Nee, dat is niet lachwekkend. Dat is de realiteit.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoals ze nu dagelijks doen? Wat wil je nu zeggen? Dat het Westen zich inhoud? Dat is toch lachwekkend met al deze voorbeelden waar we mee aankomen?
Dat zou betekenen dat Westerlingen de grootste barberen ter wereld zijn. Noem jij dat de realiteit? Als jij Guantanamo Bay, Irak, Afghanistan..."inhouden" noemt...quote:Op zondag 2 maart 2008 16:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, dat is niet lachwekkend. Dat is de realiteit.
Helemaal niet onlogisch. Ze mogen zich ook best uiten; maar niet door te dreigen met geweld. "Wij" dreigen immers ook niet zo maar met geweld, dan moet je "ons" echt wel wat erger tergen en dat lukt je niet met wat eenvoudige beledigingen.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat onlogisch allemaal.
Moslims moeten zich niet ergeren en gefrustreerd voelen en dat uiten, want als "wij" zouden willen, dan hadden we alles van Rabat tot en met Delhi wel platgegooid.
Wat onlogisch.
Dat onderscheid moeten ze maar eens leren dan. Als je iemand bedreigt, wat op zich al verkeerd is, moet je toch op z'n minst wel weten wie je bedreigt en waarom precies. Maar Irak en Afghanistan aanvoeren als rechtvaardiging voor de bedreigingen, dat gaat echt te ver en slaat nergens op.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
Right, alsof ze daar onderscheid gaan maken tussen het ene Westerse land en het andere Westerse land. Zelfs in het Westen met 99,9% geletterden kan men het onderscheid tussen moslimlanden onderling niet eens aanwijzen, maar je verwacht wel dat anderen dat kunnen indien het over het Westen gaat.
Dat noem ik inderdaad inhouden ja. Proportioneel reageren op bedreigingen. Over Guantanamo Bay kun je twijfelen, maar ja, de daden van eenlingen. Die mogen we immers nooit op het conto van een groep schuiven?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat Westerlingen de grootste barberen ter wereld zijn. Noem jij dat de realiteit? Als jij Guantanamo Bay, Irak, Afghanistan..."inhouden" noemt...
Dat onderscheid moet iedereen maar eens leren. Praktijk is dat dat niet gaat gebeuren. Hier kunnen we dat niet, daar kunnen ze het ook niet. Helemaal niet als het debat gedomineerd wordt door polariserende extremisten aan beide kanten.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat onderscheid moeten ze maar eens leren dan. Als je iemand bedreigt, wat op zich al verkeerd is, moet je toch op z'n minst wel weten wie je bedreigt en waarom precies. Maar Irak en Afghanistan aanvoeren als rechtvaardiging voor de bedreigingen, dat gaat echt te ver en slaat nergens op.
My god..proportioneel reageren op bedreigingen? Welke bedreiging vormde Irak?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:43 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat noem ik inderdaad inhouden ja. Proportioneel reageren op bedreigingen. Over Guantanamo Bay kun je twijfelen, maar ja, de daden van eenlingen. Die mogen we immers nooit op het conto van een groep schuiven?
Is bombarderen, vernederen, boycotten, sanctioneren, demoniseren genoeg?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Helemaal niet onlogisch. Ze mogen zich ook best uiten; maar niet door te dreigen met geweld. "Wij" dreigen immers ook niet zo maar met geweld, dan moet je "ons" echt wel wat erger tergen en dat lukt je niet met wat eenvoudige beledigingen.
Guantanamo Bay en de martelingen zijn geen daden van eenlingen, maar regeringsbeleid.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:43 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat noem ik inderdaad inhouden ja. Proportioneel reageren op bedreigingen. Over Guantanamo Bay kun je twijfelen, maar ja, de daden van eenlingen. Die mogen we immers nooit op het conto van een groep schuiven?
Een bedreiging voor de stabiliteit in de regio. En mogelijk een reële voedingsbodem voor terroristen. Landen die terroristen voortbrengen zijn in mijn ogen legitieme doelen.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
My god..proportioneel reageren op bedreigingen? Welke bedreiging vormde Irak?
omg .. de bevolking van Iran is tientallen jaren onderdrukt door een door de CIA in het zadel geholpen dictator omdat zij dreigden communistisch te worden en de olie te onteigenen (BP) .. we hebben die landen de laatste eeuw stelselmatig hun zelfbeschikkingsrecht ontnomen omdat wij hun olie wilden hebbenquote:Op zondag 2 maart 2008 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Helemaal niet onlogisch. Ze mogen zich ook best uiten; maar niet door te dreigen met geweld. "Wij" dreigen immers ook niet zo maar met geweld, dan moet je "ons" echt wel wat erger tergen en dat lukt je niet met wat eenvoudige beledigingen.
Nou Irak was dat in beide gevallen niet. Nu wel.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een bedreiging voor de stabiliteit in de regio. En mogelijk een reële voedingsbodem voor terroristen. Landen die terroristen voortbrengen zijn in mijn ogen legitieme doelen.
hmz, je hebt sinds de inval van de Amerikanen wel terroristen in Iraq, ergo Amerika brengt terroristen voortquote:Op zondag 2 maart 2008 16:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een bedreiging voor de stabiliteit in de regio. En mogelijk een reële voedingsbodem voor terroristen. Landen die terroristen voortbrengen zijn in mijn ogen legitieme doelen.
Wel, dan lijkt mij de rechtvaardiging van 9/11 niet ver weg.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
De daden van terroristen zijn geen daden van eenlingen maar een gevolg van het fundamentele karakter van de islam.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Guantanamo Bay en de martelingen zijn geen daden van eenlingen, maar regeringsbeleid.
Dat valt met geen pen te bescrijven zolang Saddam daar zat, maar vraag het eens aan de Koeweiti's, De Iraniers, of zelfs de Koerden en Shi'iten binnen de eigen landsgrenzen, misschien dat die je daar beter antwoord op kunnen geven wat voor dreiging er uit Irak kwam.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
My god..proportioneel reageren op bedreigingen? Welke bedreiging vormde Irak?
Wacht even, ben jij Golf oorlog 2 vergeten?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat valt met geen pen te bescrijven zolang Saddam daar zat, maar vraag het eens aan de Koeweiti's, De Iraniers, of zelfs de Koerden en Shi'iten binnen de eigen landsgrenzen, misschien dat die je daar beter antwoord op kunnen geven wat voor dreiging er uit Irak kwam.
Nee, er valt niet iets voor te zeggen, het is zo: het is regeringsbeleid.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:50 schreef Jalu het volgende:
Voor beide stellingen is wat te zeggen. Ook kun je over beide stellingen beweren dat excessen precies dat zijn: excessen begaan door eenlingen.
Ja maar dat mag je niet zeggen: omdat Nederlanders vinden dat een Nederlander in eigen land moet kunnen zeggen wat hij wil moet de wereld maar toestaan dat Irakezen elkaar systematisch uitmoorden. Beide vormen van zelfbeschikking leggen een zelfde gewicht in de weegschaal...quote:Op zondag 2 maart 2008 16:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat valt met geen pen te bescrijven zolang Saddam daar zat, maar vraag het eens aan de Koeweiti's, De Iraniers, of zelfs de Koerden en Shi'iten binnen de eigen landsgrenzen, misschien dat die je daar beter antwoord op kunnen geven wat voor dreiging er uit Irak kwam.
Nee hoor.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wacht even, ben jij Golf oorlog 2 vergeten?
Uit de context rukken van reacties maakt je punt niet sterker Jalu.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen: omdat Nederlanders vinden dat een Nederlander in eigen land moet kunnen zeggen wat hij wil moet de wereld maar toestaan dat Irakezen elkaar systematisch uitmoorden. Beide vormen van zelfbeschikking leggen een zelfde gewicht in de weegschaal...
Ach ja. Dus daarom zitten er soldaten die genoemde excessen begaan hebben in de gevangenis.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, er valt niet iets voor te zeggen, het is zo: het is regeringsbeleid.
Dat was namelijk de reden voor Golf Oorlog 2, hetgeen wat jij opnoemde. Dat was alleen zo'n 15 jaar geleden, en toen werd er ook ingevallen met brede steun van de gehele wereld. Zelfs Islamitische landen stuurden toen troepen om te vechten. Golf Oorlog 3 is toch wel andere koek.quote:
Er zitten ook veel terroristen in de gevangenis in Islamitische landen.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach ja. Dus daarom zitten er soldaten die genoemde excessen begaan hebben in de gevangenis.
Mijn punt is anders doodsimpel: geen ENKELE gebeurtenis uit het verleden rechtvaardigt het dat moslimextremisme inbreken op onze fundamentele vrijheden.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uit de context rukken van reacties maakt je punt niet sterker Jalu.
Nee, niet daarom. Feit blijft dat Guantanamo Bay en martelen regeringsbeleid is.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach ja. Dus daarom zitten er soldaten die genoemde excessen begaan hebben in de gevangenis.
Blijkbaar lopen er ook nog een heleboel vrij rond; vanuit de gevangenis lijkt het me moeilijk een Nederlander met de dood te bedreigen omdat hij zijn recht op vrije meningsuiting gebruikt om iets te zeggen wat jou niet aanstaat.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zitten ook veel terroristen in de gevangenis in Islamitische landen.
In je ideale wereld, waarin iedereen alles vergeet en vergeeft, waarin iedereen perfect genuanceerd zou denken, zou dat kunnen.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mijn punt is anders doodsimpel: geen ENKELE gebeurtenis uit het verleden rechtvaardigt het dat moslimextremisme inbreken op onze fundamentele vrijheden.
Dat geeft extremisten het recht een Nederlandse politicus de mond te snoeren door middel van geweld?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Maargoed, Amerika staat bekend om haar zelfbeheersingsmogelijkheden. - Enige land dat de atoombom heeft gebrukt - 2 zelfs - Guantanamo Bay - Vietnam - Koude oorlog uitvechten op Islamitische bodem - Irak- Afghanistan - land dat de meeste aanvallende oorlogen heeft gevoerd ter wereld-
Dat geeft IMO toch wel aan dat Gandhi niet die hippie was die de media van 'm gemaakt hebben.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:59 schreef Drugshond het volgende:
Wie geloof en politiek wil scheiden heeft van beiden niets begrepen (Mahatma Gandhi)
Dat zal best, de een zijn terrorist, is de ander z'n vrijheidsstrijder.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:00 schreef Jalu het volgende:
[..]
Blijkbaar lopen er ook nog een heleboel vrij rond; vanuit de gevangenis lijkt het me moeilijk een Nederlander met de dood te bedreigen omdat hij zijn recht op vrije meningsuiting gebruikt om iets te zeggen wat jou niet aanstaat.
En doodsbedreigingen vallen in mijn ogen in dit specifieke geval zeker onder terrorisme.
quote:Op zondag 2 maart 2008 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Maargoed, Amerika staat bekend om haar zelfbeheersingsmogelijkheden. - Enige land dat de atoombom heeft gebrukt - 2 zelfs - Guantanamo Bay - Vietnam - Koude oorlog uitvechten op Islamitische bodem - Irak- Afghanistan - land dat de meeste aanvallende oorlogen heeft gevoerd ter wereld-
Nee. In de huidige, niet ideale wereld, is het van levensbelang (letterlijk) dat wij een heel duidelijk signaal afgeven dat we dergelijke bedreigingen niet accepteren en er al helemaal niet aan toegeven.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In je ideale wereld, waarin iedereen alles vergeet en vergeeft, waarin iedereen perfect genuanceerd zou denken, zou dat kunnen.
Het geeft de context aan waarin deze mensen deze specifieke handelingen, bedreigingen doen. Het heeft niets met recht van doen. Je kan daar wel op blijven hameren "ja maar ze hebben geen recht", nou en? Recht en rechtvaardiging is volgens hen niet iets dat weggelegd is voor het Westen.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat geeft extremisten het recht een Nederlandse politicus de mond te snoeren door middel van geweld?
quote:NAVO-baas bezorgd over Wilders-film
Gepost door Redactie
NAVO-baas Jaap de Hoop Scheffer maakt zich zorgen over de mogelijke gevolgen van de aanstaande film van Geert Wilders over de Koran. Hij zei dat vanmiddag in het televisieprogramma Buitenhof.
De Hoop Scheffer zei zich zorgen te maken over de mogelijke gevolgen voor de 50.000 NAVO-militairen in Afghanistan en voor Nederlanders en Nederlandse bedrijven elders in de wereld. ''Ik voel me verantwoordelijk voor de troepen in Afghanistan. Als die door de film in de vuurlinie terecht zouden komen, dan maak ik me daar zorgen over en uit ik die zorgen ook.''
De Hoop Scheffer wilde zich niet uitlaten over de vraag of hij vindt dat Wilders af moet zien van de film. ''Ik ga dat niet zeggen, dat is aan de Nederlandse politiek.''
De NAVO-secretaris-generaal werd vorige week tijdens zijn bezoek aan Afghanistan door president Hamid Karzai aangesproken op de film die Wilders waarschijnlijk gaat uitbrengen. ''Dan leg ik uit dat Nederland de film niet kan verbieden, maar dat ik ook met hem de grote zorgen deel over de gevolgen voor de bijna 50.000 NAVO-troepen in Afghanistan.'' Ook de Amerikaanse regering vroeg De Hoop Scheffer deze week naar de Wilders-film.
wat had je dan verwacht, dat ze openlijk toegeven dat soort praktijken aan te moedigen ..quote:Op zondag 2 maart 2008 16:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
"geen lieverdje" is een understatement.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Grote staten kunnen bij definitie geen lieverdjes zijn.
We verschillen daar dus overduidelijk van mening over.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee. In de huidige, niet ideale wereld, is het van levensbelang (letterlijk) dat wij een heel duidelijk signaal afgeven dat we dergelijke bedreigingen niet accepteren en er al helemaal niet aan toegeven.
In plaats van een beroep te doen op Wilders had Balkenende een heel duidelijke statement moeten maken dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting bestaat en dat de hele wereld dat zonder uitzondering en voorbehoud maar heeft te accepteren.
Gaat ook niet op. De meeste 9/11 terroristen kwamen notabene uit Saoedi Arabië. Een land waarin moslims in alle vrijheid hun religie kunnen beleven.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, de een zijn terrorist, is de ander z'n vrijheidsstrijder.
quote:Op zondag 2 maart 2008 17:07 schreef Jalu het volgende:
[..]
Gaat ook niet op. De meeste 9/11 terroristen kwamen notabene uit Saoedi Arabië. Een land waarin moslims in alle vrijheid hun religie kunnen beleven.
Niet in alle vrijheid, natuurlijk. Er is in Saoedi-Arabië een dominante stroming die voorschrijft hoe moslims daar in alle vrijheid hun religie kunnen beleven. Daarnaast haatten de 9/11-terroristen het Saoedische regime en konden ze het niet echt goed vinden samen.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:07 schreef Jalu het volgende:
Gaat ook niet op. De meeste 9/11 terroristen kwamen notabene uit Saoedi Arabië. Een land waarin moslims in alle vrijheid hun religie kunnen beleven.
Inderdaad. Ik vraag me echter af hoe je in deze discussie had gestaan als er een Nederlandse politicus een verbale aanval deed op George Bush en er een stapel rednecks Nederland zouden dreigen met aanslagen en ander geweld.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We verschillen daar dus overduidelijk van mening over.
Gezien de fascinatie van de amerikanen met 'in alles nummer een willen zijn' ben ik allang blij dat ze zich nog enigszins rustig houden.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"geen lieverdje" is een understatement.
Indien er sprake was van eenzelfde context, exact hetzelfde.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vraag me echter af hoe je in deze discussie had gestaan als er een Nederlandse politicus een verbale aanval deed op George Bush en er een stapel rednecks Nederland zouden dreigen met aanslagen en ander geweld.
Bestaat er eigenlijk een moslimland waar moslims wel werkelijk in alle vrijheid hun religie kunnen beleven? Ik waag dat serieus te betwijfelen.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet in alle vrijheid, natuurlijk. Er is in Saoedi-Arabië een dominante stroming die voorschrijft hoe moslims daar in alle vrijheid hun religie kunnen beleven. Daarnaast haatten de 9/11-terroristen het Saoedische regime en konden ze het niet echt goed vinden samen.
In vrijheid nog wel, Jezus gast de Wahabi's en de Takfiri's komen uit Saudie Arabie, heb je wel enig idee wat dan inhoud en haaks is op je geloof 'in alle vrijheid' beleven.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:07 schreef Jalu het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |