Het stadion van Heerenveen is na de uitbreiding in handen van "Sportstad" zoals het totale project heette, maar Heerenveen heeft daar wel de meerderheid van de aandelen in. Dus ja, zeg het maar. Heerenveen is de grootste aandeelhouder van de BV die eigenaar is van het stadion.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:57 schreef rubbereend het volgende:
welke clubs in Nederland zijn er nou eigenlijk eigenaar van hun stadion?
Club eigenaar:
AZ (alles eigendom van Scheringa)
PSV
Twente
Andere partij eigenaar:
Ajax
Feyenoord (maar volgens mij willen ze daar de boel toch laten fuseren?)
NEC
Vitesse
Willen II
iemand aanvullingen?
Dat is ook zo natuurlijk, maar een nieuw stadion + evt. wel WK kan een grote impuls betekenen voor het gebied, waarbij alle neuzen waarschijnlijk dezelfde kant op staan. Zo'n kans wilt men niet laten schieten. Metro zou je eerder gewoon onder de grond naar Zuidplein moeten laten gaan, je hebt echt niks aan een metro naar enkel Lombardijen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:34 schreef DRD het volgende:
[..]
Beetje een "zijspoor": metrolijn zal denk ik moeten aansluiten op het station wat al onder Lombardijen ligt. Nog een oeververbinding is altijd onderwerp van discussie. Volgens mij proberen ze die projecten alleen vlot te trekken door ze aan een nieuw stadion te koppelen.
quote:Die Heimstätte des VfB Stuttgart - das Gottlieb Daimler Stadion - soll zu einem reinen Fussballstadion umgebaut werden. Einzig der Baubeschluss steht noch aus. Dies dürfte allerdings nur ein Formalakt werden. Die Kosten für den Umbau (unter anderem wird die Laufbahn enfernt) belaufen sich auf 73 Mio Euro. Der VfB bringt 27 Mio. Euro in das Projekt ein. Fertigstellung ist mit Ende 2011 geplant
VVV-Venlo heeft het stadion in eigen beheer...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:57 schreef rubbereend het volgende:
Club eigenaar:
PSV
Twente
Andere partij eigenaar:
Ajax
NEC
Vitesse
Willen II
iemand aanvullingen?
Leg s uit?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:34 schreef DRD het volgende:
[..]
Beetje een "zijspoor": metrolijn zal denk ik moeten aansluiten op het station wat al onder Lombardijen ligt.
Volledig offtopic:quote:
aha hier is het, het bijpassende filmpjequote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:42 schreef rubbereend het volgende:
dat is toch datzelfde plan wat ergens in deze reeks al een jaar geleden gepost werd? Was ook een filmpje bij
Capaciteit is 40.000quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:45 schreef MaatjeTho het volgende:
Ik kan op internet niks vinden over de capaciteit? Stadion was mooier geweest als ze het bij twee ringen hadden gehouden en een normale buitenkant..
Raar land toch, dat België. Wat een bureaucratische zooi.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:51 schreef blueangel_ het volgende:
Ik was er iets heel belangerijk vergeten bijzetten denk 'k
---
Het wordt tijd dat de supporters nog eens in actie schieten
Zonde zeg, Vicente Calderon is nou net zo'n mooi stadion.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:53 schreef AminBen het volgende:
Atletico Madrid:
http://www.madridiario.es(...)d-nuevo-estadio.html
is al een hele tijd bekend, maar ik zag hem hier niet staan.
In 2010 staat er als het allemaal goed gaat een stadion voor 73.000 mensen, dat ook zal dienen als olympisch stadion mocht Madrid de OS in 2016 binnenhalen.
Als ik foto's en filmpjes van het stadion bekijk vind ik hem maar lelijk en niet echt 'finale-waardig'... Hoe is het zicht? Afstand tot het veld lijkt me nogal groot.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Van de week met oranje, het Ernst Happelstadion
echt mooi van binnen zeg,
vooral dat achter het doel, de hoogste ring leeg was. zag er mooi uit
[ afbeelding ]
Dat was al een maandje of 2/3 zo goed als bekend.quote:Op maandag 7 april 2008 17:57 schreef jorienvdherik het volgende:
ja, en in playoffs naar duitsland
Zicht vanaf de derde ring was zeer goed te doen. Helemaal vooraan zijn nu ook tijdelijke tribunes geplaatst, half op de atletiekbaan, waardoor de afstand kleiner is en er niet zo'n "muur" is.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:10 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
Als ik foto's en filmpjes van het stadion bekijk vind ik hem maar lelijk en niet echt 'finale-waardig'... Hoe is het zicht? Afstand tot het veld lijkt me nogal groot.
Mooi filmpje van Atlético trouwens
Ik quote VI: 'Samen met AZ is RBC Roosendaal de enige Nederlandse profclub die haar stadion volledig in eigen beheer heeft.'quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:57 schreef rubbereend het volgende:
Club eigenaar:
PSV
Twente
Andere partij eigenaar:
Ajax
NEC
Vitesse
Willen II
iemand aanvullingen?
Maar daarmee wordt ook bedoelt dat ze de catering etc. in eigen handen hebben. Ik kan me goed voorstellen dat een PSV dat uitbesteedt. Dan blijven ze echter wel eigenaar van het stadion.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:17 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik quote VI: 'Samen met AZ is RBC Roosendaal de enige Nederlandse profclub die haar stadion volledig in eigen beheer heeft.'
Uiteraard. Toch horen we in dat geval nog in het rijtje FC Twente, PSV en AZ. Ook al hebben we het idee om het stadion te verkopen op korte termijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar daarmee wordt ook bedoelt dat ze de catering etc. in eigen handen hebben. Ik kan me goed voorstellen dat een PSV dat uitbesteedt. Dan blijven ze echter wel eigenaar van het stadion.
Ah ok, postte je dat met die insteek.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:50 schreef Fargo het volgende:
[..]
Uiteraard. Toch horen we in dat geval nog in het rijtje FC Twente, PSV en AZ. Ook al hebben we het idee om het stadion te verkopen op korte termijn.
Niet mooi inderdaad, maar anderzijds, het Jan Breydel Stadion is wel echt hard aan vervanging toe. Het kan er haast niet op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:16 schreef pfaf het volgende:
Die buitenkant van Brugge.Is zo 20e eeuw, had ook zo in Korea/Japan kunnen staan.
quote:Nieuwe Kuip, nieuwe Stadionweg
15-4-2008
Met de bouw van een nieuwe Kuip, gaat ook een flink deel van IJsselmonde op de schop. Het meest noordelijk deel van de deelgemeente zal er over een jaartje of tien heel anders uitzien, inclusief de Stadionweg. Die zal transformeren tot een waardige entree van Zuid.
Druk is het altijd op de Stadionweg. Rijen personenauto’s en zwaar verkeer – afkomstig van de A16 – dreunen de deelgemeente IJsselmonde binnen, op weg naar het belendende bedrijventerreintje of de wijken verderop. In de verte lonkt de Kuip. Het licht van de zon weerkaatst op de overkapping, die half jaren negentig op het beroemde stadion is gezet. Het gebied oogt rommelig. Rechts een lange rij bedrijven, met onder meer een bouwmarkt, een caravanverkoper, een tapijthandel en een keukenzaak. Ook een producent van betonmortel, al sinds mensenheugenis te vinden op de oever van het Zuiddiepje. Vooral hier is het dringen geblazen: volgeladen vrachtwagens, bestelbusjes en ander verkeer wurmen zich over het veel te smalle, secundaire weggetje, dat aan de andere kant van het fietspad ligt.
Waar ooit het Scheepvaartcollege stond, ligt nu een braakliggend stukje grond, met wat treurige begroeiing en hier en daar een waterpartijtje. Half Sportdorp is gesloopt en wacht op nieuwe bebouwing. Op de grote parkeerplaatsen – ooit aangelegd voor bezoekers van het EK-voetbaltoernooi 2000 – slalommen motorrijders tussen pionnen door; de geplande autostrada is hier nooit gekomen.
De Stadionweg, niet bepaald het visitekaartje van een swingende wereldstad die Rotterdam pretendeert te zijn. ,,Hier word ik een beetje verdrietig van,’’ stelt de IJsselmondse dagelijks bestuurder Bram van Hemmen (CDA, sport en recreatie), ,,een tikje deprimerend allemaal.’’
Nee, dan over een jaartje of tien, als De Kuip niet meer alleen is. Aan de overkant, op Varkenoord, zal dan het gloednieuwe stadion prijken, goed voor 75.000 zitplaatsen. IJsbaan ernaast, sportfaciliteiten bij de vleet, met kersverse woningen en bedrijvigheid op een steenworp afstand. En groen; het mega-project wordt niet voor niets ‘Stadionpark’ genoemd. Van Hemmen smult al bij de gedachte. Ideeën zijn er volop, ook voor de Stadionweg. Op drie varianten wordt momenteel gestudeerd: verdiepen en overkappen, juist verhogen of laten liggen waar de weg nu ligt. ,,Wat mij betreft mogen ze naar beneden met die weg,’’ luidt zijn voorkeur, ,,en vervolgens overdek je ‘m. Aan de rechterkant heb je de waterkering, waarover het fietspad loopt. Die is al hoger, daar kun je iets mee. Feitelijk hoeven we dan alleen de Noorderhelling maar op te hogen.’’
Er zou – á la Delfshaven – een soort dakpark kunnen ontstaan. ,,We hopen dat we een aantal van de bedrijven, die nu nog langs het Zuiddiepje zijn gevestigd, op den duur kunnen verplaatsen. Op de vrijgekomen ruimte kan dan woningbouw komen. In stedenbouwkundig opzicht is dat mooi, want daarmee wordt de lijn van nieuwbouwlocatie Veranda doorgetrokken. Ontstaat er een geheel, waar het nu nog rommelig is.’’ Zoals gezegd, groen zal wat hem betreft de boventoon voeren. Sterker nog, in IJsselmonde dromen ze al van een strook natuur, die in Park de Twee Heuvels begint en eindigt. Daar zouden een kinderboerderij, scouting en ’n speeldernis – ’n samenspel tussen spelen en de natuur ontdekken - een plekje kunnen krijgen. De groene route loopt vervolgens langs de Kreekkade naar het Eiland van Brienenoord, om langs de Kuipen en de Olympiaweg weer terug te komen in het park.
Op de overkapte Stadionweg kunnen sportaccommodaties en sport-gerelateerde bedrijven terecht. Een wielerbaan in het gebied, volop ruimte voor trimmers en skaters, recreatie; deze toekomstige entree van Zuid heeft het allemaal. ,,Natuurlijk, het is een ideaalbeeld. Want een feit is dat de ondernemers in dit gebied niet zomaar zullen vertrekken. De gemeente bezit hier nauwelijks grond, dus het verplaatsen van bedrijven wordt duur en langdurig. En dan is tien jaar een vrij korte periode.’’
Van Hemmen: ,,Het is een prachtige plek voor een nieuw stadion. Maar de toegang tot dit gebied is nu nog chaotisch. Daar zal verandering in moeten komen. Zeker als we het WK van 2018 binnenhalen, moet de Stadionweg een waardige entree van Rotterdam-Zuid zijn.’’
Bron: Algemeen Dagblad
Twente dus niet naar Duitsland voor de playoffs.quote:Duitse politie verhindert Twente's verhuizing
15/04/2008 20:32
FC Twente dacht zijn thuiswedstrijden in de play-off te kunnen spelen in de Arena Auf Schalke. Maar de Duitse politie en voetbalbond (DFB) weigeren toestemming te verlenen.
Na afloop van de competitie wordt het Arke Stadion verbouwd, waardoor Twente op zoek moet naar een ander onderkomen. De Tukkers dachten aan een tijdelijke verhuizing naar Gelsenkirchen, maar ze speuren nu naar een alternatief in Nederland.
De Duitse politie staat zo'n verhuizing naar Duitsland in de weg. Die heeft de DFB een negatief advies gegeven om FC Twente in een Duits stadion duels in de play-offs te laten spelen, zo meldt de club uit Enschede. De KNVB had geen bezwaar.
'Wij zijn zeer teleurgesteld over het negatieve advies van de Duitse politie aan de Duitse voetbalbond', baalde voorzitter Joop Munsterman. 'Eerdere signalen van de betrokken instanties duidden er op dat van een verbod geen sprake zou zijn. Daarom hadden we met Schalke 04 al afspraken gemaakt om daar onze wedstrijden te spelen. We gaan snel op zoek naar een geschikt alternatief.'
FC Twente bezet momenteel de vierde plaats, die recht geeft op deelname aan de play-offs voor een ticket voor de voorronde van de Champions League.
Aldus VI.nl
Lang. Maar politiebestuur... Dat is natuurlijk een nogal log orgaan.quote:Op woensdag 16 april 2008 02:03 schreef rubbereend het volgende:
hoelang zijn ze daar nou mee bezig? En nu pas dit?
Voorlopig staat alleen EO jongerendag ingeplandquote:Op dinsdag 15 april 2008 23:35 schreef Yeahinho het volgende:
Dat zal ongetwijfeld het Gelredome gaan worden ja. Mits daar geen concert o.i.d. plaatsvindt natuurlijk.
Met al die uitbreidingsplannen (Ajax, PSV, AZ, Twente, Heerenveen, Groningen, NAC, NEC, Utrecht) of plannen voor nieuwe stadions (Feyenoord) verwacht ik dat op termijn het gemiddelde toeschouwersaantal in de eredivisie > 24.000 bedraagt. Dat is gelijkwaardig aan die van Frankrijk en Italië.quote:Nieuw toeschouwersrecord Eredivisie
Geschreven op donderdag, 17 april om 16:53
De groei van het aantal toeschouwers in de Nederlandse stadions zet door. Dit seizoen stevent de Eredivisie op een nieuw toeschouwersrecord, meldt De Telegraaf. Met nog negen duels te spelen is het record al zeker.
In totaal moeten nog 2557 supporters een wedstrijd bezoeken om het huidige record van vorig seizoen te verbreken. Vorig jaar stond de teller in totaal op 5.523.706. In het lopende seizoen zaten er al 5.521.151 mensen in het stadion.
Sinds het seizoen 1997/1998 is er een stijgende lijn te bespeuren in bezoekersaantallen. Tot nu toe trok Ajax gemiddeld de meeste toeschouwers (49.026). Op Woudestein, de thuishaven van Excelsior, zat gemiddeld het minste publiek (3207).
Ajax met zijn toeschouwersaantallenquote:Op donderdag 17 april 2008 17:47 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Met al die uitbreidingsplannen (Ajax, PSV, AZ, Twente, Heerenveen, Groningen, NAC, NEC, Utrecht) of plannen voor nieuwe stadions (Feyenoord) verwacht ik dat op termijn het gemiddelde toeschouwersaantal in de eredivisie > 24.000 bedraagt. Dat is gelijkwaardig aan die van Frankrijk en Italië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |