Klopt. Ze zijn het inderdaad niet verplicht, maar een beetje bedrijf geeft wel wat natuurlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kreeg een leuke plant na m'n stage![]()
Een bedrijf is niet verplicht om een stage-vergoeding te geven toch?
Je krijgt die periode ook gewoon studiefinanciering. En als je bij een onbetaalde stage meer de kans krijgt om ook aan de verplichtingen die school oplegt te voldoen, zou ik liever kiezen voor een onbetaalde stage en desnoods een beetje bijlenen bij de IB-Groep.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:25 schreef Iceglow het volgende:
Geloof me.. van een stage vergoeding kun je niet rondkomen..
Ik kreeg ¤230 in de maand.. voor 40 uur per week..
Mee eensquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:09 schreef dr.dunno het volgende:
ben ik nou de enige die het doodnormaal vindt dat een stage niet betaald wordt? iemand investeert tijd in jouw opleiding (en oke, daar kunnen ze ook geld voor krijgen), daar staat jouw inzet tegenover. je kunt ook gewoon een baan als vakkenvuller nemen als het je gaat om geld verdienen, maar je mag aannemen dat je meer wilt bereiken dan dat en daarom die opleiding doet
Onzin de meeste stagiaires worden wel als volledige werknemers behandeld en werken 40 uur per week maar zouden er niks voor mogen krijgen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:09 schreef dr.dunno het volgende:
ben ik nou de enige die het doodnormaal vindt dat een stage niet betaald wordt? iemand investeert tijd in jouw opleiding (en oke, daar kunnen ze ook geld voor krijgen), daar staat jouw inzet tegenover. je kunt ook gewoon een baan als vakkenvuller nemen als het je gaat om geld verdienen, maar je mag aannemen dat je meer wilt bereiken dan dat en daarom die opleiding doet
En een bedrijf investeert niet in je als ze je niet betalen? Ik dacht het wel...quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zou sowieso nooit bij een bedrijf kunnen werken (stage lopen) waar men niks in je wilt investeren.
Onzin. Op mijn stage werk ik nagenoeg zelfstandig aan een bijzonder duur produkt dat straks met een ton winst verkocht wordt. Mag ik daar dan ook wat van zien? Ik zet me een half jaar in en dat bedrijf strijkt een ton op. Zo werkt het niet he. Het zou inderdaad wettelijk geregeld moeten worden voor een aantal opleidingen. Er zijn nameljik opleidingen waar je naar mijn mening niks hoort te krijgen voor een stage omdat je inderdaad geen waarde creeert.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:09 schreef dr.dunno het volgende:
Ik heb het dan over waardering héquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En een bedrijf investeert niet in je als ze je niet betalen? Ik dacht het wel...
Stage lopen doe je om ervaring op te doen in je vakgebied. Een bedrijf investeert tijd in jou, da's het hoofddoel lijkt me zo...quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik heb het dan over waardering héen dan kun je wel een aai over de bol geven maar daar heb ik niks aan.
tijd? in wat het even inwerken van een persoon om hem dan zelfstandig voor de leeuwen te gooien zonder er iets voor terug te krijgen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Stage lopen doe je om ervaring op te doen in je vakgebied. Een bedrijf investeert tijd in jou, da's het hoofddoel lijkt me zo...
Euh nee... de gemiddelde stagiair kost een bedrijf geld. De school wil namelijk ook nog vangen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
tijd? in wat het even inwerken van een persoon om hem dan zelfstandig voor de leeuwen te gooien zonder er iets voor terug te krijgen?
Dat is wel het minste wat men kunt doen. Zoveel tijd en investering kost het een bedrijf niet, het heeft alleen maar voordelen want ze krijgen er uiteindelijk geld voor.
Dat is niet erg gebruikelijk.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:15 schreef Sjeen het volgende:
De school wil namelijk ook nog vangen.
In sommige bedrijfstakken zijn inderdaad vergoedingsregelingen voor stagiaires. Deze vergoedingsregelingen zijn veelal opgezet door en worden betaald oor de bedrijven zelf. Soms wat subsidie van de overheid. In directe zin kost het een bedrijf alleen maar geld.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
tijd? in wat het even inwerken van een persoon om hem dan zelfstandig voor de leeuwen te gooien zonder er iets voor terug te krijgen?
Dat is wel het minste wat men kunt doen. Zoveel tijd en investering kost het een bedrijf niet, het heeft alleen maar voordelen want ze krijgen er uiteindelijk geld voor.
De mbo opleiding wou wel vangen, van de stage. Meer dan ze mij moesten betalen.quote:
Ja hoor, ik heb die facturen zelf gemaakt en aan hen betaald omdat ik het zelf zo leuk vondquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:17 schreef Hi_flyer het volgende:
De school ook vangen? Wat een onzin, die zien geen cent van de stagebedrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |