Ik was ontzettend bang voor de maan, dacht dat zodra hij scheen, hij altijd wist waar ik was en dat hij heel duister en gemeen was.
Dat ik door te blijven duimen precies dezelfde gigantische overbeet met ellenlange tanden als dat van bovenbuurvrouw zou krijgen (dat vertelde mijn moeder me, niet met de bedoeling dat ik me zo te pletter zou schrikken.. Ben meteen met duimen gestopt en ik heb het nooit, geen seconde meer gedaan. Het gebit van de buurvrouw overigens zag ik steeds meer groeien en groeien, tot nijlpaardachtige vormen aan toe

).
Dat in kerken altijd hele enge dingen gebeurden, dat het op een donkere kelder leek waarin enge mannetjes met hoedjes leefden.
Dat mijn juffrouw Grift ergens giftig moest wezen.
Dat een pijpje pils een met bier gevulde pijpvorm was, zoals een regenpijp maar dan in het klein.
Dat ik later als ik groot was kon vliegen (als een vogel).
Dat mijn vader in zijn eentje alle flats in Ede had neergezet en dat het boven op de daken vol lag met edelstenen.
Dat het ijzeren gordijn een gigantisch gordijn van ijzer was.
Dat mijn indische familie vanuit de woeste jungle naar Nederland was gekomen en daarom best wel heel zielig was (zijn -op mn opa en oma na- allemaal hier geboren)
En dat mijn hollandse familie (te) veel melk had gedronken en daarom zo bleek zag.
[ Bericht 1% gewijzigd door Hillstone op 07-06-2008 23:42:06 ]