Onterecht?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:50 schreef denthemen het volgende:
Nog een onterechte pingel ook, de avond is steeds mooier aan het worden
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:51 schreef Blawh het volgende:
coñospor heeft de buit iig al zo goed als binnen.
Eens, al had ik het liever anders gezien voor 1x.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:57 schreef DarkShine het volgende:
Heerlijk trouwens dat een club die zich netjes aan het budget houd 0-2 voorstaat tegen een club die meer geld aan spelers uitgeeft dan dat het eigenlijk kan.
en van heerenveenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:49 schreef Whiteguy het volgende:
Blijft toch wel opmerkelijk dat VVV zo'n beetje van iedereen kan winnen... behalve van de directe concurrenten
Beetje voor beetje? wekelijk halen wel minstens 2 clubs van de laatste 5, 3 punten. In veel andere seizoenen was VVV al zo goed als veilig geweest.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:57 schreef xFriendx het volgende:
Kutzooi![]()
Zo'n beetje alle ploegen onder AZ halen ook beetje voor beetje punten binnen. Zo gaat dat gat met de ploegen onderin wel heeeeeel klein worden
Daarom. We staan dan wel 11e op dit moment en lijkt plek 18 of 17 heel ver weg qua plaats, maar het verschil in punten is straks nihil.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:59 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Beetje voor beetje? wekelijk halen wel minstens 2 clubs van de laatste 5, 3 punten. In veel andere seizoenen was VVV al zo goed als veilig geweest.
En stoffel is de administratie stofvrij aan het maken voor de curator.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:04 schreef denthemen het volgende:
Failliet, 0-2 achter én frustraties
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:06 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En stoffel is de administratie stofvrij aan het maken voor de curator.
Na de 2-0 wat druk van vitesse nu gaat al een hele tijd gelijk opquote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:09 schreef ruud_fr het volgende:
ik schakel net in, is VVV veel beter?
O ja, die doet dat ook altijd.. Rare gewoonte.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:11 schreef Krambo het volgende:
Dat heeft 'ie van Kezman afgekeken denk ik
Al verwacht je eerder de 0-3 dan de 1-2.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Na de 2-0 wat druk van vitesse nu gaat al een hele tijd gelijk op
ok tnxquote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Na de 2-0 wat druk van vitesse nu gaat al een hele tijd gelijk op
Wat zei ik?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Al verwacht je eerder de 0-3 dan de 1-2.
en terecht dusquote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Al verwacht je eerder de 0-3 dan de 1-2.
of Ajaxquote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:20 schreef denthemen het volgende:
Jezus, in deze vorm van Vitesse zou Feyenoord er zelfs winnen
Die is voor het eerst in zijn leven zeker van zijn baan. Er is geen geld voor zijn beruchte afkoopsommen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:20 schreef Dos37 het volgende:
en we zwaaien met zijn alle naar de Mos
Twente heel misschien ook nog welquote:
Nee wij nietquote:
Cricket?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:25 schreef dronkeykong het volgende:
Wat moet er nou met dat stadion gebeuren als Vitesse er niet meer is
Welk stadion?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:25 schreef dronkeykong het volgende:
Wat moet er nou met dat stadion gebeuren als Vitesse er niet meer is
quote:
Kunnen ze weer zo'n kansloze zoeken voor spuiten & slikken zoals afgelopen zaterdagquote:
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:31 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kunnen ze weer zo'n kansloze zoeken voor spuiten & slikken zoals afgelopen zaterdag
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:51 schreef dronkeykong het volgende:
Jeuhj
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:54 schreef Sensation89 het volgende:
voor het eerst in mn leven ben ik voor Vitesse...
Ja, volgende week begint voor ons weer een reeks waarin we punten MOETEN pakken na een aantal pittige tegenstanders.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:01 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Ja jullie komen dan gelijk in de degradatiezone terecht he
Wij zitten in hetzelfde schuitje, te beginnen met Willem 2 thuis morgenavond.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, volgende week begint voor ons weer een reeks waarin we punten MOETEN pakken na een aantal pittige tegenstanders.
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:04 schreef Han-Pekel het volgende:
Amrabat speelt niet zo goed, 2e helft.. wordt ook een beetje overschat heb ik het gevoel..
gelijkspel graagquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:05 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Wij zitten in hetzelfde schuitje, te beginnen met Willem 2 thuis morgenavond.
Ja iedereen die onderin staatquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:05 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Wij zitten in hetzelfde schuitje, te beginnen met Willem 2 thuis morgenavond.
tsjah 't is een hele frivole voetballer, maar hij mist toch duidelijk "voetbalgogme", hij maakt bijvoorbeeld veels te veel onnodige overtredingen en tactisch issie ook niet al te sterk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:06 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor.
Mij heeft een goede aanname, is vrij balvast en heeft een leuke actie. Hij zou alleen wat vaker de bal kunnen afgeven.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:04 schreef Han-Pekel het volgende:
wordt ook een beetje overschat heb ik het gevoel..
en uit naar PSV en Ajax. 2 wedstrijden waarin je punten wel kunt vergeten.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:09 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ja iedereen die onderin staat
Nadeel van ons is dat we 2x uit tegen concurrenten moeten.
Wij spelen nergens meer voor dan, dus wat mij betreft laten we jullie winnenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:09 schreef Blawh het volgende:
[..]
en uit naar PSV en Ajax. 2 wedstrijden waarin je punten wel kunt vergeten.
Nou weet ik niet of het juist is, maar volgens mij kan ik me herinneren dat er een topicstarter is geweest die hem in de EK-selectie zou opnemenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat is die Theo Janssen ontzettend slecht.
Die bedenkt zich dan ook wel 3x als ie deze wedstrijd heeft gezien.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:11 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of het juist is, maar volgens mij kan ik me herinneren dat er een topicstarter is geweest die hem in de EK-selectie zou opnemen![]()
.
Ik heb ook mijn twijfels of ie de top aan kan.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:09 schreef Han-Pekel het volgende:
[..]
tsjah 't is een hele frivole voetballer, maar hij mist toch duidelijk "voetbalgogme", hij maakt bijvoorbeeld veels te veel onnodige overtredingen en tactisch issie ook niet al te sterk.
Een leuke voetballer maar komt wel te kort voor de (NL'se) top denk ik
Ja, want hij heeft zo'n geweldige linkerquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:11 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of het juist is, maar volgens mij kan ik me herinneren dat er een topicstarter is geweest die hem in de EK-selectie zou opnemen![]()
.
Smakelijk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:13 schreef Sensation89 het volgende:
Fu Jong Hai erin.
jammer dat je dan niet kan horen wat ze zeggenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef AminBen het volgende:
kijk dat varken nog ff pissed zijn op Amrabat.
Nou dat valt wel mee hoor, kijk van het weekend maar een keer naar Derby - Sunderland, dat wil je ook niet zien.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:19 schreef Cyberia18 het volgende:
Jezus wat een zaadwedstrijd. Ik begin met de week steeds minder waardering te krijgen voor de eredivisie. Wat een schijtniveau zeg. Dikke stront.
En je denkt dat het alleen hier zo is?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:19 schreef Cyberia18 het volgende:
Jezus wat een zaadwedstrijd. Ik begin met de week steeds minder waardering te krijgen voor de eredivisie. Wat een schijtniveau zeg. Dikke stront.
Lorca is wel een international, maar scoren doet ie niet neequote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat moet Vitesse ook met spelers als Yu Hai en Lorna? In de Jupiler League lopen betere én veel goedkopere spelers rond.
Oh ja, Lorca heet hijquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Lorca is wel een international, maar scoren doet ie niet neeMaar hij heeft wel potentie.
En ze zwaaien met zn allen naar de Mos als ik het goed versta
wat deed ie? zette net tv uit.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
Was een geweldige goal geweest van amrabat
De beleving daar maakt het nog enigzins de moeite waard om toch nog even verder te kijken. Maar het frosticommentaar, de fluitende paupers en wisselvalligheid ten top hier niet.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:20 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee hoor, kijk van het weekend maar een keer naar Derby - Sunderland, dat wil je ook niet zien.
Zou Groningen ook wel goed uitkomen..quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Laat Vitesse maar snel failliet gaan. Liefst voor het einde van dit seizoen. Dat komt Heracles én Ajax wel goed uit
Gevalletje gras is altijd groener bij de buren?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:29 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
De beleving daar maakt het nog enigzins de moeite waard om toch nog even verder te kijken. Maar het frosticommentaar, de fluitende paupers en wisselvalligheid ten top hier niet.
Ga jij nou tot eind april elke keer door het lint als een van je vele concurrenten punten pakt?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef Blawh het volgende:
Vitesse is gewoon zo'n vieze kutclub, kunnen echt van iedereen winnen en verliezen. Helaas verliezen ze nooit van ons op 1 of andere manier (1e jaar thuis nagelaten). Godverdomme, wat ben ik er ziek van. Weer een weekend naar de klote.
Ja, problemen mee?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:39 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ga jij nou tot eind april elke keer door het lint als een van je vele concurrenten punten pakt?
Ieder weekend wordt ik een half jaar ouder ja.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:44 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ikke niet, maar let je op je hart?
Maar dat is dan ook te wijten aan het enorme mismanagement van Paul van der K.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Laat Vitesse maar snel failliet gaan. Liefst voor het einde van dit seizoen. Dat komt Heracles én Ajax wel goed uit
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 02:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook te wijten aan het enorme mismanagement van Paul van der K.
Pas maar op Blawh volgende week spelen we op Woudenstein.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef Blawh het volgende:
Vitesse is gewoon zo'n vieze kutclub, kunnen echt van iedereen winnen en verliezen. Helaas verliezen ze nooit van ons op 1 of andere manier (1e jaar thuis nagelaten). Godverdomme, wat ben ik er ziek van. Weer een weekend naar de klote.
Laten we eens anders redeneren. Vitesse heeft na gisteren wat recht te zetten en walst over Excelsior heen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:00 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Pas maar op Blawh volgende week spelen we op Woudenstein.
De '' kleintjes ''(de clubs die de punten echt hard nodig hebben in strijd tegen degradtie ) hebben het altijd makkelijk tegen vites of het nu RBC , FC Zwolle , Ado Den Haag , Excelsior , VVV is maakt niet uit. en waar het aan ligt, onderschatting zou wel heel erg zijn als ze dat nu nog niet hebben geleerd.
De Mos was overigens lovend over het spel van Juan Gonzalo Lorca. "Ik was vanavond zeer tevreden over hem. Er zit zeker potentie in die jongen en wij hebben de intentie om die potentie binnenshuis te houden."quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:15 schreef Positive_Thinking het volgende:
Naast dat Vitesse bagger speelde me ook nog kapot geergerd aan Derksen.
Sansoni was transfervrij toen we hem haalden en is absoluut geen dure aankoop.
Yu Hai wordt mogelijk gemaakt door financiers en Vitesse betaald zelf dus niet dat NON EU salaris.
Lorca is gehuurd en dus ook niet extreem duur. Vitesse zal de optie tot koop ook niet lichten van Lorca. Geen geld en kwalitatief niet beter dan spelers met EU salaris.
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:03 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
De Mos was overigens lovend over het spel van Juan Gonzalo Lorca. "Ik was vanavond zeer tevreden over hem. Er zit zeker potentie in die jongen en wij hebben de intentie om die potentie binnenshuis te houden."
Daar heb je helemaal gelijk in maar ja vitesse kennende , we zullen het wel zien volgende week.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:37 schreef Blawh het volgende:
[..]
Laten we eens anders redeneren. Vitesse heeft na gisteren wat recht te zetten en walst over Excelsior heen.
Eerder dit seizoen werd het 3-1 in Utrecht voor de FC.quote:Historisch overzicht van de wedstrijden Heracles tegen FC Utrecht
Wedstrijden tussen Heracles Almelo en FC Utrecht in competitieverband staan in het seizoen 1985-1986 op het programma. In dat seizoen speelde Heracles Almelo in de Eredivisie. Als derde wedstrijd van het seizoen was de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht gepland. Vol goede moed kwamen 8500 toeschouwers naar de Bornsestraat in de hoop dat ‘hun’ club de punten in Almelo konden houden. Helaas was de werkelijkheid anders. FC Utrecht ging met de punten in de tas naar Utrecht terug. Heracles Almelo verloor de wedstrijd met 3-2. Na een 3-0 achterstand kwamen de Almeloërs zowaar terug tot 2-3, maar de resterende tijd ( 4 minuten) was te kort om nog een punt uit de wedstrijd te halen.
De returnwedstrijd in Utrecht was van een ander kaliber. Het was de eerste wedstrijd na de winterstop en bij Heracles Almelo hadden de spelers het laatste restje zelfvertrouwen verloren. Volgens Gerard Somer kwam deze wedstrijd op het juiste moment. Heracles Almelo ging vanuit een gesloten defensie spelen zonder dat er negatief gespeeld werd. Dit vond ook trainer Nol de Ruiter. “Ze hebben het gewoon clever gedaan”. Heracles Almelo won de uitwedstrijd met 2-0. De doelpunten kwamen tot stand door een verraderlijk schot van Hendrie Krüzen in de 20ste minuut en in 79ste minuut door een kopbal van Rob Poell.
Voor de beker speelden beide teams vier keer tegen elkaar. Alleen in het seizoen 1988-1989 had Heracles Almelo een thuiswedstrijd. Op 1 oktober 1988 zagen 4250 toeschouwers Heracles Almelo verliezen van de Utrechternaren. De eindstand was 2-3. Voor de thuisclub er erg in had stonden ze al met 3-0 achter. Pas in de tweede helft drong het bij de Almeloërs door dat er mogelijkheden waren tegen dit FC Utrecht. Maar dan moesten de kansen wel benut worden. Folkert Velten was in de tweede helft de grote man. Vlak na rust scoorde hij en achttien minuten voor tijd versierde hij een strafschop. Rinie Coolen had voor een verlenging kunnen zorgen als zijn kopbal maar niet net naast ging. Bij Heracles Almelo was Arend Steunenberg trainer. Hij haalde al na een half uur spelen routinier Tjalling Dilling naar de kant, omdat de speler zijn derde gele kaart had gekregen en dus de volgende wedstrijd geschorst was. Voor Steunenberg de reden om hem te wisselen. “Want volgende week kan ik niet over hem beschikken, dan heb ik er nu ook niets aan”.
Op 18 december 2005 stonden beide teams weer tegenover elkaar in competitieverband. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. “Heerlijk voetbalgevecht” kopte Tubantia daags na deze wedstrijd. De wedstrijd was weliswaar niet boeiend, maar de thuisclub ging de strijd volop aan. En dat merkten ze bij Utrecht. Een wedstrijd waarin de routiniers Hoogma en Maas voorop in de strijd gingen. Toch kwam FC Utrecht op voorsprong door een doelpunt van Fortuné. Daarvoor had Heracles Almelo een strafschop moeten hebben, maar scheidsrechter Bossen weigerde de bal op de stip te leggen. 10 Minuten voor tijd was het de sterk spelende Hirayama die de gelijkmaker liet aantekenen. Hij was alert op een schot van Tamerus, die door doelman Terrol werd losgelaten. De uitwedstrijd op 26 maart 2006 werd verloren. Ook nu was Fortuné de maker van het doelpunt, dat ver in blessuretijd werd gemaakt. Heracles Almelo kwam naar Utrecht om de wedstrijd niet te verliezen. En dat lukte de gasten uit Almelo ook bijna. Vol inzet en passie bestreed men de Utrechtenaren. Ook al had Heracles Almelo daarvoor vele overtredingen nodig. Bijna was het gelukt om een punt weg te slepen uit Utrecht, maar helaas in de vierde minuut in de extra tijd viel er toch een doelpunt voor de thuisclub. Heracles Almelo stond met lege handen op het veld.
De tweede thuiswedstrijd van het seizoen 2006-2007 werd op fraaie wijze door Heracles met 3-0 gewonnen. In de vijfde minuut was het al raak. Quansah tekende voor de openingstreffer. Everton maakte in beide helften een doelpunt en bracht de eindstand van 3-0 op het scorebord. In de beginfase stond er rumoer rond Pieckenhagen. In de ogen van Utrecht pakte hij de bal buiten de lijnen van het strafschopgebied. Scheidsrechter van Hulten gebaarde van niet en liet doorspelen. Na afloop waren de gemoederen nog niet bedaard en bleef Utrecht doormosteren over de bal van Pieckenhagen.
Vorig seizoen eindigde de wedstrijd in Utrecht in een 0-0 gelijkspel. Beide teams speelden een levendige wedstrijd, waarbij over en weer kansen kwamen. De grootste kansen waren er in de slotfase. Eerst was het Douglas voor Utrecht die een niet te missen kans kreeg, daarna voor Quansah namens Heracles. De Ghanees zag zijn schot net naast gaan.
www.svheracles.nl
quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:36 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hup HAFC!
quote:
Snor is niet objectief over Cruijff omdat het zijn idool isquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:26 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat zei de snor in de voorbeschouwing over Cruijf?
In het AD stond een interview met hem. Was een aantal jaar geleden veelbelovender dan Torres en Reyes.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:52 schreef venomsnake het volgende:
Geweldig spelertje die Garcia Garcia, moet alleen fysiek nog wat sterker worden.
ja, ook gelezenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:00 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
In het AD stond een interview met hem. Was een aantal jaar geleden veelbelovender dan Torres en Reyes.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:00 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
In het AD stond een interview met hem. Was een aantal jaar geleden veelbelovender dan Torres en Reyes.
Leuk artikel inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:00 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
quote:
quote:
Dankquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:27 schreef RayMania het volgende:
Verrassend zeg, vooral van de kant van Utrecht. Heracles nu wel veilig lijkt me.
Gefeliciteerd Damzkieee en Blawh.
of voor van Hanegemquote:
Wat een kneus ben ik inderdaad! Dat ik dit elftal in verband met degradatie durfde te brengen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
En Blawh maar negatief schelden dat ze op zeker gaan degraden poosje terug
Bedankt. Weer 10 jaar ouder.quote:Gefeliciteerd Damzkieee en Blawh.
omdat vandenbergh niet kan voetballuh?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Jongens waarom denken jullie dat Willem steeds Rossini erin gooit?
Rossini wel ? Vandenbergh kan prima voetballenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Adelante het volgende:
[..]
omdat vandenbergh niet kan voetballuh?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:34 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Rossini wel ? Vandenbergh kan prima voetballen
1999-2000 KVC Westerlo 4 0 België Eerste klasse
2000-2001 KVC Westerlo 8 3 België Eerste klasse
2001-2002 KVC Westerlo 31 11 België Eerste klasse
2002-2003 KRC Genk 21 15 België Eerste klasse
2003-2004 KRC Genk 29 11 België Eerste klasse
2004-2005 KRC Genk 32 17 België Eerste klasse
2005-2006 KRC Genk 31 12 België Eerste klasse
2006-2007 KRC Genk 25 11 België Eerste klasse
2007-2008 FC Utrecht 5 1 Nederland Eredivisie
Het wordt met de jaar slechter.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Is dat zo slecht? ik weet het niet kijk er nooit naar
Sonck scoorde bijna 2x zoveel als vdb bij Genk, nuff said?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Is dat zo slecht? ik weet het niet kijk er nooit naar
Tjeh je moet ons niet onderschatten hèquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:30 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Alsof vdbergh een kans heeft gehad bij Utrecht.
Danku Almelo. Hoewel ik nu kan fluiten naar mijn seizoensweddenschap met 250,- winst
.
Ik overschatte Spartaquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:20 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Tjeh je moet ons niet onderschatten hè
ik overschatte Utrechtquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:20 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Tjeh je moet ons niet onderschatten hè
"Derby"quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:23 schreef Blawh het volgende:
Leuke pot kan het worden, derby van het noorden.
Een derby hoeft ook niet per se tussen streek- of stadgenoten te gaanquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
"Derby"
Ik kan een wedstrijd tussen twee clubs uit verschillende provincies niet als een derby zijn. Net zoals Roda - VVV geen derby is, wel één provincie maar gewoonweg een te grote afstand.
quote:In de sport is een derby een wedstrijd tussen twee clubs uit dezelfde stad, of uit dezelfde regio. De oorspronkelijke uitspraak is darbi, maar in het Nederlands taalgebied wordt ook de uitspraak durbi gebruikt. Deze wedstrijden hebben een speciale naam gekregen omdat ze meestal extra beladen zijn. Ook wedstrijden tussen clubs die elkaars eeuwige rivalen zijn, worden in een enkel geval aangeduid als een derby. Wanneer landenteams elkaar treffen, in welke tak van sport ook, kan er eveneens sprake zijn van een derby.
Nederland
Sparta Rotterdam - Feyenoord, Feyenoord - Excelsior en Sparta Rotterdam - Excelsior (De Rotterdamse Derby's)
FC Eindhoven - PSV (De Lichtstad Derby)
NEC - Vitesse (De Gelderse Derby)
NAC Breda - Willem II (de (West-)Brabantse Derby)
FC Groningen - SC Heerenveen (De Noordelijke Derby)
FC Groningen - BV Veendam (De Groningse Derby)
SC Heerenveen - Cambuur Leeuwarden (De Friese Derby)
FC Zwolle - Go Ahead Eagles (De IJsselderby)
Heracles Almelo - FC Twente (Derby van 't Oosten)
Dat is een klassieker een echte kraker. Ook geen derby.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Een derby hoeft ook niet per se tussen streek- of stadgenoten te gaan.
Real Madrid - Barcelona is ook een derby, bijvoorbeeld.
Zie de post van Blawh hierbovenquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:42 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat is een klassieker een echte kraker. Ook geen derby.
Staat op de Engelse Wiki weer anders beschreven.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zie de post van Blawh hierboven.
quote:In many countries the term local derby, or simply just derby (pronounced 'dur-bee' in American English and 'dar-bee' in British English after the city of Derby) means a sporting fixture between two (generally local) rivals, particularly in association football. In North America, "crosstown rivalry" is a more common term. For example, the "Tyne-Wear derby" in the north-east of England is Sunderland versus Newcastle United, which can be very hostile and in 1996 led to all fans from each city being banned from the other during derby day. The term is sometimes also used to describe major rivalries in which both clubs have substantial regional or national followings.
quote:der·by (dem; derby’s; derby’tje)
1 sportwedstrijd tussen ploegen uit dezelfde plaats of streek
quote:
Wat Fledderus is de basis doet is mij een raadsel, die bakt er de laatste maanden HE-LE-MAAL niets van.quote:Basisdebuut voor Matavz en Cahais
Tim Matavz en Matias Cahais maken vanavond in een uitverkocht Euroborg tegen SC Heerenveen hun basisdebuut in de Eredivisie. Matavz maakte tot dusver elf invalbeurten; Cahais viel viermaal in. Shkodran Metaj begint op de bank. Danny Holla keert terug van een schorsing en zit naast hem op de bank. Het duel is vanaf 20.30 uur live op RTL7 te zien
Opstelling FC Groningen 1 Van Loo; 6 Hiariej, 3 Sankoh, 5 Cahais, 8 Stenman; 4C Kruiswijk, 2 De Roover; 7 Fledderus, 10 Lovre; 9 Powel, 11 Matavz.
Bank: 16 Luciano, 12 Veldmate, 13 Pomstra, 14 Kolder, 15 Metaj, 17 Holla, 18 Krohne.
Opstelling SC Heerenveen 24 Van Dijk, 2 Zuiverloon, 16 Jong-a-Pin, 5C Dingsdag, 4 Breuer; 8 Beerens, 17 Grindheim, 6 Bradley, 23 Pranjic; 35 Sibon, 21 Sulejmani.
Bank: 25 Vandenbussche, 7 Poulsen, 12 Henrique, 15 Svec, 22 Drost, 31 Smárason, 36 Johansen.
FC Groninigen
Nou nee, niet echt..quote:
Ben bang van wel.. Gelukkig heb ik sport1quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:11 schreef The_Verve het volgende:
Geeft Leo Driessen elke vrijdagwedstrijd commentaar? Oftewel ook vanavond?
euh is zelfde commentaar toch?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ben bang van wel.. Gelukkig heb ik sport1.
Nee.. Geluid is ook beter op sport1, je hoort het publiek beter.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:29 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
euh is zelfde commentaar toch?
Echt nait!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:48 schreef Blawh het volgende:
Heerenveen gaat dit winnen vrees ik voor Grunn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |