abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57193600
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat gedateerd. Nieuwsgroepen zijn eigenlijk gewoon fora, alleen dan primitiever.

O, wacht, je hebt het over films...
Yup. Binaries
pi_57193708
Pool Pot.

ROFL.
pi_57193719
Met 800Kb/s films downloaden is niet verkeerd, nee.
pi_57193836
Mag ik jullie het beste wensen?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_57193857
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
Dat mag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57193886
Wachtend op de film van de eeuw .
pi_57193940
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:48 schreef MrX1982 het volgende:
Wachtend op de film van de eeuw .
De nieuwe Smurfenfilm?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57193956
Ik hoop dat die Koran verbrand wordt. Gewoon voor het effect.
pi_57193972
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik zie nog geen bezwaren.
pi_57193977
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

De nieuwe Smurfenfilm?
Natuurlijk niet. De film die de wereld in duisternis zal hullen als we de angsthazen mogen geloven .
pi_57194023
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. De film die de wereld in duisternis zal hullen als we de angsthazen mogen geloven .
Je onderschat Gargamel
pi_57194032
pi_57194039
Ik hoop dat het een hoax is en dat hij alle angsthazerij achterelkaar heeft gezet en dat uitzendt. De kracht van zo'n film is 10x sterker dan over de Koran.

Hoe men hysterisch wordt zonder dat er iets bekent is. De tragiek .
pi_57194054
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De wereld zal in duisternis gehuld worden als Fitna TEH MOVIE!!!!1 uitgezonden wordt... dat heb ik niemand nog horen roepen...
pi_57194116
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je onderschat Gargamel
Hij krijgt die smurfen nooit te pakken .
pi_57194137
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

De wereld zal in duisternis gehuld worden als Fitna TEH MOVIE!!!!1 uitgezonden wordt... dat heb ik niemand nog horen roepen...
Ik ging even mee in de paranoia.
pi_57194138
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:55 schreef MrX1982 het volgende:
Ik hoop dat het een hoax is en dat hij alle angsthazerij achterelkaar heeft gezet en dat uitzendt. De kracht van zo'n film is 10x sterker dan over de Koran.

Hoe men hysterisch wordt zonder dat er iets bekentd is. De tragiek .
Tja, de media, willen ook iets te doen hebben. Ze zijn blij dat er weer iets is.
pi_57194191
* EchtGaaf zint op een filmpje bedrijfsgoddelijken

De naam van de film heb ik al
pi_57194247
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hij krijgt die smurfen nooit te pakken .
Je hebt de nieuwe duistere film nog niet gezien. Zoveel is wel duidelijk.
pi_57194275
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, de media, willen ook iets te doen hebben. Ze zijn blij dat er weer iets is.
Het lijkt meer de overheid en politici te zijn die totaal zijn doorgeslagen in hun angst.

De terreurdreiging is weer eens verhoogd.
pi_57194368
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het lijkt meer de overheid en politici te zijn die totaal zijn doorgeslagen in hun angst.

De terreurdreiging is weer eens verhoogd.
Het is zeer terecht dat de overheid zich ernstige zorgen maakt. De regering krijgt van alle kanten alarmerende signalen. Balkenende slaat precies de goede toon aan en brengt balans in het verhaal: niet op voorhand verbieden, maar wel Wilders wijzen op zijn verantwoordelijkheid.

Dat die film schade gaat berokken staat wel vast... Spanningen zullen toenemen. Ons land kan geboycot worden. Mensen in het buitenland lopen meer gevaar....

Het terrorisme alarm neemt natuurlijk toe door het gedoe met Wilders.

Wat hebben we er in vredesnaam aan. Wat worden we hier nou wijzer van.
pi_57194388
Echtgaaf wat we er wijzer van worden is dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland helaas toch niet al t heilig is. En dat Wilders flink de media op weet te stoken.
pi_57194461
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:11 schreef du_ke het volgende:
Echtgaaf wat we er wijzer van worden is dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland helaas toch niet al t heilig is. En dat Wilders flink de media op weet te stoken.
Precies. Wilders weet dat en misbruikt het.

Maar mensen als Wilders maken het recht zo wel kapot. Vrijheid van meningsuiting kan alleen goed werken als je er verantwoordelijk mee om kan gaan.

Het enige positieve van die film is het op gang brengen van de discussie hoe we het recht op vrije meningsuiting moeten gebruiken....

Recht op vrij meningsuiting is nog steeds geen verplichting om anderen KAPOT te schelden...
  donderdag 6 maart 2008 @ 12:16:40 #174
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57194500
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Wilders Balkenende weet dat en misbruikt het.

Maar mensen als Wilders maken het recht zo wel kapot. Vrijheid van meningsuiting kan alleen goed werken als je er verantwoordelijk mee om kan gaan.

Het enige positieve van die film is het op gang brengen van de discussie hoe we het recht op vrije meningsuiting moeten gebruiken....

Recht op vrij meningsuiting is nog steeds geen verplichting om anderen KAPOT te schelden...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57194521
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:40 schreef Monidique het volgende:
Met 800Kb/s films downloaden is niet verkeerd, nee.
Maar ja, je moet er wel voor dokken.
pi_57194525
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is zeer terecht dat de overheid zich ernstige zorgen maakt. De regering krijgt van alle kanten alarmerende signalen. Balkenende slaat precies de goede toon aan en brengt balans in het verhaal: niet op voorhand verbieden, maar wel Wilders wijzen op zijn verantwoordelijkheid.

Dat die film schade gaat berokken staat wel vast... Spanningen zullen toenemen. Ons land kan geboycot worden. Mensen in het buitenland lopen meer gevaar....

Het terrorisme alarm neemt natuurlijk toe door het gedoe met Wilders.

Wat hebben we er in vredesnaam aan. Wat worden we hier nou wijzer van.
Dat bepaalde mensen in islamitische landen boos zullen worden is amper frappant te noemen. Die mensen zijn chronisch boos en schreeuwen het hardst om respect zonder dat zelf ooit te tonen naar anderen. Daar hoef je mijns inziens geen rekening mee te houden.

De eventuele gevolgen van deze film geven Wilders in zekere zin gelijk.

De overheid en de regering zouden pal achter de vrijheid van meningsuiting moeten staan en die verdedigen in plaats van het op te nemen voor de intoleranten in deze wereld.
pi_57194541
quote:

[..]

Niet de plicht, wel het recht . Mocht je dat recht daadwerkelijk misbruiken dan kan er altijd nog ingegrepen worden. Liever grof in de bek dan in daden.
pi_57194566
quote:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is praktisch afgeschaft als alleen welvallige meningen de ruimte krijgen om te worden geuit. Je kunt het niet misbruiken. Enkel gebruiken.

Het heeft toch wel het CDA ontmaskerd vind ik. En er is nog geen film...
pi_57194622
Wilders heeft alle recht die film uit te brengen, maar ik denk dat we dan ook zo dapper moeten zijn om te erkennen dat in dit specifieke geval Wilders medeverantwoordelijk is voor de gevolgen, moreel in ieder geval. Kan je niets mee, natuurlijk, maar ik vind het allemaal afschuiven op de rellende Pakistanen theoretisch erg leuk, maar niet realistisch.
pi_57194678
Ik ga een ei bakken en ik noem 'm Geert! .
pi_57194686
quote:

[..]

Het enige wat we uit de hysterie rond de film van Wilders kunnen concluderen, is dat er nog taboes bestaan. Seksualiteit is geen taboe meer, grappen over negers en Anne Frank zijn een cliché geworden en (de aanhangers van) het christendom worden al een tijdje met het wereldse cynisme geconfronteerd. Waarvan jij natuurlijk akte op kan maken, maar dat terzijde. De vraag is nu of onze 'westerse' vrijheid van meningsuiting (bestaat er een oosterse vrijheid van meningsuiting?) wat waard zou zijn als er geen taboes meer zouden bestaan. Niets, zeg ik je. Een loos ritueel. In het laatste geval kun je beter wetboeken verbranden dan de Koran. Vrijheid van meningsuiting omlijnen en begrenzen kan, maar noem het dan geen vrijheid van meningsuiting meer.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_57194695
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat bepaalde mensen in islamitische landen boos zullen worden is amper frappant te noemen. Die mensen zijn chronisch boos en schreeuwen het hardst om respect zonder dat zelf ooit te tonen naar anderen. Daar hoef je mijns inziens geen rekening mee te houden.
Ach die zijn ook maar opgejut natuurlijk. Je kan hier in nederland voor ieder willekeurig onderwerp vergelijkbare groepen op de been krijgen.
pi_57194698
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:23 schreef Monidique het volgende:
Wilders heeft alle recht die film uit te brengen, maar ik denk dat we dan ook zo dapper moeten zijn om te erkennen dat in dit specifieke geval Wilders medeverantwoordelijk is voor de gevolgen, moreel in ieder geval. Kan je niets mee, natuurlijk, maar ik vind het allemaal afschuiven op de rellende Pakistanen theoretisch erg leuk, maar niet realistisch.
Alsof men in Pakistan weet waar Nederland ligt en uit zichzelf de straat op gaan. Dat zijn veel eerder georganiseerde demonstaties van mensen die altijd wel in zijn voor een rel partij. Met chronisch gekwetste dan wel boze mensen hoef je geen rekening te houden.

Een land als Pakistan gaat ons toch niet de les lezen hoe wij om moeten gaan met vrijheden.
pi_57194821
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach die zijn ook maar opgejut natuurlijk. Je kan hier in nederland voor ieder willekeurig onderwerp vergelijkbare groepen op de been krijgen.
Tuurlijk zijn ze opgejut en dat maakt het tragisch. Je zou dan moeten buigen voor een opgejutte domme massa. Onacceptabel als je het mij vraagt.
pi_57194859
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:23 schreef Monidique het volgende:
Wat is 'het'?

Lijkt me niet dat hij verwantwoordelijk is voor het gedrag van anderen. Zeker niet als je weet dat er religieuze leiders zijn die de massa bewust opjutten.
pi_57194875
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

5.000 man? In de jaren '80 misschien....
pi_57195055
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:35 schreef Autodidact het volgende:
Wat is 'het'?
De beproeving. Nee, de hele situatie. Hij provoceert moedwillig (uiteraard), hij weet dat er rellen zullen komen, het zou hem zelfs goed uitkomen. Nee, Geert Wilders is moreel medeverantwoordelijk voor het creëren van de situatie, de situatie waarin gereld wordt.
quote:
Lijkt me niet dat hij verwantwoordelijk is voor het gedrag van anderen. Zeker niet als je weet dat er religieuze leiders zijn die de massa bewust opjutten.
Neuh, lijkt mij ook niet.
pi_57195072
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:36 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Bij de demonstratie tegen de afschaffing van de WAO waren er 200.000 mensen op het Museumplein, lees ik hier. Ik weet niet of dat vergelijkbaar is, maar toch.
pi_57195074
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:26 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het enige wat we uit de hysterie rond de film van Wilders kunnen concluderen, is dat er nog taboes bestaan.
Ik denk dat het meer te maken heeft of je elkaar kwetst of niet. Mij lukt het om taboes aan de kaak te stellen zonder anderen te beledigen. De heer Wilders is daar nou niet zo´n ster in. De toon maakt immers de muziek.

Ik ben het in ieder geval met je eens dat er geen taboes horen te zijn. Alles moet imo gewoon bespreekbaar zijn, dus ook geloofskwesties.
quote:
Seksualiteit is geen taboe meer, grappen over negers en Anne Frank zijn een cliché geworden en (de aanhangers van) het christendom worden al een tijdje met het wereldse cynisme geconfronteerd.
Christen zijn doorgaans niet zo heet gebakerd. Maar denk je dat zij het leuk vinden om voor rotte vis te worden uitgemaakt Dat ze niet zo reageren wil niet zeggen dat ze het zo leuk vinden...
quote:
Waarvan jij natuurlijk akte op kan maken, maar dat terzijde. De vraag is nu of onze 'westerse' vrijheid van meningsuiting (bestaat er een oosterse vrijheid van meningsuiting?) wat waard zou zijn als er geen taboes meer zouden bestaan. Niets, zeg ik je. Een loos ritueel. In het laatste geval kun je beter wetboeken verbranden dan de Koran. Vrijheid van meningsuiting omlijnen en begrenzen kan, maar noem het dan geen vrijheid van meningsuiting meer.
Goeie. Bij liberalen is dit volgens mij ook een discussie punt. Misschien aardig om te wijzen dat ik de VVD het siert om Balkenende steun te geven aan zijn verklaring aan het adres van Wilders. Kennenlijk vinden liberalen ook dat er een grens is aan vrijheid van meningsuiting.....

Enne dit.... hoort vrijheid van het individu niet gewoon op te houden daar waar het welbevinden van anderen in het geding komt
pi_57195264
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

De beproeving. Nee, de hele situatie. Hij provoceert moedwillig (uiteraard), hij weet dat er rellen zullen komen, het zou hem zelfs goed uitkomen. Nee, Geert Wilders is moreel medeverantwoordelijk voor het creëren van de situatie, de situatie waarin gereld wordt.
Medeverantwoordelijk voor het opwerpen van een ideologisch conflict. Ja. Maar natuurlijk niet voor de methode waarop sommige mensen conflicten oplossen.

Als er maar wat te lachen valt in die film, nietwaar.

Wat me trouwens opvalt, is de relatieve rust hier, in Nederland. Ken je imam Fawaz nog? Die riep eerst dat Theo van Gogh een terminale ziekte moest krijgen, en Ayaan mocht wel tongkanker krijgen...nu maant 'ie tot rust .

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 06-03-2008 13:08:04 ]
pi_57195286
Tongkanker?
pi_57195314
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goeie. Bij liberalen is dit volgens mij ook een discussie punt. Misschien aardig om te wijzen dat ik de VVD het siert om Balkenende steun te geven aan zijn verklaring aan het adres van Wilders. Kennenlijk vinden liberalen ook dat er een grens is aan vrijheid van meningsuiting.....
Balkenendes verklaring is geen poging om de vrijheid van meningsuiting te begrenzen bij onwelvallige meningen.
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Enne dit.... hoort vrijheid van het individu niet gewoon op te houden daar waar het welbevinden van anderen in het geding komt
Nee. Mensen mogen best boos zijn over wat een ander zegt (en hebben het recht om hun woede verbaal te uiten. Jij denkt dat iedereen happy wordt van wat jij hier post?
pi_57195353
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:57 schreef Monidique het volgende:
Tongkanker?
Tsja...misschien moet 'ie wat harder bidden, want het werkt zo niet.

http://www.volkskrant.nl/(...)_Van_Gogh_voor_moord
pi_57195376
quote:
Imam Fawaz duidt Hirsi Ali consequent aan met ‘deze onvruchtbare’ en Van Gogh noemt hij ‘deze criminele schoft’. Aan het slot van de preek schreeuwt hij onder meer: ‘O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen (amen). Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet.’ En: ‘O God, verblind het zicht van Ayaan Hirsi Ali zoals u haar hart hebt verblind, O God verblind haar zicht, O God bezorg haar hersenen een kanker (amen). O God, bezorg haar een tongkanker.’
.
pi_57195382
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn ze opgejut en dat maakt het tragisch. Je zou dan moeten buigen voor een opgejutte domme massa. Onacceptabel als je het mij vraagt.
Oh we moeten ons zeker niets van dat volk aantrekken. Maar je kwallificatie van hen is ook niet alles.
pi_57195386
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:58 schreef Autodidact het volgende:

Balkenendes verklaring is geen poging om de vrijheid van meningsuiting te begrenzen bij onwelvallige meningen.
[..]
Klopt. Maar wel om te wijzen dat iemand die een mening uitdraagt ook verantwoordelijkheid draagt.
quote:
Nee. Mensen mogen best boos zijn over wat een ander zegt. Jij denkt dat iedereen happy wordt van wat jij hier post?
Verwacht ik ook niet. Maar ik poog niet bewust hier anderen te kwetsen en houdt daar wel rekening mee. Met dat laatste doet Wilders dus niet. En dat is het grote verschil.
pi_57195436
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:36 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Jahoor schakel wat lobbygroepen in en je komt een heel eind. Als je de bonden meekrijgt of LTO of de ANWB krijg je zo heel wat mensen op de been. Het is niet echt iets naar onze volksaard maar opruiien lukt overal .
pi_57195467
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt. maar wel te wijzen dat iemand met een mening ook verantwoordelijkheid draagt.
In een samenleving met de vrijheid van meningsuiting heeft iemand altijd ook de verantwoordelijkheid over die mening. Niet de verantwoordelijkheid voor wat anderen ermee doen (tenzij je oproept tot geweld - dat is de grens).
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verwacht ik ook niet. Maar ik poog niet bewust hier anderen te kwetsen en houdt daar wel rekening mee. Met dat laatste doet Wilders dus niet. En dat is het grote verschil.
Ik moet zeggen dat jouw retoriek soms niet veel verschilt van hoe Wilders praat. Ik zie jou ook ongenuanceerd opjutten, generaliseren, beledigen, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 06-03-2008 13:37:39 ]
pi_57195921
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
Zou hier ook dezelfde verantwoordelijkheid voor de eigen woorden over de gelden? Waar was Balkenende met z'n morele oproep?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')