Ja, als ik 's nachts door de Bijlmer loop kan ik ook van tevoren bedenken dat ik dan een hogere kans heb om beroofd te worden dan als ik door Lutjebroek loop. Dat maakt mij nog niet verantwoordelijk voor de beroving. Omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:04 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Meen je dit nu écht? Alles wat je en public doet en zegt heeft consequenties, zeker als de media op je gericht is. Sommige gevolgen zijn echt van tevoren te bedenken.
Nee, dan heb je niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:11 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het vak van een politicus houdt in zo veel mogelijk onrust zaaien ten einde zo veel mogelijk stemmen te verzamelen?
"Ze bewijzen het stigma"? Dus dan zijn opeens alle moslims slecht?quote:Op zondag 9 maart 2008 00:19 schreef sneakypete het volgende:
Mensen die na het uitkomen van deze film vlaggen verbranden of rellen schoppen bewijzen het stigma en dat is slecht voor iedereen.
Tuurlijk niet, maar het is hypocriet om jezelf tegen vooroordelen te verdedigen met een bevestiging ervan.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:47 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
"Ze bewijzen het stigma"? Dus dan zijn opeens alle moslims slecht?
De Pakistaanse demonstratie laat anders al zien hoe men zogenaamd aan 'duizenden' komt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:05 schreef Greys het volgende:
Ze zijn in Afghanistan weer eens met duizenden de straat op gegaan om te protesteren.
Nederlandse vlag in de fik. Sorry hoor, maar...
Bron: nu.nlquote:[..] Kort voordat de gelovigen hun gebeden in de grootste moskee van Islamabad hadden beëindigd, was de JI-partijleider met enkele mensen voor de moskee een protest begonnen tegen Nederland en Denemarken en ze verbrandden enkele vlaggen. Zoals gebruikelijk dromden honderden mensen die na de gebeden uit de moskee kwamen nieuwsgierig om de protesterende mensen heen.
"Al snel leek het een grote demonstratie, maar in feite ging het om enkele tientallen protestanten'', aldus een ooggetuige zaterdag tegen het ANP. [..]
quote:Op zondag 9 maart 2008 11:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De Pakistaanse demonstratie laat anders al zien hoe men zogenaamd aan 'duizenden' komt.
[..]
Bron: nu.nl
Ik blijf het een vreemde gedachtengang vinden. Het zijn namelijk niet Wilders' acties die mensen in gevaar brengen, het zijn achterlijke malloten die hun ideeën middels bedreigingen, repressie en geweld aan anderen willen opleggen die mensen in gevaar brengen.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:19 schreef sneakypete het volgende:
Tja het is een lastig punt hier. Enerzijds mag Geert van mij uitbrengen wat hij wilt, maar ik ben er totaal niet blij mee. Balkenende gaf op tv ook al het grootste probleem aan: andere mensen lopen gevaar door zijn acties. Mensen die misschien niets van doen hebben met de PVV en haar ideeën.
Hebbie in principe wel gelijk in, maar gezien de uitspraken van de heer Wilders door de jaren heen, zit er wel een vorm van uitlokking in. Misschien niet echt uitlokking, maar hij had kunnen weten dat het zo opgevat zou kunnen worden etc.etc.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik blijf het een vreemde gedachtengang vinden. Het zijn namelijk niet Wilders' acties die mensen in gevaar brengen, het zijn achterlijke malloten die hun ideeën middels bedreigingen, repressie en geweld aan anderen willen opleggen die mensen in gevaar brengen.
Kunnen ze dit wel als soundtrack gebruiken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
Intro: Richard Strauss.
Dan een biddende moslim in de woestijn, in al zijn eenvoud.
Daarna een aanval van straaljagers met napalm.
Eb vervolgens iets van Apocalypse now.
En een kolonel die zegt: I love the smell of napalm in the morning.
Zou een geweldige cultuurrelativistische film zijn idd.
Ik ben gecertificeerd Wilderskenner, en ik zeg dat Wilders helemaal niet in staat is tot zo'n meesterzet. Hij zal zich concentreren op geweldadigheden in de Arabische wereld, wat Koranversen bijelkaar schrapen als bewijs dat de Koran dit aanmoedigt, omgeven met provocaties mbt Mohammed en de Koran.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou een absolute meesterzet zijn wanneer Wilders de opgehitste moslims gewoon een spiegel voorhoudt, door 10-15 minuten beeld te laten zien van de furieuze protesten tegen zijn film. En dat dat dan de film is.
Aan de andere kant, hij heeft de release datum al een paar keer opgeschoven, mischien las hij mee op Fok en gaat nu idd de film maken waar Elfletterig het over had.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik ben gecertificeerd Wilderskenner, en ik zeg dat Wilders helemaal niet in staat is tot zo'n meesterzet. Hij zal zich concentreren op geweldadigheden in de Arabische wereld, wat Koranversen bijelkaar schrapen als bewijs dat de Koran dit aanmoedigt, omgeven met provocaties mbt Mohammed en de Koran.
Alles kan, maar hij zei dat de film al op 1 maart af was. Hij wacht nog op een televisiedebuut.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:18 schreef Semisane het volgende:
[..]
Aan de andere kant, hij heeft de release datum al een paar keer opgeschoven, mischien las hij mee op Fok en gaat nu idd de film maken waar Elfletterig het over had.
Bronquote:Deense cartoonist: Wilders moet film uitzenden!
Kurt Westergaard, de Deense cartoonist die met zijn spotprenten grote woede in moslimlanden veroorzaakt, hekelt Nederlandse politici die willen dat Geert Wilders zijn koranfilm niet moet uitzenden.
'Er is in Denemarken geen politicus die dat zou zeggen. Dat zou zijn politieke ondergang betekenen. Een Deens politicus weet dat je de vrijheid van meningsuiting niet moet inperken,' zegt Westergaard maandag in een interview in de Volkskrant.
Westergaard wordt met de dood bedreigd wegens zijn spotprent, die hij in 2005 maakte, en moest daarom onderduiken. Vorige maand werden drie mannen gearresteerd die plannen hadden om hem te vermoorden.
Slachtoffers
Spijt van zijn tekeningen, die in 2006 leidden tot wereldwijde rellen, heeft hij niet, zo benadrukt Westergaard: in democratische landen als Denemarken en Nederland moet alles kunnen worden gezegd, en moslims moeten snappen hoe een democratie werkt en ons systeem accepteren.
'Dat er destijds slachtoffers zijn gevallen? Dat spijt me zeer. Maar daarvoor kunnen wij, kan ik, geen verantwoording nemen. De rellen van 2006 zijn in gang gezet door regimes die niet kunnen voldoen aan de behoeftes van hun eigen bevolking. Daar ligt het probleem.'
Hij roept Wilders daarom op vooral niet toe te geven aan de druk de vertoning af te blazen: 'Wilders moet zijn film gewoon uitbrengen. Het ging en gaat om vrijheid van meningsuiting.'
Misstanden
Eind februari riepen CDA-politici Maxime Verhagen en Pieter van Geel Wilders op af te zien van het uitzenden van Fitna, zijn aangekondigde koranfilm. En premier Jan Peter Balkenende (ook CDA) vroeg Wilders 'nu een goed na te denken' over de gevolgen van zijn film, waarin hij de misstanden van de koran aan de orde wil stellen.
Dan komt ie van een koude kermis thuis, want schuimbekkende moslims heb ik alleen in Afghanistan gezien.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoop nog steeds dat Wilders gewoon helemaal geen film heeft gemaakt, maar straks gewoon op de proppen komt met een collage van alle opgehitste reacties die zich al afspelen in moslim-landen, voordat iemand de inhoud van de film kent. Het zijn JUIST die reacties die NU AL het gelijk van Wilders bevestigen, ongeacht de inhoud van zijn film, juist OMDAT deze boze, schuimbekkende moslims zo furieus reageren op iets dat ze nog helemaal niet kennen.
Het zou een absolute meesterzet zijn wanneer Wilders de opgehitste moslims gewoon een spiegel voorhoudt, door 10-15 minuten beeld te laten zien van de furieuze protesten tegen zijn film. En dat dat dan de film is.
Deze vergelijking is ver gezocht... hij is een volksvertegenwoordiger, niet een of andere anonieme burger. Ooit van voorbeeldfunctie gehoord? Het is niet de omgekeerde wereld, het is de wereld van realiteit.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, als ik 's nachts door de Bijlmer loop kan ik ook van tevoren bedenken dat ik dan een hogere kans heb om beroofd te worden dan als ik door Lutjebroek loop. Dat maakt mij nog niet verantwoordelijk voor de beroving. Omgekeerde wereld.
Maar die achterlijke malloten zijn niet voor rede vatbaar, en kun je dus moeilijk aanspreken op hun daden. Dus of:quote:Op maandag 10 maart 2008 10:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik blijf het een vreemde gedachtengang vinden. Het zijn namelijk niet Wilders' acties die mensen in gevaar brengen, het zijn achterlijke malloten die hun ideeën middels bedreigingen, repressie en geweld aan anderen willen opleggen die mensen in gevaar brengen.
nee, het is C: wilders mag een dergelijke film gewoon uitbrengen, en hoeft niet op het matje geroepen worden omdat een paar islamietische losers denken dat die film geweld verantwoord ten opzichte van Nederlanders. Zodra je dat gaat doen, zul je steeds vaker in dergelijke situaties terecht komen, tot je van geen enkele groepering ook maar iets meer mag zeggen. Dus gewoon dikke vinger naar de aggresievelingen, ze hoeven niet naar de film te kijken, en als ze het wel doen, kunnen ze het altijd nog bekritiseren via de mondelinge manier. Geweld gebruiken om een punt duidelijk te maken is gewoon dom.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maar die achterlijke malloten zijn niet voor rede vatbaar, en kun je dus moeilijk aanspreken op hun daden. Dus of:
A. Wilders is WEL voor rede vatbaar, en dan kan (en moet) hij ook op zijn daden worden aangesproken.
B. Wilders is NIET voor rede vatbaar, en in dat geval is hij geen haar beter dan datgene wat hij zogenaamd bestrijd
Als een stelletje Ajax hooligans niet wil dat een speler van Feyenoord naar Ajax overkomt, moet Ajax daar dan op worden aangesproken?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maar die achterlijke malloten zijn niet voor rede vatbaar, en kun je dus moeilijk aanspreken op hun daden. Dus of:
A. Wilders is WEL voor rede vatbaar, en dan kan (en moet) hij ook op zijn daden worden aangesproken.
B. Wilders is NIET voor rede vatbaar, en in dat geval is hij geen haar beter dan datgene wat hij zogenaamd bestrijd
Maar wacht.. Dus als ik het niet met een uitlating van jou eens ben, dan hoef ik alleen maar te dreigen je om te leggen en je houdt je bek?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |