quote:PROGRAMMA PINKPOP 2008 COMPLEET
VIER MOOIE NIEUWE NAMEN BEVESTIGD
NOVASTAR ZEGT AF
De organisatie van Pinkpop maakt de laatste vier namen bekend waarmee het programma compleet is. Helaas heeft de Belgische formatie NOVASTAR afgezegd. Aangezien Joost Zweegers de afgelopen maand met gezondheidsproblemen kampte hebben de opnames van het nieuwe Novastar album onverwacht enkele weken vertraging opgelopen en de reden om het optreden op Pinkpop 2008 te annuleren. Novastar en de organisatie van Pinkpop hopen dat de fans daar begrip voor hebben. Hun plek op de 3FM-stage op zaterdag zal worden ingevuld door de Amerikaanse garagerockband EAGLES OF DEATH METAL. Jesse “the devil” Hughes is een frontman die je na een show nooit meer zult vergeten. Zo energiek zie je een band maar zelden. De openers op zaterdag zijn op de 3FM-stage een van de beste Britse nieuwkomers AIR TRAFFIC en in de tent het Engelse indie rockduo BLOOD RED SHOWS. Op 14 april verschijnt dan eindelijk hun debuutalbum “Box Of Secrets”. Met de Schotse singer-songwriter AMY MACDONALD heeft Pinkpop een van de nieuwste sensaties geboekt. Haar debuutalbum “This Is Life” kwam afgelopen zomer op 2 binnen in de Engelse albumcharts en was na vier dagen al bekroond met goud. Ook ons land begint haar te ontdekken en Pinkpop kan wel eens de definitieve doorbraak in Nederland betekenen.
Intussen heeft Pinkpop al 80.000 tickets verkocht. Logisch met grote namen als METALLICA, FOO FIGHTERS, RAGE AGAINST THE MACHINE, COUNTING CROWS, QUEENS OF THE STONE AGE, KAISER CHIEFS, EDITORS, THE VERVE, INCUBUS en ALANIS MORISSETTE.
In totaal zullen ook dit jaar 39 acts op de drie podia staan en is het festivalterrein weer alle dagen volledig geopend. Het hoofdpodium op zuid, het 3FM-podium op noord en een gigantische tent op zuid. In de voorverkoop kost een dagkaart 69 euro exclusief voorverkoopkosten. Dit jaar zijn er voor alle dagen nog volop losse entreekaarten beschikbaar. De 40.000 weekendkaarten zijn geheel uitverkocht. Pinkpop blijft een van de goedkoopste popfestivals in Europa. De indeling van het programma is voorlopig als volgt:
VRIJDAG 30 MEI: 16.00-23.00 UUR
Mainstage: METALLICA * INCUBUS * FLOGGING MOLLY
3FM-stage: CHRIS CORNELL * ALTER BRIDGE * SAT2D
Tent: PORCUPINE TREE * JONATHAN DAVIS
ZATERDAG 31 MEI: 13.00-23.00 UUR
Mainstage: FOO FIGHTERS * KAISER CHIEFS * EDITORS * KT TUNSTALL * MOKE
3FM-stage: THE VERVE * STEREOPHONICS * EAGLES OF DEATH METAL
BAD RELIGION * AIR TRAFFIC
Tent: GROOVE ARMADA * JUSTICE * AMY MACDONALD
VOICST * BLOOD RED SHOES
ZONDAG 1 JUNI: 12.00-23.00 UUR
Mainstage: RAGE AGAINST THE MACHINE * QUEENS OF THE STONE AGE
ALANIS MORISSETTE * RACOON * GAVIN DEGRAW * FICTION PLANE
3FM-stage: COUNTING CROWS * SERJ TANKIAN * THE HIVES
CAVALERA CONSPIRACY * THE WOMBATS
Tent: ROISIN MURPHY * SAYBIA * PETE MURRAY
KATE NASH * PATRICK WATSON
Op Sziget vond ik het zo´n aanfluiting... Wat een belachelijk slechte act vond ik dat...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:57 schreef Tommyjunk het volgende:
Ben benieuwd naar EODM, schijnen wel goed te zijn. Jammer dat ze niet op dezelfde dag als QOTSA moeten, konden ze misschien wat samen doen..
Ik hoorde dat Peter Pan Speedrock mag promoveren...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:01 schreef Siegfried het volgende:
Yep
Daar zit nog een 'klein gaatje' aldus Jan Smeets.
Ben ik ook wel benieuwd jaquote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:45 schreef Pink_Floyd het volgende:
Zjin er al timeslots en podia bekend vd laatste toevoegingen? Ben wel benieuwd wie er tegenover Amy staat
Vrij makkelijk. Beide voetzolen plat op de grond zetten, je benen rechthouden en niet toegeven aan de zwaartekracht.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:32 schreef Erotica_ het volgende:
Hoe moeilijk is het om in de tent frontrow te staan?
Ligt eraan wat je wilt zienquote:Op zondag 23 maart 2008 16:32 schreef Erotica_ het volgende:
Hoe moeilijk is het om in de tent frontrow te staan?
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Vrij makkelijk. Beide voetzolen plat op de grond zetten, je benen rechthouden en niet toegeven aan de zwaartekracht.
Een half uurtjequote:Op zondag 23 maart 2008 20:44 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
![]()
Maar ik wou Róisín Murphy zien en die komt als laatste als ik het goed heb. Moet ik dan al een uur of 2 van tevoren daar zijn? Of veel eerder?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op maandag 24 maart 2008 11:46 schreef Dupje het volgende:
Op de site van Kubus en Bang Bang staat dat ze de zaterdag op Pinkpop staan.
Kreeg ik even door van D_A
tis helaas waarquote:Op maandag 24 maart 2008 11:46 schreef Dupje het volgende:
Op de site van Kubus en Bang Bang staat dat ze de zaterdag op Pinkpop staan.
Kreeg ik even door van D_A
Misschien hebben ze een act nodig om de tent leeg te krijgen...quote:Op maandag 24 maart 2008 12:13 schreef Apfelsaft het volgende:
Pfff, die passen er echt totaal niet tussen
Inderdaadquote:Op maandag 24 maart 2008 12:30 schreef TheVulture het volgende:
Zo regelt Jan op het laatst toch nog even een eetmomentje
Is er iets wat je niet uit de line-up kent dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:44 schreef Byte_Me het volgende:
waar blijven de pinkpop 2008 preview torrents?
ja, zat.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:24 schreef chansadres het volgende:
[..]
Is er iets wat je niet uit de line-up kent dan?
Festivalinfo maakt bekend dat Kubbes en Bang-Bang een nachtje in de feesttent voldraaien. Ik heb slechtere acts meegemaakt...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:54 schreef vanBoeschoten het volgende:
Okay ik vind Kubus en Bang-Bang wel een vette toevoeging hoor
Ga zeker wel kijken in ieder geval!
Flogging Mollyquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:10 schreef DeeCruise het volgende:
Ik ben ook van de partij, al moet ik eerlijk toegeven dat ik eigenlijk alleen voor Metallica ga, de rest die dag stelt bitter weinig voor...
Het is Sat2D (uit te spreken als Set-two-die, afkorting van Snowwhites and the two dwarves). Inderdaad een bandje voor de toekomst. Hun EP klinkt erg lekker. De nieuwe Krezip of Anouk hoor ik er niet in. Meer een punkbandje met vrouwelijke invloeden. Binnenkort een single in de winkel ter promotie van Pinkpop. Hoop zelf op Story of Sarah Red. Goede popsong. Echt een bandje om in de gaten te houden naast INFA en King Jack etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:18 schreef Nandeke het volgende:
Heb Sat2Day vrijdag gezien in Brunssum (Woetsjtok). Best een leuke band. 2 meiden en 2 jongens en de drummer is echt grappig =P
OMGquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:04 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ja, zat.
CHRIS CORNELL * ALTER BRIDGE * SAT2D
PORCUPINE TREE * JONATHAN DAVIS * MOKE
VOICST * BLOOD RED SHOES
GAVIN DEGRAW * FICTION PLANE
SERJ TANKIAN * CAVALERA CONSPIRACY * THE WOMBATS
ROISIN MURPHY * PETE MURRAY* PATRICK WATSON
waarschijnlijk ken ik ze toch bijna allemaal als ik iets van ze hoor, maar de namen zeggen me niks. en ik moet toch weten waar ik heen wil en wanneer ik kan gaan relaxen
Dat jaquote:
Het gaat niet om de OK-heid van die bands. Maar om het niet kennen ervanquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:39 schreef Pink_Floyd het volgende:
Ach Roisin Murphy, Voicst en Porcupine Tree zijn best OK die dag
Zegt me niks...Sorry!quote:
Ik ken ze allemaal behalve Blood Red Shoesquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Het gaat niet om de OK-heid van die bands. Maar om het niet kennen ervan
wat een loze post is het danquote:Op donderdag 27 maart 2008 00:32 schreef refused. het volgende:
Ik heb geen kaart voor pinkpop, maar gelukkig ben ik absoluut niet jaloers op alle mensen die porcupine tree live gaan zien.
Dan mag je dus niet op de camping, dus jullie pakken een hotelletje?quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Oeh ik ook! Tvp dus.
Ik wist niet zeker of ik wel kon ivm herkansingen, en toen waren de weekendkaarten weg en mn vriendje zo van![]()
![]()
! En nu heeft ie maar 3 losse kaarten gekocht en ik heb er tweeee want vrijdag ga ik niet.
Ben benieuwd, ben d'r nog nooit geweest. Vorig jaar wou ik wel heel graag (Muse
) maar toen had ik eindexamens
. Duuus!
Die zitten allemaal vol geloof ik.. of weet je nog een hotel?quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:30 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dan mag je dus niet op de camping, dus jullie pakken een hotelletje?
Yes, dat zou tof zijn. Alles is beter dan hij.quote:Op maandag 31 maart 2008 16:21 schreef Rubbish11 het volgende:
Wacht ik citeer het stuk uit de metro even
Pinkpop houdt rekening met afzegging Davis
De kans dat Jonathan Davis naar Pinkpop komt, is aanzienlijk geslonken. De voorman van KoRn zegt veel van zijn optredens af. Pinkpop-directeur Jan Smeets heeft nog geen officiële bericht ontvangen. "maar wij houden er rekening mee dat hij niet komt", laat die desgevraagd weten. Een vervanger vinden zal volgens Smeets geen probleem opleveren. "We hebben een flinke reserve lijst." Mocht Davis inderdaad niet komen dan hoeft het festival niet te treuren. Zijn solotour krijgt namelijk genadeloos kritieken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |