Het lijkt erop dat ik vreemd ga dromen door de hersenspinsels die ik eens in de zoveel tijd op mn log zet, maar kan iemand hier een betekenis uithalen?quote:Arch Nrakh, kimek fghaz?
Op een goudgele winternacht struinde ik door mosovergroeide nraukaachbossen, geheel ontwetend van het lot dat mij wachtte. Ik knuffelde hier ende daar een vergeten wombat, genietend van de kwikzilveren geneugten des omgevings die mijn ingewanden vermochten beroeren. Hier houden mijn herinnneringen aan die tijd even op. Ik werd wakker in een nauw omsluitende ruimte die toch best onverlicht was.
Het enige kauwbare geluid was de raspende ademhaling mijns persoons. Ik wriemelde een beetje heen en weer en sloeg met mijn voorhoofd een gat in de houten plank boven me, en de wereld stortte zich vol wrevel op mij neder. Ik proefde dikke, zwarte aarde, en de angst sloeg toe: ik was levend begraven!
Ik klauwde me in een onbekend tijdsbestek enkele meters omhoog, en met een zucht van verlichting zag ik de open lucht weer. Maanlicht scheen op mijn verwrongen gestalte neer. Meteen kreeg ik de tweede grote schok van dat moment: ik was niet menselijk meer, maar veranderd in een eeuwig aan honger lijdend wezen: ik was een ghoul.
Kreunend van de honger strompelde ik voort naar het dichtstbijzijnde huis en ging de trap op. Waarom weet ik niet, maar ik voelde dat ik gevolgd werd. Ik keek tussen de spijlen naar beneden en ontwaarde een al wat oudere besnorde man met hoed die mij nauwlettend in de gaten hield, en mijn progressie in een klein boekje opschreef. Snel de deur dicht en de huiskamer in!
Daar aangekomen keek een man me aan en sprak de volgende woorden: "Justin, ga jij even om chinees? Ik heb voor jou een halve kip in kerriesaus besteld. Vind je vast wel lekker. Hier is het geld, enneh, man wat zie jij bleek en maf!"
Met tranen in mijn ogen wegens die totale desinteresse stormde ik de trap af, om alsnog op zolder aan te komen. Daar likte ik een modern wapen dat verbouwd was tot het leek op iets uit de victoriaanse tijd. Raar. Wel smakelijk trouwens, daar niet van. Na het likken deed ik de zolderdeur open en zag een enigszins lelijk en dik meisje achter een computer zitten. Ze speelde futuristische spelletjes en was stiekem een beetje naakt, waardoor ik vele huiveringwekkende vergroeiingen waarnam. Het is te gruwelijk om haar hier te beschrijven, maar reken maar dat ik er slecht van geslapen heb.
Ik kuchte beleefd en groette haar met een: "archg nrakh, kimek fghaz?", waarop ze gillend uit haar stoel sprong en ze zich met vreemde zijdelingse bewegingen uit mijn blikveld trachtte te verplaatsen. Ik bleef haar echter volgen, omdat de games die ze speelde (en de meerdere verbouwde apparatuur op haar kamertje me intrigeerde) mij wel vrij interessant leken. Uiteindelijk gaf ze de halfhartige vluchtpoging op, klom terug op haar stoel en startte een uiterst vermakelijke conversatie met mij.
Tijdens een redevoering over ghoul-esque manifestaties mijnerzijds, keek ik eens op de klok en schrok me kapot. Het was al 22:30u! Ik had 4 uur geleden bij de chinees moeten staan! Met een vuige dreun op haar gelaat nam ik afscheid, rende naar boven en kwam aldus op de begane grond terecht, opende de woonkamerdeur en werd met ijzige stilte begroet. Ik schuifelde beschaamd naar mijn koudgeworden hoopje chinees voedsel en werkte dat mistroostig naar binnen.
Nope, maar ik ben blij dat ie nu iig dood isquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:29 schreef Topspin het volgende:
Lijkt me inderdaad geen droom waar je uitgeslapen bij wakker wordt
Dan is het maar te hopen dat hij niet opstaat uit de dood in een volgende droomquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Nope, maar ik ben blij dat ie nu iig dood is.
Nu weet ik wat ik moet doenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:59 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dan is het maar te hopen dat hij niet opstaat uit de dood in een volgende droom
Ok, you win. Ik heb nooit ook maar enigszins realistische dromen gelukkig, soms wel verschrikkelijk boos ergens om of intens verdrietig maar altijd iets van in die droom nooit iets wat gestoeld is in de waakwereld.quote:Ik droomde gisteren dat mijn overleden opa en oma met 2 grote oude verhuiswagens voor de deur stonden met allemaal meubels en spullen alsof ze intrek wilde nemen hier in het huis. Was verbaasd dat ze ineens voor de deur stonden alsof ze nooit waren weggeweest. De stemmen van hun zijn dan hetzelfde en ze zien er dan gezond uit. Heb nog meegeholpen met die verhuiswagens leeghalen in die droom.
Vannacht was het hier ook strijd voeren maar weet niet meer hoe precies, weer mensen uit het verleden in de droom waar het contact mee verbroken is. Alsof ik nog steeds niet helemaal geaccepteerd heb dat het zo gelopen is met het verbroken contact. ( kon die mensen al 15 jaar dus). En dan komen meningsverschillen naar voren in zo'n droom. Bij het ontwaken dan vaak chaotisch en onrustig plus nog moe. Dromen die rustig verlopen daar word ik stukken fitter bij wakker.
Eergisteren moest ik een soort van spel doen, overal op een hele grote oppervlakte dunne gekleurde lijnen en ik moest steeds over de oranje lijn blijven rennen en die lijnen hadden steeds aftakkingen en werden soms zo dun dat ik de lijn niet meer goed kon zien, af en toe op een verkeerde kleur lijn gelopen en toen kreeg ik een soort van straf door een electrische schok. Gevoelsmatig uren lang over die lijnen moeten rennen alsof ik aan het sporten was.
Zo wordt je nog warrior in de dromen. Buitengewone krachten ontwikkelen waar de X-men niet aan kan tippenquote:
Die dromen met die meningsverschillen vind ik dan ook de meest irritante dromen, dan heb ik die mensen al jaren niet meer gezien en dan nog steeds kom ik ze tegen op een negatieve manier. Maar dan ook vaker dromen waar ik met ze op vakantie ben dus het is niet alleen maar negatief. Maar dan wel vaker negatief dan positief, denk dan altijd dat die mensen in het echt ook een bepaalde mening hebben dat het contact van beide kanten verbroken is en dat het daarom in mijn dromen naar voren komt, maar meer logisch lijkt het me dat het komt omdat ik zo nu en dan nog stil sta erbij. Neem me dan altijd voor om voor het slapen te gaan denken aan hetgeen dat ik zou willen gaan dromen maar dat doe ik dan vaak niet, af en toe kwam de droom naar voren waar ik van te voren aan dacht, misschien in de toekomst iedere avond even van te voren gaan inbeelden wat ik wil dromen.quote:Ok, you win. Ik heb nooit ook maar enigszins realistische dromen gelukkig, soms wel verschrikkelijk boos ergens om of intens verdrietig maar altijd iets van in die droom nooit iets wat gestoeld is in de waakwereld.
Oh, volgens mij heb ik ook nog gedroomd over een toekomst waar je fruit kon pinnen uit zo'n automaat en dat ik een show deed met Bill Clinton waar wij de grootste buddies waren (blijkbaar) maar er werd iemand boos en de show werd gecanceld, maar we kregen de mastertape zodat we het terug konden kijken.
Sint jans kruid blijkt best leuk spul te zijn om lucide te gaan dromen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:07 schreef Topspin het volgende:
Vraag me soms af van, waarom hebben ze anno 2009 nog geen natuurlijke middelen ontwikkeld waar je uitermate lekker van gaat dromen. Dat natuurlijke slaapmiddel maar dan met een of ander stofje dat de hersens prikkelt om te dromen over oorden waar het barst van mooie vrouwen en een helderblauwe zee met strand en nog meer inhoud waar je de dag erna met een big smile van wakker wordt en waarbij het opstarten van de dag vanzelf gaat waarbij de hele dag stukken beter is. Gebruik nooit drugs maar zou voor zulke middelen de smart-shop dus echt wel gaan bezoeken
Sint Janskruid en melatonine is een leuke mixquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Sint jans kruid blijkt best leuk spul te zijn om lucide te gaan dromen.
Hm. Nieuwsgierig.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sint Janskruid en melatonine is een leuke mix
Sint janskruid ken ik wel, heb ik vroeger ook gebruikt na een weekendje hard stappenquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
Pas alleen op met Sint Janskruid, check de lijst met bijwerkingen en gevaarlijke combinaties met medicijnen enzo.
Het zou jammer zijn als we een nieuwe mod moesten zoeken !
Na het werk even langs de kruidvat dusquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:01 schreef _Led_ het volgende:
Ik ging uberhaupt van melatonine behoorlijk diep slapen en trippy dromen trouwens.
Ik onthield m'n dromen ook veel beter na het wakker worden.
Nou, prettige dromen met melatonine... Het waren meer compleet van de pot gerukte dromenquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Topspin het volgende:
Ik ga ook maar eens over op melatonine, laatste tijd geen slaapproblemen meer maar als het de prettige dromen naar voren haalt dan wil ik het best eens proberen. Sint-jans kruid was ik al langer van plan om te gaan gebruiken. Als het de ideale combi is en dan ook nog eens op natuurlijke basis dan is dat okey
Dat heb ik nu ook al. Misschien krijg ik dan eindelijk gewoon normale dromen. Of ik droom dat mijn hoofd uit mijn knie groeit terwijl ik ge-gangraped wordt door levensgrote mieren met koeiestaartjes en een vanilla ice kapsel ofzoquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:54 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, prettige dromen met melatonine... Het waren meer compleet van de pot gerukte dromen
Compleet bizar, maar daarom bij wakkerworden wel grappig - "Ik heb WAT gedroomd ????"
Het is natuurlijk erg lastig om een droom te verklaren op zulke weinige informatiequote:Op zondag 11 januari 2009 12:07 schreef Gringoz het volgende:
Er zijn een paar dromen die ik echt heb onthouden.
1.
Ik en me vrienden gingen ergens op vakantie op een eiland ofzo.
We gingen zwemmen op zee , en op een gegeven moment keek ik omhoog en zag allemaal dingen vallen, opeens raakte eentje mij en ik kreeg een ontzettend vreemd gevoel . ik had het gevoel dat ik viel maar tegelijk iets uit mij gezogen werd en schrok wakker en had een vreemd gevoel.
weet iemand wat dat betekent?
Ik dacht alleen maar 'waar is de dichtsbijzijnde trap waar ze per ongeluk af kan vallen?'quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:32 schreef MNR het volgende:@Jogy: 5ling? Je dacht: laat ik het maar in 1 keer goed doen? Hehe.
Damn, sucks.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:26 schreef MNR het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |