerkelijk dat tegen je zegt?
Wat je zelf aangeeft gaat het enkel om 'blikken' en is het jouw interpretatie dat die jou zouden 'beschuldigen' ergens van;
Vervolgens zoek jij zélf de bevestiging door te blijven herhalen dat je huidige keuze goed is (wat overigens ook niemand _kan_ ontkennen, domweg omdat je gedrag ook veelal geen 'keuze' is en je gewoon jezelf zo gedraagt als je op bepaalde moment zelf het beste lijkt... er is geen 'goed gedrag' of 'fout' gedrag in deze)
Om heel eerlijk te zijn, de indruk die je op mij wekt is dat je de hele verwerking nog duidelijk voor je hebt en er ook nog wel degelijk een vorm van rouw zal komen.... momenteel héb je er gewoonweg misschien niet de tijd of emotionele ruimte voor en zijn er misschien ook een hoop praktische zaken af te handelen...
Persoonlijk vind ik het erg goed als je dat ook kan doen en je hebt groots gelijk dat het weinig zin heeft nu in een hoekje te gaan miezen..
Mocht die fase van rouw komen en mocht daarbij ook een vorm van teneergeslagen je voelen, verdriet voelen en uitten; hoop ik dat je ook de mensen in je omgeving hebt die er begrip bij hebben en die je zullen bevestigen dat wat je gedaan hebt ook het juist is: omdat _jij_ dat bent en het het grootste eerbetoon aan je moeder is, om jezelf te zijn en je zo te gedragen zoals je ook bent.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25