abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57177299
Ik doe een opleiding als beveiliger 2 en heb nu het theorie gedeelte gehad en moet stage gaan lopen en daar een portfolio

samenstellen(opdrachten doen voor school).

Nu zijn er veel werkgevers die direct loon uitbetalen en er zijn een aantal werkgevers die alleen stagevergoeding + reis

kosten vergoeden.

Mijn vraag is wat zouden jullie adviseren? Betaald is natuurlijk lekker maar verwachtings patroon is hoger plus wellicht

minder tijd en ruimte om een degelijke portfolio samen te stellen , ervaringen en suggesties of goede leerbedrijven zijn

welkom!
pi_57177571
Geloof me.. van een stage vergoeding kun je niet rondkomen..
Ik kreeg ¤230 in de maand.. voor 40 uur per week..

Meer geld = beter!
You don't mind the fall until your face hits the ground..
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:29:58 #3
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57177646
Ik kreeg een leuke plant na m'n stage

Een bedrijf is niet verplicht om een stage-vergoeding te geven toch?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 maart 2008 @ 17:41:51 #4
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_57177910
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kreeg een leuke plant na m'n stage

Een bedrijf is niet verplicht om een stage-vergoeding te geven toch?
Klopt. Ze zijn het inderdaad niet verplicht, maar een beetje bedrijf geeft wel wat natuurlijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:47:32 #5
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57178028
HTS: 1e stage 1200 euro, afstudeerstage 500 euro

dik tevree
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:59:47 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57178247
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:25 schreef Iceglow het volgende:
Geloof me.. van een stage vergoeding kun je niet rondkomen..
Ik kreeg ¤230 in de maand.. voor 40 uur per week..
Je krijgt die periode ook gewoon studiefinanciering. En als je bij een onbetaalde stage meer de kans krijgt om ook aan de verplichtingen die school oplegt te voldoen, zou ik liever kiezen voor een onbetaalde stage en desnoods een beetje bijlenen bij de IB-Groep.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:09:56 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_57178404
ben ik nou de enige die het doodnormaal vindt dat een stage niet betaald wordt? iemand investeert tijd in jouw opleiding (en oke, daar kunnen ze ook geld voor krijgen), daar staat jouw inzet tegenover. je kunt ook gewoon een baan als vakkenvuller nemen als het je gaat om geld verdienen, maar je mag aannemen dat je meer wilt bereiken dan dat en daarom die opleiding doet
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:13:33 #8
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57178452
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:09 schreef dr.dunno het volgende:
ben ik nou de enige die het doodnormaal vindt dat een stage niet betaald wordt? iemand investeert tijd in jouw opleiding (en oke, daar kunnen ze ook geld voor krijgen), daar staat jouw inzet tegenover. je kunt ook gewoon een baan als vakkenvuller nemen als het je gaat om geld verdienen, maar je mag aannemen dat je meer wilt bereiken dan dat en daarom die opleiding doet
Mee eens

Ik heb zelf momenteel ook een stagiaire en die krijgt ook geen vergoeding.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:16:49 #9
27699 Ravage
thinking about you
pi_57178511
Ik heb nu bij 2 verschillende bedrijven voor een stage gekeken, en in beide gevallen had ik eerst het bedrijf uitgekozen omdat het mij aansprak en hoorde ik pas (veel) later wat de stagevergoeding zou worden.

Eerst bij Ericsson 900 euro (dat was een aangename verrassing)
Nu bij een overheidsinstelling 200 euro bruto, een stukje minder dus...
i'm not living, i'm just killing time
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:19:40 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57178565
quote:
Onzin de meeste stagiaires worden wel als volledige werknemers behandeld en werken 40 uur per week maar zouden er niks voor mogen krijgen?

Uitbuiten noem ik dat, en ga me nu niet zeggen dat dat niet zo is.

Een bedrijf waar men niks betaald maar wel de rotte klusjes mag gaan oplossen dat noem ik gewoon pure slavernij. Opdonderen met zulke praktijken,

het zou bij wet vastgesteld moeten worden dat stagiaires in die zin beschermd kunnen worden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:22:12 #11
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57178621
Ik zou sowieso nooit bij een bedrijf kunnen werken (stage lopen) waar men niks in je wilt investeren.
pi_57179008
betaalde stage ftw.

niet zozeer omdat je er geld voor krijgt, maar ik vind het persoonlijk een betere drijfveer om je stage goed te doen, je krijgt er immers wat voor. anders ga je sneller slacken (te laat komen, eerder weg, weinig inzet) denk ik. plus het is beleefd, je werkt immers als bijna volwaardig crewlid mee ergens.
en daarom ook niet de hoofdprijs van 1000 de maand, maar 250-400 is gewoon een leuk zakcentje voor er bij.
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_57179040
Grote bedrijven ihebben vaak een vergoeding. Een eenmanszaak vaak niet.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 18:46:41 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57179123
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zou sowieso nooit bij een bedrijf kunnen werken (stage lopen) waar men niks in je wilt investeren.
En een bedrijf investeert niet in je als ze je niet betalen? Ik dacht het wel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:53:04 #15
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57179280
quote:
Onzin. Op mijn stage werk ik nagenoeg zelfstandig aan een bijzonder duur produkt dat straks met een ton winst verkocht wordt. Mag ik daar dan ook wat van zien? Ik zet me een half jaar in en dat bedrijf strijkt een ton op. Zo werkt het niet he. Het zou inderdaad wettelijk geregeld moeten worden voor een aantal opleidingen. Er zijn nameljik opleidingen waar je naar mijn mening niks hoort te krijgen voor een stage omdat je inderdaad geen waarde creeert.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:54:07 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57179305
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En een bedrijf investeert niet in je als ze je niet betalen? Ik dacht het wel...
Ik heb het dan over waardering hé en dan kun je wel een aai over de bol geven maar daar heb ik niks aan.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 18:58:12 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57179426
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik heb het dan over waardering hé en dan kun je wel een aai over de bol geven maar daar heb ik niks aan.
Stage lopen doe je om ervaring op te doen in je vakgebied. Een bedrijf investeert tijd in jou, da's het hoofddoel lijkt me zo...
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:08:55 #18
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57179663
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Stage lopen doe je om ervaring op te doen in je vakgebied. Een bedrijf investeert tijd in jou, da's het hoofddoel lijkt me zo...
tijd? in wat het even inwerken van een persoon om hem dan zelfstandig voor de leeuwen te gooien zonder er iets voor terug te krijgen?

Dat is wel het minste wat men kunt doen. Zoveel tijd en investering kost het een bedrijf niet, het heeft alleen maar voordelen want ze krijgen er uiteindelijk geld voor.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 19:15:28 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57179810
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

tijd? in wat het even inwerken van een persoon om hem dan zelfstandig voor de leeuwen te gooien zonder er iets voor terug te krijgen?

Dat is wel het minste wat men kunt doen. Zoveel tijd en investering kost het een bedrijf niet, het heeft alleen maar voordelen want ze krijgen er uiteindelijk geld voor.
Euh nee... de gemiddelde stagiair kost een bedrijf geld. De school wil namelijk ook nog vangen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:17:26 #20
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57179855
De school ook vangen? Wat een onzin, die zien geen cent van de stagebedrijven.
pi_57179906
Ik heb nooit bewust naar betaalde stageplekken gezocht, integendeel. Ik heb altijd gezocht naar leuke stageplekken. Betaald of onbetaald, ik wete het niet eens meer. Ik vond een leuke en bovenal leerzame stage veel belangrijker.
Onbetaalde stages zijn geen garantie op veel op begeleiding en tijd voor je opdrachten. Evenmin betekent een goed betaalde stage niet dat niemand naar je omkijkt en je begeleid. Goede stageplekken met goede begeleiding zijn er ook.
Vraag vooral naar begeleiding en tijd die men voor je heeft. Echt goede bedrijven bieden beide: geld en begeleiding. Slechte bedrijven bieden niets; geen geld, geen begeleiding en met een beetje pech wordt je in het diepe gegooid en krijg je alle kutklussen.

Zoek vooral een leuke plek, de rest is ondergeschikt.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:20:08 #22
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57179916
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:15 schreef Sjeen het volgende:
De school wil namelijk ook nog vangen.
Dat is niet erg gebruikelijk.
pi_57179956
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

In sommige bedrijfstakken zijn inderdaad vergoedingsregelingen voor stagiaires. Deze vergoedingsregelingen zijn veelal opgezet door en worden betaald oor de bedrijven zelf. Soms wat subsidie van de overheid. In directe zin kost het een bedrijf alleen maar geld.
Indirect kunnen ze er veel aan verdienen: goed geschoold, gemotiveerd personeel dat met frisse nieuwe kennis binnenstroomt. Tijdens de stage maar vooral daarna, als ze op de arbeidsmarkt beschikbaar komen.
pi_57180204
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is niet erg gebruikelijk.
De mbo opleiding wou wel vangen, van de stage. Meer dan ze mij moesten betalen.
Verrassend genoeg wou Inholland dat juist niet

Maar ik denk dat het bedrijf waar ik nu afstudeer meer aan mij zal verdienen op de langere termijn, dan ze nu voor mij moeten betalen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 20:07:33 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57180977
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:17 schreef Hi_flyer het volgende:
Ja hoor, ik heb die facturen zelf gemaakt en aan hen betaald omdat ik het zelf zo leuk vond
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:41:04 #26
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57181935
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb die facturen zelf gemaakt en aan hen betaald omdat ik het zelf zo leuk vond
Als je het zo stellig zegt zal het wel. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord en eerlijk gezegd vind ik dit belachelijk. Mag ik vragen om welke opleidingen dat gaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hi_flyer op 05-03-2008 21:41:59 ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:45:08 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_57182076
ik heb alleen ervaring metv een onbetaalde stage.
Het voordeel voor vij was dat ik minder plichten had omdat ik geen 'contract' had, en ik dus ook tijd in mijn studie kon steken.
pi_57182096
Ik lift even mee.. maar dan met een andere vraag. (vanuit de ondernemerskant)

Kan een (kleine) zelfstandig ondernemer een vergoeding/bonus/subsidie krijgen voor het aanbieden van een stage plek? Is een dergelijk iets vanuit de overheid geregeld?
Signature
pi_57187734
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:45 schreef Tournesol het volgende:
Ik lift even mee.. maar dan met een andere vraag. (vanuit de ondernemerskant)

Kan een (kleine) zelfstandig ondernemer een vergoeding/bonus/subsidie krijgen voor het aanbieden van een stage plek? Is een dergelijk iets vanuit de overheid geregeld?
ik meende dat je voor speciale gevallen (bijv ex-gedetineerden, gehandicapten, werkelozen, speciaal onderwijs jongeren en kansarme jongeren) wel subsidie ed kan ontvangen. ik zou zeggen, neem contact op met een school, of anders een brief naar je gemeentebestuur/ministerie, die laatste twee zijn verplicht tot antwoorden binnen afzienbare tijd (k dacht binnen 3 weken).

meestal is het echter gewoon een goedkope arbeidskracht, het beroep moet aansluiten bij zijn/haar opleiding, dus de meeste kennis/begrip is er wel. een weekje inwerken, 1x per week ff om de tafel gaan zitten en een (relatief zeer goedkope) arbeidskracht voor 38 uur per week gedurende enkele maanden er bij.
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 07:16:48 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57189938
250 bruto bij de gemeente.

Lang niet gek lijkt me. Omdat ik 40 uur stage loop heb je als student nog weinig tijd om bij je bijbaantje te verschijnen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_57190515
Het is belachelijk als je als je geen stagevergoeding krijgt. Je levert een bedrijf met een goede stage (en bijvoorbeeld met een onderzoek) gewoon dik geld op. Zeker op de langere termijn. Sporadisch zal er dan wat geld richting een opleiding gaan, maar dat is naast sporadisch ook niet erg veel.

Je wordt als (bijna) volwaardig medewerker behandeld (als het een goede stage betreft), dan mag daar ook een goede vergoeding tegenover staan. Dat het bedrijf 'in jou investeert' is waar, maar dat gebeurt op de reguliere werkvloer toch ook? Een stage is niet bepalend voor de rest van je carriere, dus we moeten het ook niet belangrijker maken dan het is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57195263
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:41 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Als je het zo stellig zegt zal het wel. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord en eerlijk gezegd vind ik dit belachelijk. Mag ik vragen om welke opleidingen dat gaat?
Bij mij was het een mbo ICT beheerder opleiding.. volgens mij ging het om de kosten te dekken.. Van wat.. die 3 e-mails die ze gestuurd hebben en 2 bedrijfsbezoeken

[ Bericht 0% gewijzigd door PieterBas op 06-03-2008 13:01:29 ]
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57195689
4 maanden bij de overheid gezeten, 2nogwat euro per maand gekregen. 6 maanden bij vodafone gezeten, 200nogwat euro per maand gekregen. Een vergoeding is in mijn opleidingsgebied wel standaard eigenlijk, maar heel veel is dit meestal niet. (zeker niet voor 40 uur per week)

Een bedrijf haalt meer uit stagiaires dan ze erin stoppen hoor, de begeleiding stelt ook niet zo heel veel voor... 1 keer per week een voortgangsgesprek en misschien een paar gesprekken met school en een eindpresentatie, dat is het wel. Ondertussen zit jij wel de achterstanden weg te werken waar ze zelf geen tijd voor hebben...
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:23:58 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57195799
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:17 schreef Northside het volgende:
4 maanden bij de overheid gezeten, 2nogwat euro per maand gekregen. 6 maanden bij vodafone gezeten, 200nogwat euro per maand gekregen. Een vergoeding is in mijn opleidingsgebied wel standaard eigenlijk, maar heel veel is dit meestal niet. (zeker niet voor 40 uur per week)
In mijn gebied is de gemiddelde vergoeding rond de 450 euro ofzo, wist men mij op school eens te vertellen. Tijdens sollicitaties heb ik zowel gezeten bij bedrijven die daar aardig onder zaten als bij bedrijven die me een leuk maandsalaris wilden geven. Er zit nogal wat verschil in dus.
pi_57195833
Ik voel me altijd zwaar achter gesteld als ik van mensen hoor dat ze stage vergoeding krijgen. Ik studeer Scheikunde in Leiden en daar moet je in je bachelor en master in totaal 3x stage lopen bij de universiteit waar je gewoon fulltime staat te buffelen van 9 tm 18. Je doet wetenschappelijk onderzoek en neemt aio's een hoop werk uit de handen (je werkt zelf aan een nieuw medicijn bv) en wat krijg je ervoor: 0. Echt helemaal niets, ja een goed cijfer en je studiepunten als je je best hebt gedaan. Ik vind het echt schandalig. Het is ook weleens aangekaart bij de universiteit maar daar krijg je ook geen response op.
pi_57196146
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:41 schreef DropjesLover het volgende:
betaalde stage ftw.

niet zozeer omdat je er geld voor krijgt, maar ik vind het persoonlijk een betere drijfveer om je stage goed te doen, je krijgt er immers wat voor. anders ga je sneller slacken (te laat komen, eerder weg, weinig inzet) denk ik. plus het is beleefd, je werkt immers als bijna volwaardig crewlid mee ergens.
en daarom ook niet de hoofdprijs van 1000 de maand, maar 250-400 is gewoon een leuk zakcentje voor er bij.
Ik heb een jaar stage gelopen zonder een cent vergoeding. Kwam netjes op tijd en ging vaak langer door. Wat mijn beloning was? Tegen het einde van de stage ging een collega weg en ik kreeg meteen een vast contract zonder proeftijd.

Als ik steeds te laat was gekomen en eerder weggegaan was, was dat vast niet gebeurd. Ik had overigens tegen het einde van de stage een bijna volledige caseload als maatschappelijk werker.
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 16:53:58 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57200256
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:43 schreef deom het volgende:

[..]

Ik heb een jaar stage gelopen zonder een cent vergoeding. Kwam netjes op tijd en ging vaak langer door. Wat mijn beloning was? Tegen het einde van de stage ging een collega weg en ik kreeg meteen een vast contract zonder proeftijd.

Als ik steeds te laat was gekomen en eerder weggegaan was, was dat vast niet gebeurd. Ik had overigens tegen het einde van de stage een bijna volledige caseload als maatschappelijk werker.
Maar ik WIL geen vaste baan waar ik stage loop. Doorstuderen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_57200386
quote:
Ik loop momenteel stage, maar ben tevens ook zowat dé applicatie beheerder hier op de afdeling omdat de rest de moeite niet neemt om dingen onder de knie te krijgen.....

ik verzet hier een hoop werk, en tuurlijk doe ik ervaring op en gelukig krijg ik ook stagevergoeding van 280 euro... maar ik werk er hard voor
I'm not the man you think I am!
  donderdag 6 maart 2008 @ 17:09:28 #39
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57200615
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Is het wel eens in je opgekomen dat je die twee dingen prima kunt combineren? Dat een vast contract ook gewoon een bijbaan kan zijn, bijvoorbeeld.
pi_57200801
Vorig jaar had ik ook min of meer die keuze. Of een (vanuit school geregelde) stage in het callcenter van het UWV met stagevergoeding van geloof 250 per maand. Of zelf een stage zoeken en maar afvragen waar je terecht komt. Heb lekker voor het 2e gekozen, kreeg geen stagevergoeding maar zat wel in een heel leuke organisatie waar je echt met cliënten werkt enzo. In een callcenter leek me echt verschrikkelijk, hoeveel stagevergoeding het ook zou zijn.
pi_57206194
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Het gaat me even om het idee. Door je in te zetten en te laten zien dat je waardeert dat het stagebedrijf tijd in je investeert en moeite wil doen je iets te leren kun je meer verdienen dan je in eerste instantie zou denken.

Ik heb trouwens in overleg met mij opleiding het afstudeerjaar in 2,5 dag gedaan zodat ik de andere 2,5 dag kon werken. Nadat ik was afgestudeerd is mijn contract direct omgezet in een full-time contract.
pi_57207456
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:59 schreef l3laster het volgende:

[..]

Ik loop momenteel stage, maar ben tevens ook zowat dé applicatie beheerder hier op de afdeling omdat de rest de moeite niet neemt om dingen onder de knie te krijgen.....

ik verzet hier een hoop werk, en tuurlijk doe ik ervaring op en gelukig krijg ik ook stagevergoeding van 280 euro... maar ik werk er hard voor

JIj denkt dat je dé applicatie beheerder bent .
pi_57218166
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 08:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Het is belachelijk als je als je geen stagevergoeding krijgt. Je levert een bedrijf met een goede stage (en bijvoorbeeld met een onderzoek) gewoon dik geld op. Zeker op de langere termijn. Sporadisch zal er dan wat geld richting een opleiding gaan, maar dat is naast sporadisch ook niet erg veel.

Je wordt als (bijna) volwaardig medewerker behandeld (als het een goede stage betreft), dan mag daar ook een goede vergoeding tegenover staan. Dat het bedrijf 'in jou investeert' is waar, maar dat gebeurt op de reguliere werkvloer toch ook? Een stage is niet bepalend voor de rest van je carriere, dus we moeten het ook niet belangrijker maken dan het is.
Je moet het niet belangrijker maken dan het is, precies. Een vergoeding is redelijk, een volwassen loon niet.
pi_57218238
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:59 schreef l3laster het volgende:

[..]

Je stuift als een jonge hond overa op af wat je pad kruist. De ervaren mensen zien het als overbodig en besteden hun kostbare tijd er niet aan.
Heb je het zo al eens bekeken?
pi_57223808
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:43 schreef beerten het volgende:

[..]

Je stuift als een jonge hond overa op af wat je pad kruist. De ervaren mensen zien het als overbodig en besteden hun kostbare tijd er niet aan.
Heb je het zo al eens bekeken?
ten eerste heeft mijn stagebedrijf zelf zojuist een hoop geld geinvesteerd in programma's die wel met bepaalde beloftes zijn verkocht aan "ons" maar niet zo zijn opgeleverd. Er zitten nog veel "kinderziektes in" die ik allemaal met tests etc er uit haal zodat het softwarebedrijf ze vervolgens kan oplossen.

Als de organisatie niet efficient van het programma gebruik gaat maken gaan ze voor tientalle duizenden euros de boot in. Aangezien de investering aan het geheel dan weg valt.

maar goed... ik geef alleen maar aan dat ik als stagiaire hier werk doe wat niet zo zeer voor mijn studie is. Maar dat het handig is dat ik er kennis van heb omdat onze generatie nou eenmaal meer ervaring heeft met computers en programmeren etc..

Maar goed, zolang ik er van leer heb ik er geen moeite mee en doe ik het met plezier.
I'm not the man you think I am!
pi_57226907
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:13 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Mee eens

Ik heb zelf momenteel ook een stagiaire en die krijgt ook geen vergoeding.
Lekker motiverend ook
pi_57227103
Is er iemand die het volgende weet:

Wanneer er sprake is van een stageovereenkomst zonder daarin vastgelegd te hebben hoeveel vrije dagen / vakantieuren je opbouwt, heb je dan alsnog recht hierop? En zoja onderbouwing?

Mijn gevoel zegt van wel, vooral omdat je als "werknemer" wordt behandeld (afgezien van de kutklussen dan he!).
pi_57227155
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:58 schreef witte_fantasie het volgende:
Is er iemand die het volgende weet:

Wanneer er sprake is van een stageovereenkomst zonder daarin vastgelegd te hebben hoeveel vrije dagen / vakantieuren je opbouwt, heb je dan alsnog recht hierop? En zoja onderbouwing?

Mijn gevoel zegt van wel, vooral omdat je als "werknemer" wordt behandeld (afgezien van de kutklussen dan he!).
Bij de meeste stages is dit van school uit geregeld. Wij moesten bijv. in een periode van 110 dagen, 100 dagen fulltime stagelopen. Dat betekende dat je 10 dagen op kon nemen, maar ook als je 2 weken ziek werd, werd dit meegeteld als vrije dagen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:49:03 #49
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_57229885
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:53 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Onzin. Op mijn stage werk ik nagenoeg zelfstandig aan een bijzonder duur produkt dat straks met een ton winst verkocht wordt. Mag ik daar dan ook wat van zien? Ik zet me een half jaar in en dat bedrijf strijkt een ton op. Zo werkt het niet he. Het zou inderdaad wettelijk geregeld moeten worden voor een aantal opleidingen. Er zijn nameljik opleidingen waar je naar mijn mening niks hoort te krijgen voor een stage omdat je inderdaad geen waarde creeert.
dus bijvoorbeeld iemand die co-schappen loopt in het kader van zijn studie geneeskunde, hier rondom de 50 uur per week alleen al in het ziekenhuis aan besteedt, mensenlevens kan redden en handelingen overneemt van specialisten tegen honderden euro's per stuk, maar hier tegenover wel een opleiding krijgt en werkervaring, vereist voor het verkrijgen van de artsenbul, zou ook geld moeten krijgen? prima hoor, maar waarom zouden wij dan niet een factor 3-4 meer mogen krijgen dan jullie nu om liggen te zeuren, terwijl je de hele dag zit te fokken en geenstijlen en niemand je werkelijk mist als je niet op komt dagen?

oftewel, doe niet zo zielig; wij zeuren ook niet, als je geld wilt kun je ook gewoon achter een vuilniswagen aan gaan lopen.
pi_57234936
Het is een kwestie van mentaliteit. Ik krijg nu 400 euro in de maand voor stagevergoeding, in principe zou je zeggen dat het veel is, echter ik kan er niet normaal van leven. Het is dat ik voldoende achter de hand heb om die stageperiode door te komen, maar ik vind het gewoonweg te weinig.

Ik werk harder dan sommige vaste werknemers doen, wil alle dingen onder de knie krijgen en ook aan het einde van deze stage een vast contract verdienen, zodat ik kan overstappen op de deeltijd voor het laatste jaar. Begin altijd al vroeger dan zou moeten, ga meestal langer door dan noodzakelijk, maar vooralsnog zijn ze uiterst tevreden, dus ondanks dat ik vind dat ik veel te weinig betaald krijg zet ik me meer dan volledig in.

En wat betreft het investeren van tijd in een stagiar, een beetje goed bedrijf investeert ook veel tijd in de vaste werknemers, dus die tijd die ze investeren in een stagiar zijn ze anders ook wel kwijt aan een andere werknemer.
pi_57235039
In het verleden heb ik vanuit school gewerkt in een groot winkelbedrijf,tijdens de officiele stagedagen werkten we voor school (vrijdag) en kregen per gewerkte dag fl 5,- (we spreken nu van rond 1969) het bedrag werd aan het einde van de stage via de school uitbetaald ,na het inwerken werd ons aangeboden om ook op de zaterdag bij het bedrijf te komen werken uiteraard tegen een hoger bedrag dat ons 1x per maand werd uitbetaald en wel hoger was (na al die jaren weet ik geen bedragen meer) vaak werkten we dan op dezelfde afdelingen (soms op andere afdelingen) soms werkte je dan met je medestudenten op dezelfde afdeling vaak was de opbrengst een van de hoogste van het bedrijf (rond de fl 4000,- per dag)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:43:59 #52
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_57244386
Ik krijg 360 euro per maand, maar met loonheffing komt dat neer op 240 ofzo
pi_57245976
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:43 schreef Radjesh het volgende:
Ik krijg 360 euro per maand, maar met loonheffing komt dat neer op 240 ofzo
Loonheffing krijg je als het goed is volgend jaar weer terug, ik kreeg vorig jaar incl. rente zo'n 530 euro terug over m'n stagevergoeding
  zondag 9 maart 2008 @ 01:14:13 #54
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_57255433
mja, ik hoorde laatst dat een medestudent van mij een onbetaalde stage loopt. ik zo van " echt waar?"

loopt die gast gewoon bij AC Schnitzer (jeweets, de extreme tuner van BMW)! moet ie wel elke dag naar aken toe, maar hij was er best hoog bezig met aerodynamica ed. kijk, zulke stages hoef je niet betaald te krijgen
pi_57319586
Ik kreeg vorig jaar 300 euro bruto per maand, daarna ben ik er blijven werken op 0-uren basis. Het betreft hier een functie op de afdeling e-commerce. (internet ontwikkeling & marketing) Er ging wel heel veel geld van mijn stagevergoeding af, omdat ik op zaterdag nog een bijbaan had. Geen loonheffingskorting dus, maar dat gaan we eerdaags even fijn terughalen.

Momenteel loop ik weer stage; een half jaar bij hetzelfde bedrijf. Aangezien ik voor mijn opleiding alle competenties heb afgerond, maar eigenlijk alleen nog een verplichte stage moet lopen heb ik met goedkeuring van school besloten om bij mijn vorige stagebedrijf (en dus huidige werk) weer te benaderen voor een stage.

Uiteraard waren ze hier heel blij mee, maar ik moest wel weer tevreden zijn met een stagevergoeding van 300 euro p/maand. Aangezien ik inmiddels een jaar ervaring had en vele belangrijke taken heb overgenomen heb ik gezegd dat ik hier niet mee akkoord ging en zodoende toch maar een nieuwe stageplek ging zoeken. Tijdens de speurtocht naar een nieuwe stageplek ben ik tot grote verbazing toch benaderd door mijn vorige stagebedrijf en kreeg ik een stagevergoeding van 1100 euro p/maand aangeboden. Nou, daar heb ik niet zo lang over na hoeven denken.
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:55:29 #56
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57341753
Beter
pi_57351381
Persoonlijk zou ik niet bij een bedrijf gaan werken waar je geen stage vergoeding krijgt, vziw heeft iedereen op onze opleiding ( technische informatica, das dus niet een beetje websites maken of vergaderen maar het serieuze werk ) wel een redelijke stage vergoeding, ik ben net weer klaar met 5 maanden stage 2 dagen per week ving daar 300 per maand voor
pi_72456102
Ladies and GentleMan

Zijn er nog HBO studenten die een Commerciele of Marketing gericht stage gedaan
hebben bij een bedrijf en die goed zijn betaald? (in 2008 of 2009 )Omgeving Utrecht , Noord-Holland
en Zuid-holland.

Graag ontvang ik reacties waar jullie stage hebben gelopen in welke plaats, afdeling en
hoeveel jullie als vergoeding kregen. Mag ook prive mail, graag zelfs.

Bedankt alvast. Groetjes Utrechtsekaas

[ Bericht 3% gewijzigd door utrechtsekaas op 05-09-2009 11:08:23 (zomaar) ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:54:37 #59
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_72456960
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:17 schreef Hi_flyer het volgende:
idd, sterker nog, het kost de school geld en niet zo weinig ook.

voor die 48+h per week die ik tijdens co-schappen loop krijg ik geen cent betaald, sterker nog, zelfs die spreekwoordelijke aai over de bol komt er niet, we mogen het meestal doen met een handdruk bij het begin en bij het vertrek; en dit werk hangen mensenlevens letterlijk vanaf, aangezien we verantwoordelijkheden krijgen waar deze vrij eenvoudig vanaf kunnen hangen als we niet weten waar we het over hebben.

vergoeding voor de coschappen is iets wat al jaren in discussie wordt gebracht, maar nooit geregeld, mede omdat het recht op stagevergoeding niet bij wet geregeld is, het aantal ziekenhuizen dat een minimale vergoeding geeft is op de hand van een vuurwerkslachtoffer te tellen, dit terwijl deze zelfde ziekenhuizen wel voor andere stagières vergoedingen bieden, krom genoeg; leuk dus voor diegenen die het wel krijgen, maar loop niet te mekkeren als je het niet krijgt en dat je dan maar een stageplaats niet neemt, dit is wel de slechtste drijfveer om een goede stageplaats af te wijzen of studievertraging op te lopen, bedenk je ook eens hoeveel het je aan gemist salaris kost.

[ Bericht 58% gewijzigd door dr.dunno op 05-09-2009 12:00:51 ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:00:08 #60
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72458444
Ik heb zowel betaalde als onbetaalde stages gelopen en in beide gevallen vond ik het de moeite waard. Voor de onbetaalde heb ik zelfs geld betaald, maar het heeft me wel een schat aan ervaring opgeleverd waar ik nog steeds van profiteer (ruim 12 jaar later).
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72733989
  maandag 14 september 2009 @ 23:46:07 #62
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_72751782
mmm, idee van stagevergoeding zoals ik er tegenaan kijk;

ik heb minder tijd voor een bijbaantje, 40 uur studeren is iets anders dan 40 uur werken.

mbo stages betaalden altijd erg goed (systeembeheerder rondom 2000)
hbo stages waren bagger, behalve bij het afstuderen. Kregen we opeens 600 e voor een maand, net verhoogd ivm weinig nieuwe stagiares (stork). Bleek de regeling direct na ons weer terug te zijn gezetwat hebben die anderen hard gewerkt voor de helft

wat smaakte die koffie toch iedere ochtend goed....
Starbucks, waar blijf je
pi_72763076
pi_72876296
gewoon betaald doen, er is veel werk in beveiliging en veel bedrijven betalen gewoon loon. Trigion, g4s, securitas etc zijn grote bedrijven en willen graag nieuw personeel, omdat veel personeel na vrij korte tijd weer stopt met beveiliging. Portfolio stelt niet veel voor, 1 dagje hard werken en je bent er doorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')