abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57160845
Relegie is m.i. net als sex: Je beoeffent het in een privé-omgeving. Doe het lekker samen met je partner, of met een groep in een kerk.. sorry, parenclub als dat je ding is. Je doet het niet op straat, niet met minderjarigen en je probeert jouw sexuale voorkeuren al helemaal niet middels intimidatie, bedreiging en geweld aan anderen op te leggen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_57160902
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vrijheid van religie is volgens mij de vrijheid die je hebt om zelf een bepaalde religie aan te hangen. Niet het recht om anderen vrijheden (van meningsuiting bijvoorbeeld) af te pakken. Ik mag jou en je religie beledigen wat ik wil. Wen er maar aan, dit is Nederland. Alle gelovigen zijn domme gehersenspoelde schapen, vraag maar aan de christenen. Die snappen het ondertussen.
Leuk, goed voor dialoog man. Krijg je een harde van dat soort uitspraken? Meestal als ik mijn bek open trek, doe ik dat met een bepaald doel. Mensen waar alleen stront uit dreigt te komen (bij het openen van hun mond) verliezen gauw hun positie als volwaardig discussiegenoot.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:30:58 #153
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57160921
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Relegie is m.i. net als sex: Je beoeffent het in een privé-omgeving. Doe het lekker samen met je partner, of met een groep in een kerk.. sorry, parenclub als dat je ding is. Je doet het niet op straat, niet met minderjarigen en je probeert jouw sexuale voorkeuren al helemaal niet middels intimidatie, bedreiging en geweld aan anderen op te leggen.

Daarom heb ik minstens net zo'n hekel aan atheisten als aan glovigen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57160963
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lees anders even verder dan 2 regels. Iemand als Wilders die claimt voor vrijheid te vechten, maar dan ondertussen zelf als program allerlei beginselen vooraan heeft staan die juist voor afbraak van vrijheden staan is op z'n zachtst gezegd niet serieus te nemen. Die hypocrisie mag je best aanstippen.
Zelfs al zou dat hypocriet zijn, dan nog doet dat nog steeds niets af aan zijn recht om die film uit te brengen. De tegenstrijdigheid van vrijheden inperken om (belangrijkere) vrijheden te beschermen is iets waar je best over kan discussieren, maar nogmaals: Het doet niets af aan zijn recht die film uit te brengen.
pi_57161014
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:30 schreef gronk het volgende:

[..]

Daarom heb ik minstens net zo'n hekel aan atheisten als aan glovigen.
Waarom? Omdat atheisten geen voorkeursbehandeling wensen te geven aan religie?
pi_57161029
quote:
Secularisme (van Latijn saecularis, "wereldlijk, tijdelijk" = niet-kerkelijk) is de overtuiging dat religie en geloof geen invloed mogen uitoefenen op de maatschappij.

De scheiding tussen kerk en staat is een van de grondvesten van de meeste westerse staten. Er is geen verstrengeling tussen religieus gezag en overheidsmacht, maar dit sluit niet uit dat er een religie kan zijn die een bevoorrechte positie heeft.

Seculiere staten gaan een stapje verder: de staat tracht zich neutraal op te stellen tegenover alle religies, voor zover deze de burgerlijke wetgeving integraal erkennen en respecteren. Deze staten beschermen hun onderdanen ook tegenover eventuele religieus gemotiveerde inbreuken op hun rechten. Veel westerse staten zijn in deze zin seculier.

In radicaal seculiere (dus secularistische) staten worden de meeste vormen van religie zelfs verbannen uit het staatsleven. Religieuze overtuiging mag daardoor enkel binnen de private levenssfeer geuit worden. Degenen die de religie zo sterk uit het maatschappelijke leven willen weren, worden door hun tegenstanders ook wel verlichtingsfundamentalisten genoemd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seculier
pi_57161032
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:39 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Hij kan bijvoorbeeld de ogen openen van meer autochtonen, lees toekomstige PVV-stemmers. Maar het kan zeker ook de ogen van moslims openen: Geen emancipatie zonder polarisatie.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das een stelling die echt uit de lucht komt vallen.
Ben ik het eens een keertje met Wouter Bos eens.....
quote:
Je moet niet met consensus het debat induiken, je moet er met consensus uitkomen", zegt hij. Hij zegt zich te storen aan enkele PvdA'ers die roepen dat er minder gepolariseerd moet worden rond integratie. "Ongelooflijk. Mijn stelling is: ophouden met dat gezeur over de toon van het debat! Geen emancipatie zonder polarisatie. De emancipatie van de arbeider, de vrouw en de homoseksueel is alleen gelukt door strijd, door de confrontatie."
quote:
Bovendien presenteer je alsof "meer PVV - stemmers" a good thing is. Meer tegenovergesteld dus, aangezien ze staan voor inleveren van vrijheden.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Kijk nog maar eens waar de afkorting PVV voor staat en waarom.
pi_57161040
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat hypocriet zijn, dan nog doet dat nog steeds niets af aan zijn recht om die film uit te brengen. De tegenstrijdigheid van vrijheden inperken om (belangrijkere) vrijheden te beschermen is iets waar je best over kan discussieren, maar nogmaals: Het doet niets af aan zijn recht die film uit te brengen.
Je valt nogal in herhaling, zoals ik al eerder zei het is een megabelangrijk punt wat je best mag aanstippen. Het toont namelijk aan wat voor vlees je in de kuip hebt en bepaald in die zin ook de context van de film. Overigens is er niet zoiets als "belangrijkere vrijheden", vrijheden gaan categoriseren is de eerste stap naar afbrokkeling van vrijheden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57161099
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, omdat atheisten (meer dan gelovigen zelfs) menen het belangrijk te vinden de wereld kenbaar te maken dat ze religie kut vinden en dat ze zelf niet geloven en er dus andere mensen mee lastigvallen. Je had het toch over prive...
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:36:57 #160
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57161153
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Omdat atheisten eindeloos door blijven zeiken over het feit dat god volgens hun overtuiging niet bestaat. Waarom zou je daar een significant deel van je leven in steken?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57161155
Meer nog dan gelovigen!
pi_57161157
Zo in Nova:

HOE POLARISEREND IS HET BELEID VAN ELLA VOGELAAR?

PvdA-leider Wouter Bos ergert zich aan PvdA-leden die oproepen dat er minder gepolariseerd moet worden in het integratiedebat.

In een interview in de Volkskrant van afgelopen zaterdag zegt Bos: "Geen emancipatie zonder polarisatie." Bos gaat hiermee in tegen PvdA-minister Ella Vogelaar van Integratie die zich krachtig uitsprak tegen de harde taal van politici en de toenemende polarisatie in Nederland.
pi_57161169
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:34 schreef FOKwa het volgende:
Ben ik het eens een keertje met Wouter Bos eens.....
Ah dus als een politicus een stelling poneert zonder enig bewijs, dan ben je meteen al over de streep getrokken.
quote:
Daar zijn de meningen over verdeeld. Kijk nog maar eens waar de afkorting PVV voor staat en waarom.
Sinds wanneer dekken afkortingen de lading van een partij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57161176
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je valt nogal in herhaling, zoals ik al eerder zei het is een megabelangrijk punt wat je best mag aanstippen. Het toont namelijk aan wat voor vlees je in de kuip hebt en bepaald in die zin ook de context van de film. Overigens is er niet zoiets als "belangrijkere vrijheden", vrijheden gaan categoriseren is de eerste stap naar afbrokkeling van vrijheden.
Je oren laten hangen naar moslims uit afghanistan ook.
pi_57161186
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:37 schreef Monidique het volgende:
Meer nog dan gelovigen!
Op Fok! zekersteweten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57161259
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, omdat atheisten (meer dan gelovigen zelfs) menen het belangrijk te vinden de wereld kenbaar te maken dat ze religie kut vinden en dat ze zelf niet geloven en er dus andere mensen mee lastigvallen. Je had het toch over prive...
ja en met een goeie reden... het zijn namelijk de gelovigen die dagelijks wereldwijd bloedbaden aanrichten met hun aanslagen. atheisten gaan in discussie maar blazen zichzelf niet op in een bus, trein of vliegtuig.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57161269
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk, goed voor dialoog man. Krijg je een harde van dat soort uitspraken? Meestal als ik mijn bek open trek, doe ik dat met een bepaald doel. Mensen waar alleen stront uit dreigt te komen (bij het openen van hun mond) verliezen gauw hun positie als volwaardig discussiegenoot.
Hij maakt anders een volledig valide punt hoor. Jij gelooft ook niet in Zeus, Apollo, Neptunus, Thor, Athene, Ra, etcetera etcetera. Een atheist gelooft maar in één god minder dan jij. De Abrahamistische god is net zo'n groot verzinsel al sal die honderden, duizenden andere goden die mensen in de loop van de geschiedenis verzonnen hebben.
pi_57161300
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja en met een goeie reden... het zijn namelijk de gelovigen die dagelijks wereldwijd bloedbaden aanrichten met hun aanslagen. atheisten gaan in discussie maar blazen zichzelf niet op in een bus, trein of vliegtuig.
Dat is geen goede reden. Het is bovendien tegenstrijdig met je eigen standpunt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57161314
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Kunnen we geen atheistische kerk ofzo oprichten?

Kunnen we ook eens rellen.
pi_57161337
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lees het partijprogramma maar eens door.
ho wacht es ff, ik heb niet gevraagd voor een partijprogramma, nog heeft in geen enkel uitzicht dat ik voorspelde te maken met partijprogramma van de PVV of een ander. Ik vraag naar jouw mening. Wie van de twee zorgt ervoor dat je je vrijheid het meest moet inleveren: de mensen die (ieder)je dreigen met de dood als (die)je niet hun opvolgt of de persoon die een deel van de mensheid een deel van hun vrijheid wilt afnemen.

Zegt u het maar

Uiteraard beide niet goed bezig...
pi_57161347
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Omdat atheisten eindeloos door blijven zeiken over het feit dat god volgens hun overtuiging niet bestaat. Waarom zou je daar een significant deel van je leven in steken?
Omdat ik van de wettelijke bescherming van die onzin afwil. Daarom.
pi_57161353
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Hij maakt anders een volledig valide punt hoor. Jij gelooft ook niet in Zeus, Apollo, Neptunus, Thor, Athene, Ra, etcetera etcetera. Een atheist gelooft maar in één god minder dan jij. De Abrahamistische god is net zo'n groot verzinsel al sal die honderden, duizenden andere goden die mensen in de loop van de geschiedenis verzonnen hebben.
In zijn ogen maakt ie een valide punt zeker, alleen is dat puur subjectief. Het is een mening, mijn mening is dat niet. "Volledig valide" is evengoed nutteloos, omdat ook dat puur subjectief is. Je eigen mening sluit daarbij aan. Je gaat overigens niet in op wat ik schrijf.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:43:39 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_57161369
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar het is wel waar. Je hebt het recht niet om anderen jouw religie op te leggen. En met beperkingen van de vrijheid van meningsuiting (bijvoorbeeld het verbieden van de film van Wilders) doe je dat wel.

Dit is dus een heel fundamenteel punt. Ik snap dat jij je religie belangrijk vind. Maar dat is alleen maar jouw mening.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:44:13 #174
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57161394
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:37 schreef Monidique het volgende:
Meer nog dan gelovigen!
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de klassieke atheist (uweetwel, van het soort die heel veel tijd steken in het posten van youtube filmpjes met 'hun boodschap' en andere ongein) het ene gloof heeft ingeruild voor het andere. Alleen, in plaats van de zekerheid 'dat er geoordeeld wordt de levenden en de doden', is er nu de zekerheid dat er 'niets' is.

Wel, da's vooruitgang.
pi_57161421
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:42 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ho wacht es ff, ik heb niet gevraagd voor een partijprogramma, nog heeft in geen enkel uitzicht dat ik voorspelde te maken met partijprogramma van de PVV of een ander. Ik vraag naar jouw mening. Wie van de twee zorgt ervoor dat je je vrijheid het meest moet inleveren: de mensen die (ieder)je dreigen met de dood als (die)je niet hun opvolgt of de persoon die een deel van de mensheid een deel van hun vrijheid wilt afnemen.

Zegt u het maar

Uiteraard beide niet goed bezig...
In mijn visie Wilders, dat blijkt toch wel zo. Niet voor niets gebruikt hij nu deze vrijheid (van meningsuiting) om electoraat te winnen voor zijn eigen partij en dus groter kan worden. Terroristen zijn een ver van mijn bed show, stel we zouden de film op voorhand verbieden. Het tast het recht in beginsel niet aan, want het recht blijft bestaan. Zo zwart wit als men het hier stelt is het dus niet.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:45:34 #176
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57161439
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Zijn er dan niet al landen waar atheisme officieel erkend is als geloof?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:46:01 #177
pi_57161458
quote:

[..]

Als gelovigen hun geloof zo opdringen aan de wereld dan vragen ze om een reactie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57161476
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar het is wel waar. Je hebt het recht niet om anderen jouw religie op te leggen. En met beperkingen van de vrijheid van meningsuiting (bijvoorbeeld het verbieden van de film van Wilders) doe je dat wel.

Dit is dus een heel fundamenteel punt. Ik snap dat jij je religie belangrijk vind. Maar dat is alleen maar jouw mening.
"Het is wel waar", dat is alleen maar jouw mening. Geen feit, capiche! Maar je gaat voorbij aan het punt dat ik maak met mijn post, wat is het doel van je (achterlijk) rants.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57161512
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als gelovigen hun geloof zo opdringen aan de wereld dan vragen ze om een reactie.
Das tegenstrijdig met eerder genoemde standpunten. Het is of het een of het ander, je waait nu met alle winden mee.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:47:43 #180
pi_57161523
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:41 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Kunnen we geen atheistische kerk ofzo oprichten?

Kunnen we ook eens rellen.
Atheďsme is geen geloof. Er valt dus helemaal niks te rellen.
pi_57161529
quote:

[..]

Dat komt volgensmij meer door A. aandachtzoekers B. ze worden er mee doodgegooid wat hun geloofsovertuiging is en in bepaalde landen is dat eigenlijk ook wel zo, als je niet gelooft besta je niet, is er iets mis met je etc. Meeste atheisten zijn atheisten simpelweg omdat ze nix met god doen en geen behoefte er aan hebben.

Denk dat je in dat opzicht niet veel verschilt met bepaalde figuren die PVV stemmen (en andere gevallen uiteraard, maar deze voorbeeld is toch wel erg leuk dacht ik zo)
pi_57161558
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Wettelijk bescherming? Beleding bedoel je? Denk je dat die alleen geldt voor gelovigen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_57161568
En ondertussen slepen de moslim lovers er van alles aan de haren bij om maar hun gelijk te willen halen, terwijl het zo simpel is.

Er is nog geen film te zien geweest en dus niets om over te klagen/huilen of whatever.

En al helemaal niet op de schaal zoals die zich nu al voordoet, zowel door moslims als door de politiek ze moesten zich allemaal doodschamen.

Of Wilders, jantje of habib nu een film maakt, zolang die maar waarheids getrouw is en dat verwacht ik wel van de film van Wilders, kan bijna niet anders, want die moslims zijn net zo dom als de geiten die ze pakken, aanleiding en reguliere beelden genoeg te vinden dunkt me.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:50:35 #184
pi_57161640
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Omdat die gelovigen ons de hele tijd lastig vallen met hun religieuze regels, zoals het verbieden van films.
pi_57161643
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In mijn visie Wilders, dat blijkt toch wel zo. Niet voor niets gebruikt hij nu deze vrijheid (van meningsuiting) om electoraat te winnen voor zijn eigen partij en dus groter kan worden. Terroristen zijn een ver van mijn bed show, stel we zouden de film op voorhand verbieden. Het tast het recht in beginsel niet aan, want het recht blijft bestaan. Zo zwart wit als men het hier stelt is het dus niet.
Ik denk dat als er een radicaal is die Theo van Gogh vermoordt omdat ie de Islam had beledigd, dat het nou niet bepaald ver van mijn bed show is, of wou je zeggen dat je in USA ofzo woont, in dat geval wat heb je hier te zoeken?

Wat betreft godsdiensten, ikvind het altijd zo jammerlijk dat mensen die nix met god doen/niet aan denken etc ook automatisch atheisme zijn, terwijl het juist dit moet zijn "the we dont care group'.
pi_57161667
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:44 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de klassieke atheist (uweetwel, van het soort die heel veel tijd steken in het posten van youtube filmpjes met 'hun boodschap' en andere ongein) het ene gloof heeft ingeruild voor het andere. Alleen, in plaats van de zekerheid 'dat er geoordeeld wordt de levenden en de doden', is er nu de zekerheid dat er 'niets' is.

Wel, da's vooruitgang.
Aha. Altijd leuk, zo'n karikaturisering. Echter, er zijn vele malen meer reli-fanaten van dat soort kaliber te vinden op o.a. Youtube. En daarnaast, in wetgeving ligt nog steeds die verdoemde religieuze nonsense vast, in tegenstelling tot atheisme.

En nee, daarmee bedoel ik niet dat religieuze overtuigingen verboden zouden moeten worden, ik wil alleen af van die voorkeursbehandeling. Net zo min als dat ik van een boek van Mulisch niet mag zeggen dat ik het een stuk stront vind, moet mij verboden worden dat ik van de Bijbel/Tora/Koran mag zeggen dat ik het eenzelfde een stuk stront vind.
pi_57161668
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:47 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dat komt volgensmij meer door A. aandachtzoekers B. ze worden er mee doodgegooid wat hun geloofsovertuiging is en in bepaalde landen is dat eigenlijk ook wel zo, als je niet gelooft besta je niet, is er iets mis met je etc. Meeste atheisten zijn atheisten simpelweg omdat ze nix met god doen en geen behoefte er aan hebben.

Denk dat je in dat opzicht niet veel verschilt met bepaalde figuren die PVV stemmen (en andere gevallen uiteraard, maar deze voorbeeld is toch wel erg leuk dacht ik zo)
Sorry, maar B is natuurlijk een kul-argument. Ik heb het gewoon over atheisten hier in Nederland, veel van hen menen om de post, wel eens ff duidelijk te moeten maken dat ze atheist zijn en dat ze religie maar dom, stom en achterlijk vinden. Allemaal leuk en aardig maareh, keep it to yourself...althans als ik de argumentatie van JMG aanhoud.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:52:09 #188
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57161712
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De gemiddelde nederlandse moslim zit stil in een hoekje te prevelen. Is dat opdringen? Ik vind de gemiddelde H&M-poster opdringeriger dan alles wat ik van de Islam zie. Da's niets.

Het enige waar ik daadwerkelijk last van heb zijn kansloze kutmarokkaantjes die in het Rif-gebergte hadden moeten blijven (als ik de stads-marokkanen moet geloven). Maar da's een sociaal probleem.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:53:29 #189
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57161745
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat die gelovigen ons de hele tijd lastig vallen met hun religieuze regels, zoals het verbieden van films.
'de hele tijd'.

Man, ik heb meer last van telemarketeers dan van gelovigen. Hoor je wilders daar over?
pi_57161752
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:50 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik denk dat als er een radicaal is die Theo van Gogh vermoordt omdat ie de Islam had beledigd, dat het nou niet bepaald ver van mijn bed show is, of wou je zeggen dat je in USA ofzo woont, in dat geval wat heb je hier te zoeken?

Wat betreft godsdiensten, ikvind het altijd zo jammerlijk dat mensen die nix met god doen/niet aan denken etc ook automatisch atheisme zijn, terwijl het juist dit moet zijn "the we dont care group'.
Of het nu de we dont care group of anders is, het maakt geen ene fuck uit want de redenatie blijft staan. Wat betreft Van Gogh, das toch wel wat anders dan de dreiging uit het buitenland, waar het nu vandaan komt. Heel anders dan de binnenlandse dreiging dus.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:54:25 #191
pi_57161766
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

"Het is wel waar", dat is alleen maar jouw mening. Geen feit, capiche! Maar je gaat voorbij aan het punt dat ik maak met mijn post, wat is het doel van je (achterlijk) rants.
Mijn punt is dat jouw geloof alleen maar een mening en een hobby is waar je geen extra rechten aan kunt ontlenen.
pi_57161814
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry, maar B is natuurlijk een kul-argument. Ik heb het gewoon over atheisten hier in Nederland, veel van hen menen om de post, wel eens ff duidelijk te moeten maken dat ze atheist zijn en dat ze religie maar dom, stom en achterlijk vinden. Allemaal leuk en aardig maareh, keep it to yourself...althans als ik de argumentatie van JMG aanhoud.
Welkom in Nederland, hier is men vooral van de i dont care, dit is mijn mening. Als je je beledigd voelt, ja pech, zorg maar dat je er bestand tegen bent, je moet nou eenmaal hier met kritiek om kunnen gaan. Als aan mensen wordt gevraagd wat hun mening is en ze zeggen zoiets, dan vinden ze dat zo. Sterker nog je kunt het ook gewoon interpreteren als 'ik doe mee met de kudde en klad het zo neer', ipv dat ze heel precies ingaan op waarom ze niet geloven. Het is namelijk veel gemakkelijker te zeggen dat geloof achterlijk is om te laten doen blijken dat je niet gelooft dan door te zeggen dat je zelf meet wetenschappelijk onderbouwend ingesteld bent, de bronnen en verhalen nogal wantrouwt en dat bepaalde verhalen zoals predikanten die met kleine jongetjes batsen en dergelijk nou niet egt doen helpen om je te overtuigen dat dit geloof daadwerkelijk de waarheid is (ook als deze predikanten dan als niet 'god zijn wegen' volgend worden benoemd, feit blijft dat ie werd gekozen omdat te doen om mensen te begeleiden in het geloof. Makes sense?). Zie je al hoeveel dat verschilt?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:56:51 #193
pi_57161854
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
keep it to yourself..
Als de gelovigen nou eens het goede voorbeeld gingen geven...
pi_57161869
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of het nu de we dont care group of anders is, het maakt geen ene fuck uit want de redenatie blijft staan. Wat betreft Van Gogh, das toch wel wat anders dan de dreiging uit het buitenland, waar het nu vandaan komt. Heel anders dan de binnenlandse dreiging dus.
Radicalen kennen geen menselijk opgestelde grenzen, net zoals de natuur. Die dreiging geldt net zo goed in Nederland en andere westerse landen, er zijn nou eenmaal altijd paar doorgedraaide radicalen die zo voor je deur kunnen staan.
pi_57161899
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:55 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Welkom in Nederland, hier is men vooral van de i dont care, dit is mijn mening. Als je je beledigd voelt, ja pech, zorg maar dat je er bestand tegen bent, je moet nou eenmaal hier met kritiek om kunnen gaan. Als aan mensen wordt gevraagd wat hun mening is en ze zeggen zoiets, dan vinden ze dat zo. Sterker nog je kunt het ook gewoon interpreteren als 'ik doe mee met de kudde en klad het zo neer', ipv dat ze heel precies ingaan op waarom ze niet geloven. Het is namelijk veel gemakkelijker te zeggen dat geloof achterlijk is om te laten doen blijken dat je niet gelooft dan door te zeggen dat je zelf meet wetenschappelijk onderbouwend ingesteld bent, de bronnen en verhalen nogal wantrouwt en dat bepaalde verhalen zoals predikanten die met kleine jongetjes batsen en dergelijk nou niet egt doen helpen om je te overtuigen dat dit geloof daadwerkelijk de waarheid is (ook als deze predikanten dan als niet 'god zijn wegen' volgend worden benoemd, feit blijft dat ie werd gekozen omdat te doen om mensen te begeleiden in het geloof. Makes sense?). Zie je al hoeveel dat verschilt?
Dat zal best en ik begrijp best wat je bedoelt, maar das wel in tegenstrijd met wat JMG zegt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57161923
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wettelijk bescherming? Beleding bedoel je? Denk je dat die alleen geldt voor gelovigen?
Er zijn legio uitzonderingen op wetgeving die slechts gelden voor je als je maar claimt dat je het doet vanwege je geloof. Hoofddoeken en burkas dragen op pasfoto's bijvoorbeeld. Sikhs die een sikkel bij zich mogen dragen, omdat die 'seremonieel' is, maar formeel gezien binnen de wapenwet vallen.

Kerken en moskeeen die zonder veel omhaal hinderwetvergunningen krijgen, om hardwerkende mensen die van hun weekend wilen genieten wakker te maken met hun herrie. Bezwaren die weggewuift worden omdat het om 'een religieuze uiting' gaat.

'Godslastering' staat nog steeds in het strafrecht. Fenomenaal stukje redenering trouwens. We hebben een almachtig opperwezen, maar als je gemeen tegen hem bent heeft-ie ons nodig om je te straffen. Oh... en omdat het een 'zonde' is doet-ie het daarna zelf nog een keer .

Briljant. Zo rechtvaardig. Zo liefhebbend..

Dus die niet alsof religie geen buitenproportionele wettelijke bescherming geniet, want dat is wel zo. En m.i. is dat in 2008 volslagen van de pot gerukt.
pi_57161937
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de gelovigen nou eens het goede voorbeeld gingen geven...
Ik zou zeggen zoek een willekeurig topic op en neuzel een beetje rond. Al heel snel zal er een persoontje komen die weer snel moet laten blijken hoe erg hij gelovigen niet mag en dat hij religie stront vind.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:59:43 #198
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57161969
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Aha. Altijd leuk, zo'n karikaturisering. Echter, er zijn vele malen meer reli-fanaten van dat soort kaliber te vinden op o.a. Youtube. En daarnaast, in wetgeving ligt nog steeds die verdoemde religieuze nonsense vast, in tegenstelling tot atheisme.
Dat er 'meer' reli-fanaten zijn geeft het atheisme nog geen moreel betere positie, als ze verder gebruik maken van dezelfde methodes. Integendeel, dat lijkt mij een prima reden om ervoor te zorgen dat het atheisme zichzelf niet uitbreidt. Anders dan zitten we straks, naast met een club militante moslims, ook nog met een club agressief-millitante atheisten.
quote:
En nee, daarmee bedoel ik niet dat religieuze overtuigingen verboden zouden moeten worden, ik wil alleen af van die voorkeursbehandeling..
Oh, natuurlijk. Maar ik mis het hokje

'Does god exists:
[ ] Yes
[ ] No
[X] Don't care.
'

In dit hele verhaal.
pi_57162082
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Er zijn legio uitzonderingen op wetgeving die slechts gelden voor je als je maar claimt dat je het doet vanwege je geloof. Hoofddoeken en burkas dragen op pasfoto's bijvoorbeeld. Sikhs die een sikkel bij zich mogen dragen, omdat die 'seremonieel' is, maar formeel gezien binnen de wapenwet vallen.

Kerken en moskeeen die zonder veel omhaal hinderwetvergunningen krijgen, om hardwerkende mensen die van hun weekend wilen genieten wakker te maken met hun herrie. Bezwaren die weggewuift worden omdat het om 'een religieuze uiting' gaat.

'Godslastering' staat nog steeds in het strafrecht. Fenomenaal stukje redenering trouwens. We hebben een almachtig opperwezen, maar als je gemeen tegen hem bent heeft-ie ons nodig om je te straffen. Oh... en omdat het een 'zonde' is doet-ie het daarna zelf nog een keer .

Briljant. Zo rechtvaardig. Zo liefhebbend..

Dus die niet alsof religie geen buitenproportionele wettelijke bescherming geniet, want dat is wel zo. En m.i. is dat in 2008 volslagen van de pot gerukt.
De enige wet die religie beschermd is de wet tegen godslastering, een artikel dat al jaren geleden in onbruik is geraakt. Dat is de enige wettelijk geregelde "bescherming" die men heeft. Als jij nog een stuk wetgeving kan aantonen waaruit blijkt dat religieuzen voorgetrokken worden op niet-religieuzen, dan krijg jij van mij een koekje. De zaken die jij opnoemt zijn geen "religieuze" voorrangen, het zijn vrijheden binnen de letter van de wet, van dat specifieke artikel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57162107
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn punt is dat jouw geloof alleen maar een mening en een hobby is waar je geen extra rechten aan kunt ontlenen.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')