abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:07:36 #51
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57150432
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:01 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Vreemd he, met zo'n onderwerp?

Maakt het stemmen voor mij moeilijker, ik zal niet op een sportfoto stemmen namelijk, dus ik hoop dat er ook veel andere foto's tussen zitten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_57150598
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maakt het stemmen voor mij moeilijker, ik zal niet op een sportfoto stemmen namelijk, dus ik hoop dat er ook veel andere foto's tussen zitten.
Beetje voorbaring om al sowieso niet op sportfoto's te stemmen he? Kunnen heel mooi zijn. Al is het al gauw een afgezaagd onderwerp hier, dus misschien begrijpelijk.
pi_57150838
foutje
Pretentieus geneuzel.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2008 @ 16:44:55 #54
73911 ultra_ivo
pi_57152486
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:56 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vrees voor vele sportfoto's deze maand.
Waarom moet je daarvoor vrezen?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:15:42 #55
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57153003
Omdat ik niets heb met sport, sport vreselijk vind en gerelateerde foto's 99 van de 100 keer gewoon oerlelijk en een zoveelste foto die er precies hetzelfde uitziet als zijn 3.456.765 voorgangers. Ik bedoel, hoeveel spannende en originele foto's kun je nu helemaal maken over schaatsen? Die zien er toch allemaal hetzelfde uit.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Ik vind een mooie uitzondering als je ziet dat iemand zich heel erg inspant maar het niet direct duidelijk is dat het om sport gaat, zoals een foto van het gezicht van Bettine Vriesekoop met het puntje van haar tong uit de mond, uiterst geconcentreerd, terwijl totaal niet duidelijk wordt uit de foto dat het om tafeltennis gaat. Dat vind ik goede en mooie sportfoto's. Verder kan de zoveelste schaatser in de bocht me totaal niet boeien.
pi_57153618
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:15 schreef ElizabethR het volgende:
Omdat ik niets heb met sport, sport vreselijk vind en gerelateerde foto's 99 van de 100 keer gewoon oerlelijk en een zoveelste foto die er precies hetzelfde uitziet als zijn 3.456.765 voorgangers. Ik bedoel, hoeveel spannende en originele foto's kun je nu helemaal maken over schaatsen? Die zien er toch allemaal hetzelfde uit.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Ik vind een mooie uitzondering als je ziet dat iemand zich heel erg inspant maar het niet direct duidelijk is dat het om sport gaat, zoals een foto van het gezicht van Bettine Vriesekoop met het puntje van haar tong uit de mond, uiterst geconcentreerd, terwijl totaal niet duidelijk wordt uit de foto dat het om tafeltennis gaat. Dat vind ik goede en mooie sportfoto's. Verder kan de zoveelste schaatser in de bocht me totaal niet boeien.
Kijk, zo kan ik me er ook nog in plaatsen. Al die schaatsers hetzelfde is natuurlijk ook eentonig. Het is ook lastig de spanning van schaatsen vast te leggen. Ben sowieso al geen schaatsfan, maar dat terzijde. Balsporten en dergelijke vind ik persoonlijk wel mooi, mits goede foto's natuurlijk.

Schaatsen is gewoon een slecht voorbeeld.

dinsdag 4 maart 2008 @ 17:57:13 #57
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57153692
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:51 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Schaatsen is gewoon een slecht voorbeeld.

Hetzelfde geldt voor voetbal, volleybal, korfbal, golf, karate, boogschieten, wielrennen, ruitersport, F1, onderwaterhockey....

Etcetera.
pi_57153725
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor voetbal, volleybal, korfbal, golf, karate, boogschieten, wielrennen, ruitersport, F1, onderwaterhockey....

Etcetera.
Daar ben ik het niet mee eens. Maar dat zal ook aan persoonlijke interesse liggen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:15:45 #59
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57153985
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:59 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Maar dat zal ook aan persoonlijke interesse liggen.

Nogal ja
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2008 @ 18:46:05 #60
73911 ultra_ivo
pi_57154633
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Etcetera.
Sorry, maar je gaat wel erg kort door de bocht. Iedereen heeft hier z'n voorkeuren en z'n thema's waar ie niks mee heeft. Prima, dat kan ook. Maar leef je dan uit in de thema's die je liggen en ga niet zitten janken als een keer het wedstrijdonderwerp een ander thema bevoordeelt.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:07:11 #61
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57155135
Persoonlijk ben ik het met ER eens, sportfoto's doen mij zelden echt iets. Maar er jankt en zeikt nog helemaal niemand hier, ER geeft alleen haar mening. Het zou niemand tegen moeten houden om wat voor foto's dan ook te maken .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:15:56 #62
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57155394
TVP, eens kijken of ik ergens nog iets leuks heb liggen.. Ik heb geen originele ideeen (nog).
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2008 @ 19:38:34 #63
73911 ultra_ivo
pi_57156033
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Persoonlijk ben ik het met ER eens, sportfoto's doen mij zelden echt iets. Maar er jankt en zeikt nog helemaal niemand hier, ER geeft alleen haar mening. Het zou niemand tegen moeten houden om wat voor foto's dan ook te maken .
Maar ze geeft wel haar mening op een manier die je niet moet wagen als het over de populaire onderwerpen hier gaat.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:41:44 #64
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57156119
Maar het is 1 persoon. Er zijn genoeg mensen die sportfoto's wél tof vinden waarschijnlijk. En het is trouwens niet zo dat het onderwerp alleen sportfoto's toelaat, beweging zit in zo veel dingen.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2008 @ 19:47:35 #65
73911 ultra_ivo
pi_57156258
Klopt. Ik probeer me zelf aan de stelregel te houden dat ik reageer op onderwerpen waar ik wat in kan vinden en waar ik wat nuttigs over kan zeggen. Als een onderwerp me niks zegt hou ik meestal m'n mond.
@ Elizabeth, probeer eens een landschapsfoto met beweging erin te maken. Dat moet jou wel lukken.
pi_57157783
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar het is 1 persoon. Er zijn genoeg mensen die sportfoto's wél tof vinden waarschijnlijk. En het is trouwens niet zo dat het onderwerp alleen sportfoto's toelaat, beweging zit in zo veel dingen.
Doe maar nog een persoon erbij
zoals ik al gemeld had (niet zo duidelijk als ER maar toch)

En net wat je zegt er zijn genoeg andere dingen waar beweging inzit...
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_57157836
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt. Ik probeer me zelf aan de stelregel te houden dat ik reageer op onderwerpen waar ik wat in kan vinden en waar ik wat nuttigs over kan zeggen. Als een onderwerp me niks zegt hou ik meestal m'n mond.
@ Elizabeth, probeer eens een landschapsfoto met beweging erin te maken. Dat moet jou wel lukken.
Ik vind het jammer dat als een onderwerp je niets zegt dat je dan je mond houdt.
Het kan namelijk wel heel nuttig zijn voor de fotograaf om ook dat te horen, zodat die persoon er iets mee kan (indien gewenst)
Het kan een goede bijdrage zijn aan de fotos die volgen

maar dat is mijn mening...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:57:10 #68
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57158047
Ik kan me deels ook wel in vinden in de mening van ElizabethR. Sportfotos doen me zelden iets. Toch sta ik zelf regelmatig fotos te schieten van motor/autosport, puur omdat ik het stiekem wel heel tof vind om bijvoorbeeld een mooie pan foto te schieten. Als dat goed lukt dan geeft me dat wel voldoening.

Maar bij dit soort fotowedstrijden neig ik toch meestal de meeste punten te geven aan degene die in mijn ogen het origineelste idee heeft. De uitwerking daarvan komt pas op de tweede plaats. En aangezien ik sportfotos nogal voor de hand vind liggen bij dit thema zal ik daar ook niet snel op stemmen denk ik.

Suc6 iedereen!
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_57158059
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:49 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat als een onderwerp je niets zegt dat je dan je mond houdt.
Het kan namelijk wel heel nuttig zijn voor de fotograaf om ook dat te horen, zodat die persoon er iets mee kan (indien gewenst)
Het kan een goede bijdrage zijn aan de fotos die volgen

maar dat is mijn mening...
Maar al heb je niets met sport, kan er nog wel een sportfoto zijn die je toch mooi vindt.. Een mooie foto is niet alleen mooi om het onderwerp.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57158246
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

Maar al heb je niets met sport, kan er nog wel een sportfoto zijn die je toch mooi vindt.. Een mooie foto is niet alleen mooi om het onderwerp.

Dat klopt er zijn wel mooie foto's bij hoor Maar die fotos zijn genomen door lui die dat vaak doen en ook de allerbeste plaats hebben om die desbetreffende foto te maken. Wat heel belangrijk is...
Sportfotografie is niet een van de makkelijkere dingen om te doen. En vaak is het ook net ff geluk hebben en op het juiste tijdstip de foto maken ...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:36:01 #71
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_57159151
Sport doet mij ook niet veel, wat overigens niet betekent dat ik ze geen punten zou geven als ze echt goed het thema weergeven, maar er zijn gelukkig genoeg zaken waar beweging inzit. Dus mijn uitdaging deze maand is iets van beweging op de foto te zetten wat niet zo voor de hand liggend is als sport
* Chanty wacht op geniale nachtelijke ingeving
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:30:01 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57160886
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Sorry, maar je gaat wel erg kort door de bocht. Iedereen heeft hier z'n voorkeuren en z'n thema's waar ie niks mee heeft. Prima, dat kan ook. Maar leef je dan uit in de thema's die je liggen en ga niet zitten janken als een keer het wedstrijdonderwerp een ander thema bevoordeelt.
O jeetje ivo, ik jank niet hoor, ik constateer slechts een, voor mij, feit. En of het zo'n voordeel is als er veel sportfoto's komen? Ik weet het niet, aangezien inmiddels uit de discussie blijkt dat ik niet de enige ben die er zo over denkt

Iedereen moet lekker de foto's maken die hij of zij wil, alleen denk ik een vooruitziende blik te hebben en bij voorbaat te weten dat er veel sportfoto's ingezonden gaan worden. That's all

Bovendien vind ik 'beweging' een stikleuk onderwerp!! Ik kan dan ook niet wachten op de foto's van bijvoorbeeld een Marjo, die ongetwijfeld weer met een schitterend idee op de proppen komt, of kamermans, die meestal ook uitblinkt in originaliteit, of Tha_Erik, die een geweldige visie op fotografie heeft.

Zijn we nu weer vriendjes??
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2008 @ 23:35:26 #73
73911 ultra_ivo
pi_57163270
Wat ik al lang constateer hier is een teneur die een beperkt aantal soorten fotografie steunt en andere soorten fotografie geen blik waardig keurt. Af en toe komt er iemand langs die een van die andere soorten leuk vindt maar die krijgt hier weinig respons. Velen van hen haken dan af na een paar pogingen. Maar enkelingen blijven hangen, soms tegen beter weten in. Voor mij iig al een langdurig pijnpunt dat ik al vaak heb geopperd, onder het bewind van vele mods.
  woensdag 5 maart 2008 @ 12:45:30 #74
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57171634

. Lief hondje.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:03:33 #75
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57171987
Ik heb ook een hondje

Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')