abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57177299
Ik doe een opleiding als beveiliger 2 en heb nu het theorie gedeelte gehad en moet stage gaan lopen en daar een portfolio

samenstellen(opdrachten doen voor school).

Nu zijn er veel werkgevers die direct loon uitbetalen en er zijn een aantal werkgevers die alleen stagevergoeding + reis

kosten vergoeden.

Mijn vraag is wat zouden jullie adviseren? Betaald is natuurlijk lekker maar verwachtings patroon is hoger plus wellicht

minder tijd en ruimte om een degelijke portfolio samen te stellen , ervaringen en suggesties of goede leerbedrijven zijn

welkom!
pi_57177571
Geloof me.. van een stage vergoeding kun je niet rondkomen..
Ik kreeg ¤230 in de maand.. voor 40 uur per week..

Meer geld = beter!
You don't mind the fall until your face hits the ground..
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:29:58 #3
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57177646
Ik kreeg een leuke plant na m'n stage

Een bedrijf is niet verplicht om een stage-vergoeding te geven toch?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 maart 2008 @ 17:41:51 #4
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_57177910
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kreeg een leuke plant na m'n stage

Een bedrijf is niet verplicht om een stage-vergoeding te geven toch?
Klopt. Ze zijn het inderdaad niet verplicht, maar een beetje bedrijf geeft wel wat natuurlijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:47:32 #5
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57178028
HTS: 1e stage 1200 euro, afstudeerstage 500 euro

dik tevree
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:59:47 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57178247
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:25 schreef Iceglow het volgende:
Geloof me.. van een stage vergoeding kun je niet rondkomen..
Ik kreeg ¤230 in de maand.. voor 40 uur per week..
Je krijgt die periode ook gewoon studiefinanciering. En als je bij een onbetaalde stage meer de kans krijgt om ook aan de verplichtingen die school oplegt te voldoen, zou ik liever kiezen voor een onbetaalde stage en desnoods een beetje bijlenen bij de IB-Groep.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:09:56 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_57178404
ben ik nou de enige die het doodnormaal vindt dat een stage niet betaald wordt? iemand investeert tijd in jouw opleiding (en oke, daar kunnen ze ook geld voor krijgen), daar staat jouw inzet tegenover. je kunt ook gewoon een baan als vakkenvuller nemen als het je gaat om geld verdienen, maar je mag aannemen dat je meer wilt bereiken dan dat en daarom die opleiding doet
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:13:33 #8
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_57178452
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:09 schreef dr.dunno het volgende:
ben ik nou de enige die het doodnormaal vindt dat een stage niet betaald wordt? iemand investeert tijd in jouw opleiding (en oke, daar kunnen ze ook geld voor krijgen), daar staat jouw inzet tegenover. je kunt ook gewoon een baan als vakkenvuller nemen als het je gaat om geld verdienen, maar je mag aannemen dat je meer wilt bereiken dan dat en daarom die opleiding doet
Mee eens

Ik heb zelf momenteel ook een stagiaire en die krijgt ook geen vergoeding.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:16:49 #9
27699 Ravage
thinking about you
pi_57178511
Ik heb nu bij 2 verschillende bedrijven voor een stage gekeken, en in beide gevallen had ik eerst het bedrijf uitgekozen omdat het mij aansprak en hoorde ik pas (veel) later wat de stagevergoeding zou worden.

Eerst bij Ericsson 900 euro (dat was een aangename verrassing)
Nu bij een overheidsinstelling 200 euro bruto, een stukje minder dus...
i'm not living, i'm just killing time
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:19:40 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57178565
quote:
Onzin de meeste stagiaires worden wel als volledige werknemers behandeld en werken 40 uur per week maar zouden er niks voor mogen krijgen?

Uitbuiten noem ik dat, en ga me nu niet zeggen dat dat niet zo is.

Een bedrijf waar men niks betaald maar wel de rotte klusjes mag gaan oplossen dat noem ik gewoon pure slavernij. Opdonderen met zulke praktijken,

het zou bij wet vastgesteld moeten worden dat stagiaires in die zin beschermd kunnen worden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:22:12 #11
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57178621
Ik zou sowieso nooit bij een bedrijf kunnen werken (stage lopen) waar men niks in je wilt investeren.
pi_57179008
betaalde stage ftw.

niet zozeer omdat je er geld voor krijgt, maar ik vind het persoonlijk een betere drijfveer om je stage goed te doen, je krijgt er immers wat voor. anders ga je sneller slacken (te laat komen, eerder weg, weinig inzet) denk ik. plus het is beleefd, je werkt immers als bijna volwaardig crewlid mee ergens.
en daarom ook niet de hoofdprijs van 1000 de maand, maar 250-400 is gewoon een leuk zakcentje voor er bij.
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_57179040
Grote bedrijven ihebben vaak een vergoeding. Een eenmanszaak vaak niet.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 18:46:41 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57179123
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zou sowieso nooit bij een bedrijf kunnen werken (stage lopen) waar men niks in je wilt investeren.
En een bedrijf investeert niet in je als ze je niet betalen? Ik dacht het wel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:53:04 #15
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57179280
quote:
Onzin. Op mijn stage werk ik nagenoeg zelfstandig aan een bijzonder duur produkt dat straks met een ton winst verkocht wordt. Mag ik daar dan ook wat van zien? Ik zet me een half jaar in en dat bedrijf strijkt een ton op. Zo werkt het niet he. Het zou inderdaad wettelijk geregeld moeten worden voor een aantal opleidingen. Er zijn nameljik opleidingen waar je naar mijn mening niks hoort te krijgen voor een stage omdat je inderdaad geen waarde creeert.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:54:07 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57179305
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En een bedrijf investeert niet in je als ze je niet betalen? Ik dacht het wel...
Ik heb het dan over waardering hé en dan kun je wel een aai over de bol geven maar daar heb ik niks aan.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 18:58:12 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57179426
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik heb het dan over waardering hé en dan kun je wel een aai over de bol geven maar daar heb ik niks aan.
Stage lopen doe je om ervaring op te doen in je vakgebied. Een bedrijf investeert tijd in jou, da's het hoofddoel lijkt me zo...
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:08:55 #18
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57179663
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Stage lopen doe je om ervaring op te doen in je vakgebied. Een bedrijf investeert tijd in jou, da's het hoofddoel lijkt me zo...
tijd? in wat het even inwerken van een persoon om hem dan zelfstandig voor de leeuwen te gooien zonder er iets voor terug te krijgen?

Dat is wel het minste wat men kunt doen. Zoveel tijd en investering kost het een bedrijf niet, het heeft alleen maar voordelen want ze krijgen er uiteindelijk geld voor.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 19:15:28 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57179810
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

tijd? in wat het even inwerken van een persoon om hem dan zelfstandig voor de leeuwen te gooien zonder er iets voor terug te krijgen?

Dat is wel het minste wat men kunt doen. Zoveel tijd en investering kost het een bedrijf niet, het heeft alleen maar voordelen want ze krijgen er uiteindelijk geld voor.
Euh nee... de gemiddelde stagiair kost een bedrijf geld. De school wil namelijk ook nog vangen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:17:26 #20
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57179855
De school ook vangen? Wat een onzin, die zien geen cent van de stagebedrijven.
pi_57179906
Ik heb nooit bewust naar betaalde stageplekken gezocht, integendeel. Ik heb altijd gezocht naar leuke stageplekken. Betaald of onbetaald, ik wete het niet eens meer. Ik vond een leuke en bovenal leerzame stage veel belangrijker.
Onbetaalde stages zijn geen garantie op veel op begeleiding en tijd voor je opdrachten. Evenmin betekent een goed betaalde stage niet dat niemand naar je omkijkt en je begeleid. Goede stageplekken met goede begeleiding zijn er ook.
Vraag vooral naar begeleiding en tijd die men voor je heeft. Echt goede bedrijven bieden beide: geld en begeleiding. Slechte bedrijven bieden niets; geen geld, geen begeleiding en met een beetje pech wordt je in het diepe gegooid en krijg je alle kutklussen.

Zoek vooral een leuke plek, de rest is ondergeschikt.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:20:08 #22
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57179916
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:15 schreef Sjeen het volgende:
De school wil namelijk ook nog vangen.
Dat is niet erg gebruikelijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_57179956
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

In sommige bedrijfstakken zijn inderdaad vergoedingsregelingen voor stagiaires. Deze vergoedingsregelingen zijn veelal opgezet door en worden betaald oor de bedrijven zelf. Soms wat subsidie van de overheid. In directe zin kost het een bedrijf alleen maar geld.
Indirect kunnen ze er veel aan verdienen: goed geschoold, gemotiveerd personeel dat met frisse nieuwe kennis binnenstroomt. Tijdens de stage maar vooral daarna, als ze op de arbeidsmarkt beschikbaar komen.
pi_57180204
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is niet erg gebruikelijk.
De mbo opleiding wou wel vangen, van de stage. Meer dan ze mij moesten betalen.
Verrassend genoeg wou Inholland dat juist niet

Maar ik denk dat het bedrijf waar ik nu afstudeer meer aan mij zal verdienen op de langere termijn, dan ze nu voor mij moeten betalen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 maart 2008 @ 20:07:33 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57180977
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:17 schreef Hi_flyer het volgende:
De school ook vangen? Wat een onzin, die zien geen cent van de stagebedrijven.
Ja hoor, ik heb die facturen zelf gemaakt en aan hen betaald omdat ik het zelf zo leuk vond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')