quote:
Bij Jong Feyenoord weggestuurd toen ze al bijna gedegradeerd waren.
Bij SHO weggestuurd toen ze op de degradatieplaatsen stonden.
Hopelijk voor Jong Den Bosch zet hij die lijn niet voort.

@TR: Scheimann kon op amateurbasis naar Feyenoord idd, zie ook dit:
quote:
Samuel Scheimann blij met kans bij FC Den Bosch
Samuel Scheimann heeft gisteren een éénjarig contract getekend bij FC Den Bosch. Dit met een eenzijdige optie aan de kant van Den Bosch voor nog eens twee seizoenen. De speler van het Werkendamse Kozakken Boys is blij met de kans die hem wordt geboden bij FC Den Bosch.
JAN-DIRK VERHEY
WERKENDAM / DEN BOSCH
,,Ik miste het enorm om elke dag op het veld te staan,’’ aldus de dolgelukkige twintigjarige Rotterdammer, die in januari van dit jaar al enkele weken op stage was bij de beloften van Ajax en verder in de belangstelling stond van diverse andere clubs uit het betaalde voetbal. ,,Maar bij Den Bosch heb ik een goed gevoel. Ik denk dat de club prima bij mij past, net als de speelstijl,’’ weet Scheimann, die bij de Brabanders zowel voor de linksbackplaats als voor de linkshalfpositie in aanmerking komt. Scheimann kon ook aan de slag bij het beloftenteam van Feyenoord - waar hij ook al in de jeugd speelde - maar daar zag de linkspoot vanaf. ,,Dat was op amateurbasis. Het was zeker ook een uitdaging, maar een contract bij Den Bosch is natuurlijk veel beter,’’ aldus de rechtenstudent aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. Nu hij vanaf 2 juli dagelijks op het gras staat, stopt Scheimann waarschijnlijk met zijn studie. ,,Of ik ga een deeltijdopleiding volgen, daar moet ik nog eens goed over nadenken.’’
Hoewel zijn huidige trainer bij Kozakken Boys, Ad van Seeters, vaak hoog opgeeft over de kwaliteiten van zijn linksback, is Scheimann de laatste weken hoofdzakelijk veroordeeld tot de reservebank. ,,Daar snap ik helemaal niets van,’’ wil Scheimann daar over kwijt. ,,Ik vind het belachelijk, zeker ook omdat ik van de trainer niet één keer fatsoenlijk uitleg heb gekregen waarom ik na mijn stage bij Ajax niet meer speel. Maar ik blijf mijn best doen voor Kozakken Boys, hard trainen is het enige dat ik kan doen.’’
Voor volgend jaar is de doelstelling die Scheimann zichzelf heeft gesteld een simpele. ,,Een basisplaats veroveren en zo veel mogelijk speelminuten maken. Alleen op die manier kan ik me als voetballer verder ontwikkelen. Ik heb er enorm veel zin in.’’
PRINT STUUR DOOR REAGEER
MEER Sport Drechtsteden16:29 Ron van Loon vindt zondagploeg Hardinxveld geen lelijk eendje
16:00 Unitas: nu weer focussen op voetbal
15:18 Rentree ASWH’er Van Dam
15:14 Roelof en Van Vliet naar Strijen
15:03 Keus genoeg voor Papendrecht-trainer Middelkoop
14:55 Drie aanwinsten voor Unitas
10-04 SC Amstelwijck compenseert verliespunten in derby tegen SC Emma