quote:
Jawel. Maar ik pak er even de wedstrijdregels bij, qua photoshop:
quote:
Standaard photoshopregels
Wat WEL mag:
• Kleurcorrecties (curven, levels, color balance, hue/saturation, brightness/contrast etc.) Daarbij horen ook de Dodge en Burn tool.
• Storende delen wegwerken (kloonstempel of brush bv)-- overdrijf er niet mee!
• Gebruik van filters, beperkt tot Blur, Unsharp mask en Noise.
• Uitsnedes maken.
• Verder ben je vrij hoe je bovenstaande regels toepast binnen Photoshop.
Wat NIET mag:
• Wat betreft het wegklonen van storende delen- Ieders interpretatie van wat een storend deel en wat een essentieel deel van de foto is, is anders, en kan ook moeilijk concreet afgebakend worden. Hou het in ieder geval beperkt tot kleine dingetjes. Het is geen bewerkwedstrijd.
Deze foto gaat verder dan kleine bewerking of kleurcorrectie. Grote bewerkingen, die ver afstaan van wat er rechtstreeks uit je camera komt zijn dus nniet toegestaan. Ik moet helaas dus mededelen dat deze inzending niet volgens de regels is.
Wat ik je wil adviseren is om gewoon een helemaal gekleurde foto, of juist helemaal zwart/wit in te sturen, dat kan best deze zelfde plaat zijn.
En wat betreft het resizen, daarvan staat ook in de regels dat he maximale formaat 610pixels in de breedte is. Nu kan het voorkomen dat iemand vergeet te resizen, of per ongeluk de verkeerde foto meestuurd met de mail, en dan ben ik echt bereid om het zelf even te doen. Maar dat moet geen gewoonte worden, en dus raad ik je aan om bij je nieuwe inzending meteen rekening te houden met de resize-regel. Als je geen programma hebt om dat te doen, dan kan je bijvoorbeeld met
picasa je foto's resizen (als ik de verschillende tutorials mag geloven). En anders kan je ook nog
The Gimp proberen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil je allerminst ontmoedigen om mee te doen, maar het is en blijft een wedstrijd, en daar horen regels bij. Succes, en ik hoop toch wel snel weer een inzending van je te zien

.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.