quote:
Op zondag 9 maart 2008 02:46 schreef Perico het volgende:Jaja, Wyoming, dat al sinds 1964 Republikeins stemt, tis wat!
Obama raapt alleen maar Republikeinse staten met weinig kiesmannen in november... reden ook voor de DNC om aan hem te twijfelen...
Als Florida's gedelegeerden vanwege een of andere reden (bijv. niet erkennen vd uitslag, of geen nieuwe verkiezingen) niet meetellen, dan heeft de Republikeinse gouverneur van Florida al laten weten dat er een wet is die de Democratische presidentskandidaat VERBIEDT om in november in Florida mee te doen.
En omdat het tijd kost om ze ook wettelijk te organiseren, de primaries (90 dagen), moet er maandag uiterlijk een beslissing komen.
Owja, laatste poll in Pennsylvania, nog steeds 12 punten voorsprong voor Clinton.... met 188 gedelegeerden te verdelen, die tellen pas echt!
hmm Laten we het eens serieus bekijken, Obama wint meer staten, Hillary wint de grote staten, jij zegt dat de Republikeinse staten toch naar de Republikeinse kandidaat gaan, veel wel inderderdaad MAAR de Democratische staten gaan ook zeker naar een Democraat want het enige wat we opmaken uit het feit dat Hillary die staten wint is dat ze populairder daar is dan Obama, maar het houdt niet in dat hij het af zou leggen tegen Mccain.
We kunnen ook zeggen dat Hillary veel minder populair is dan Obama in de "kleine Republikeinse staten", staten die nooit gewonnen gaan worden door haar,het is nu tijd voor een Democratische president,Mccain zou het land op dit moment meer slecht doen dan goed.
Dus moet je je beseffen hoe belangrijk het is als je een democratische kandidaat hebt die mensen naar de stembussen kan lokken en partijen samen kan brengen.
Hij kan nu staten winnen die Hillary niet kan winnen omdat veel mensen Hillary niet uit kunnen staan en ook veel Democraten een hekel aan haar zullen hebben dus op een Republikein,Nadar of niet zullen stemmen.
Hierdoor zal ze het niet veel beter doen dan de afgelopen Democratische kandidaten en zal de kans op een overwinning in November minder zijn dan wanneer Obama de vertegenwoordiger is.
Ook kunnen we concluderen dat zij hem wat betreft pledged delegates niet meer zal inhalen, behalve zoals team Clinton en jij dus ook willen dat Florida en Michigan meetellen helaas voor julllie is dat niet mogelijk en de partij zit er niet op te wachten omdat het teveel kost, ik vind wel dat de stem van die mensen moet tellen maar er moet dan ook een nieuwe primary plaatsvinden.
Dus we gaan er voorlopig van uit dat die staten niet meetellen,Obama haalt meer pledged delegates maar niet genoeg dus komt het aan op de beslissing van de superdelegates.
Er zijn dan 2 mogelijkheden of ze gaan voor Hillary of voor de persoon die volgens de cijfers de keuze van het volk is.
daar tegen in gaan zou heel ondemocratisch zijn en dus slecht voor de partij waardoor de kansen in November nog meer af zullen nemen.
Dus het beste om nu te doen voor Hillary is om nu te stoppen want deze hele strijd is alleen maar ongunstig voor de Democratische partij als dit doorgaat tot Juni hebben de Republikeinen nog zowaar een redelijke kans.
Helaas zal dit niet gebeuren, Clinton wil te graag de macht hebben, hierdoor is ze bereid haar eigen belangen opzij te zetten voor de belangen van de partij, en zal het dus door gaan tot het eind waarna een verzwakte Obama de kandidaat zal zijn. Alleen een echte leider weet wanneer hij/zij moet stoppen en welke beslissing hij/zij moet nemen, kan zij dat nu ook denk je?soms moet je tegen je hart ingaan.
Hierbij wil ik trouwens wel in het midden laten wie nu de beste kandidaat is voor de partij op basis van standpunten, ik wil alleen duidelijk maken wat het beste is om te doen gezien de stand van zaken op dit moment, als Hillary en Obama precies in dezelfde situatie maar dan omgekeerd zaten zou ik nu precies hetzelfde zeggen ondanks dat ik hoop dat hij president wordt, het belang van de VS en de wereld gaat voor.