quote:Maaskant krijgt erfenis Brandts bij NAC Breda
28/02/2008 09:05
Robert Maaskant wordt de nieuwe hoofdcoach van NAC Breda. De 39-jarige oefenmeester verlaat MVV om in het Rat Verlegh Stadion de opvolger te worden van Ernie Brandts.
Maaskant bereikte met algemeen directeur Theo Mommers en technisch directeur Earnest Stewart een akkoord over een contract voor twee seizoenen. De Raad van Commissarissen van NAC neemt donderdag een beslissing over de aanstelling van de nieuwe hoofdtrainer.
MVV hield al rekening met een vertrek van Maaskant. Hoewel beide partijen het in alle toonaarden ontkenden, wist MVV-voorzitter Joseph Goumans maandag al aan Voetbal International te vertellen dat er gesprekken gaande waren tussen Maaskant en NAC.
In Breda krijgt Maaskant te maken met een loodzware erfenis. Onder leiding van Brandts bezet NAC momenteel de vijfde plaats in de Eredivisie en de club plaatste zich woensdag bovendien voor de halve finale van het KNVB-bekertoernooi door Quick Boys met 3-0 te verslaan.
Ondanks die zware taak weet Maaskant heel goed waar hij aan begint. 'Ik besef terdege dat de huidige prestaties nauwelijks te overtreffen zijn', keek de coach al eerder vooruit op een mogelijke aanstelling in Breda. 'Maar ik heb áltijd geroepen dat ik ooit nog bij NAC wil werken.'
Dat wordt dus een 14e plek voor NAC.quote:Ondanks die zware taak weet Maaskant heel goed waar hij aan begint. 'Ik besef terdege dat de huidige prestaties nauwelijks te overtreffen zijn', keek de coach al eerder vooruit op een mogelijke aanstelling in Breda. 'Maar ik heb áltijd geroepen dat ik ooit nog bij NAC wil werken.'
Niets aan toe te voegen. Belachelijk dat je dan Brandts niet laat doorgaan.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:54 schreef Plato1980 het volgende:
Bizarre keus. Het draait geweldig en je besluit desondanks om niet door te gaan met je trainer. Dat is al vreemd, maar als je een nieuwe trainer van kaliber kunt aanstellen valt het nog te begrijpen. Maar als je dan met Robert Maaskant komt aanzetten maak je jezelf ongelofelijk belachelijk.
Die wordt de technische man bij Ajax he.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:53 schreef Triptamine het volgende:
+ mental note to self: Neem Earnest Stewart nooit meer serieus, wat een slechte keus zeg, sodejezus.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:54 schreef Plato1980 het volgende:
Bizarre keus. Het draait geweldig en je besluit desondanks om niet door te gaan met je trainer. Dat is al vreemd, maar als je een nieuwe trainer van kaliber kunt aanstellen valt het nog te begrijpen. Maar als je dan met Robert Maaskant komt aanzetten maak je jezelf ongelofelijk belachelijk.
Dan vermoord ik alles en iedereen bij "ons" bestuur.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:03 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Die wordt de technische man bij Ajax he.
Dat zal Johan toch niet laten gebeurenquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:05 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dan vermoord ik alles en iedereen bij "ons" bestuur.
Jaakke
El Salvador bestrijdt de Valse Stewart van binnenuit.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat zal Johan toch niet laten gebeuren
Helemaal mee eens. Erg ongebrijpelijke keuze dit.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:54 schreef Plato1980 het volgende:
Dat ook nog eens inderdaad, dat heeft hij bij Go Ahead ook al eens geflikt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:22 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Maaskant is pas een lul. Vertrekt ie weer bij een club die (mede) onder zijn impuls in opbouw was.
nu nog welquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:35 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat lijkt me sterk.
12de en 13de met RBC Roosendaalquote:Op donderdag 28 februari 2008 12:18 schreef Tvduijn het volgende:
in de eredivisie faalt hij elke keer.
Brandts is net zo'n type. Op dat punt is de keuze vreemd. Verder ben ik niet negatief over de keuze. Ik denk dat Maaskant wel goed aansluiting vindt bij deze spelersgroep. Wat toch wel een hecht, maar ook wel apart collectief is.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Zo'n haantje past toch niet bij deze spelersgroep?
Yeah right.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:06 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Brandts is net zo'n type. Op dat punt is de keuze vreemd. Verder ben ik niet negatief over de keuze. Ik denk dat Maaskant wel goed aansluiting vindt bij deze spelersgroep. Wat toch wel een hecht, maar ook wel apart collectief is.
6 jaar geleden ja. Ik heb zo'n vermoeden dat die arrogantie inmiddels wat gedaald zal zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Yeah right.
Maaskant gedraagt zich vaak als een rare snuiter en voelt zich o zo goed nadat de pers hem als 'kroonprins van het trainersgilde' heeft betiteld.
Ondenkbaar, tenzij ze in Heerenveen torren in hun hoofd gekregen hebben.quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:37 schreef Pritt het volgende:
Brandts richting SCH vielleicht?
Oh, dan hebben ze ook geen vervanger nodig. Opgelostquote:Op donderdag 28 februari 2008 15:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Brandts krijgt helemaal geen club hoor, want hij is helemaal niet verantwoordelijk voor de prestaties van NAC. Trainingen liet ie aan anderen over, motiveren (in rust) aan anderen en opstelling e.d deed ie samen met een assistent. Ook alle aankopen zijn via Stewart gedaan en niet Brandts. Terrecht dus dat Brandts weg wordt gedaan.
Moet ik nou echt deze reactie lezen in elk topic geopend door DANILXL?quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:35 schreef DarkShine het volgende:
Jij houd van VI copy/pasten in nieuwe topics?
Wat is er zo apart aan en wat is er zo hecht aan NAC?quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:06 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Brandts is net zo'n type. Op dat punt is de keuze vreemd. Verder ben ik niet negatief over de keuze. Ik denk dat Maaskant wel goed aansluiting vindt bij deze spelersgroep. Wat toch wel een hecht, maar ook wel apart collectief is.
Idd, van de Jupiler league in het seizoen 09-10quote:
quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:43 schreef StrayDog het volgende:
Keihard zuipen? Volgens mij drinkt hij helemaal geen alcohol.
ja dat dus - komt wel overeen met mijn standpunt zeg maar.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:40 schreef DutchieBre het volgende:
het enige positieve van Maaskant is zijn mooie NAC tattoo op zijn arm en zijn Bourgondische instelling iedere week keihard te gaan zuipen in 't Ginneken of in het centrum van Breda. Daarnaast komt hij regelmatig wedstrijden kijken, hij heeft dus wel hart voor de club. maarja, met hart voor de club kom je niet overal, zie Lokhof.
Erg jammere keuze, ik hoop dat ik mijn meni ng later kan bijstellen ..
O jawel, hij heeft zelfs bij ons in de bar gezeten en flink zitten pilzenquote:Op donderdag 28 februari 2008 19:43 schreef StrayDog het volgende:
Keihard zuipen? Volgens mij drinkt hij helemaal geen alcohol.
ik ben hem ook meer dan eens tegengekomenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:13 schreef numero_uno het volgende:
[..]
O jawel, hij heeft zelfs bij ons in de bar gezeten en flink zitten pilzen
Inderdaad, dat je de avond voor een wedstrijd niet flink gaat zuipen is evident, maar als op zaterdag moet voetballen is er niks mis mee om dat op woensdag te doen. Je hebt immers echt geen drie dagen last van je kater.quote:Op zondag 2 maart 2008 10:59 schreef DutchieBre het volgende:
Maar, daar is niets mis mee, ik vind het bijvoorbeeld een beetje kansloos als trainers hun voetballers verbieden uit te gaan.
Kijk, dat is wel vrij maf ja, waarom zou hij daarover willen liegen ?quote:Op maandag 3 maart 2008 00:57 schreef StrayDog het volgende:
Ik heb Maaskant zelf meerdere keren horen zeggen dat hij geen alcohol drinkt en Hugo Borst zei toevaliig vanavond bij Studio Voetbal dat Maaskant nog een keer dood zou gaan aan Spa Rood vergiftiging.
Niet dat het mij wat boeit verder maar dat spreekt wel tegen met jullie verhalen.
http://www.v-bal.nl/nieuw(...)e-brandts-36253.htmlquote:Op donderdag 28 februari 200811:35 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat lijkt me sterk.
Hij doet het inderdaad boven verwachting goed.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:09 schreef groenen het volgende:
Waar zijn alle vooroordelen eigenlijk gebleven? De kroonprins wordt koning
Welnee, want dit had niemand kunnen denken, als je dit had voorspeld dan was je rijp geweest voor een psychiatrische inrichting.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:11 schreef fransbreda het volgende:
Haha strak topic was dit ja,
tja alle posters hier staan voor lul
of juist bovengemiddeld intelligent.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Welnee, want dit had niemand kunnen denken, als je dit had voorspeld dan was je rijp geweest voor een psychiatrische inrichting.
Nog 28 wedstrijden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:11 schreef fransbreda het volgende:
Haha strak topic was dit ja,
tja alle posters hier staan voor lul
[ afbeelding ]
Frans is een gefrustreerde provinciaal aldus Johan Derksenquote:
Wat een onzin zeg ?quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:51 schreef Tomatenboer het volgende:
NAC fans die denken dat ze dit vol kunnen houden.![]()
De hoogmoedswaanzin voert hoogtij in Breda, en het erge is ik werk dagelijks met een stel fanatieke NAC-supporters dus ik moet die grote praatjes die ze hebben de hele dag aanhoren.![]()
Maar het NAC volk heeft altijd al een zekere vorm van arrogantie gehad.
Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht dat NAC zo goed zou beginnen aan de competitie, al denk ik dat NAC na 34 wedstrijden gewoon rond de 8ste plek staat, wat ik aan het begin van dit seizoen heb voorspeld.
Kijk maar naar vorig jaarquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:36 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg ?
Het enige wat geroepen wordt is dat deze punten niet meer afgepakt worden, en dat is een feit. Heb je iemand hier horen roepen dat we kampioen gaan worden ? Heb je iemand hier horen roepen hoe fantstisch we spelen ? We hebben alleen gezegd dat we blij zijn eerste te staan for the time being ..
Niet zo frusti hé Tomatenboer..
Overigens weet ik nog steeds niet wat ik van Maaskant moet denken, ik was erg tegen hem, en moet zeggen dat mijn gevoel wel wat aan het ontdooien is, maar het seizoen is nog lang hé ..
Okee, mijn post was wellicht een beetje frusti.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:36 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg ?
Het enige wat geroepen wordt is dat deze punten niet meer afgepakt worden, en dat is een feit. Heb je iemand hier horen roepen dat we kampioen gaan worden ? Heb je iemand hier horen roepen hoe fantstisch we spelen ? We hebben alleen gezegd dat we blij zijn eerste te staan for the time being ..
Niet zo frusti hé Tomatenboer..
Overigens weet ik nog steeds niet wat ik van Maaskant moet denken, ik was erg tegen hem, en moet zeggen dat mijn gevoel wel wat aan het ontdooien is, maar het seizoen is nog lang hé ..
Och Och, wat lief .. Jullie waren juist het tegenovergestelde, een dramatisch seizoen draaien en toch dankzij het geweldige play-off systeem Europees halen. Ben er trots op knul !quote:
Omdat ze nu nog geen tegenslagen en teleurstellingen hebben gehad.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:14 schreef methodmich het volgende:
En zijn stem buldert regelmatig over het trainingsveld, begreep ik. Daar waar Brandts nooit wat riep. Het is maar net hoe je het ziet, maar diverse spelers hebben al laten doorschemeren dit een fijnere manier van werken te vinden. Ze leren weer eens wat, zoals Amoah onlangs nog zei in een interview.
Tot nu toe nog geen wanklank gehoord van een NAC-speler, wat toch wel wat zegt.
Wat laat jij je toch af en toe kennen zegquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:17 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Och Och, wat lief .. Jullie waren juist het tegenovergestelde, een dramatisch seizoen draaien en toch dankzij het geweldige play-off systeem Europees halen. Ben er trots op knul !
Jeuzes Christus, ik geef je gelijk in je argument knulletje. Daarnaast ben ik er inderdaad trots op dat we Europees gehaald hebben. Ook al is het via het waardeloze play-off systeemquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:17 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Och Och, wat lief .. Jullie waren juist het tegenovergestelde, een dramatisch seizoen draaien en toch dankzij het geweldige play-off systeem Europees halen. Ben er trots op knul !
Groot gelijk heb jequote:Op zondag 19 oktober 2008 18:30 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Jeuzes Christus, ik geef je gelijk in je argument knulletje. Daarnaast ben ik er inderdaad trots op dat we Europees gehaald hebben. Ook al is het via het waardeloze play-off systeem
Lurling verwoordde het goed.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:29 schreef Superheld het volgende:
Na 6 wedstrijden gaan vergelijken![]()
Wij (NAC Supporters) moeten lekker genieten deze week en daarna zien we wel waar we eindigen!
Maar een 3e plek net als vorig jaar kan zomaar weer haalbaar zijn hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:39 schreef Stofje het volgende:
Er is ook geen reet aan de hand. We staan nu bovenaan en over een paar weken sowieso niet meer. Big deal, we zijn NAC-supporters en we weten twee dingen zeker: We winnen nooit in De Kuip en we worden nooit kampioen.
Oh, is zeker haalbaar. Kwalitatief denk ik dat NAC geen derde kan worden, maar met een beetje geluk zeker wel. PSV, Ajax, Heerenveen, AZ, Twente en Groningen zijn kwalitatief gewoon beter, NAC is gelijk aan clubs als NEC, Feyenoord etc. Het is hartstikke leuk dit, gewoon genieten zolang je er staat. Zelf ben ik NAC-supporter sinds '92, dus heb ook in de Juupjes-league op de tribune gezeten en degradaties meegemaakt. Dan is dit wel hartstikke mooi, maar ook erg goed te relativeren.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar een 3e plek net als vorig jaar kan zomaar weer haalbaar zijn hoor.
Of wordt dat door jullie als een incident gezien?
Spelers die op de bank zitten zijn toch wel teleurgesteld hoor, maar zelfs die zijn rustig.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat ze nu nog geen tegenslagen en teleurstellingen hebben gehad.
Maar ik vind het wel leuk dat NAC het zo goed doet.
Dat winnen in De Kuip zou zomaar eens zover kunnen komen dit seizoen, Feyenoord draait echt aller belabberdst, vergelijkbaar met AZ vorig seizoen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:39 schreef Stofje het volgende:
Er is ook geen reet aan de hand. We staan nu bovenaan en over een paar weken sowieso niet meer. Big deal, we zijn NAC-supporters en we weten twee dingen zeker: We winnen nooit in De Kuip en we worden nooit kampioen.
quote:In Breda krijgt Maaskant te maken met een loodzware erfenis. Onder leiding van Brandts bezet NAC momenteel de vijfde plaats in de Eredivisie en de club plaatste zich woensdag bovendien voor de halve finale van het KNVB-bekertoernooi door Quick Boys met 3-0 te verslaan.
Mag ik vragen wat er laag aan is ? je krijgt een sneer naar vorig seizoen, ik geef er een antwoord op dat geheel terecht is, NEC is na een dramatisch seizoen Europees gegaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:27 schreef Stofje het volgende:
[..]
Wat laat jij je toch af en toe kennen zeg. Je reageert nogal vaak op een lager niveau dan degene waar je op reageert, jammer is dat.
Na een dramatisch slechte eerste seizoenshelft maar geweldige 2e seizoenshelft bedoel je...quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:02 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat er laag aan is ? je krijgt een sneer naar vorig seizoen, ik geef er een antwoord op dat geheel terecht is, NEC is na een dramatisch seizoen Europees gegaan.
En wil je aub meer vooorbeelden laten zien waar ik immer zo laag op reageer ? Je moet niet met iedereen vriendjes willen zijn Stof, dat is geen goede eigenschap van je.
Ik heb er geen zin in om er verder op in te gaan. jullie je zin .. Sorry lieve NEC supporter !! Ik ben verdomd blij dat jullie Europees zijn gegaan na een slecht seizoen (ok, jullie hadden wel een fantastisch einde). Verder ben ik er nog steeds tevreden mee dat NAC een fantastisch seizoen speelde en niets kreeg. Maargoed, zo gaat het in de voetballerij.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:09 schreef Superheld het volgende:
[..]
Na een dramatisch slechte eerste seizoenshelft maar geweldige 2e seizoenshelft bedoel je...
En daar zouden ze van jou minder blij mee moeten zijn want?
Mijn god, hoe oud ben jij? 14, 15 ofzo? Het is bijna gênant hoe dom je op dit moment overkomt. En knuffelen? Neuh, maar om hier de internethooligan uit te hangen en je provocerend te gedragen naar supporters van andere clubs is gewoon niet mijn ding. Ik zeg niet snel 'ja' en 'amen', maar ga liever op een volwassen wijze de discussie aan met supporters van andere clubs. En als dat in jouw ogen 'meelopen' betekent, tja... Ik kan me er niet zo druk om maken. Ik zou me wel druk maken als ik je enige intelligentie en / of relativeringsvermogen zou toedichten en dat is helaas niet het geval. Ik had overigens tot voor kort wel respect voor je en je mening, maar het is echt helemaal weg nuquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:19 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik heb er geen zin in om er verder op in te gaan. jullie je zin .. Sorry lieve NEC supporter !! Ik ben verdomd blij dat jullie Europees zijn gegaan na een slecht seizoen (ok, jullie hadden wel een fantastisch einde). Verder ben ik er nog steeds tevreden mee dat NAC een fantastisch seizoen speelde en niets kreeg. Maargoed, zo gaat het in de voetballerij.
Ik probeerde alleen te zeggen dat het geen zin had om daar nu weer op terug te komen, maargoed, dat mag niet van onze knuffel supporters !
Internethooligan ? Kom op Stofje, heb ik ergens iemand bedreigd, heb ik iemand uitgescholden ? Dit gaat nergens over. Provocerend gedrag heb ik ook niet vertoond, ik reageerde juist op een provocerende reactie. Moet ik misschien niet doen, ok, maar het gebeurde nu eenmaal. Ik mag het momenteel overigens wel erg respectloos en provocerend gedrag vinden dat jij nu opeens vertoond als je me opeens als niet intelligent gaat bestempelen. Maar heeft het zin om er iets van te zeggen ? Jij vormt je mening dus namelijk wel erg snel, maar prima, jij mag je mening hebben. Erg respectloos vind ik je, sorry.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:26 schreef Stofje het volgende:
[..]
Mijn god, hoe oud ben jij? 14, 15 ofzo? Het is bijna gênant hoe dom je op dit moment overkomt. En knuffelen? Neuh, maar om hier de internethooligan uit te hangen en je provocerend te gedragen naar supporters van andere clubs is gewoon niet mijn ding. Ik zeg niet snel 'ja' en 'amen', maar ga liever op een volwassen wijze de discussie aan met supporters van andere clubs. En als dat in jouw ogen 'meelopen' betekent, tja... Ik kan me er niet zo druk om maken. Ik zou me wel druk maken als ik je enige intelligentie en / of relativeringsvermogen zou toedichten en dat is helaas niet het geval. Ik had overigens tot voor kort wel respect voor je en je mening, maar het is echt helemaal weg nu.
Eigenlijk wel .. We hebben geen verleden van onaardig zijn tegen elkaar, vertolk altijd normaal mijn mening. Krijg je opeens zo'n reactie. Beetje jammer, zeker als je bedenkt dat je beide dezelfde club een warm hart toedicht.quote:
Provocerend was mijn reactie totaal niet bedoeld. Eerder een stukje zelfreflectie naar vorig jaar.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:37 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Internethooligan ? Kom op Stofje, heb ik ergens iemand bedreigd, heb ik iemand uitgescholden ? Dit gaat nergens over. Provocerend gedrag heb ik ook niet vertoond, ik reageerde juist op een provocerende reactie. Moet ik misschien niet doen, ok, maar het gebeurde nu eenmaal. Ik mag het momenteel overigens wel erg respectloos en provocerend gedrag vinden dat jij nu opeens vertoond als je me opeens als niet intelligent gaat bestempelen. Maar heeft het zin om er iets van te zeggen ? Jij vormt je mening dus namelijk wel erg snel, maar prima, jij mag je mening hebben. Erg respectloos vind ik je, sorry.
Als Feyenoord zich niet snel herpakt dan kan dit wel heel anders lopen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:39 schreef Stofje het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |