abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57109329
quote:
FILMPJE: piloot voorkomt crash
Bron : AD
HAMBURG - Op het vliegveld van Hamburg is gisteren bijna een vliegtuig gecrasht. Het toestel, een A320, probeerde te landen tijdens de storm.
afbeelding vergroten
Hevige windstoten maakte het de piloot onmogelijk om het vliegtuig recht te houden. Het dreigt even helemaal mis te gaan. Gelukkig weet de piloot de A320 weer op miraculeuze wijze op te trekken.

Een spotter filmde het voorval.
Bekijk hier het filmfragment over een landing met een Aribus A320 met crosswind en ging liep net goed af....


Vakmanschap=meesterschap of had de piloot eerder moeten doorstarten?



[ Bericht 16% gewijzigd door Drugshond op 02-03-2008 19:40:45 ]
pi_57109377
Held. Ik had al lang om mijn mammie geroepen in diezelfde situatie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57109416
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:18 schreef Seneca het volgende:
Held. Ik had al lang om mijn mammie geroepen in diezelfde situatie.
Ik geloof wel dat ik doodsangsten heb uitgestaan als ik in het toestel zat
pi_57109428
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:
had de pilot eerder moeten doorstarten?
Nee, approach ziet er gewoon goed uit. Alleen op het laatste een windstoot op de rechtervleugel, kun je weinig aan doen
  zondag 2 maart 2008 @ 18:22:09 #5
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_57109463
Damn wat een idioot dat hij probeerde te landen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_57109480
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:22 schreef marcb1974 het volgende:
Damn wat een idioot dat hij probeerde te landen
Nog nooit een crosswindlanding gezien?
pi_57109510
Hij kwam overigens met de vleugel aan de grond
pi_57109523
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, approach ziet er gewoon goed uit. Alleen op het laatste een windstoot op de rechtervleugel, kun je weinig aan doen
Dat hij nog uberhaupt kon doorstarten vroeg ik mij af. Het duurt namelijk ene paar seconde voordat straalmotoren reageren....ook als je ineens vol gas geeft

Zijn er piloten op dit forum?
  zondag 2 maart 2008 @ 18:24:47 #9
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_57109526
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:22 schreef marcb1974 het volgende:
Damn wat een idioot dat hij probeerde te landen
Vergeet niet dat de verkeersleiding een belangrijke stem heeft hierin: zij geven immers al dan niet de toestemming om te landen. Als zij 'clearance' geven gaat de piloot er vanuit dat het goed is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_57109536
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:24 schreef NED het volgende:
Hij kwam overigens met de vleugel aan de grond
Ja als je goed kijkt dan raakt ie inderdaad met de linker vleugeltip de grond ja......
  zondag 2 maart 2008 @ 18:26:05 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_57109591
Ik hoop eigenlijk dat iedere piloot met een dergelijke situatie kan omgaan, het kan immers altijd gebeuren.
pi_57109627
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat iedere piloot met een dergelijke situatie kan omgaan, het kan immers altijd gebeuren.
Worden ze vast goed op getraind in real flight simulator. Je weet wel zo'n kast op zes hydraulische poten

Zou ik dolgraag nog eens een keer willen,maar is heeeeeeeel duur.
pi_57109640
Toch is verkeersvlieger het MOOISTE beroep volgens mij wat er is.....

En deze blijft mooi

http://nl.youtube.com/watch?v=OtnL4KYVtDE
  zondag 2 maart 2008 @ 18:46:28 #16
23571 Shivan
Rotzooi op me buro
pi_57109959
ik heb laast een piloot gesproken en die zegt als de landing te moeilijk word moeten ze overgaan op automatische piloot. Dus ik denk dat de automatiche piloot deze heeft gedaan..

Gelukkig zijn ze er wel goed van af gekomen.
Judoka
pi_57109970
Brrr dat ziet er echt heel eng uit.. Wat ben ik blij dat ik niet in dat vliegtuig zat
Volgens mij worden piloten wel getraind op dit soort dingen, als je soms ziet wat ze kunnen corrigeren. Maar toch... Je ziet hem al helemaal heen en weer gaan voor het landen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57110003
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de verkeersleiding een belangrijke stem heeft hierin: zij geven immers al dan niet de toestemming om te landen. Als zij 'clearance' geven gaat de piloot er vanuit dat het goed is.
Lijkt me duidelijk niet
De captain is altijd eindverantwoordelijke, en de verkeersleiding heeft in zoiets maar een adviserende rol.
Landing-clearance is niets anders dan toestemming geven om te landen (baan = vrij). Het is dan aan de captain om te beslissen daar te landen of niet.
pi_57110041
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:46 schreef Shivan het volgende:
ik heb laast een piloot gesproken en die zegt als de landing te moeilijk word moeten ze overgaan op automatische piloot. Dus ik denk dat de automatiche piloot deze heeft gedaan..
Ik hoor regelmatig het omgekeerde. Met de hand is het makkelijker / beter om correcties uit te voeren dan door de AP. Daarbij gaat de AP er meestal tientallen meters voor het landen altijd af. Een autoland komt heel weinig voor (moet ook de juiste apparatuur voor aanwezig zijn)
  zondag 2 maart 2008 @ 18:50:46 #20
87694 Robin__
letitredno
pi_57110062
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat hij nog uberhaupt kon doorstarten vroeg ik mij af. Het duurt namelijk ene paar seconde voordat straalmotoren reageren....ook als je ineens vol gas geeft

Zijn er piloten op dit forum?
Bedoel je niet 'het duurt een paar seconden voor een vliegtuig van weet ik hoeveel ton reageerd'
pi_57110084
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, approach ziet er gewoon goed uit. Alleen op het laatste een windstoot op de rechtervleugel, kun je weinig aan doen
Ja, wel dus, want zoiets mag niet voorkomen.
Dat het dit keer goed gaat...
pi_57110111
Dan heb je als piloot wel het zweet in je bilnaad staan
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 18:54:47 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57110152
Strakke actie !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 2 maart 2008 @ 18:56:25 #24
154880 Bolter
Awesomeness
pi_57110177
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:50 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Bedoel je niet 'het duurt een paar seconden voor een vliegtuig van weet ik hoeveel ton reageerd'
Dat natuurlijk ook, maar motoren leveren idd niet 'ineens' full power.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_57110224
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik hoor regelmatig het omgekeerde. Met de hand is het makkelijker / beter om correcties uit te voeren dan door de AP. Daarbij gaat de AP er meestal tientallen meters voor het landen altijd af. Een autoland komt heel weinig voor (moet ook de juiste apparatuur voor aanwezig zijn)
Dacht ik inderdaad ook dat ze dan juist niet op AP landen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')