abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60136442
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:58 schreef Herald het volgende:

*knip*

Ik heb erom moeten lachen. Toch blijft het een leuke serie al heb ik dan weer niks met Oliver Queen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  Moderator woensdag 16 juli 2008 @ 08:29:43 #127
9859 crew  Karina
Woman
pi_60137273
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:12 schreef Herald het volgende:

[..]

misschien komt het omdat ik 2 a 3 afleveringen per dag keek, maar ik kan me niet herinneren dat in andere series in elke aflevering iemand zijn/haar 1337 computerskillz liet zien. In Smalville werd absurd vaak de PC gebruikt voor de meest onmogelijke dingen.
Je hebt wel gelijk hoor, die Chloe kan schijnbaar alles hacken, zelfs de satellieten van de CIA en weet ik veel wat allemaal. Leuk stukje!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61395481
Nog 2 weken precies en dan kunnen we de nieuwe aflevering binnen halen
  Admin vrijdag 5 september 2008 @ 12:02:27 #129
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_61397970
Zou het het laatste seizoen worden?

Ik heb een paar weken terug mijn DVD-collectie weer eens aangesproken: ben opnieuw begonnen bij seizoen 1 en zit nu bij 5. Seizoenen 6 en 7 heb ik via downloads gevolgd, dus de DVD's daarvan heb ik besteld. Als ik daarmee klaar ben heb ik alvast wat van S8 opgespaard en kan ik zo doorkijken

Leuk overigens om alles nog een keer te zien; er is een hoop wat je in de loop der jaren vergeet: de tornado in seizoen 1, Dr. Virgil Swann, de Kiwatche caves en de ontdekkingen daarin, de drie elementen en het ontstaan van het Fortress, Red Clark in Metropolis, Lionel in de gevangenis, Perry White als low-life reporter, enzovoorts.

Voor komend seizoen ben ik benieuwd naar hoe ze meer naar Superman gaan toewerken. Clark schijnt te gaan vliegen (maar nu echt), dus dat opent wel nieuwe mogelijkheden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 5 september 2008 @ 12:04:32 #130
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_61398017
quote:
Op zondag 13 juli 2008 22:34 schreef RoyalFuss het volgende:

Er was eens een episode waarin een knul de toekomst kon zien, werd suup (nou ja zijn cape dan) in beeld gebracht, vliegend door de wolken. Erug cool
Ja, dat was die gast die, als hij iemand aanraakte, in een visoen hun laatste momenten zag. Bij Lana zag hij bijvoorbeeld dat ze, oud en grijs, vredig in bed stierf, en bij Clark zag-ie niets, alleen die cape. "Het is alsof jij geen einde hebt" omschreef-ie het.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:18:03 #131
3767 Herald
Come get some
pi_61398353
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:04 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat was die gast die, als hij iemand aanraakte, in een visoen hun laatste momenten zag. Bij Lana zag hij bijvoorbeeld dat ze, oud en grijs, vredig in bed stierf
waar ze de gedekryptonatiseerde ketting om haar hals droeg! Ze had die ketting wel gevonden ooit in Clark's kamer, maar ze heeft 'm nooit terug gekregen
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Admin vrijdag 5 september 2008 @ 12:34:10 #132
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_61398802
Dat heb ik niet onthouden. Maar je lijstje is wel leuk: er klopt zo nu en dan iets niet, maar de grap is dat je elke film of tv-serie op die manier helemaal tot op de grond toe kunt afbranden. Wmb is het belangrijk in hoeverre het het verhaal stoort en bij Smallville vind ik dat wel in orde.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:01:40 #133
3767 Herald
Come get some
pi_61399573
Ik vond het dermate storend dat Chloe als personage -vooral in de eerste twee seizoenen- alleen bestaansrecht had om snel achtergrond informatie te winnen over iets of iemand. Daarbij was de informatie die ze vond zo gedetaileerd dat het te absurd werd. Alsof iedereen zo maar op het www wordt beschreven met grote (recente!) foto erbij inclusief adresgevens.

Ik vind het niet erg als er een aflevering is dat ze onmogelijke computer dingen gaan doen. Je mag van mij best een keer het pentagon hacken om een kernraket te stoppen, maar in Smallville gebeurde dat bijna in elke aflevering. Zelfde met de knockout en geheugenverlies foefjes. Tuurlijk mag Lex Luthor een keer geheugenverlies hebben, maar in 7 seizoenen is ie 6 keer achter het geheim van Clark Kent gekomen. En met een klap op zijn hoofd of aanraking met de alphabetagamma-ray en hoppa hij weet gelukkig niet meer dat Clark superkrachten heeft. Op een gegeven moment wordt het gewoon lachwekkend, omdat je aan het begin van de episode dan al weet dat 30 minuten later iemand een deegroller op zijn kop krijgt en alles -heel toepasselijk- is vergeten.

En zoals ik al zei, misschien komt het omdat ik alle seizoenen Smallville achter elkaar heb gekeken, dan valt het natuurlijk meer op. Maar ik geloof niet dat het in andere series ook zo vaak zulke deux-ex-machina's worden gebruikt, zeker niet als standaard oplossing voor alles.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Admin vrijdag 5 september 2008 @ 14:16:40 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_61401719
Klopt, het trucje om iemands reactie op Clarks geheim in beeld te brengen maar het verder geen gevolgen te laten hebben (Clark laat in aflevering 100 zelfs de tijd terugdraaien) wordt erg vaak uitgevoerd. Gelukkig is dat zelden de kern van het verhaal.

En uiteindelijk komen steeds meer mensen het te weten: Pete, Chloe, Lionel, Lana, Oliver (lees: Oliver en die andere gasten), dus ze houden er niet te stug aan vast.

Maar het valt inderdaad meer op als je veel achter elkaar kijkt. Wat ik overigens nu aan het doen ben.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 5 september 2008 @ 14:19:32 #135
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_61401814
Waarom in veel series overigens, en hier net zo goed, het soms "zo makkelijk" is om informatie te krijgen, zoals het opzoeken van gegevens, inzoomen op een nummerbord, dat soort dingen, is omdat je anders een ander karakter van de serie krijgt. Als personages constant hemel en aarde moeten bewegen om de informatie te krijgen waar het verhaal om draait is een aflevering te kort en/of leidt het teveel af van wat de serie je echt wil vertellen in die aflevering.

Dat zie ik overigens niet als excuus, meer als beredenering. Ik kan me er persoonlijk wel in vinden, al mogen sommige producers wel iets meer moeite doen om iets origineels te bedenken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator vrijdag 19 september 2008 @ 12:16:01 #136
9859 crew  Karina
Woman
pi_61755583
Ik zie net dat aflevering s08e01 online is Straks even checken of het inderdaad "echt" is, want het begint toch pas weer op 2 oktober?
niet zo tof doen
pi_61755703
het is echt en smallville neemt de volgende stap
A little bit hateful
  Moderator vrijdag 19 september 2008 @ 12:40:19 #138
9859 crew  Karina
Woman
pi_61756246
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:20 schreef Liquidootje het volgende:
het is echt en smallville neemt de volgende stap
Ik zag het, ik heb hem net binnen, even overzetten op mijn laptop en dan vanmiddag kijken! Ik zag al wat nieuwe figuren voorbijkomen toen ik er net even doorheen ging.
niet zo tof doen
pi_61757993
Inderdaad, trek hem ook gelijk even van usenet af, in HD wel te verstaan.

Alleen even denken hoe seizoen 7 ook alweer afliep
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Moderator vrijdag 19 september 2008 @ 13:55:34 #140
9859 crew  Karina
Woman
pi_61758538
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 13:38 schreef DaFrenk het volgende:
Inderdaad, trek hem ook gelijk even van usenet af, in HD wel te verstaan.

Alleen even denken hoe seizoen 7 ook alweer afliep
Ik begon net met kijken en dacht "okay hoe zit het ook al weer?". Gelukkig had ik de laatste aflevering van vorig seizoen bewaard en ik heb nog even het laatste stukje bekeken, nu snap ik het weer en kan ik weer verder kijken.
niet zo tof doen
pi_61758675
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 13:55 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik begon net met kijken en dacht "okay hoe zit het ook al weer?". Gelukkig had ik de laatste aflevering van vorig seizoen bewaard en ik heb nog even het laatste stukje bekeken, nu snap ik het weer en kan ik weer verder kijken.
Right, ik keek even terug in het topic daar werd druk over het einde gediscussieerd, en nu herinner ik het me ook weer
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_61760680
Hmm, na het einde van deze season premiere krijg ik nu toch wel erg veel zin in dit seizoen
pi_61765973
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:03 schreef DaFrenk het volgende:
Hmm, na het einde van deze season premiere krijg ik nu toch wel erg veel zin in dit seizoen
Me too! Eindelijk geen farmboy meer!
En Lois op het eind, met zo'n tevreden gezicht
pi_61768350
Mooi begin van het nieuwe seizoen Ben benieuwd naar de rest
pi_61769617
Jeej Clark gaat eindelijk Lois neuqen dit seizoen, zal tijd worden.

En Herald:
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 22 september 2008 @ 17:36:46 #146
221380 RoyalFuss
zo goed als nieuw
pi_61829664
Uhmpf, ik vind het wat langdradig worden.
Hoewel Clark met bril op in de intro was wel weer leuk. Hoop dat ie zich wat meer gaat ontwikkelen als "nerd" en mensen gaat redden enzo... en wat echt NIET kan is dat ie nog steeds niet vliegt.. of zelfs probeert.

Wat echt tof zou zijn is de ontwikkeling tot suup dit seizoen en de laatste episode een echte lois & clark aflevering, met supermankostuum natuurlijk.. maar dat zit er niet in denk ik.
pi_61904151
Is het nog op TV? Zoja, welke zender?
pi_61929821
Vandaag de nieuwe aflevering Ben benieuwd, Clark als reporter
pi_61931483
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:11 schreef DaFrenk het volgende:
Vandaag de nieuwe aflevering Ben benieuwd, Clark als reporter
Op welke zender en hoe laat?
pi_61932470
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:26 schreef Larry-Laffer het volgende:

[..]

Op welke zender en hoe laat?
Hij bedoeld de amerikaanse uitzending. Die is gisteren geweest en dus vandaag te downloaden. Ook net binnen en nu maar even kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')