Bekijk hier het filmfragment over een landing met een Aribus A320 met crosswind en ging liep net goed af....quote:FILMPJE: piloot voorkomt crash
Bron : AD
HAMBURG - Op het vliegveld van Hamburg is gisteren bijna een vliegtuig gecrasht. Het toestel, een A320, probeerde te landen tijdens de storm.
afbeelding vergroten
Hevige windstoten maakte het de piloot onmogelijk om het vliegtuig recht te houden. Het dreigt even helemaal mis te gaan. Gelukkig weet de piloot de A320 weer op miraculeuze wijze op te trekken.
Een spotter filmde het voorval.
Ik geloof wel dat ik doodsangsten heb uitgestaan als ik in het toestel zatquote:Op zondag 2 maart 2008 18:18 schreef Seneca het volgende:
Held. Ik had al lang om mijn mammie geroepen in diezelfde situatie.
Nee, approach ziet er gewoon goed uit. Alleen op het laatste een windstoot op de rechtervleugel, kun je weinig aan doenquote:Op zondag 2 maart 2008 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:
had de pilot eerder moeten doorstarten?
Nog nooit een crosswindlanding gezien?quote:Op zondag 2 maart 2008 18:22 schreef marcb1974 het volgende:
Damn wat een idioot dat hij probeerde te landen
Dat hij nog uberhaupt kon doorstarten vroeg ik mij af. Het duurt namelijk ene paar seconde voordat straalmotoren reageren....ook als je ineens vol gas geeftquote:Op zondag 2 maart 2008 18:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, approach ziet er gewoon goed uit. Alleen op het laatste een windstoot op de rechtervleugel, kun je weinig aan doen
Vergeet niet dat de verkeersleiding een belangrijke stem heeft hierin: zij geven immers al dan niet de toestemming om te landen. Als zij 'clearance' geven gaat de piloot er vanuit dat het goed is.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:22 schreef marcb1974 het volgende:
Damn wat een idioot dat hij probeerde te landen
Ja als je goed kijkt dan raakt ie inderdaad met de linker vleugeltip de grond ja......quote:Op zondag 2 maart 2008 18:24 schreef NED het volgende:
Hij kwam overigens met de vleugel aan de grond
quote:Op zondag 2 maart 2008 18:26 schreef KreKkeR het volgende:
http://www.airliners.net/uf/view.file?id=536882887&filename=phpOltUWB.jpg
Worden ze vast goed op getraind in real flight simulator. Je weet wel zo'n kast op zes hydraulische potenquote:Op zondag 2 maart 2008 18:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat iedere piloot met een dergelijke situatie kan omgaan, het kan immers altijd gebeuren.
Lijkt me duidelijk nietquote:Op zondag 2 maart 2008 18:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de verkeersleiding een belangrijke stem heeft hierin: zij geven immers al dan niet de toestemming om te landen. Als zij 'clearance' geven gaat de piloot er vanuit dat het goed is.
Ik hoor regelmatig het omgekeerde. Met de hand is het makkelijker / beter om correcties uit te voeren dan door de AP. Daarbij gaat de AP er meestal tientallen meters voor het landen altijd af. Een autoland komt heel weinig voor (moet ook de juiste apparatuur voor aanwezig zijn)quote:Op zondag 2 maart 2008 18:46 schreef Shivan het volgende:
ik heb laast een piloot gesproken en die zegt als de landing te moeilijk word moeten ze overgaan op automatische piloot. Dus ik denk dat de automatiche piloot deze heeft gedaan..
Bedoel je niet 'het duurt een paar seconden voor een vliegtuig van weet ik hoeveel ton reageerd'quote:Op zondag 2 maart 2008 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat hij nog uberhaupt kon doorstarten vroeg ik mij af. Het duurt namelijk ene paar seconde voordat straalmotoren reageren....ook als je ineens vol gas geeft
Zijn er piloten op dit forum?
Ja, wel dus, want zoiets mag niet voorkomen.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, approach ziet er gewoon goed uit. Alleen op het laatste een windstoot op de rechtervleugel, kun je weinig aan doen
Dat natuurlijk ook, maar motoren leveren idd niet 'ineens' full power.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:50 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bedoel je niet 'het duurt een paar seconden voor een vliegtuig van weet ik hoeveel ton reageerd'
Dacht ik inderdaad ook dat ze dan juist niet op AP landen.....quote:Op zondag 2 maart 2008 18:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hoor regelmatig het omgekeerde. Met de hand is het makkelijker / beter om correcties uit te voeren dan door de AP. Daarbij gaat de AP er meestal tientallen meters voor het landen altijd af. Een autoland komt heel weinig voor (moet ook de juiste apparatuur voor aanwezig zijn)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |