Het stadion van Heerenveen is na de uitbreiding in handen van "Sportstad" zoals het totale project heette, maar Heerenveen heeft daar wel de meerderheid van de aandelen in. Dus ja, zeg het maar. Heerenveen is de grootste aandeelhouder van de BV die eigenaar is van het stadion.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:57 schreef rubbereend het volgende:
welke clubs in Nederland zijn er nou eigenlijk eigenaar van hun stadion?
Club eigenaar:
AZ (alles eigendom van Scheringa)
PSV
Twente
Andere partij eigenaar:
Ajax
Feyenoord (maar volgens mij willen ze daar de boel toch laten fuseren?)
NEC
Vitesse
Willen II
iemand aanvullingen?
Dat is ook zo natuurlijk, maar een nieuw stadion + evt. wel WK kan een grote impuls betekenen voor het gebied, waarbij alle neuzen waarschijnlijk dezelfde kant op staan. Zo'n kans wilt men niet laten schieten. Metro zou je eerder gewoon onder de grond naar Zuidplein moeten laten gaan, je hebt echt niks aan een metro naar enkel Lombardijen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:34 schreef DRD het volgende:
[..]
Beetje een "zijspoor": metrolijn zal denk ik moeten aansluiten op het station wat al onder Lombardijen ligt. Nog een oeververbinding is altijd onderwerp van discussie. Volgens mij proberen ze die projecten alleen vlot te trekken door ze aan een nieuw stadion te koppelen.
quote:Die Heimstätte des VfB Stuttgart - das Gottlieb Daimler Stadion - soll zu einem reinen Fussballstadion umgebaut werden. Einzig der Baubeschluss steht noch aus. Dies dürfte allerdings nur ein Formalakt werden. Die Kosten für den Umbau (unter anderem wird die Laufbahn enfernt) belaufen sich auf 73 Mio Euro. Der VfB bringt 27 Mio. Euro in das Projekt ein. Fertigstellung ist mit Ende 2011 geplant
VVV-Venlo heeft het stadion in eigen beheer...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:57 schreef rubbereend het volgende:
welke clubs in Nederland zijn er nou eigenlijk eigenaar van hun stadion?
Club eigenaar:
AZ (alles eigendom van Scheringa)
PSV
Twente
Andere partij eigenaar:
Ajax
Feyenoord (maar volgens mij willen ze daar de boel toch laten fuseren?)
NEC
Vitesse
Willen II
iemand aanvullingen?
Leg s uit?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:34 schreef DRD het volgende:
[..]
Beetje een "zijspoor": metrolijn zal denk ik moeten aansluiten op het station wat al onder Lombardijen ligt.
Volledig offtopic:quote:
aha hier is het, het bijpassende filmpjequote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:42 schreef rubbereend het volgende:
dat is toch datzelfde plan wat ergens in deze reeks al een jaar geleden gepost werd? Was ook een filmpje bij
Capaciteit is 40.000quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:45 schreef MaatjeTho het volgende:
Ik kan op internet niks vinden over de capaciteit? Stadion was mooier geweest als ze het bij twee ringen hadden gehouden en een normale buitenkant..
Raar land toch, dat België. Wat een bureaucratische zooi.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:51 schreef blueangel_ het volgende:
Ik was er iets heel belangerijk vergeten bijzetten denk 'k
---
Het wordt tijd dat de supporters nog eens in actie schieten
Zonde zeg, Vicente Calderon is nou net zo'n mooi stadion.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:53 schreef AminBen het volgende:
Atletico Madrid:
http://www.madridiario.es(...)d-nuevo-estadio.html
is al een hele tijd bekend, maar ik zag hem hier niet staan.
In 2010 staat er als het allemaal goed gaat een stadion voor 73.000 mensen, dat ook zal dienen als olympisch stadion mocht Madrid de OS in 2016 binnenhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |