abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:38:29 #151
136 V.
Like tears in rain...
pi_57242305
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ai die komt aan bij V.
Ach welnee

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 maart 2008 @ 18:05:19 #152
163650 Greys
pi_57247071
Ze zijn in Afghanistan weer eens met duizenden de straat op gegaan om te protesteren.
Nederlandse vlag in de fik. Sorry hoor, maar...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57247389
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:04 schreef Sowflow het volgende:

[..]

Meen je dit nu écht? Alles wat je en public doet en zegt heeft consequenties, zeker als de media op je gericht is. Sommige gevolgen zijn echt van tevoren te bedenken.
Ja, als ik 's nachts door de Bijlmer loop kan ik ook van tevoren bedenken dat ik dan een hogere kans heb om beroofd te worden dan als ik door Lutjebroek loop. Dat maakt mij nog niet verantwoordelijk voor de beroving. Omgekeerde wereld.
pi_57252774
Intro: Richard Strauss.
Dan een biddende moslim in de woestijn, in al zijn eenvoud.
Daarna een aanval van straaljagers met napalm.
Eb vervolgens iets van Apocalypse now.
En een kolonel die zegt: I love the smell of napalm in the morning.
Zou een geweldige cultuurrelativistische film zijn idd.
I´m back.
  zondag 9 maart 2008 @ 00:19:45 #155
182269 sneakypete
On the edge
pi_57254590
Blijft wel vreemd: boos zijn op een film die je van agressief gedrag beschuldigt, om vervolgens met geweld te dreigen. Een intelligente moslim zou zich uitsluitend met het woord verdedigen. Mensen die na het uitkomen van deze film vlaggen verbranden of rellen schoppen bewijzen het stigma en dat is slecht voor iedereen.

Tja het is een lastig punt hier. Enerzijds mag Geert van mij uitbrengen wat hij wilt, maar ik ben er totaal niet blij mee. Balkenende gaf op tv ook al het grootste probleem aan: andere mensen lopen gevaar door zijn acties. Mensen die misschien niets van doen hebben met de PVV en haar ideeën.
  zondag 9 maart 2008 @ 00:43:44 #156
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_57255005
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:11 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het vak van een politicus houdt in zo veel mogelijk onrust zaaien ten einde zo veel mogelijk stemmen te verzamelen?
Nee, dan heb je niet goed gelezen.

Een politicus moet de vrijheid krijgen een, in zijn/haar ogen, probleem aan te kaarten. Obstructies vanuit het kabinet zijn niet alleen onwenselijk, maar vooral beschamend.
pi_57255054
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:19 schreef sneakypete het volgende:
Mensen die na het uitkomen van deze film vlaggen verbranden of rellen schoppen bewijzen het stigma en dat is slecht voor iedereen.
"Ze bewijzen het stigma"? Dus dan zijn opeens alle moslims slecht?
  zondag 9 maart 2008 @ 00:51:59 #158
182269 sneakypete
On the edge
pi_57255117
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:47 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"Ze bewijzen het stigma"? Dus dan zijn opeens alle moslims slecht?
Tuurlijk niet, maar het is hypocriet om jezelf tegen vooroordelen te verdedigen met een bevestiging ervan.

Doet me denken aan die keer dat de Hells Angels op TV crimineel genoemd werden, waarna een clubje de spreker opwachtte en klappen gaf.
Raar toch?

En los daarvan sta ik geenszins aan WIlders' kant omdat ik ook oog heb voor de immense groep normale mensen die toevallig in Allah gelooft en niet in Jehova of een ander sprookje.

Dus, zoals ik hiervoor al gewoon aangaf: Mensen die vlaggen (mijn vlag gvd!) verbranden en rellen schoppen.
  zondag 9 maart 2008 @ 11:12:19 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57259011
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:05 schreef Greys het volgende:
Ze zijn in Afghanistan weer eens met duizenden de straat op gegaan om te protesteren.
Nederlandse vlag in de fik. Sorry hoor, maar...
De Pakistaanse demonstratie laat anders al zien hoe men zogenaamd aan 'duizenden' komt.
quote:
[..] Kort voordat de gelovigen hun gebeden in de grootste moskee van Islamabad hadden beëindigd, was de JI-partijleider met enkele mensen voor de moskee een protest begonnen tegen Nederland en Denemarken en ze verbrandden enkele vlaggen. Zoals gebruikelijk dromden honderden mensen die na de gebeden uit de moskee kwamen nieuwsgierig om de protesterende mensen heen.

"Al snel leek het een grote demonstratie, maar in feite ging het om enkele tientallen protestanten'', aldus een ooggetuige zaterdag tegen het ANP. [..]
Bron: nu.nl
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2008 @ 14:51:22 #160
163650 Greys
pi_57262957
quote:
Op zondag 9 maart 2008 11:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De Pakistaanse demonstratie laat anders al zien hoe men zogenaamd aan 'duizenden' komt.
[..]

Bron: nu.nl
Oke, dat levert dan idd een heel vertekend beeld op!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57279378
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:19 schreef sneakypete het volgende:
Tja het is een lastig punt hier. Enerzijds mag Geert van mij uitbrengen wat hij wilt, maar ik ben er totaal niet blij mee. Balkenende gaf op tv ook al het grootste probleem aan: andere mensen lopen gevaar door zijn acties. Mensen die misschien niets van doen hebben met de PVV en haar ideeën.
Ik blijf het een vreemde gedachtengang vinden. Het zijn namelijk niet Wilders' acties die mensen in gevaar brengen, het zijn achterlijke malloten die hun ideeën middels bedreigingen, repressie en geweld aan anderen willen opleggen die mensen in gevaar brengen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_57281609
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik blijf het een vreemde gedachtengang vinden. Het zijn namelijk niet Wilders' acties die mensen in gevaar brengen, het zijn achterlijke malloten die hun ideeën middels bedreigingen, repressie en geweld aan anderen willen opleggen die mensen in gevaar brengen.
Hebbie in principe wel gelijk in, maar gezien de uitspraken van de heer Wilders door de jaren heen, zit er wel een vorm van uitlokking in. Misschien niet echt uitlokking, maar hij had kunnen weten dat het zo opgevat zou kunnen worden etc.etc.

Daar hoef je je in principe ook niet al te veel van aan te trekken, bijvoorbeeld als Deens tekenaar, maar als parlementarier heb je wel wat meer verantwoordelijkheden naar de burgers toe.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57281779
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
Intro: Richard Strauss.
Dan een biddende moslim in de woestijn, in al zijn eenvoud.
Daarna een aanval van straaljagers met napalm.
Eb vervolgens iets van Apocalypse now.
En een kolonel die zegt: I love the smell of napalm in the morning.
Zou een geweldige cultuurrelativistische film zijn idd.
Kunnen ze dit wel als soundtrack gebruiken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57284220
Ik hoop nog steeds dat Wilders gewoon helemaal geen film heeft gemaakt, maar straks gewoon op de proppen komt met een collage van alle opgehitste reacties die zich al afspelen in moslim-landen, voordat iemand de inhoud van de film kent. Het zijn JUIST die reacties die NU AL het gelijk van Wilders bevestigen, ongeacht de inhoud van zijn film, juist OMDAT deze boze, schuimbekkende moslims zo furieus reageren op iets dat ze nog helemaal niet kennen.

Het zou een absolute meesterzet zijn wanneer Wilders de opgehitste moslims gewoon een spiegel voorhoudt, door 10-15 minuten beeld te laten zien van de furieuze protesten tegen zijn film. En dat dat dan de film is.
  maandag 10 maart 2008 @ 15:09:51 #165
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57284656
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:42 schreef Elfletterig het volgende:

Het zou een absolute meesterzet zijn wanneer Wilders de opgehitste moslims gewoon een spiegel voorhoudt, door 10-15 minuten beeld te laten zien van de furieuze protesten tegen zijn film. En dat dat dan de film is.
Ik ben gecertificeerd Wilderskenner, en ik zeg dat Wilders helemaal niet in staat is tot zo'n meesterzet. Hij zal zich concentreren op geweldadigheden in de Arabische wereld, wat Koranversen bijelkaar schrapen als bewijs dat de Koran dit aanmoedigt, omgeven met provocaties mbt Mohammed en de Koran.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 10 maart 2008 @ 15:18:06 #166
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57284826
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik ben gecertificeerd Wilderskenner, en ik zeg dat Wilders helemaal niet in staat is tot zo'n meesterzet. Hij zal zich concentreren op geweldadigheden in de Arabische wereld, wat Koranversen bijelkaar schrapen als bewijs dat de Koran dit aanmoedigt, omgeven met provocaties mbt Mohammed en de Koran.
Aan de andere kant, hij heeft de release datum al een paar keer opgeschoven, mischien las hij mee op Fok en gaat nu idd de film maken waar Elfletterig het over had.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 10 maart 2008 @ 16:25:08 #167
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57286061
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:18 schreef Semisane het volgende:

[..]

Aan de andere kant, hij heeft de release datum al een paar keer opgeschoven, mischien las hij mee op Fok en gaat nu idd de film maken waar Elfletterig het over had.
Alles kan, maar hij zei dat de film al op 1 maart af was. Hij wacht nog op een televisiedebuut.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 10 maart 2008 @ 20:35:14 #168
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57290935
quote:
Deense cartoonist: Wilders moet film uitzenden!

Kurt Westergaard, de Deense cartoonist die met zijn spotprenten grote woede in moslimlanden veroorzaakt, hekelt Nederlandse politici die willen dat Geert Wilders zijn koranfilm niet moet uitzenden.

'Er is in Denemarken geen politicus die dat zou zeggen. Dat zou zijn politieke ondergang betekenen. Een Deens politicus weet dat je de vrijheid van meningsuiting niet moet inperken,' zegt Westergaard maandag in een interview in de Volkskrant.

Westergaard wordt met de dood bedreigd wegens zijn spotprent, die hij in 2005 maakte, en moest daarom onderduiken. Vorige maand werden drie mannen gearresteerd die plannen hadden om hem te vermoorden.

Slachtoffers
Spijt van zijn tekeningen, die in 2006 leidden tot wereldwijde rellen, heeft hij niet, zo benadrukt Westergaard: in democratische landen als Denemarken en Nederland moet alles kunnen worden gezegd, en moslims moeten snappen hoe een democratie werkt en ons systeem accepteren.

'Dat er destijds slachtoffers zijn gevallen? Dat spijt me zeer. Maar daarvoor kunnen wij, kan ik, geen verantwoording nemen. De rellen van 2006 zijn in gang gezet door regimes die niet kunnen voldoen aan de behoeftes van hun eigen bevolking. Daar ligt het probleem.'

Hij roept Wilders daarom op vooral niet toe te geven aan de druk de vertoning af te blazen: 'Wilders moet zijn film gewoon uitbrengen. Het ging en gaat om vrijheid van meningsuiting.'

Misstanden
Eind februari riepen CDA-politici Maxime Verhagen en Pieter van Geel Wilders op af te zien van het uitzenden van Fitna, zijn aangekondigde koranfilm. En premier Jan Peter Balkenende (ook CDA) vroeg Wilders 'nu een goed na te denken' over de gevolgen van zijn film, waarin hij de misstanden van de koran aan de orde wil stellen.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57293753
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoop nog steeds dat Wilders gewoon helemaal geen film heeft gemaakt, maar straks gewoon op de proppen komt met een collage van alle opgehitste reacties die zich al afspelen in moslim-landen, voordat iemand de inhoud van de film kent. Het zijn JUIST die reacties die NU AL het gelijk van Wilders bevestigen, ongeacht de inhoud van zijn film, juist OMDAT deze boze, schuimbekkende moslims zo furieus reageren op iets dat ze nog helemaal niet kennen.

Dan komt ie van een koude kermis thuis, want schuimbekkende moslims heb ik alleen in Afghanistan gezien.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:58:46 #170
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_57305611
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, als ik 's nachts door de Bijlmer loop kan ik ook van tevoren bedenken dat ik dan een hogere kans heb om beroofd te worden dan als ik door Lutjebroek loop. Dat maakt mij nog niet verantwoordelijk voor de beroving. Omgekeerde wereld.
Deze vergelijking is ver gezocht... hij is een volksvertegenwoordiger, niet een of andere anonieme burger. Ooit van voorbeeldfunctie gehoord? Het is niet de omgekeerde wereld, het is de wereld van realiteit.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:00:32 #171
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_57305639
Discussie over Fitna: Rondom 10 http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)7795/bb.20080308.asf
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_57305707
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Maar die achterlijke malloten zijn niet voor rede vatbaar, en kun je dus moeilijk aanspreken op hun daden. Dus of:

A. Wilders is WEL voor rede vatbaar, en dan kan (en moet) hij ook op zijn daden worden aangesproken.
B. Wilders is NIET voor rede vatbaar, en in dat geval is hij geen haar beter dan datgene wat hij zogenaamd bestrijd
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:20:55 #173
64288 Bensel
Ladderzat
pi_57306044
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:03 schreef Seneca het volgende:

[..]

Maar die achterlijke malloten zijn niet voor rede vatbaar, en kun je dus moeilijk aanspreken op hun daden. Dus of:

A. Wilders is WEL voor rede vatbaar, en dan kan (en moet) hij ook op zijn daden worden aangesproken.
B. Wilders is NIET voor rede vatbaar, en in dat geval is hij geen haar beter dan datgene wat hij zogenaamd bestrijd
nee, het is C: wilders mag een dergelijke film gewoon uitbrengen, en hoeft niet op het matje geroepen worden omdat een paar islamietische losers denken dat die film geweld verantwoord ten opzichte van Nederlanders. Zodra je dat gaat doen, zul je steeds vaker in dergelijke situaties terecht komen, tot je van geen enkele groepering ook maar iets meer mag zeggen. Dus gewoon dikke vinger naar de aggresievelingen, ze hoeven niet naar de film te kijken, en als ze het wel doen, kunnen ze het altijd nog bekritiseren via de mondelinge manier. Geweld gebruiken om een punt duidelijk te maken is gewoon dom.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_57306485
quote:

[..]

Als een stelletje Ajax hooligans niet wil dat een speler van Feyenoord naar Ajax overkomt, moet Ajax daar dan op worden aangesproken?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57307136
quote:

[..]

Maar wacht.. Dus als ik het niet met een uitlating van jou eens ben, dan hoef ik alleen maar te dreigen je om te leggen en je houdt je bek?

Want als ik dreig om je om te leggen vanwege een uitlating van je, dan ben ik per definitie natuurlijk niet voor rede vatbaar. En volgens jouw eigen twisted redenatie is dan aan jou de plicht om problemen te voorkomen door je mond te houden...

Nou, ik weet niet hoe jij er over denkt, maar mij lijkt het echt geen goede oplossing.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')