abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57059580
Inderdaad ja, 3 maal hoera voor Balkenende. Ik ben ook geen voorstander van die baard-aap-praktijken met bomgordels en martelwerken. Maar als je weet dat ze het niet leuk vinden hou je toch gewoon je mond!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:23:01 #102
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57059586
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef bloodymary het volgende:
Niemand heeft de film nog gezien of weet precies waar deze over gaat.

Nu is er een Jihad afgeroepen over Wilders naar aanleiding van deze film. Hoezeer ik Wilders en zijn uitlatingen ook afkeur, ik ben van mening dat deze Jihad alleen veroorzaakt is door het geschreeuw van Balkenende en consorte over deze film, waar ze nog niks van af weten. Over stemmingmakerij gesproken......
Erg ironisch inderdaad. Ik ben ook van mening dat als we niet zo'n conservaief kabinet hadden gehad, maar één die die H2O2kop gewoon negeerde, we deze hijsa helemaal niet hadden gehad,.
pi_57059612
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:21 schreef misdaadforum het volgende:

De PVV-voorman verwijt zijn collega's in het parlement 'totale desinteresse'
Tsja.

Het blíjft natuurlijk niet leuk en spannend Geertje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:24:42 #104
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57059626
wat een jankreactie... er zit ook totaal geen discussiegeest in die vent he...
put
your
clothes
on!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:29:25 #105
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57059749

Balkenende is een laffe bange hond
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:31:03 #106
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57059776
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:22 schreef Saik0 het volgende:
Inderdaad ja, 3 maal hoera voor Balkenende. Ik ben ook geen voorstander van die baard-aap-praktijken met bomgordels en martelwerken. Maar als je weet dat ze het niet leuk vinden hou je toch gewoon je mond!
Dus als moslims iets niet "leuk" vinden moeten we maar zelfcensuur gaan toepassen.
Mensen zoals jij zijn een gevaar voor de samenleving zoals we die nu kennen
pi_57059778
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het kader waar de meningsvrijheid in valt is de wet.
Dan maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Je hebt toch wel een eigen mening waar de grens ligt ? Je beweert net zelf dat er voor jou geen grenzen zijn, en nu zijn ze er ineens wel en die grens is de wet.

Dus als Wilders, door een uiteraard enorm linkse rechter, veroordeeld wordt, dan leg jij je daarbij neer ?
pi_57059816
Ik word een beetje moe van die topics op fok. Steeds weer hetzelfde riedeltje. Wij allemaal hadden zoveel nuttige dingen kunnen doen in die tijd.

Die film van Wilders komt er gewoon en het escaleert meer dan tijdens die deens Cartoons. En dat vind ik leuk voor al die theedrinkende politici, want die hebben dan geen luizebaan meer, waar ze slapend rijk mee worden en zullen eindelijk eens moeten gaan werken. En daarmee basta.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:32:51 #109
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57059822
Ach, het is Balkenende's goed recht om niet zoals Revolution-NL achter de reet van Wilders aan telopen.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:32:52 #110
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57059823
Kom op hey, als Balkenende elke doodsbedreiging moet gaan veroordelen heeft ie er een dagtaak aan. Als het hier was gegaan om een fatwa of iets dergelijks had ik het een ander verhaal gevonden, maar dat Al Qaida Wilders graag dood zou zien mag geen verrassing heten.
pi_57059834
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ben de gemiddelde moslim niet zat, wel de religie en hoe daar misbruik van gemaakt wordt.
dat verschil is nihil en zal met de dag kleiner worden
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57059872
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:23 schreef pfaf het volgende:

[..]

Erg ironisch inderdaad. Ik ben ook van mening dat als we niet zo'n conservaief kabinet hadden gehad, maar één die die H2O2kop gewoon negeerde, we deze hijsa helemaal niet hadden gehad,.
De man lijkt me moeilijk te negeren, en het is niet zozeer het kabinet dat hem aandacht geeft, dat zijn vooral de media. Je ziet ook dat Wilders steeds absurdere bewoordingen moet gebruiken om de aandacht te trekken, hij overscheidt vanzelf een grens. Hij kan niet meer terug, een normaal leven zal ie nooit meer hebben.

Het lijkt mij weleens nuttig een psychiater naar hem te laten kijken, als maatschappij hebben we denk ik de plicht om mensen tegen zelfdestructie te beschermen. Zeker als hij anderen daarmee in gevaar brengt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2008 13:36:32 ]
pi_57059873
Waar blijven de moslims hier eigenlijk? Het is inderdaad zo langzamerhand een heel erg autochtoon probleem aan het worden. Volgens mij winden moslims in Nederland zich nauwelijks nog over Wilders op.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:37:04 #114
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57059921
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:32 schreef Slarioux het volgende:
Ach, het is Balkenende's goed recht om niet zoals Revolution-NL achter de reet van Wilders aan telopen.
Het gaat hier niet om Wilders maar om het feit dat we ons de mond laten snoeren door een stel baardapen.
Zijn we nu echt zo laf dat we ons laten leiden door bedreigingen.

Hebben we als Westerse samenleving geen principes meer?

Er is gevochten voor de vrijheden die we nu hebben en die vergooien we nu omdat we bang zijn voor eenfascistische !%@$% geloof.

Hou toch op zeg!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:37:26 #115
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_57059932
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Kom op hey, als Balkenende elke doodsbedreiging moet gaan veroordelen heeft ie er een dagtaak aan. Als het hier was gegaan om een fatwa of iets dergelijks had ik het een ander verhaal gevonden, maar dat Al Qaida Wilders graag dood zou zien mag geen verrassing heten.
zo...zijn we al zover heen dat we dat normaal gaan vinden? Of, zoals Hephaistos zegt, geen verassing mag heten?

Enge gedachte....
als in goochelaar
pi_57059948
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om Wilders maar om het feit dat we ons de mond laten snoeren door een stel baardapen.

Er is gevochten voor de vrijheden die we nu hebben en die vergooien we nu omdat we bang zijn voor eenfascistische !%@$% geloof.

Hou toch op zeg!
Wow, er zijn nog steeds mensen die denken dat de PVV écht iets met vrijheid te maken heeft. Hoe aandoenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:39:54 #117
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57060006
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:35 schreef gelly het volgende:

[..]

De man lijkt me moeilijk te negeren, en het is niet zozeer het kabinet dat hem aandacht geeft, dat zijn vooral de media. Je ziet ook dat Wilders steeds absurdere bewoordingen moet gebruiken om de aandacht te trekken, hij overscheidt vanzelf een grens. Hij kan niet meer terug, een normaal leven zal ie nooit meer hebben.

Het lijkt mij weleens nuttig een psychiater naar hem te laten kijken, als maatschappij hebben we denk ik de plicht om mensen tegen zelfdestructie te beschermen. Zeker als hij anderen daarmee in gevaar brengt.
Ik ben van mening dat de media het zo opblazen, omdat het kabinet zo paniekerig reageert. "We nemen voorzorgsmaatregelen voor rellen" "We gaan Denemarken II worden" "De film moet verboden worden" etc...
Dat is uiteraard voer voor de media en een reden om 3 keer per week iemand bij Pauw & Witteman, NOVA en De Wereld Draait Door over het onderwerp te horen.
Zoals gisteren bij P&W het niet over het ontslagrecht., omdat Verhagen weer eens over de film te zeuren...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:40:02 #118
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57060011
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wow, er zijn nog steeds mensen die denken dat de PVV écht iets met vrijheid te maken heeft. Hoe aandoenlijk.
Mijn god zeg... moeite met begrijpend lezen?
Het gaat hier niet om de PVV / Geert Wilders.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:41:11 #119
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57060044
quote:

[..]

Hou toch op zeg!
het gaat al lang niet meer om vrijheid van meningsuiting, het gaat puur om pesten, uitdagen, zieken, jankzak uithangen en ophitsen. wat heeft vrijheid van meningsuiting in hemelsnaam nog met die film te maken? wat moet die film aan ons laten zien dat zo belangrijk is om te worden getoond? de enige reden die achter die film zit is om nog meer angszaaierij en woede op te wekken, wat helemaal nergens voor nodig is. en dat doet hij nu en schijnbaar vind hij de neveneffecten ook de schuld van een ander...
put
your
clothes
on!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:41:50 #120
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57060072
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:37 schreef Goochie het volgende:

[..]

zo...zijn we al zover heen dat we dat normaal gaan vinden? Of, zoals Hephaistos zegt, geen verassing mag heten?

Enge gedachte....
Radicale fundamentalistische moslims hebben het gemunt op Wilders ja. Ik kan me niet voorstellen dat dit iemand verrast heeft. Of je moet een paar jaar onder een steen geleefd hebben.

Dat wil overigens nog niet zeggen dat je er niks tegen moet doen, enkel dat het een gegeven is wat inmiddels bekend mag worden verondersteld.
pi_57060112
Balkenende is de grootste laffe hond in de Nederlandse politiek. Niet alleen bij deze gebeurtenis durft hij zn nek niet uit te steken, hij durft dat bij geen enkele situatie.
Laffe hond, het wordt tijd dat hij opzout als premier. Heeft lang genoeg geduurd.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:45:10 #122
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57060167
quote:
"Daarbij maak ik als gekozen parlementariër gebruik van democratische middelen binnen het kader van de wet, terwijl een groep als Al-Qaida oproept tot a-democratische middelen, zoals het vermoorden van mensen. Het is een schande dat Fitna zo wordt tegengewerkt, het is een premier onwaardig", aldus Wilders.
Tja, en Balkenende maakt gebruik van democratische middelen binnen het kader van de wet om zijn mening eventjes niet te uiten. Is ook een grondrecht en wordt te weinig toegepast.
pi_57060175
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:32 schreef JohnDope het volgende:Die film van Wilders komt er gewoon en het escaleert meer dan tijdens die deens Cartoons. En dat vind ik leuk voor al die theedrinkende politici, want die hebben dan geen luizebaan meer, waar ze slapend rijk mee worden en zullen eindelijk eens moeten gaan werken. En daarmee basta.
Ja politici doen heeeeeeelemaal niks en worden slapend rijk
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:49:32 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57060286
quote:

[..]

Hou toch op zeg!
Rekening houdend met de intentie van Wilders, gaat het allang niet meer om vrijheid van meningsuiting, maar het moedwillig frustreren. Er mag daar wel eens naar gekeken, de intentie dus. Is natuurlijk veel moeilijker aan te duiden, maar iedereen voelt wel min of meer aan waar Wilders heen wilt met de film en dat hij ook dondersgoed weet waarmee hij bezig is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57060321
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Rekening houdend met de intentie van Wilders, gaat het allang niet meer om vrijheid van meningsuiting, maar het moedwillig frustreren. Er mag daar wel eens naar gekeken, de intentie dus. Is natuurlijk veel moeilijker aan te duiden, maar iedereen voelt wel min of meer aan waar Wilders heen wilt met de film en dat hij ook dondersgoed weet waarmee hij bezig is.
Dus moet hij maar afgeslacht worden?
pi_57060383
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Je hebt toch wel een eigen mening waar de grens ligt ? Je beweert net zelf dat er voor jou geen grenzen zijn, en nu zijn ze er ineens wel en die grens is de wet.

Dus als Wilders, door een uiteraard enorm linkse rechter, veroordeeld wordt, dan leg jij je daarbij neer ?
Ik wil mijn eigen norm niet als algemeen geldende moraal ophangen. Anders gezegd is de grens van wat betamelijk wordt geacht of juist niet nogal subjectief.
Er is dan ook niet' ineens een wet', maar juist de wet die de kaders stelt waarin men zich op de vrije meningsuiting kan beroepen.

Als een rechter, met welke signature dan ook, oordeelt, dat Wilders met het uitoefenen van zijn recht op de vrije mening een grens heeft gepasseerd, hetzij discriminatoir, lasterlijk of anderszins dan is dat het oordeel op basis van een onafhankelijk oordeel en niet leidend door een politieke voorkeur.
Ter herinnering aan je; dit is Nederland, geen Rusland!
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:55:07 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57060421
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:51 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Dus moet hij maar afgeslacht worden?
Zeg ik dat?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57060463
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn intentie niet is om te frustreren, maar om aan te tonen wat er daadwerkelijk in de bovenkamers van een hoop godsdienstfanaten (en 'laffe' politici) leeft. Tot nu toe bleef dat redelijk goed verborgen in moskeeen, huiskamers en internetfora.

De dreigementen van Al Qaida en Verhagen, ja ik schuif ze op 1 hoop, zijn te gek voor woorden. Iedereen is vrij zijn taktiek te bepalen binnen de grenzen van onze wet. Wat andere landen met meer bekrompen wetten ervan vinden kunnen we ter kennisgeving aannemen.

Met deze film dwingt hij mensen tot een (wellicht onmogelijke) keuze, behoor ik tot de fanaten of wil ik ook dat de islam wat meer verlicht wordt?
pi_57060467
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk, dat we niet kunnen negeren, dat onze premier hierover spreekt als 'een ernstige crisis' en dus besteed het kabinet er aandacht aan. Onevenredig aandacht daaraan.
pi_57060574
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:43 schreef ChRoNiC het volgende:
Balkenende is de grootste laffe hond in de Nederlandse politiek. Niet alleen bij deze gebeurtenis durft hij zn nek niet uit te steken, hij durft dat bij geen enkele situatie.
Laffe hond, het wordt tijd dat hij opzout als premier. Heeft lang genoeg geduurd.
Hallo, heb je het bericht gelezen:
quote:
De Telegraaf meldde woensdag dat er op een forum van de aan Al-Qaida verbonden website al-ekhlaas.net te lezen was dat de PVV-politicus moest worden 'afgeslacht', omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.
Als je iedere verkapte doodsbedreiging voor wie dan ook hier op Fok! gaat tellen ben je wel even bezig hoor. Het gaat om een doodsbedreiging op een forum, of eigenlijk dat nog niet eens, er wordt gezegd dat Wilders geslacht moet worden, geen concreet plan om hem om te leggen én geen oproep van een gezaghebbend iemand (waaronder je Al Qaida ook kunt rekenen), maar een reactie op een forum...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 14:02:19 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57060580
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn intentie niet is om te frustreren, maar om aan te tonen wat er daadwerkelijk in de bovenkamers van een hoop godsdienstfanaten (en 'laffe' politici) leeft. Tot nu toe bleef dat redelijk goed verborgen in moskeeen, huiskamers en internetfora.
Maar dit is toch kennis die iedereen nu wel heeft? Ja, de radicale islam is een probleem en is zwaar gestoord. Ik ben benieuwd hoe Wilders dit wil gaan aantonen door nieuwe inzichten. En uberhaupt, hoe moet je dat filmisch doen? Een undercover-actie bij een moskee, wat screenshotjes van een forum? Ben benieuwd hoe hij het wil gaan filmen en ik denk ook eigenlijk dat het een enorme tegenvallend filmpje wordt, waar niets nieuws verteld wordt.
quote:
De dreigementen van Al Qaida en Verhagen, ja ik schuif ze op 1 hoop, zijn te gek voor woorden. Iedereen is vrij zijn taktiek te bepalen binnen de grenzen van onze wet. Wat andere landen met meer bekrompen wetten ervan vinden kunnen we ter kennisgeving aannemen.
Eens, maar dat geldt natuurlijk vanuit twee kanten. Wij kunnen ook ter kennisgeving aannemen dat Al Qaida Wilders het liefst onder de grond ziet.
quote:
Met deze film dwingt hij mensen tot een (wellicht onmogelijke) keuze, behoor ik tot de fanaten of wil ik ook dat de islam wat meer verlicht wordt?
. Zover wil ik niet gaan en voor mij is zo'n keuze allang duidelijk, daar heb ik een filmpje van Wilders niet voor nodig.
pi_57060581
NIet dat al die andere politici sterspelers zijn, maar hoeveel problemen heeft Wilders sinds zijn aantreden als eenmansfractie opgelost of een daadwerkelijk voorstel aangenomen gekregen dat heeft bijgedragen tot een deel van de oplossing?

95% van politici = zakken patat
Wilders = veel schreeuwigere uitspraken en niet onrealistische voorstellen doen voor de bühne en zijn achterban, maar resultatie iest noel komma noel (0,0)...iest dat koeltoer?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 14:02:50 #133
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57060592
quote:
Wat Verhagen doet, is ook binnen de wet. En Al Qaida opereert vanuit het buitenland en neemt onze wet ter kennisgeving aan. Dus als dat je enige criterium is voor wat wel en wat geen verstandige acties zijn....
pi_57060733
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het gaat allang niet meer om wilders en zijn pvv, dat is gewoon een groepje randdebielen, iedereen met een beetje verstand kan dat inzien. Het gaat om zelf censuur. Gaan wij dingen verbieden omdat er misschien een kans is dat wij iemand tegen de schenen schoppen. Dan is echt het einde zoek. Je geeft ze nu een vinger en morgen willen ze je hele arm.

Wie weet wat ze morgen niet zint.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57060734
quote:

[..]

Een correctie, de film geeft weer wat Wilders dénkt dat er in de hoofden speelt. Het is zijn goed recht om daarmee te komen, maar hij had aan kunnen zien komen dat er onrust over zou ontstaan, en die heeft ie graag in de hand gewerkt door bij elke mogelijke gelegenheid te gaan roepen dat hij die film gaat maken waarin de Islm wordt aangepakt. Overigens komt de bedreiging ook van een forum, dus waar hebben we die film eigenlijk voor nodig?
quote:

Wie is Wilders in godsnaam dat hij mensen mag dwingen een keuze te maken, of eigenlijk afstand te nemen van iets wat voor hen fundamenteel en principieel onderdeel uitmaakt van hun leven. Je roept aan de ene kant dat je niet door Islamitisch fundamentalisten ergens toe gedwongen wilt worden, maar je bent het er wel mee eens als het de andere kant op gebeurd?
pi_57060739
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:01 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Hallo, heb je het bericht gelezen:
[..]

Als je iedere verkapte doodsbedreiging voor wie dan ook hier op Fok! gaat tellen ben je wel even bezig hoor. Het gaat om een doodsbedreiging op een forum, of eigenlijk dat nog niet eens, er wordt gezegd dat Wilders geslacht moet worden, geen concreet plan om hem om te leggen én geen oproep van een gezaghebbend iemand (waaronder je Al Qaida ook kunt rekenen), maar een reactie op een forum...
quote:
"Ik had verwacht dat Jan-Peter Balkenende de oproep van Al-Qaida zou veroordelen, maar hij doet helemaal niets. Terwijl de dreiging notabene is bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Waar is de premier?", aldus Geert Wilders in een vraaggesprek met NU.nl.

Bron
pi_57060880
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de media het zo opblazen, omdat het kabinet zo paniekerig reageert. "We nemen voorzorgsmaatregelen voor rellen" "We gaan Denemarken II worden" "De film moet verboden worden" etc...
Dat is uiteraard voer voor de media en een reden om 3 keer per week iemand bij Pauw & Witteman, NOVA en De Wereld Draait Door over het onderwerp te horen.
Zoals gisteren bij P&W het niet over het ontslagrecht., omdat Verhagen weer eens over de film te zeuren...
Ik weet het niet. Je kunt ook net zo goed stellen dat Verhagen als hoogste man van BuZa toch als beste op de hoogte is van alle reele dreiging en zo'n oproep dus niet voor niets doet. Hij kan het niet verbieden maar een moreel appel is natuurlijk niet meteen censuur.

Ook Rob de Wijk is het bijvoorbeeld met Verhagen eens, iemand die toch ook wel wat inzicht heeft in de internationale verhoudingen. Stel nou dat er straks 100-en Nederlandse slachtoffers vallen, was het dan nog zo onverstandig van de regering om deze oproep te doen?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 14:18:43 #138
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_57060946
Weet Wilders niet dat je in het leven krijgt wat je geeft?
pi_57060997
Ik denk dat Balkenende nog niet helemaal klaar is met z'n film over de jihad op Geert.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57061005
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:27 schreef gelly het volgende:
of laten we "Der Eewige Jude" eens lekker in Pathe laten draaien om de misstanden binnen het jodendom aan de kaak te stellen. Allemaal vrijheid van meningsuiting toch ?
Op Hamas TV en andere Arabische bioscopen in de buurt draait deze dagelijks.
pi_57061179
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar dit is toch kennis die iedereen nu wel heeft? Ja, de radicale islam is een probleem en is zwaar gestoord. Ik ben benieuwd hoe Wilders dit wil gaan aantonen door nieuwe inzichten. En uberhaupt, hoe moet je dat filmisch doen? Een undercover-actie bij een moskee, wat screenshotjes van een forum? Ben benieuwd hoe hij het wil gaan filmen en ik denk ook eigenlijk dat het een enorme tegenvallend filmpje wordt, waar niets nieuws verteld wordt.
Dat de moslims nu de gebeten hond zijn in ons land komt vooral omdat 'wij en zij' ons niet begrijpen. Qua kennis kan er dus nog wel wat worden verbeterd.
quote:
Eens, maar dat geldt natuurlijk vanuit twee kanten. Wij kunnen ook ter kennisgeving aannemen dat Al Qaida Wilders het liefst onder de grond ziet.
Volgens mij doen we dat ook, voor kennisgeving aannemen. Ik ben er niet voor om een invasie te beginnen ofzo op Al Qaida, laat ze maar lekker in hun grotten blijven.
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:02 schreef Pool het volgende:

[..]

Wat Verhagen doet, is ook binnen de wet. En Al Qaida opereert vanuit het buitenland en neemt onze wet ter kennisgeving aan. Dus als dat je enige criterium is voor wat wel en wat geen verstandige acties zijn....
Het afraden van een film waarvan onbekend is wat er getoond gaat worden, en daarbij wijzen op het hoge risico voor Nederlandse militairen, burgers en economie, is voorbarig. Hiermee wakkert Verhagen door zijn positie alleen maar het vuurtje aan. Afgezien van Al Qaida (bibber bibber) en een Egyptische filmfestival directeur zie ik weinig buitenlandse/moslim reacties, het lijkt nu vooral een binnenlandse trend te zijn om te roepen hoe erg die film wel niet is.
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:09 schreef DivineJester het volgende:

Overigens komt de bedreiging ook van een forum, dus waar hebben we die film eigenlijk voor nodig?
Wat bedoel je hier precies mee?
quote:
Wie is Wilders in godsnaam dat hij mensen mag dwingen een keuze te maken, of eigenlijk afstand te nemen van iets wat voor hen fundamenteel en principieel onderdeel uitmaakt van hun leven. Je roept aan de ene kant dat je niet door Islamitisch fundamentalisten ergens toe gedwongen wilt worden, maar je bent het er wel mee eens als het de andere kant op gebeurd?
Wilders is natuurlijk niemand die kan en mag dwingen. Hij mag het niettemin wel proberen.
Het zou fijn zijn als bepaalde moslim mensen eens gaan nadenken hoe ze een prettiger leven kunnen leiden in het land waarin ze zitten.

NB. Ik vraag me wel af voor wie Wilders de film nu maakt, voor Nederland of gelijk de hele wereld.
pi_57061320
Wilders heeft toch al beveiliging ?

Wat moet Balkenende nou nog meer doen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57061381
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

Ik denk dat Geert wil dat Jan-Peter nu de jihad aan de islam verklaard en zijn para-militaire christenjugend de prachtwijken instuurt. Meer kan ik er niet van maken.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57061382
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee hoor. We kunnen er een semantisch spelletje van maken, maar wat jij in Wilders bewondert is in feite zijn overmogen tot een dialoog. Zijn halstarrigheid. Die moet je wel bewonderen.

Terwijl je zelf juist precies anders in elkaar zegt te steken.

Magoed. Words, words. Maar ik blijf mij sterk maken voor mijn recht op verbazing

V.
Nee, dat is jouw interpretatie. Wat ik voor hem vind pleiten is, dat hij een mening verkondigt en dat ondanks de weerzin, verzet, bedreigingen en zijn 'gekooide' leventje blijft verkondigen.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de PvdA, die principieel voor een Irak-onderzoek is, dit ook belooft aan de kiezer en uiteindelijk toch maar niet doet.

Dat is waarop ik wijs. En ja, de PvdA is in het aangehaalde voorbeeld, mijn inziens, juist niet te bewonderen.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 14:36:13 #145
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57061409
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

Constant aandacht en publiciteit geven aan Wilders natuurlijk!
pi_57061511
Wat een knaap die Wilders. Vanaf seconde 1 dat hij met dit project begon had hij kunnen bedenken dat dit zou gebeuren. Nu verwijt hij Balkenende dat deze hier niet op reageert. Als Wilders slim was geweest, en deze film met en ander oogpunt dan "moslims zo hard mogelijk tegen de schenen schoppen" had gemaakt, dan had hij van tevoren aan de overheid/het volk duidelijk kunnen maken wat zijn intenties hiermee zijn. Ook had hij preventief contact kunnen opnemen met moslimsorganisaties, en hun ervan kunnen overtuigen wat het nut van deze film is.
Dan nog zou het een controversiele film zijn, maar dan was de schop tegen de schenen in ieder geval een stuk zachter geweest.

Nee, voor mij bewijst Wilders met dit soort acties alleen maar zijn eigen incompetentie.
Extremistisch gematigd.
pi_57061527
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Constant aandacht en publiciteit geven aan Wilders natuurlijk!
elke dag op prime-time, een kwartiertje "Wilders Wil" op sbs6

Extremistisch gematigd.
pi_57061600
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:41 schreef P8 het volgende:

Nee, voor mij bewijst Wilders met dit soort acties alleen maar zijn eigen incompetentie.
Het begint te lijken op een pingpong spel tussen incompetenten met als resultaat dat er alleen maar verliezers zijn. Wilders, het CDA, de andere partijen, de moslims en het recht op meningsuiting. Het enige wat er nu nog bij kan winnen zijn de 'Oh noes daar heb je enge moslims' gedachten.

De inhoud van de film doet er al niet eens meer toe...
pi_57061797
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:35 schreef SCH het volgende:
Waar blijven de moslims hier eigenlijk? Het is inderdaad zo langzamerhand een heel erg autochtoon probleem aan het worden. Volgens mij winden moslims in Nederland zich nauwelijks nog over Wilders op.
Ik citeer mezelf uit het vorige topic:

"Het verbaasd mij dat overal de pleuris is uitgebroken over de film maar bij Moslims in Nederland het redelijk meevalt. NOVA, netwerk, Pau & Witteman, NOS, FOK, Verhagen, Egypte, Sudan en noem het maar op. De meesten in mijn omgeving, en ikzelf, weten al een tijdje dat die komt, weten hoe Wilders denkt en wat dus te verwachten en hebben meer zoiets van 'het is niet leuk maar negeren is toch wel het beste'. En thats it.

Ben nog geen opruiende vrijdagpreken tegengekomen of mede-broeders die me een wapen hebben toegestopt want 'je weet maar nooit he'.Dus waarom dan elke keer die drang bij sommigen op dit forum om te doen alsof de meerderheid van de Nederlandse Moslims klaar staat 'de boel plat te leggen'?

Maar goed, we hebben het ook veel te goed in dit landje, niet veel echte andere problemen en dan hebben we tenminste iets wat ons bezig zal houden moet je dan maar denken."
X
pi_57061856
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Of jullie gaan samen naar de El Tawheed en als jullie de hoofdzaal binnen lopen, zeggen jullie dat jullie een stelletje zijn.
Jij denkt dat de Al Tawheed moskee gelijk staat aan de beleving/interpretatie van veel Nederlandse Moslims??? Je moet eens weten.
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')