abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57128695
quote:
Merge met blunders in media al aangevraagd, toch bedankt.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57130499
quote:
Check.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 11:42:29 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57146374
handig al die van Basten topics nu loopt er in 2 topics dezelfde "discussie" over zijn belastingfraude
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57146882
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:42 schreef rubbereend het volgende:
handig al die van Basten topics nu loopt er in 2 topics dezelfde "discussie" over zijn belastingfraude
Lastig, want ik wil niet zomaar posts deleten uit een topic. Misschien een idee om nieuwstopics zoals 'Marco van Basten nieuwe coach Ajax' of 'Van Marwijk officieel nieuwe bondscoach Oranje', topics die zeker de moeite waard zijn naast een centraal topic, na een week te sluiten en een verwijzing maken naar het centrale topic. Na een week is het echte nieuws al over en gaan nieuwstopics niet echt hard meer qua aantal posts. Zo voorkom je misschien dat discussies verspreid gaan lopen.

Even kijken wat m'n medemods ervan vinden. En wat jullie vinden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 12:12:17 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57146943
dat lijkt me een prima idee, veel discussiewaardigs gebeurt er toch niet meet in dat van basten naar Ajax topic.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57146984
Lijkt me een goed idee, om die specifieke nieuwstopics, bij minder animo te sluiten en verder te gaan in het centrale deel. Het wordt wel lastig bijhouden, daarvoor hebben we jullie oplettendheid dan wel nodig. Maar daar ben ik niet bang voor hier.
That's all folks!
pi_57148708
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:09 schreef RayMania het volgende:

...En wat jullie vinden.

Dank je wel dat je om meningen vraagt. Als ik een topic open vind ik het niet leuk als er een slotje op komt en daarom ben ik tegen slotjes die niet écht nodig zijn... Als er in twee topics dezelfde discussie gaat lopen is er óf eentje off-topic, of het is gewoon op dat moment een interessante discussie... Op zo'n moment kan er toch gewoon even in beide topics naar elkaar verwezen worden en dan is er toch helemaal niks aan de hand eigenlijk?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:53:46 #135
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57148870
Er is idd niks aan de hand als één discussie in twee topics gevoerd word waarin men ook nog naar de topics gaat verwijzen.

Dat word dus enorm onduidelijk en kan Ray dan ook enkel gelijk geven in deze.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57148965
Dat van Tennessee is natuurlijk ook een idee. Gister heb ik zoiets al gedaan in het Van Marwijk topic, maar wij kunnen natuurlijk niet altijd gelijk verwijzen. Het liefst zet ik ook geen onnodige slotjes, dus we denken nog even verder .
pi_57149118
Jan Everse vertrekt bij FC Zwolle!

Please vertel me dat dit geen eigen topic waard is
pi_57149309
Jawel, dat wordt het Jan Everse topic straks.

Ik denk dat hij wel in de Eredivisie terecht komt, maar dat heeft niets met het topic zelf te maken natuurlijk.
That's all folks!
pi_57149345
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:45 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Als er in twee topics dezelfde discussie gaat lopen is er óf eentje off-topic, of het is gewoon op dat moment een interessante discussie... Op zo'n moment kan er toch gewoon even in beide topics naar elkaar verwezen worden en dan is er toch helemaal niks aan de hand eigenlijk?
En in welk topic wordt er dan verder gegaan? ... Juist, in beiden waarschijnlijk of dan loopt het nog steeds door elkaar in onduidelijkheid.

Je kan natuurlijk ook spelen met de TT als mod zijnde; stel dat Wetzel naar ADO gaat, wat mijn inziens niet topicwaardig is, kan je wel tijdelijk de TT van het Wetzel-topic veranderen; dat had bijv ook gekund bij afscheid Luinge en aanstelling Maaskant. Dan heb je wel het nieuws in de TT, maar niet weer een extra topic wat na een week waarschijnlijk toch doodbloedt, maar wel irritant gekicked kan worden.

Die centrale topics hebben een veel langere levensduur, plus je kan gemakkelijkere dingen terugpakken uit het verleden.
pi_57149401
Maar komt het niet verwarrend over als een TT wordt aangepast aan het heden en dat in de OP iets heel anders staat van misschien wel uit 2005?
pi_57149441
Ik heb het wel gedaan bij het John de Jong topic (TT change), dat deed ik omdat ik er als eerste bij was en het topic "John de Jong maakt PSV kampioen" als titel had. Wat nogal gedateerd was.

De vraag van Ray is een goede trouwens.
That's all folks!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:24:59 #142
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57149538
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:18 schreef RayMania het volgende:
Maar komt het niet verwarrend over als een TT wordt aangepast aan het heden en dat in de OP iets heel anders staat van misschien wel uit 2005?
Is het niet heel verwarrend als je één discussie in twee topics hebt, waarbij één topic nog gedateerd is ook...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:37:02 #143
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_57149794
Het beste lijkt me toch om dit soort nieuwtjes in de centrale topics te zetten met een TT change. Ook al kan de OP dan verwarrend zijn.

Dus bijvoorbeeld: Het grote John de Jong topic: Einde Carriere.

Dat is in ieder geval beter dan een topic openen over ieder nieuwsfeit.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_57149898
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:18 schreef RayMania het volgende:
Hoezo zou dat verwarrend zijn?

Ik denk niet dat de OP's van topics met 50+ posts nog veel gelezen worden en men eerder op de laatste post afgaat dan op de eerste. Als er in de TT Wetzel staat, in de OP en in de laatste paar posts nog een nieuwsbericht over Wetzel, dan is die link toch wel te leggen dat de trainer Wetzel naar ADO is gegaan?

Ik vind, zoals DS, eerder verwarrend om niet te weten in welke van de x aantal topics over dezelfde persoon welke discussie gevoerd kan worden, dan of de OP nog overeenkomt met de titel.
pi_57150228
We kunnen het natuurlijk wel een tijdje proberen met die TT-change van een centraal topic bij een nieuwsbericht (Wetzel, Maaskant, Luinge etc) en kijken hoe het gaat met de overzichtelijkheid in VBL en of het bevalt.

Zelf vind ik wel dat écht grote nieuwsberichten zoals een nieuwe bondscoach of Ajax-trainer een apart topic waard zijn, omdat dat garant staat voor veel posts en soms meerdere delen. Of vinden jullie dat bij zulke voorbeelden ook de TT aangepast moet worden, dus nu bij de Van Marwijk en Van Basten (ohjee!) topics?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:02:41 #146
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57150357
Beter zet je in zulke topics geen nieuwsfeit maar enkel de naam. Dan ben je de onduidelijkheid voor altijd kwijt.

Al kun je bij sommige nieuwsfeiten uiteraard een uitzondering maken (europees kampioen of andere prijzen winnen, einde carrière enz).
Planning:
-
pi_57150953
Ik denk dat we hier met z'n drieen nog wat verder over moeten overleggen, hoe dit aan te pakken. Er zijn een hoop opties.
That's all folks!
pi_57151082
Dus eigenlijk komt het erop neer dat het overgrote deel van de reageerders hier wil dat vrijwel alles weer gecentraliseerd wordt en dat geopende nieuwstopics gesloten worden en dat de TT van het centrale topic wordt aangepast naar het nieuwsfeit. Dus als voorbeeld; het centrale John de Jong topic loopt een paar jaar, er komt een nieuwstopic dat hij stopt met zijn carrière, die wordt gesloten (of gemerged met het centrale topic) en de TT van het centrale topic wordt aangepast.

Dat zou ik persoonlijk best willen proberen. Alleen zit ik nog met de twijfel of we hetzelfde moeten doen met de grote nieuwsberichten die ik noemde (Basten, Marwijk etc.). Ik denk dat voor zulke topics nog wel vraag naar is, omdat het publiek en interesse groot is.
pi_57151947
Ik ben het wel eens met die TT changes.

Misschien is het wel handig om de grote nieuwsfeiten apart te houden. Maar het voordeel van de TT-change is dat het én centraal blijft, de reeks loopt door, en het heeft hetzelfde effect als een nieuw topic. Dat wil zeggen: het nieuws staat in de TT, nieuwsbericht in een van de laatste berichten is ook wel op te zoeken. Op zich is dat niet helemaal centralisatie.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 16:21:04 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57151998
groot nieuws lijkt me een eigen topic waard, zie bijvoorbeeld van BAsten, dan loopt de discussie niet door de wielen van de discussie over zijjn bondscoachschap. Dat lijkt me een duidelijk voorbeeld van waar een eigen nieuwsfeittopic de moeite waard is. Dat daar nu wel de nieuwswaardigheid af is betekent wat mij betreft dat het dichtkan. Details kunnen inmiddels wel in het ajaxtopic of het andere van Basten topic.

Nu met zn belastingfraude heb je in beide van Basten topics iets van 10 posts met veelal dezelfde strekking. Als je ze in één topic achter elkaar hebt dan scheelt dat wat dubbelvragen enzo.

Verder kunnen transfers als die van Maaskant wat mij betreft prima in zijn centrale reeks. Ten eerste omdat je met een TT change actueel kan blijven en bovendien is het vaak heel leuk dat je terug kan lezen wat er bijvoorbeeld 1 jaar geleden over hem gezegd werd. Een verwarrende OP dan? Die is eventueel snel upgedate met het laatste nieuwsbericht, maar volgens mij wordt er zelden naar de OP gekeken als we al bij post 189 zijn.

Waar die grens precies ligt is gevoel en even kijken naar de reacties maar vertrouw ik het modteam volledig in.
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')