abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57022210
Geert Wilders heeft van de ministers Hirsch Ballin en Verhagen te horen gekregen dat het kabinet forse schade verwacht van zijn anti-Koran-film. De ministers van Justitie en Buitenlandse Zaken spraken met Wilders om hun zorgen over de gevolgen van de film te uiten.

Het kabinet vreest voor de reputatie van Nederland, het bedrijfsleven en voor Nederlanders in het buitenland.

Hirsch Ballin wees Wilders op mogelijke juridische gevolgen. Het OM in Amsterdam onderzoekt al of Wilders voor eerdere uitspraken kan worden vervolgd.Wilders zei na afloop dat hij het gesprek heeft ervaren als een poging tot intimidatie.

Uit de telegraaf.nl
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:44:38 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57022284
Volgens mij vindt Wilders het al intimidatie als je met hem een gesprek over het slechte weer begint.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:45:44 #3
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57022317
Maar dat hadden ze toch al eens gedaan?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:46:25 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_57022338
De ministers leren het ook nooit he. Dit is echt het laatste wat je moet doen. Al is die man een gevaar dan ga je dat hem toch niet vertellen. Dat vind ie alleen maar leuk en dan gaat ie ook nog eens huilen
pi_57022344
Tja, Wilders is een zielige hulie. Maar ergens is het schandalig dat een simpele film zo veel te weeg kan brengen, omdat andere Europese landen geen vuist durven maken tegen de intolerante takken van de Islam.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57022370
Nee, je krijgt forse schade door de jurkendragende langetenen baardapen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:50:35 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57022484
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:45 schreef gronk het volgende:
Maar dat hadden ze toch al eens gedaan?
Dat was iemand van de AIVD.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:54:45 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57022609
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat was iemand van de AIVD.
Dat vond-ie trouwens ook een poging tot intimidatie, en de mond snoeren. IIRC.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57023422
Maar de "gewone man'' moet straks meer belasting betalen en verdient minder dankzij dat filmpje. Dat kost hem stemmen dus het is toch goed dat de ministers hem daarop wijzen. Het land leidt eronder, de burgers en hij zelf want dan verliest hij zetels.
Als de waarheid intimdatie heet is er iets misgegaan in Nederland.
Here we are now, entertain us.
pi_57023514
Die ministers beginnen nu ook bang te worden voor de Islam.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:30:50 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57023632
Ik vermoed dat BuZa van een aantal ambassadeurs te horen heeft gekregen dat landen zichzelf willen profileren door zo'n klein kutlandje als nederland te boycotten. De hele regio in het midden-oosten is net zo min 'islamitisch' als dat wij 'christelijk' zijn. Hoevaak komen er christelijke issues in de tweede kamer aan bod?
pi_57024136
Dhimmi gedrag.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_57024180
Wilders beticht ministers van intimidatie

PVV-leider Geert Wilders is woedend over een gesprek dat de ministers Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) woensdagmiddag met hem hadden over zijn anti-Koranfilm. ,,Het was een uur intimidatie'', zei Wilders na afloop.

Over de inhoud van het gesprek wilde hij niets zeggen. Een woordvoerder van het ministerie van Justitie bevestigde naar aanleiding van berichtgeving in het NOS Journaal dat het gesprek heeft plaatsgevonden. Hij wilde verder alleen kwijt dat het een vervolg was op het gesprek van november vorig jaar waarin het kabinet al zorgen uitte over gevolgen die de film kan hebben in binnen- en buitenland.

Volgens bronnen in Den Haag heeft Hirsch Ballin, op wiens initiatief het gesprek plaatshad, Wilders nu ook gewezen op mogelijke juridische gevolgen voor hem als de film bijvoorbeeld haatzaaiende of godslasterlijke elementen bevat. Verhagen heeft volgens ingewijden gewezen op politieke en economische schade die voor Nederland zou kunnen ontstaan. Ook uitte hij zijn grote zorgen over de gevolgen voor Nederlandse instellingen in het buitenland.

Film afronden
Wilders wil in 'Fitna' zijn mening verbeelden dat de Koran, het heilige geschrift voor moslims, een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot geweld. Eerder pleitte hij er al voor de Koran in Nederland te verbieden.

De PVV-voorman verwacht z'n film eind deze week klaar te hebben. Daarna gaat hij op zoek naar een tv-zender die de film wil uitzenden.

De landelijke antiracistische organisatie Nederland Bekent Kleur is blij dat de minister van justitie Wilders ,,duidelijk heeft gemaakt dat ook hij zich aan de Nederlandse wet moet houden''. ,,Dat is een steun in de rug voor de etnische minderheden in Nederland die vrijwel dagelijks door de PVV worden beledigd of gediscrimineerd.''

De stichting heeft eerder deze maand aangifte gedaan tegen de PVV wegens twintig ,,discriminerende''uitspraken van deze partij.

Bron:AD.nl
pi_57024244
Wilders is niet achterlijk, die houdt zich netzoals de deense cartoon tekenaars ook aan de wet
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:56:17 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57024340
Een kamerlid wijzen op de mogelijke gevolgen voor het volk dat hij vertegenwoordigt door zijn acties, daar lijkt mij niets mis mee. Hij kan in ieder geval nooit zeggen dat hij niet wist wat hij deed mocht het helemaal uit de klauwen lopen, wat ik niet verwacht.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_57024365
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:56 schreef Dagonet het volgende:
Een kamerlid wijzen op de mogelijke gevolgen voor het volk dat hij vertegenwoordigt door zijn acties, daar lijkt mij niets mis mee. Hij kan in ieder geval nooit zeggen dat hij niet wist wat hij deed mocht het helemaal uit de klauwen lopen, wat ik niet verwacht.
Als het uit de klauwen loopt, wordt Wilders' zijn punt onderbouwt door de radicale moslim terreur.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 00:04:47 #17
163650 Greys
pi_57024557
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:56 schreef Dagonet het volgende:
Leuk uitgangspunt, maar alleen al het feit dat het zó onzettend uit de klauwen zou kunnen lopen als waar het kabinet dus bang voor is (bedrijfsleven enz.) is aan de andere kant natuurlijk precies waar de film voor waarschuwt. De vrijheid van meningsuiting slaat zo natuurlijk helemaal nérgens meer op. Je maakt een film(pje) en heel de reputatie van een land en het bedrijfsleven komt in gevaar, eventueel

Je zegt 'dan kan hij nooit zeggen dat hij niet wist wat hij deed'... maar wat doet ie nou helemaal? Een kort filmpje maken over een geloof dat hem niet aanstaat. Als de 'gedupeerden' slim zijn, lachen ze hem gewoon uit om zijn poging. En verder niets. Dan heb je hem pas echt. In massaal geweld uitbreken of iets anders drastisch is de maker van het fimpje gelijk geven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 00:06:24 #18
163650 Greys
pi_57024586
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:23 schreef voyeur het volgende:
Maar de "gewone man'' moet straks meer belasting betalen en verdient minder dankzij dat filmpje. Dat kost hem stemmen dus het is toch goed dat de ministers hem daarop wijzen. Het land leidt eronder, de burgers en hij zelf want dan verliest hij zetels.
Als de waarheid intimdatie heet is er iets misgegaan in Nederland.
Als dat de waarheid blijkt te zijn, DAN is er pas iets misgegaan in Nederland, bedoel je.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57024868
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als het uit de klauwen loopt, wordt Wilders' zijn punt onderbouwt door de radicale moslim terreur.
Dus Wilders gaat een film maken over het feit dat als je een beledigende film maakt over de Islam de boel uit de klauwen loopt en hierdoor loopt de boel uit de klauwen. Dan is de zaak simpel, maak geen film over het maken van een beledigende film over de Islam, want dan loopt de boel niet uit de klauwen.
I´m back.
pi_57024887
Nee wildertje: dat mag niet! wel luisteren anders maken we jou het leven een stuk minder prettig, het is dan jou schuld dat nederland minder centjes krijgt! je weet toch dat dat het belangrijkste in de politiek is- en dat wij alles politiek correct oplossen!? wij weten wat goed is voor de mensen in Nederland en jij doet nu wat niet goed is voor Nederland!

Foei! Foei! Foei!!!
pi_57025261
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Leuk uitgangspunt, maar alleen al het feit dat het zó onzettend uit de klauwen zou kunnen lopen als waar het kabinet dus bang voor is (bedrijfsleven enz.) is aan de andere kant natuurlijk precies waar de film voor waarschuwt. De vrijheid van meningsuiting slaat zo natuurlijk helemaal nérgens meer op. Je maakt een film(pje) en heel de reputatie van een land en het bedrijfsleven komt in gevaar, eventueel
Schade door boycottende landen ofzo is niet zo gek. Wij boycotten toch ook sommige regimes die wij niet moeten?
pi_57025293
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus Wilders gaat een film maken over het feit dat als je een beledigende film maakt over de Islam de boel uit de klauwen loopt en hierdoor loopt de boel uit de klauwen. Dan is de zaak simpel, maak geen film over het maken van een beledigende film over de Islam, want dan loopt de boel niet uit de klauwen.
Het is net zoiets als zeggen dat TS geweldadig is en om dat punt te laten zien zijn moeder voor zijn neus kapot trappen zodat ie boos wordt
pi_57025307
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:33 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het is net zoiets als zeggen dat TS geweldadig is en om dat punt te laten zien zijn moeder voor zijn neus kapot trappen zodat ie boos wordt
Kijken hoe hij reageert idd. .
I´m back.
pi_57025454
Ik mag toch hopen dat er geen consequenties volgen op die circusacts van die clown Domme mensen ook die hem zo vreselijk serieus nemen. Ik las vanmiddag ook een berichtje waarin 'n minister van Iran het heeft over 'jammer dat Europese leiders blijkbaar blablabla'.. Wilders is opeens 'Europese leiders', schijnbaar. Dat bedoel ik dus, die titel verdient ie absoluut niet. Dit is gewoon 'n uit de hand gelopen democratisch foutje.
pi_57025645
Fantastisch toch al die ophef. Ik ben wel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
pi_57025653
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:41 schreef Taurus het volgende:
Ik mag toch hopen dat er geen consequenties volgen op die circusacts van die clown Domme mensen ook die hem zo vreselijk serieus nemen. Ik las vanmiddag ook een berichtje waarin 'n minister van Iran het heeft over 'jammer dat Europese leiders blijkbaar blablabla'.. Wilders is opeens 'Europese leiders', schijnbaar. Dat bedoel ik dus, die titel verdient ie absoluut niet. Dit is gewoon 'n uit de hand gelopen democratisch foutje.
Laatst zag ik dat Verhagen dat beeld ook in Syrië probeerde recht te zetten, maar omdat het zelf dictaturen zijn gaat dat er niet in bij die lui. .
I´m back.
pi_57025669
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:50 schreef Cracka-ass het volgende:
Fantastisch toch al die ophef. Ik ben wel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Ja, we moeten er maar een tijdelijk forum voor openen, toch?
I´m back.
pi_57025699
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Schade door boycottende landen ofzo is niet zo gek. Wij boycotten toch ook sommige regimes die wij niet moeten?
De Christenen zijn al decennium tot het bot beledigd voor al ook door linkse komieken die te bang zijn om op die manier ook de Islam te beledigen.

De Christenen konden er ook tegen, dus die Moslims kunnen er ook wel tegen, tenzij ze echt nog een jaartje of 200 achter lopen.
pi_57025747
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De Christenen zijn al decennium tot het bot beledigd voor al ook door linkse komieken die te bang zijn om op die manier ook de Islam te beledigen.
Daarom is het tijd voor een revolutie.
Kunnen we niet in elk europees land een Wilders laten opstaan? Hmm, aan welk bericht doet me dat denken.
pi_57025760
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, we moeten er maar een tijdelijk forum voor openen, toch?
Wilders verdient al lang een eigen forum, daar heeft hij geen film voor nodig.
pi_57025770
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:55 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Daarom is het tijd voor een revolutie.
Kunnen we niet in elk europees land een Wilders laten opstaan? Hmm, aan welk bericht doet me dat denken.
Europa

Nederland boven Alles
pi_57025785
quote:

[..]

De Christenen konden er ook tegen, dus die Moslims kunnen er ook wel tegen, tenzij ze echt nog een jaartje of 200 achter lopen.
Vaak waren die zogenaamde linkse komieken ook christenen, dwz recent afvallige christenen. Dus ergens was het een onderonsje.
Dat is het hiermee niet. Hier zeggen de ene soort lui tegen de andere soort lui dat ze minderwaardig zijn; daar ligt wrs de crux, want dat leidt tot een gekrenkt gemoed.
I´m back.
pi_57025810
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vaak waren die zogenaamde linkse komieken ook christenen, dwz recent afvallige christenen. Dus ergens was het een onderonsje.
Als je het zelf maar gelooft.
pi_57025825
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je het zelf maar gelooft.
[..]

Ah, je gaat slapen? .
I´m back.
pi_57025838
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, je gaat slapen? .
Die komieken willen gewoon keihard provoceren, maar ze zijn gewoon te laf om de islam te provoceren. En dan nemen ze maar de Christenen omdat ze zeker weten dat die geen geweld gebruiken
pi_57025891
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die komieken willen gewoon keihard provoceren, maar ze zijn gewoon te laf om de islam te provoceren. En dan nemen ze maar de Christenen omdat ze zeker weten dat die geen geweld gebruiken
Het is altijd leuker om te spotten met jezelf, of iets waar jezelf uit voorkomt; dat levert herkenbare humor op zeg maar.
Geintjes maken over de minderwaardigheid van Joden, moslims, negers, vrouwen, homo's kan een enkele keer leuk zijn, maar daar kun je niet mee op de bühne staan. Niet avondvullend iig. .
I´m back.
pi_57025901
quote:

[..]

Heeft er geen kak mee te maken. Zij denken zo, wij denken anders. Is dat nou zo lastig om voor te stellen?

Mongolen die altijd maar denken dat iedereen zoals het Westen moet denken

pi_57025928
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is altijd leuker om te spotten met jezelf, of iets waar jezelf uit voorkomt; dat levert herkenbare humor op zeg maar.
Die komieken spotten niet met zichzelf want ze geloven helemaal niet in God.
pi_57025948
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die komieken spotten niet met zichzelf want ze geloven helemaal niet in God.
Jawel, vaak zijn het zelf recent afvalligen, zeker als ze christelijke thema's gebruiken.
I´m back.
pi_57025951
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:04 schreef De_Ananas het volgende:

Mongolen die altijd maar denken dat iedereen zoals het Westen moet denken

Dat is dus een wisselwerking.
pi_57025973
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, vaak zijn het zelf recent afvalligen, zeker als ze christelijke thema's gebruiken.
Wat een onzin. Die lieden staan God en zijn volgelingen keihard belachelijk te maken.

En als een afvallige uit de islam de draak steekt met die godsdienst, staat die afvallige ook ten dode opgeschreven.
pi_57026080
Ik zti eens te denken he, maar wat Wilders nu allemaal roept..... als je dat eens vergelijkt met was Pim destijds riep dan denk ik zomaar dat voor minder hem de keel is doorgesneden toch? :"X
pi_57026101
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat een onzin. Die lieden staan God en zijn volgelingen keihard belachelijk te maken.
Ze staan zichzelf en hun vroegere geloof belachelijk te maken dus.
Beetje het concept van de Joodse humor, zeg maar. Lachen om jezelf, niet om een ander. .
quote:
En als een afvallige uit de islam de draak steekt met die godsdienst, staat die afvallige ook ten dode opgeschreven.
Najib?
I´m back.
pi_57026123
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:15 schreef NED het volgende:
Ik zti eens te denken he, maar wat Wilders nu allemaal roept..... als je dat eens vergelijkt met was Pim destijds riep dan denk ik zomaar dat voor minder hem de keel is doorgesneden toch? :"X
Yep, dat klopt.
Maar het was toen ook al een shame, dat die gozer zoiets kon verzinnen...
I´m back.
pi_57026141
stelletje watjes.. ze moeten zich zorgen maken om het feit dat het zulke reacties oproept ipv gaan lopen janken Dat mensen in Nederland (en Nederlanders buiten Nederland) gevaar lopen door een filmpje is erg, niet dat een Nederlander gebruikt maakt van zijn recht van vrijheid van meningsuiting
pi_57026197
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze staan zichzelf en hun vroegere geloof belachelijk te maken dus.
Beetje het concept van de Joodse humor, zeg maar. Lachen om jezelf, niet om een ander. .
Inderdaad lachen om jezelf. Maar maak niet God belachelijk.
quote:
Najib?
google.
  donderdag 28 februari 2008 @ 01:25:51 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57026208
Het recht op vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt he, daar wijzen de ministers Wilders dan ook op, zijn uitspraken kunnen achteraf wel nog getoetst worden door de wet.
pi_57026251
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:25 schreef Dagonet het volgende:
zijn uitspraken kunnen achteraf wel nog getoetst worden door de wet.
Voor die Deense Cartoons hebben ze ook nooit iemand kunnen veroordelen.
pi_57026265
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Inderdaad lachen om jezelf. Maar maak niet God belachelijk.
[..]
Maak Allah niet belachelijk???
quote:
google.
1 topic zonder Google zou leuk zijn, JD.
I´m back.
pi_57026280
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 01:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maak Allah niet belachelijk???
[..]
Als je Allah belachelijk maakt, krijg je de doodstraf.
quote:
1 topic zonder Google zou leuk zijn, JD.
Je mag je ook wel een keer verdiepen in de materie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')