abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57102035
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor het is één samenhangend discussie, 95% van de discussie over de Islam in NL gaat over wat er in het buitenland gebeurt, ik durf te wedden dat overgrote mate van Wilders zijn film ook daarover zal gaan.
Dat niet alleen, de reacties in het buitenland worden ook beinvloed door hetgeen in die landen gebeurd. Dit is immers, hoe generaliserend dit ook klinkt, wederom een product van het Westen. En ja, het Westen heeft nu eenmaal niet zo'n fantastische reputatie onder de bevolkingen in het midden-oosten.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 12:49:20 #202
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57102037
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als je meningsuitingen laat afhangen van (mogelijk) geweld, dan is er van concessies geen sprake. Althans, niet van wederzijdse concessies. Dan heerst het recht van terreur. En inderdaad, aan terreur wensik geen concessies te doen.
O nee? Je doet er dagelijks connsessies aan ...

Als jij een grote getatoeerde vetklep ziet die iets doet wat je niet bevalt, loop je ook niet direct op hem af om hem voor vetklep uit te schelden.

Hoe vaak plaats je je adres en telefoonnummer hier op Fok?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_57102061
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De moslims staat die aankomende film niet aan en daarom dreigen ze. Dat raakt onze vrijheid van meningsuiting, die dus wel degelijk deel uitmaakt van de strijd. Omdat ze daar blijkbaar niet in staat zijn tot wat redenering en relativering, grijpen ze naar geweld. De enige mogelijke reactie daarop voor ons is om de vrijheid alleen nog maar sterker te verdedigen.
De extremisten zijn ook uit op jouw vrijheid ook zonder film hoor, wees maar niet ongerust, dreiging is niet afhankelijk van een film, extremisten focussen zich nu alleen nadrukkelijker op Nederland omdat het zich in Nederland speelt als er al een georganiseerde bende is die iets wil gaan doen. De enige mogelijke - wijze - reactie is als één volk jegens terreur, ongeacht met wie je samenwerkt, ook de moslims zou ik zeggen.
pi_57102067
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:49 schreef Doc het volgende:

[..]

Als jij een grote getatoeerde vetklep ziet die iets doet wat je niet bevalt, loop je ook niet direct op hem af om hem voor vetklep uit te schelden.

Inderdaad, mensen zijn niet realistisch als het gaat om vrijheid van meningsuiting. De samenleving is gebaseerd op consessies, geen consessies is geen samenleving. Soms moet je dulden, soms moet je incasseren, af en toe mag je ook uitdelen tot een bepaald niveau. En de consequenties moet je ook aanvaarden, in het echte leven dan he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102084
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:42 schreef Doc het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van Fokkers capituleert voor geweld / idioten etc. door geen eigen adressen telefoonnummers etc te posten ...

Zoals ik eerder wel eens gezegd heb: ik capituleer ook voor mensen die onverantwoordelijk auto rijden - al sta ik in mijn recht. Ik stuur mijn kinderen ook niet de oversteekplaats over wanneer er een mafkees met veel te hoge snelheid aan komt racen. Ik zou een onverantwoordelijk vader zijn als ik ze wel het zebrapad op stuur. Ik kan dan wel roepen dat die bestuurder die te hard rijdt de schuldige is, maar om als vader ben ik volledig onverantwoordelijk door mijn kinderen doelbewust in gevaar te brengen omdat ik het punt wiil maken dat er idioten zijn die te hard rijden...
Volslage idiote vergelijking, m.i.
Een betere analogie is aankondigen dat je die aanstormende malloten gaat filmen en aan de hand van de statuten van de Bond voor Hardrijders gata laten zien wat voor een losgeslagen malloten het zijn. En nog voordat je de film klaar hebt roept de Bond van Hardrijders op om jou om te leggen, en niks meer te kopen van jouw dorpsgenoten. Vervolgens piepen er een paar politici dat je dat filmpje eigenlijk maar niet moet maken en/of uitzenden, want die provocatie kan tot problemen leiden.

Dat is de soort van kapitulatie waar we het over hebben.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_57102089
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat niet alleen, de reacties in het buitenland worden ook beinvloed door hetgeen in die landen gebeurd. Dit is immers, hoe generaliserend dit ook klinkt, wederom een product van het Westen. En ja, het Westen heeft nu eenmaal niet zo'n fantastische reputatie onder de bevolkingen in het midden-oosten.
True.
pi_57102109
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waar gaat het dan wel om?
Het gaat om elke misstap die het Westen tot heden heeft gedaan, dit zijn slechts kleine druppeltjes die de emmer doet overlopen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 2 maart 2008 @ 12:54:07 #208
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_57102131
Wat ook bizar is, dat wanneer Nederland wereld kampioen voetbal zou worden, of zelfs bij een 2e Europese kampioenschap. Dat wij dan net zo uitbundig doen als islamieten zo reageren op die film alleen dan net andersom wat betreft negatievisme en positievisme.
  Donald Duck held zondag 2 maart 2008 @ 12:54:39 #209
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57102142
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:50 schreef Triggershot het volgende:
De extremisten zijn ook uit op jouw vrijheid ook zonder film hoor, wees maar niet ongerust, dreiging is niet afhankelijk van een film, extremisten focussen zich nu alleen nadrukkelijker op Nederland omdat het zich in Nederland speelt als er al een georganiseerde bende is die iets wil gaan doen. De enige mogelijke - wijze - reactie is als één volk jegens terreur, ongeacht met wie je samenwerkt, ook de moslims zou ik zeggen.
Ongetwijfeld zijn ze om vele redenen uit op geweld tegen het westen. Maar omdat het zich in dit geval wel degelijk op die film richt, moet ook op die manier gereageerd worden. Want zoals ik zei, dit is een pure strijd geworden. Zij willen niet opgeven en nederland wil niet opgeven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57102145
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat om elke misstap die het Westen tot heden heeft gedaan, dit zijn slechts kleine druppeltjes die de emmer doet overlopen.
Iemand zij nog recent tegen mij:

'1 miljoen doden door een aanslag van 3 duizend doden waarvan zelfs wordt getwist of het wel Al-Qaida is, als we een aanslag zouden plegen van 1 miljoen doden zou heel MO een platte zooi zijn'
pi_57102189
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Irrelevant. Dit staat daar volledig buiten.
als dat er buiten staat waarom dan een film vertonen met beelden van wat daar gebeurd ?
pleased to meet you
pi_57102190
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zijn ze om vele redenen uit op geweld tegen het westen. Maar omdat het zich in dit geval wel degelijk op die film richt, moet ook op die manier gereageerd worden. Want zoals ik zei, dit is een pure strijd geworden. Zij willen niet opgeven en nederland wil niet opgeven.
Je snapt het volgens mij niet, Wilders denkt dat hij met zijn film een punt maakt, maar hij geeft de extremisten precies wat ze willen, een rechtvaardiging om te kunnen aanvallen. De extremisten vinden het niet erg dat er films worden gemaakt, sterker nog, ze gebruiken het juist als argument. Praktisch een samenwerking tussen 2 extremen, dank je Ome Wilders.
  zondag 2 maart 2008 @ 12:58:31 #213
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57102222
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iemand zij nog recent tegen mij:

'1 miljoen doden door een aanslag van 3 duizend doden waarvan zelfs wordt getwist of het wel Al-Qaida is, als we een aanslag zouden plegen van 1 miljoen doden zou heel MO een platte zooi zijn'
Europa heeft echter niet op zo'n wijze gereageerd op de aanslagen in London en Madrid.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57102227
Het is inderdaad een vicieuze cirkel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102234
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:58 schreef Gabry het volgende:

[..]

Europa heeft echter niet op zo'n wijze gereageerd op de aanslagen in London en Madrid.
Londen heeft ism een land bezet, Madrid capituleerde.
pi_57102237
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:58 schreef Gabry het volgende:

[..]

De Amerikanen zijn Irak niet alleen binnengevallen hoor, Afghanistan evenmin. Zowel Spanje als Engeland waren aanwezig in Irak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102272
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:49 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar ik mag wel tegen wie ik maar wil zeggen dat ik hem een vetklep vind, ook al komt hij erachter. Zonder dat hij in zijn recht staat mij te komen opzoeken en me met geweld te benaderen.
quote:
Die vergelijking gaat niet op. Mijn adres en telefoonnummer zijn geen afwijkende mening maar slechts privacy gevoelige gegevens. Niemand zou zich beledigd voelen door mijn adres en telefoonnummer en me dáárom lastig vallen. Ik maak ook geen statement door mijn NAW gegevens te plaatsen.

Als ik hier iets onwelgevalligs over Mohammed zou zeggen en dáárom lastig gevallen zou worden, dan zou je vergelijking opgaan. Ook dat zou trouwens volstrekt verwerpelijk zijn: ik mag hier en overal zeggen wat ik wil zonder dat geweld het gevolg is. Beledig ik iemand dan zijn er genoeg wettelijke handvaten om me te bestrijden.
  Donald Duck held zondag 2 maart 2008 @ 13:02:20 #218
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57102293
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:56 schreef Triggershot het volgende:
Je snapt het volgens mij niet, Wilders denkt dat hij met zijn film een punt maakt, maar hij geeft de extremisten precies wat ze willen, een rechtvaardiging om te kunnen aanvallen. De extremisten vinden het niet erg dat er films worden gemaakt, sterker nog, ze gebruiken het juist als argument. Praktisch een samenwerking tussen 2 extremen, dank je Ome Wilders.
Dat laat juist zien hoe Wilders erover denkt. Als zij denken dat een film geweld rechtvaardigt, toont dat alleen maar Wilders zijn gelijk aan. Want ze kunnen er ook voor kiezen om het langs zich heen te laten gaan. Dat ze dat niet doen, toont alleen maar aan hoe dom ze bezig zijn.
En dat eventuele geweld neemt wel weer af. Net zoals na de Deense cartoons. Maar uiteindelijk zal belangrijk zijn dat de vrijheid rechtop bleef staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57102294
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Amerikanen zijn Irak niet alleen binnengevallen hoor, Afghanistan evenmin. Zowel Spanje als Engeland waren aanwezig in Irak.
Wat ik altijd zelf grappig vind is dat 'terroristen' op hun afscheidsfeestjes (lees: filmpjes) zichzelf terroristen noemen. Je zou bijna denken dat het wordt gedaan om iemand te bevredigen.
quote:
'We are commanded to brainwash people'

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2008 13:03:03 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:02:46 #220
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57102304
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Volslage idiote vergelijking, m.i.
Een betere analogie is aankondigen dat je die aanstormende malloten gaat filmen en aan de hand van de statuten van de Bond voor Hardrijders gata laten zien wat voor een losgeslagen malloten het zijn. En nog voordat je de film klaar hebt roept de Bond van Hardrijders op om jou om te leggen, en niks meer te kopen van jouw dorpsgenoten. Vervolgens piepen er een paar politici dat je dat filmpje eigenlijk maar niet moet maken en/of uitzenden, want die provocatie kan tot problemen leiden.

Dat is de soort van kapitulatie waar we het over hebben.
OK, als je het vooorbeeld wilt verfijnen dan moet je het goed doen.

Het is dan niet het statuten van de Bond voor Hardrijders, maar statuten van de Bond voor Automobilisten (analoog; anders zeg je dat iedere moslim een extremist is). Daar kan ik dan een een serie regels uithalen die de hardrijders gebruiken om hun hardrijgedrag goed te praten. Als ik vervolgens roep dat ALLE automobilisten idioten zijn, omdat ze eigenlijk allemaal het liefst hardrijders zijn. En vervolgens maak ik een film waarin ik zeg dat in principe ALLE autombilisten niet deugen omdat er hardrijders tussen zitten.

Als ik dan vervolgens ga zeggen - " geachte dorpsgenoten, dat jullie leven gevaar loopt boeit me geen ene flikker - jullie zoeken het maar uit - ik wordt toch beschermt" dan ben ik een laffe en onverantwoordelijke eikel.
pi_57102326
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:01 schreef Jalu het volgende:

[..]

Maar ik mag wel tegen wie ik maar wil zeggen dat ik hem een vetklep vind, ook al komt hij erachter. Zonder dat hij in zijn recht staat mij te komen opzoeken en me met geweld te benaderen.
[..]

Die vergelijking gaat niet op. Mijn adres en telefoonnummer zijn geen afwijkende mening maar slechts privacy gevoelige gegevens. Niemand zou zich beledigd voelen door mijn adres en telefoonnummer en me dáárom lastig vallen. Ik maak ook geen statement door mijn NAW gegevens te plaatsen.

Als ik hier iets onwelgevalligs over Mohammed zou zeggen en dáárom lastig gevallen zou worden, dan zou je vergelijking opgaan. Ook dat zou trouwens volstrekt verwerpelijk zijn: ik mag hier en overal zeggen wat ik wil zonder dat geweld het gevolg is. Beledig ik iemand dan zijn er genoeg wettelijke handvaten om me te bestrijden.
We leven in een grote mensen wereld. Je weet dondersgoed dat als ik iemand zomaar op straat een vetklep noem, het risico groot is dat ik een vuist in mijn gezicht krijgt. Dat is de realiteit, hoe minder schattig dat ook klinkt voor de mensen die denken dat vrijheid van meningsuiting een persoon onaantastbaar maakt. Die ander heeft niet de vrijheid om mij te slaan, die vrijheid maakt ie wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102327
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn geen rechtvaardigingen om ons aan te vallen. Wie woorden als rechtvaardiging tot geweld ziet is eenzijdig fout. Dan is niet degene die de woorden bezigt degene die fout is. Je moet de wereld niet omdraaien.
pi_57102351
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:42 schreef Gabry het volgende:

[..]

Met de uitspraak dat de Koran als haatzaaiend, tot geweld oproepend, boek het formaat van de Donald Duck diende te krijgen riep iedereen dat censuur uit den boze was. Maar nu mag een film waarvan de inhoud vrijwel volledig onbekend is niet worden uitgezonden, omdat het Koran-lezers een excuus zou geven om geweld uit te oefenen.
Klopt, maar het is alleen maar principieel gelul dat binnen de grenzen van vrijheid van meningsuiting een film rustig vergeleken mag worden met een bijbel. Ik vind dat echt dikke onzin, dit filmpje is een provocatie van een politicus, de bijbel of de koran is een eeuwenoud boek die voor mensen een levensomvattende betekenis heeft. Je mag wel degelijk onderscheid maken binnen de vrijheid van meningsuiting, "wie gaat dat dan doen, en waarop is dat exact gebaseerd?", kom op, we kunnen toch wel even rationeel nadenken hierover. Dat is gebaseerd op het aantal beledigden, op de groep die je benadeeld, op de onrust die teweeg wordt gebracht, etc. Niet op droge cijfers of wetsartikelen of regeltjes inderdaad, dat kan niet bij zoiets breeds en ondefinieerbaars als 'vrijheid van meningsuiting'. Daar zitten wel degelijk grenzen aan en die grenzen zijn gebaseerd op gezond verstand. De Koran verbieden getuigd niet van gezond verstand, een filmpje uitbrengen waarop deze mate van reactie wordt gegeven getuigd ook niet van gezond verstand.
pi_57102353
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat laat juist zien hoe Wilders erover denkt. Als zij denken dat een film geweld rechtvaardigt, toont dat alleen maar Wilders zijn gelijk aan. Want ze kunnen er ook voor kiezen om het langs zich heen te laten gaan. Dat ze dat niet doen, toont alleen maar aan hoe dom ze bezig zijn.
En dat eventuele geweld neemt wel weer af. Net zoals na de Deense cartoons. Maar uiteindelijk zal belangrijk zijn dat de vrijheid rechtop bleef staan.
Maar het is een shiftende discussie, het gaat namelijk niet meer - wanneer de film uit is - hoe het verwelkomt zal worden door de politieke commentators, het gaat er om of extremisten zullen toeslaan, waarvan ik uit ga dat het 99.9% de kans is - waar dan ook ter wereld -. Het gaat allang niet meer om het kunnen uitbrengen van zo een film, maar zoals Mutant al zei 'zie je wel', als ik jou blijf schoppen en schoppen en schoppen ben ik langzamerhand aan het sparen voor een massaschop van jou, iedereen weet dat jij terug kan schoppen en als ik door blijf gaan dat je ooit terug gaat schoppen.
pi_57102363
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En in die landen geeft het juist de extremisten gelijk. Food for terrorism! Yay!
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102387
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Er zijn geen rechtvaardigingen om ons aan te vallen. Wie woorden als rechtvaardiging tot geweld ziet is eenzijdig fout. Dan is niet degene die de woorden bezigt degene die fout is. Je moet de wereld niet omdraaien.
Zij zien dit niet slechts als woorden, al helemaal niet in de context van de gebeurtenissen van de afgelopen 7 jaar Jalu.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:08:52 #227
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57102402
quote:

Dat mag inderdaad en niemand heft het recht dan iets te doen. Maar de vraag is doe je dat ook? Ga je IRL een dronken Tokkie beledigen die voor je neus staat omdat jij daar toevallig zin in hebt?
quote:

Het zou kunnen dat er iemand is die aanstoot neemt aan je posts hier en die vraag naar je adres en telefoonnummer, zou je dat dan geven?
pi_57102406
quote:

[..]

Het gaat erom hoe zíj het zien. Dat wij het daar mee oneens zijn verandert daar toch niets aan? Er wordt hier steeds gepraat over hoe het zou moeten zijn, dit is geen sesamstraat. Dingen zijn niet zoals we ze zouden willen zien, er zijn mensen die dingen rechtvaardigen met geweld. Daar zijn we het niet mee eens, nee, maar ze zijn er. Concluderen dat dat kut is en dat zij ongelijk hebben, dat stadium zijn we al gepasseerd. Dus we moeten nadenken over hoe daar mee om te gaan. En dat is niet door dat soort mensen te provoceren, lijkt me logisch.
pi_57102410
quote:

[..]

Wij zijn blindelings als schoothondje van de VS naar Irak gegaan en bezetten het land, we respecteren haar zelfbeschikkingsrecht tot op een zekere hoogte en tot wanneer wij vinden dat ze 'klaar' zijn om ze 'stabiel' te kunnen noemen, de oorlog is nog steeds niet gerechtvaardigd, dus om nu over rechtvaardigingen te spreken.

Overigens hoeft het niet in jouw optiek gerechtvaardigd te zijn, Al-Qaida wil het in ogen van sommige moslims kunnen rechtvaardigen, want ook Al-Qaida blijft niet 24/7 in de grotten, maar interacteert ( is dat een woord? - met civiele groepen mensen.
pi_57102425
Al Qaida is zelfs een extreem sociale groep en dit is koren op de molen voor hen en hun propaganda machine natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102450
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
Al Qaida is zelfs een extreem sociale groep en dit is koren op de molen voor hen en hun propaganda machine natuurlijk.
Hear brother, I hear you.
pi_57102461
Ik mis bekant Pim nog met zijn ideeën.
http://www.youtube.com/watch?v=-nC-JEM_3dM
  zondag 2 maart 2008 @ 13:13:32 #233
8997 tomroes
heeft altijd gelijk
pi_57102480
D'r moeten gewoon elke maand 10 van dit soort films uitkomen, zodat het ze op den duur geen hol meer kan interesseren! Het is nu zo'n heisa omdat Wilders een van de eersten is...
pi_57102507
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We leven in een grote mensen wereld. Je weet dondersgoed dat als ik iemand zomaar op straat een vetklep noem, het risico groot is dat ik een vuist in mijn gezicht krijgt. Dat is de realiteit, hoe minder schattig dat ook klinkt voor de mensen die denken dat vrijheid van meningsuiting een persoon onaantastbaar maakt. Die ander heeft niet de vrijheid om mij te slaan, die vrijheid maakt ie wel.
Die vergelijking gaat niet. Ik zal het even corrigeren: Ik zeg op een verjaardagsfeestje dat ik persoon X een dikke criminieel vind die mijn kennissen zal gaan oplichten en dat ik dat binnen mijn kennissenkring ga verkondigen via een filmpje op Youtube om ze te waarschuwen voor persoon X. Vervolgens word de volgende dag gebeld door vrienden van persoon X dat ik mijn filmpje niet op Youtube mag zetten omdat mij of mijn familie anders wat aangedaan zal worden.
pi_57102522
Het is ook grappig dat mensen deze discussie pogen te beperken tot slechts deze film. Er is natuurlijk veel meer aan de hand wereldwijd, en deze film zal wereldwijd worden uitgezonden en dus zal de reactie afhankelijk zijn van de gebeurtenissen en context wereldwijd. De discussie marginaliseren heeft helemaal geen zin. Het zou mij ook niet verbazen als de film zelf alleen maar buitenlandse content gaat aanhalen (zoals aanslagen in het buitenland e.d.), alleen daarom al kun je het niet op zichzelf zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102564
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef Jalu het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet. Ik zal het even corrigeren: Ik zeg op een verjaardagsfeestje dat ik persoon X een dikke criminieel vind die mijn kennissen zal gaan oplichten en dat ik dat binnen mijn kennissenkring ga verkondigen via een filmpje op Youtube om ze te waarschuwen voor persoon X. Vervolgens word de volgende dag gebeld door vrienden van persoon X dat ik mijn filmpje niet op Youtube mag zetten omdat mij of mijn familie anders wat aangedaan zal worden.
Het boeit niet wat voor vergelijking je maakt Jalu. De essentie is hetzelfde, namelijk dat het zo in de grotemensenwereld werkt. Ongeacht of je het leuk vind of niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102579
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef Jalu het volgende:

[..]

En dan is het dus goed stom van je als je dat filmpje alsnog op youtube gaat zetten
pi_57102590
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:17 schreef Taurus het volgende:

[..]

En dan is het dus goed stom van je als je dat filmpje alsnog op youtube gaat zetten
Kan ie achteraf in ieder geval niet roepen: wir haben es nicht gewusst.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102592
quote:

[..]

Nee joh, vrijheid van meningsuiting!!
pi_57102596
quote:
Op zondag 2 maart 2008 05:21 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik vind dat hij zijn tijd nuttig besteed. ik vind niet dat hij moslims zwart maakt maar enkel de waarheid over de islam meld goed dat er iemand is die de nederlandse bevolking wakker schud
Even eerlijk. Ben je wel eens uit je voordeur geweest en heb je een moslim in levende lijve gezien? Het zijn geen enge monsters hoor zoals de meeste internethelden denken(shoquerend he). Praat je wat je hoort of zeg je wat je denkt?
I Walk My Path Alone
  zondag 2 maart 2008 @ 13:19:56 #241
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57102610
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:12 schreef Triggershot het volgende:
Het is er inderdaad niet op vooruit gegaan. Volgens mij zou een aanslag op Wilders een behoorlijke ramp worden.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57102625
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:08 schreef Doc het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat er iemand is die aanstoot neemt aan je posts hier en die vraag naar je adres en telefoonnummer, zou je dat dan geven?
Uit principe niet nee. Maar ik laat ook niet onder bedreiging beloven te stoppen met posten. Mijn vrijheid van meningsuiting is binnen de regels van dit forum ook gewaarborgd.

Als je trouwens de analogie naar Wilders doortrekt, is hij wél zo moedig zijn naam en telefoonnummer te geven; want hij zegt open en bloot wat hij denkt en stelt zich daarmee open voor een proportionele reactie op zijn woorden: de actie die er juridisch tegen hem en zijn uitspraken mogelijk is.
pi_57102643
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:12 schreef Triggershot het volgende:
God, ja.... een man die stond voor dialoog. Daar kom je dan nu pas achter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102664
quote:

[..]

Als je dat niet doet, dan buig je dus voor een bully. Als hij daar lucht van krijgt komt hij volgende week geld bij je halen onder bedreiging. En de week daarop wil hij je vriendin een avondje "lenen" of anders...
pi_57102676
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Uit principe niet nee. Maar ik laat ook niet onder bedreiging beloven te stoppen met posten. Mijn vrijheid van meningsuiting is binnen de regels van dit forum ook gewaarborgd.

Als je trouwens de analogie naar Wilders doortrekt, is hij wél zo moedig zijn naam en telefoonnummer te geven; want hij zegt open en bloot wat hij denkt en stelt zich daarmee open voor een proportionele reactie op zijn woorden: de actie die er juridisch tegen hem en zijn uitspraken mogelijk is.
Dat zal best, maar voor betekening moet je alsnog een adres hebben. Niemand weet waar hij zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102698
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het boeit niet wat voor vergelijking je maakt Jalu. De essentie is hetzelfde, namelijk dat het zo in de grotemensenwereld werkt. Ongeacht of je het leuk vind of niet.
Dus, in jouw ogen is de essentie dat ik mijn familie en vrienden niet mag waarschuwen voor een dikke crimineel en dus lijdzaam moet toekijken hoe ze opgelicht worden.
pi_57102704
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:22 schreef Jalu het volgende:

[..]

Als je dat niet doet, dan buig je dus voor een bully. Als hij daar lucht van krijgt komt hij volgende week geld bij je halen onder bedreiging. En de week daarop wil hij je vriendin een avondje "lenen" of anders...
Nu slaat de vergelijking nergens meer op, maar goed. Als je dat niet doet - dat filmpje op youtube zetten - is de kans volgens mij groter dat er niets gebeurd. Als je het wél doet, gebeurd waarschijnlijk wat hij zei. Of wil je ook op die kans speculeren in jouw voordeel en zeggen dat wanneer je het filmpje wel plaatst, zal blijken dat het slechts dreigementen waren?
pi_57102710
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:22 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ja, dat hebben de moslims nu wel ondervonden. Ze hebben gecapituleerd jegens het Westen....en nu moeten ze daarvoor boeten met bommen en granaten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57102739
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nu slaat de vergelijking nergens meer op, maar goed. Als je dat niet doet - dat filmpje op youtube zetten - is de kans volgens mij groter dat er niets gebeurd. Als je het wél doet, gebeurd waarschijnlijk wat hij zei. Of wil je ook op die kans speculeren in jouw voordeel en zeggen dat wanneer je het filmpje wel plaatst, zal blijken dat het slechts dreigementen waren?
Nee. Ik wil niet lijdzaam toezien hoe mijn kennissen worden opgelicht door iemand van wie ik weet dat hij ze zal oplichten.
pi_57102745
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:24 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dus, in jouw ogen is de essentie dat ik mijn familie en vrienden niet mag waarschuwen voor een dikke crimineel en dus lijdzaam moet toekijken hoe ze opgelicht worden.
Je mag ze wel waarschuwen, je mág alles. Maar of het slim is als jij bedreigd wordt.. Laat staan, om maar even ontopic te blijven, als niet jij specifiek bedreigd wordt, maar militairen in het buitenland of simpelweg een hele samenleving Ach, boeiend. Principes gaan veur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')