Klinkt logisch, maar ik kan me niet voorstellen dat een BCG onderzoeker dit soort basale economie buiten beschouwing laat!?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ze slaan de plank nogal mis; het probleem ligt primiar bij het verzekeringssysteem. Eerst hadden we een aanbod gestuurd stelsel met uiteraard wachtlijsten. Op het moment dat je meer vrijgeeft verdwijnen de wachtlijsten en gaan de ondernemers meer verkopen logisch. De consument stapt niet op de rem want het geld komt van de verzekering en dus is alles gratis (immers op het moment dat je het ziekenhuis inloopt ben je toch al over je no-claim heen.). In Belgie hebben ze dan ook REM-Gelden; een eigen bijdrage aan elke behandeling. Das zo dom nog niet ipv een eigen risico.
Zoiets was er ooit al maar leverde vooral veel administratieve rompslomp op.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ze slaan de plank nogal mis; het probleem ligt primiar bij het verzekeringssysteem. Eerst hadden we een aanbod gestuurd stelsel met uiteraard wachtlijsten. Op het moment dat je meer vrijgeeft verdwijnen de wachtlijsten en gaan de ondernemers meer verkopen logisch. De consument stapt niet op de rem want het geld komt van de verzekering en dus is alles gratis (immers op het moment dat je het ziekenhuis inloopt ben je toch al over je no-claim heen.). In Belgie hebben ze dan ook REM-Gelden; een eigen bijdrage aan elke behandeling. Das zo dom nog niet ipv een eigen risico.
quote:In februari 1983 voerde het eerste kabinet-Lubbers de zogeheten medicijnenknaak in: ziekenfondspatiënten moesten voortaan voor elk recept een 'knaak' (1,13 euro) betalen, met een maximum van 56,45 euro per jaar. In 1990 werd de knaak afgeschaft. De regeling kostte méér dan ze had moeten opbrengen, doordat de administratie veel duurder uitviel dan het kabinet destijds had geraamd.
De patiënten gingen ook niet minder slikken. Het aantal recepten daalde wél, maar de hoeveelheid voorgeschreven medicijnen was veel hoger. De ambtenaren van Hoogervorst studeren nu op een simpeler inningsmethode.
Met geilequote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:07 schreef sigme het volgende:
Ik vond trouwens de kosten voor een operatie wel meevallen. ¤1500 euro, ben je toch een paar uur onder de pannen.
ik heb er de kracht niet meer voorquote:
En dan ben je natuurlijk verzekerd, verplicht enzo. Kost zo'n 850,- per jaar aan premie. Krijg je zo'n grapje: + 500,- eigen risico. En, wegens alsdat je de gezondsheidszorg gebruikt, geen noclaim terug. ¤255,- (toch? zoiets in elk geval).quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:07 schreef sigme het volgende:
Ik vond trouwens de kosten voor een operatie wel meevallen. ¤1500 euro, ben je toch een paar uur onder de pannen.
Behalve als je en plein public een hartaanval krijgt en afgevoerd moet worden voor een spoedoperatie. Of toevallig een kanker oid onder de leden hebt. Dan ben je zo 30.000 euro verderquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:41 schreef sigme het volgende:
Per saldo kan je beter zelf de boel betalen.
dood.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:15 schreef Gabry het volgende:
Iemand zou langskomen. Die is niet gekomen. Geen berichtje.
Nee, nee. Ik ben nu zielig omdat ik in de steek ben gelaten. Niet de ander die mogelijk is overleden.quote:
http://www.deredactie.be/(...)0301_airbus_pentagonquote:zo 02/03/08 - Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft 179 legervliegtuigen besteld bij de Europese vliegtuigbouwer Airbus. Voor het eerst in meer dan 50 jaar verkiest het Pentagon Airbus boven de Amerikaanse concurrent Boeiing. In Frankrijk wordt uitbundig gereageerd op de miljardenbestelling.
De Franse president Nicolas Sarkozy noemde het een historisch succes.
Premier François Fillon sprak van een eer voor Frankrijk en Europa.
De opdracht van het Amerikaanse leger aan het Frans-Duitse bedrijf EADS en dochteronderneming Airbus om 179 tankvliegtuigen te leveren is inderdaad van een historische omvang. Er is een bedrag mee gemoeid van 35 miljard euro.
Met het nieuwe contract halen Airbus en het moederbedrijf EADS voor het eerst een grote opdracht binnen op de Amerikaanse defensiemarkt.
Amerika denkt dan dat het JSF probleem in den minne is geschikt, wed ikquote:Op zondag 2 maart 2008 01:13 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.deredactie.be/(...)0301_airbus_pentagon
de assemblage van die vliegtuigen vindt wrs. in Amerika plaats overigens:
Airbus gaat mogelijk vrachtvliegtuigen in VS assembleren
Dan ga je er vanuit dat de trauamheli mag vliegen op dat moment. Dan moet je wel op het juiste tijdstip een hartaanval krijgen (vanwege geluidsoverlast) en niet als hij die dag al een x aantal keer gevlogen heeft (mileu).quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:22 schreef du_ke het volgende:
Behalve als je en plein public een hartaanval krijgt en afgevoerd moet worden voor een spoedoperatie. Of toevallig een kanker oid onder de leden hebt. Dan ben je zo 30.000 euro verder.
Oh en de noclaim gaat er nu weer af dacht ik.
Wiens brood men eet,quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:15 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Klinkt logisch, maar ik kan me niet voorstellen dat een BCG onderzoeker dit soort basale economie buiten beschouwing laat!?
Saillaint verschil ziekenfonds = overheidsgeregelde bagger = inefficient & duur.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:03 schreef du_ke het volgende:
Zoiets was er ooit al maar leverde vooral veel administratieve rompslomp op.
[..]
Daarom is het dan ook een verzekering. Ik kan me zelfs het verplichte karakter voorstellen. Wat ik niet begrijp is dat het basispakket zo groot moet zijn. Zeker omdat er zaken in vallen die niet een klassieke ziekte verhelpen zoals IVF.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Behalve als je en plein public een hartaanval krijgt en afgevoerd moet worden voor een spoedoperatie. Of toevallig een kanker oid onder de leden hebt. Dan ben je zo 30.000 euro verder.
Oh en de noclaim gaat er nu weer af dacht ik.
quote:http://www.cpb.nl/nl/news/2008_05.html
Jongere generaties vrouwen kiezen voor deeltijd
Het kabinet wil mensen met een kleine deeltijdbaan stimuleren meer uren te gaan werken. Het gaat hierbij vooral om vrouwen. De participatie van vrouwen op de arbeidsmarkt is de afgelopen decennia fors gestegen, maar de gemiddelde baanomvang van werkende vrouwen is vanaf het begin van de jaren negentig nauwelijks veranderd. Jongere generaties vrouwen met een baan werken gemiddeld evenveel uren per week als oudere generaties deden op dezelfde leeftijd. Bovendien kiezen jongere generaties met een gelijk opleidingsniveau en kindertal (inclusief vrouwen zonder kinderen) vaker voor een deeltijdbaan dan oudere generaties. Er zijn geen aanwijzingen dat de gemiddelde baanomvang van vrouwen in de nabije toekomst zal stijgen.
Dit concluderen de CPB-onderzoekers Nicole Bosch, Anja Deelen en Rob Euwals in het vandaag verschenen CPB Discussion Paper 'Is part-time employment here to stay? Evidence from the Dutch Labour Force Survey 1992-2005'. Het onderzoek draagt bij aan de kennis voor de Taskforce Deeltijdplus, welke tot doel heeft te bevorderen dat mensen met een deeltijdbaan meer uren gaan werken.
Aantal gewerkte uren varieert over de levensloop, maar niet tussen generaties
De gemiddelde baanomvang van vrouwen ligt al jarenlang rond de 26 uur per week en varieert over de levensloop. 25-Jarige vrouwen met een baan werken gemiddeld het grootste aantal uren: 32 uur per week. Tussen 35 en 50 jaar is de gemiddelde baanomvang ongeveer 24 uur per week. Vanaf 50-jarige leeftijd zet een daling in. Jongere generaties vertonen hetzelfde patroon over de levensloop als oudere generaties. Op bijvoorbeeld 43-jarige leeftijd is het gemiddeld aantal gewerkte uren voor de onderscheiden generaties ongeveer gelijk.
Maatschappelijke trends hebben tegengesteld effect
Dat de gemiddelde baanomvang nauwelijks is gewijzigd, is opmerkelijk omdat de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt wel aanzienlijk is veranderd. Zo is het opleidingsniveau flink gestegen, en hoogopgeleide vrouwen werken vaker en gemiddeld meer uren dan laagopgeleide vrouwen. Daar staat tegenover dat de participatie van vrouwen met kinderen ook sterk is toegenomen, en vrouwen met kinderen werken minder uren dan vrouwen zonder kinderen. De verschillende maatschappelijke trends hebben hier een tegengesteld effect. Per saldo is de gemiddelde baanomvang stabiel gebleven.
Ook los van opleiding en kinderen meer voorkeur voor deeltijd
De jongere generaties vrouwen zijn de afgelopen jaren vooral in deeltijdbanen van 12 tot 34 uur per week gaan werken. Jongere generaties vrouwen met een baan werken dus gemiddeld net zoveel uren per week als oudere generaties deden op dezelfde leeftijd. Maar ze werken wel vaker in een middelgrote deeltijdbaan. De oudere generaties werken relatief vaak in een voltijdbaan of in een kleine deeltijdbaan. Het is niet alleen de gewijzigde samenstelling van de groep werkende vrouwen die deze trend veroorzaakt. Het onderzoek laat namelijk zien dat jongere generaties werkende vrouwen met dezelfde opleiding en hetzelfde aantal kinderen als oudere generaties minder vaak voor een voltijdbaan kiezen en vaker voor een middelgrote deeltijdbaan.
CPB Discussion Paper 100, 'Is part-time employment here to stay? Evidence from the Dutch Labour Force Survey 1992-2005' is te bestellen bij:
Nederlandse vrouwen zijn lui!!!quote:Op zondag 2 maart 2008 09:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik ruik zoveel mooie rel-TTs; Zijn vrouwen lui? Nog altijd één recht; het aanrecht? We kunnen het ook omdraaien natuurlijk; seksistische werkgever gunnen mannnen geen deeltijdbaan!
Voor de meeste situaties is een gewone ambulance dan ook afdoende. En traumahelies vliegen ook midden in de nacht weet ik uit ervaring (woonde lang onder de aanvliegroute van de traumaheli in Groningen)quote:Op zondag 2 maart 2008 06:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat de trauamheli mag vliegen op dat moment. Dan moet je wel op het juiste tijdstip een hartaanval krijgen (vanwege geluidsoverlast) en niet als hij die dag al een x aantal keer gevlogen heeft (mileu).
Zeker als je de mogelijkheid biedt om dat eigen risico bij te verzekeren lijkt me dat prima.quote:Op zondag 2 maart 2008 08:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wiens brood men eet,
[..]
Saillaint verschil ziekenfonds = overheidsgeregelde bagger = inefficient & duur.
Die hele no-claim is een mooi voorbeeld van deregelijke zooi. Veel efficienter was natuurlijk iedereen verplicht een eigen risico van ten minste EUR750 (6 tientjes pm). Dat scheelt ook voor 90% van de burgers uberhaupt hun declaraties in vullen. Maar ja, dat klonk niet sociaal genoeg voor Den Haag..![]()
Het basispakket mag van mij ook wel wat ingeperkt worden.quote:Daarom is het dan ook een verzekering. Ik kan me zelfs het verplichte karakter voorstellen. Wat ik niet begrijp is dat het basispakket zo groot moet zijn. Zeker omdat er zaken in vallen die niet een klassieke ziekte verhelpen zoals IVF.
Hoe meer je dat erin propt hoe meer mensen je de keuze ontneemt om zelf de lasten te dragen danwel het te verzekeren.
No-claim is toch afgeschaft?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
En dan ben je natuurlijk verzekerd, verplicht enzo. Kost zo'n 850,- per jaar aan premie. Krijg je zo'n grapje: + 500,- eigen risico. En, wegens alsdat je de gezondsheidszorg gebruikt, geen noclaim terug. ¤255,- (toch? zoiets in elk geval).
Per saldo kan je beter zelf de boel betalen.
Ojajoh?quote:Op zondag 2 maart 2008 13:09 schreef Gabry het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)uveld_in_Afghanistan
14 doden:
helikopterongeluk
helikopterongeluk
neergestort
zelfmoord met dienstwapen
onder pantservoertuig
mortierongeluk
eigen vuur
eigen vuur
explosief
zelfmoordaanslag
zelfmoordaanslag
bermbom
vuurgevecht
bermbom
*()*&*(&^*(^&%^#%#%$^$*&^*(&^*(%^$^$#$@!$%!quote:Op zondag 2 maart 2008 00:01 schreef Aoristus het volgende:
ga je toch ook de Sopranos kijken joh, dat is ingeprogrammeerd tot 5 uur ofzo
Jouw partij wil er steeds dingen bijgeprakt hebben, want onrechtvaardig en sociaal enzo.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:06 schreef du_ke het volgende:
Het basispakket mag van mij ook wel wat ingeperkt worden.
Ik heb geen partijquote:Op zondag 2 maart 2008 13:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jouw partij wil er steeds dingen bijgeprakt hebben, want onrechtvaardig en sociaal enzo.
Daarom ging niemand ook in op dat voorstel om de PvdA en de SP te mengen, enige tijd geleden. Die suggestie wilde ze vast absoluut niet wekken.quote:
Ik heb geen partij en de SP al helemaal nietquote:
quote:'Binnen tien jaar fusie PvdA en SP'
DEN HAAG - De PvdA zal op den duur samengaan met de SP. Dit voorziet PvdA-Kamerlid Diederik Samsom.
Volgens Samsom vormt zo'n partij een ideale combinatie van 'de progressieve voorhoede' van de PvdA met de SP, 'die beter dan wij weet wat er leeft onder de bevolking'. Het kan nog wel vijf tot tien jaar duren voor het zover is, aldus de PvdA'er.
Het overige deel
Google ad netquote:Strijd mee met Wilders.
Steun de strijd tegen Islamisering. Help mee Nederland te bevrijden!
www.pvv.nl
quote:
Oh wees gerust, voor ik lid wordt van een partij moet er heel wat aan de hand zijnquote:Op zondag 2 maart 2008 13:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Buiten dat je het stemt, dacht ik dat je lid was van GL.My bad.
Een orginisatie die op vreedzame wijze ontreligieuzering ( haha ) van Nederland voor staat zou ik een voorstander van zijn en zelfs overwegen om daar lid van te worden, maar het jammere is dat ze de Islam willen vervangen door het Joods/Christelijke ... en tsja, dat is een beetje kwaad met kwaad bestrijden.quote:
Nja, dat wel, maar opzich is een van zijn doelen, nl. het ontdoen van de Islam uit de mens geen slecht streven. Het is jammer dat hij de weg van politiek en geweld kiest, maar het doel opzich is niet fout.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:02 schreef du_ke het volgende:
Een organisatie vol types als Wilders zou ik bij voorbaat al mijden.
De presentatie is helemaal fout: stop de zionisering en bevrijd Nederland?quote:Op zondag 2 maart 2008 14:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nja, dat wel, maar opzich is een van zijn doelen, nl. het ontdoen van de Islam uit de mens geen slecht streven. Het is jammer dat hij de weg van politiek en geweld kiest, maar het doel opzich is niet fout.
Hoi! Dat zeg ik toch ook.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:09 schreef Monidique het volgende:
De presentatie is helemaal fout: stop de zionisering en bevrijd Nederland?
Hallo? WTF?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |