Ranking na Rotterdamquote:Het spel:
De regels:
1) Elke speeldag van een toernooi selecteer je een speler waarvan je denkt dat hij die dag gaat winnen. Verliest de speler, dan lig je eruit.
2) Als je een speler op een bepaalde dag gekozen hebt mag je die speler niet meer op andere dagen gebruiken (dus geen heel toernooi op Fed-Express liften, maar Fed pas in de finale spelen).
3) Je kiest je speler voor de eerste partij op een speeldag begint.
4) Een opgave telt als een nederlaag, bij walk-over/withdrawal mag je een reserve kiezen
Puntentelling
Dag 1: 5 punten
Dag 2: 15
Dag 3: 28
Dag 4: 40
Dag 5: 75
Dag 6: 120
Dag 7: 175
Grandslam Ronde 4: 250
Kwartfinale: 450
Halve finale: 700
Finale: 1000
hier ookquote:Op woensdag 5 maart 2008 16:28 schreef XL het volgende:
tvp
quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:28 schreef mitt het volgende:
Ik steun dit topic.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Doe je nog iets met een joker inzetten, XL?
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:26 schreef Tim86 het volgende:
[..]
dat lijkt me wel leuk...iedereen die een compleet toernooi goed heeft..dus ook de winnaar vd finale, verdient een joker die later is te gebruiken bij uitschakeling
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik had eerder geopperd om een joker via PM in te zetten voor een toernooi, geen GS, maar een gewoon toernooi waardoor je dubbele punten kan scoren voor dat toernooi.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:21 schreef APK het volgende:
Is het niet een optie om iedereen aan het begin van het seizoen (of vanaf Indian Wells) een joker te geven?
En het dan 'wild card' noemen ofzo.
Omdat BS tof is.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:35 schreef Adothehague het volgende:
Mijne was eerder joh wil een moderator uitleg geven waarom deze open blijft?
IK HEB OOK DIE HELE OP ZITTE MAKE DAARNET. DIE VAN BS GAAT VOLGENDE KEER VERDER EERST DE MIN Equote:
Misschien kun je jouw topic gebruiken om dagelijks een speler in te posten tijdens dit toernooi?quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:35 schreef Adothehague het volgende:
Mijne was eerder joh wil een moderator uitleg geven waarom deze open blijft?
Nee, als deze open blijft is dat duidelijk discriminatie en wanbeleid.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:40 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien kun je jouw topic gebruiken om dagelijks een speler in te posten tijdens dit toernooi?
Oftewel de hele top 5 is outquote:
Out = out vind ik ook zeker. Dubbele punten kan wel erg interessant zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:14 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik ben niet voor wildcards of jokers. Ik zie niet in waarom het daardoor leuker zou worden
Kan bij grand slams behoorlijk uit de hand lopen...quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dubbele punten kan wel erg interessant zijn.
Finale is zaterdag ja.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:37 schreef wimderon het volgende:
Donderdag:
[4] D Ferrer (ESP) vs F Lopez (ESP)
A Murray (GBR) vs [5] N Davydenko (RUS)
[6] A Roddick (USA) or P Mathieu (FRA) vs [2] R Nadal (ESP)
I Andreev (RUS) vs F Santoro (FRA) or [3] N Djokovic (SRB)
Wordt er een dag overgeslagen, of is de finale op zaterdag?
Jouw Joker idee vind ik super !quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:04 schreef wimderon het volgende:
Dubbele punten kan snel oplopen ja. Om er nog maar eens een idee in te gooien: joker inzetten op één dag (niet de finale), die je dan automatisch 'wint' zonder een speler te kiezen.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:16 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dag 1: Federer
Daarom staat er ook alleen bij kleine toernooien en niet bij GS.quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:54 schreef APK het volgende:
[..]
Kan bij grand slams behoorlijk uit de hand lopen...
Eerlijk afgedwongen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:17 schreef kleinzusje het volgende:
Nu is het gat tussen de top 7 en de rest echt heel groot.![]()
Volgens mij is het de beste strategie om in de eerste (twee) ronden een goede speler te kiezen en daarna alleen de echte toppers. Er zijn net wat teveel verrassingen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:39 schreef Tim86 het volgende:
Ambro, ons plan om iedereen iets dichter bij te laten komen voor de spanning is gelukt!!
quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij is het de beste strategie om in de eerste (twee) ronden een goede speler te kiezen en daarna alleen de echte toppers. Er zijn net wat teveel verrassingen.
Mwah, ik begin het hele joker-idee steeds minder te vinden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:17 schreef kleinzusje het volgende:
Jouw Joker idee vind ik super !
Extra punten bij kleine toernooitjes maakt het juist spannender mi.
Nu is het gat tussen de top 7 en de rest echt heel groot.![]()
Bij GS's is het inderdaad lastig !
Out is out, eens!
Maar met jouw Joker idee kun je ook laatkomers of lastige dagen opvangen.
Zo kan iemand die dag 1 heeft gemist dan z'n joker laten gelden voor die dag bv.
Is waar !quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:56 schreef APK het volgende:
[..]
Mwah, ik begin het hele joker-idee steeds minder te vinden.
Zoals het nu gaat benadert het toch het meest de werkelijkheid....
Tennisspelers kunnen ook niet te laat komen of effe een lastig dagje opvangen.
Als je er niks van bakt zijn je keuzes gewoon ruk.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:00 schreef Chriz2k het volgende:
Zonder dit spel zat ik allang onder een brug.
Jep maarja in Idols waren er ook wildcards en krajiceck had ook wildcards. Ik vind het een heel leuk en goed idee.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:56 schreef APK het volgende:
[..]
Mwah, ik begin het hele joker-idee steeds minder te vinden.
Zoals het nu gaat benadert het toch het meest de werkelijkheid....
Tennisspelers kunnen ook niet te laat komen of effe een lastig dagje opvangen.
Als je er niks van bakt zijn je keuzes gewoon ruk.
Welles, want ik heb GVD geen punten gehaald dit toernooi.quote:
Je kan in de eerste ronde beter voor 2 gelijke spelers gaan die sowieso de finale niet halen, dan dat je gelijk al op bijvoorbeeld Nadal inzet in de eerste ronde. Dan overleef je dit toernooi langer imo. Of een speler pakken waarvan je weet dat hij de volgende ronde eruit gaat.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:06 schreef APK het volgende:
[..]
Welles, want ik heb GVD geen punten gehaald dit toernooi.
Er zijn tot nu toe maar weinig mensen die zich zorgen hebben kunnen maken wie ze moesten kiezen in de halve finale of finalequote:Op woensdag 5 maart 2008 19:09 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Je kan in de eerste ronde beter voor 2 gelijke spelers gaan die sowieso de finale niet halen, dan dat je gelijk al op bijvoorbeeld Nadal inzet in de eerste ronde. Dan overleef je dit toernooi langer imo. Of een speler pakken waarvan je weet dat hij de volgende ronde eruit gaat.
Inderdaad...... Hoe verder het vorderd hoe spannender het word. Je zal een goede strategie moeten hebben wil je het tot de finale uitouden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Er zijn tot nu toe maar weinig mensen die zich zorgen hebben kunnen maken wie ze moesten kiezen in de halve finale of finale
Hey,quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:24 schreef erkel het volgende:
Dag 4: Murray
Ik denk van nietquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:26 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Hey,
Ik denk dat Andy eraf gaat.
Ben jij de echte Erkel? Of heb je die naam voor de fun gekozen
Doe is lief !!quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:32 schreef Chriz2k het volgende:
Kan die ado-knakker niet even een topicverbod krijgen?
Zoals je het nu uitlegt is het me duidelijk !quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:48 schreef XL het volgende:
Over jokers....
Een joker als excuus om in het toernooi te blijven is natuurlijk voor mietjes. Om in het toernooi te blijven kun je beter gewoon de eerste keer goed voorspellen.
BS bracht het idee van de joker voor dubbele punten bij mij in omdat hij wil voorkomen dat in een later stadium mensen in de top elkaar gaan volgen. Wachten tot je concurrenten een voorspelling plaatsen en die kopieren. Je concurrenten kunnen dan niet inlopen.
Daarvoor moet je dus wel een voorsprong hebben en twee, dat moet je stijl van spelen zijn.
Door per PM een joker in te zetten voor dubbele punten kun je copycats verrassen en alsnog uitlopen. De PM zou je dan voor het toernooi inzetten en pas tijdens het toernooi zou ik het bekend maken.
Ik vind dit een goed plan, maar wil denk ik veel liever nog het spel puur houden. Zonder jokers. Hoe denken jullie hierover?
De joker per PM maakt het er mijns inziens tijdens een toernooi -wanneer de topicreeks levendig is- niet echt leuker op voor de medespelers.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:48 schreef XL het volgende:
Door per PM een joker in te zetten voor dubbele punten kun je copycats verrassen en alsnog uitlopen. De PM zou je dan voor het toernooi inzetten en pas tijdens het toernooi zou ik het bekend maken.
Ik vind dit een goed plan, maar wil denk ik veel liever nog het spel puur houden. Zonder jokers. Hoe denken jullie hierover?
Ik wissel naar Nadalquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:36 schreef XL het volgende:
Dag 4: Ferrer
Ik heb niks tegen (D?)jokers in principe, maar is gewoon via PM je keuze doorgeven als je bang bent voor copycats niet veel makkelijker?quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:48 schreef XL het volgende:
Over jokers....
Een joker als excuus om in het toernooi te blijven is natuurlijk voor mietjes. Om in het toernooi te blijven kun je beter gewoon de eerste keer goed voorspellen.
BS bracht het idee van de joker voor dubbele punten bij mij in omdat hij wil voorkomen dat in een later stadium mensen in de top elkaar gaan volgen. Wachten tot je concurrenten een voorspelling plaatsen en die kopieren. Je concurrenten kunnen dan niet inlopen.
Daarvoor moet je dus wel een voorsprong hebben en twee, dat moet je stijl van spelen zijn.
Ja, maar dan is 1) 't verwerken veel meer werk en 2) het openbare vind ik wel leuk aangezien je dan "voorspellen" hoe de stand er na een toernooi uit kan zien.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:58 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
maar is gewoon via PM je keuze doorgeven als je bang bent voor copycats niet veel makkelijker?
Klopt. Ik kan er niet zoveel tijd in steken dat ik alles via PM kan afhandelen. De truc tegen copycats is volgens mij een voorspelling plaatsen. Wachten....quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja, maar dan is 1) 't verwerken veel meer werk en 2) het openbare vind ik wel leuk aangezien je dan "voorspellen" hoe de stand er na een toernooi uit kan zien.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:03 schreef XL het volgende:
De truc tegen copycats is volgens mij een voorspelling plaatsen. Wachten....
2 min voor de deadline --> wisselen
quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dag 4: Nadal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |