Ik vond het deze week eigenlijk best wel een beetje geweldig.
Syesha gaf dan misschien niet zo'n geweldig optreden, het was een beetje saai enzo. Maar ach, ze zong wel goed, en dat is ook wat waard, toch?
Chikezie kan het dus wel

. Was erg verbaasd, had 'm al haast afgeschreven, maar nu doet 'ie dit. Het was van het begin tot het einde geweldig, echt heel goed. Zijn hysterische reactie en Ryan's genante gehuppel hadden echter wel achterwege mogen blijven, imho.
Ramiele was, waar mogelijk, nog saaier dan Syesha. Denk dat we Ramiele al snel mogen gaan uitzwaaien, en denk ook dat niemand daar wakker van zal liggen.
Jason was niet zo geniaal als vorige week, wat ook erg moeilijk is, maar toch deed 'ie het prima. Hij is gewoon tof, laidback, grappig en kan heel erg goed zingen. Ik wil niet te Paula klinken, en ik wil 'm niet met X-Factor Dorine vergelijken, maar het is inderdaad wel zo dat ik steeds het idee heb dat 'ie zich heel erg inleeft in het nummer enzo. Net zoals Brooke, trouwens. En dat zorgt ervoor dat hij, wat hij ook zingt, altijd een stuk beter is dan een Ramiele.
Carly deed het gewoon geweldig, wat een strot heeft dat mens. En Ierse accenten zijn tof.
David Cook was voor mij denk ik toch wel het hoogtepunt van de avond. Eleanor Rigby is sowieso een erg cool nummer, en ondanks dat David iets té Daughtry/Live/Nickelback/[willekeurige andere foute rockband] is naar mijn smaak, weet hij het toch iedere week weer geweldig te doen. Denk alleen wel dat ik hem, net als Daughtry, ook weer snel moe ben.
Brooke is toch wel een beetje een heldin van me. Ze komt ontzettend leuk over, heeft een hele mooie stem en kiest altijd goede nummers voor haar. Het mag her en der wel wat opgespiced worden, en dan komt het helemaal goed.
David Hernandez mist het gewoon. Hij kan goed zingen, daar niet van, maar hij heeft niet genoeg identiteit. Ik bedoel, heeft iemand enig idee wat voor muziek hij zou gaan maken na Idol? Bij Amanda, Carly, Brooke, Jason en David C bijvoorbeeld is het nogal logisch, maar bij David H, pff, geen idee. Hij heeft niet genoeg identiteit om echt te spetteren. En dat verhaal over de "Pizza Bistro" is natuurlijk ook erg treurig.
Amanda's trucje werkt niet meer voor mij. Drink wat hoestdrank, en ga weer lekker rock & roll nurse zijn.
Michael vond ik ook weer erg goed deze week. Ik snap wel wat iedereen bedoelt met dat 'ie toch echt moet gaan knallen om nog echt lang te blijven, maar toch, er is niks mis met wat hij tot nu toe allemaal heeft gedaan. Ik gun 't hem in ieder geval wel om nog lang in AI te blijven, want hij heeft het nog nooit slecht gedaan.
Kirsty, dat was van begin tot eind echt fout. Ik heb echt een hekel aan dat suffy gecountry van d'r, in combinatie met dit nummer werkte het écht niet. En net als je er een beetje aan gewend raakt, gaat ze er doorheen lopen mekkeren. En die laatste 'uithaal' was echt een van de ergste uithalen ooit. En als Paula zelfs geen positieve dingen over je kleding, haar, of leuke karakter weet te zeggen, dan is er echt iets vreselijk mis gegaan tijdens je optreden.
David Archuletta, tenslotte, viel behoorlijk tegen. Had dat toch niet verwacht. Hij blijft natuurlijk ontzettend koddig, maar moet volgende week toch maar weer knallen.
Al met al redelijk terechte bottom 3. Volgende week Kirsty eruit, en dan blijft er toch een al met al knallende top 10 over.
Top 11 voor mij nu:
1. Jason
2. Brooke
3. David Cook
4. Michael
5. Carly
6. David Archuleta
7. Syesha
8. Ramiele
9. Chikezie
10. Amanda
11. Kristy