Geen idee, maar ik denk niet dat ze een zaak hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:42 schreef Razor21 het volgende:
Wat kan ik doen en wat zijn mijn opties?
Daar heb je wel een punt...heb nooit het idee gehad om het met Ome Willem te vergelijken....quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:47 schreef Floripas het volgende:
Bel even met de rechtswinkel.
Volgens mij (maar ik kan niks beloven) is dit satire, en satire wordt altijd met een lichtere maat beoordeeld. Daarnaast is het wel duidelijk dat het niet over Ome Willem gaat.
Niet opgeven. En ons op de hoogte houden.
Had hem paar weken terug al in Klaagbaak ge-opend en daarin had ik al het voorgevoel dat ik een brief ging krijgen, dit omdat een andere site ook al gezeik had.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:48 schreef Copycat het volgende:
Waarom heb ik een déjà vu in dit topic?
De naam vond ik gewoon grappig, en op deze site wilde ik zijn nieuwe film neerzetten als die uit kwam...verder niets bijzonders.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:49 schreef Floripas het volgende:
Ho stop.
Is het een serieuze site over wilders, geen satire? Waarom heb je die gemaakt?
Nu heeft hij dus wel een zaak.
heb er een hostingpakket van 6.99 per maand onderhangen voor 1 jaarquote:Op woensdag 27 februari 2008 18:51 schreef Razor21 het volgende:
[..]
De naam vond ik gewoon grappig, en op deze site wilde ik zijn nieuwe film neerzetten als die uit kwam...verder niets bijzonders.
Ik dacht namelijk door die Media hype over die film ga ik misschien hiermee veel bezoekers krijgen en kan ik zo wat inkomsten genereren..
Nope.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:51 schreef Razor21 het volgende:
[..]
De naam vond ik gewoon grappig, en op deze site wilde ik zijn nieuwe film neerzetten als die uit kwam...verder niets bijzonders.
Ik dacht namelijk door die Media hype over die film ga ik misschien hiermee veel bezoekers krijgen en kan ik zo wat inkomsten genereren..
hoezo? het heeft toch helemaal_niks met ome willem te maken?quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nope.
Jij hebt geen zaak.
Haal 'm maar offline.
Als iets satirisch is of een maatschappelijke lading heeft, is de rechter mild: dan mag je zo'n beetje alles zeggen wat je wil, kijk naar cabaretiers.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:56 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
hoezo? het heeft toch helemaal_niks met ome willem te maken?
Weet je wat ik pas het wel aan...en zet er wel iets anders op wat HELEMAAL NIETS MET WILDERS te maken heeft...quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als iets satirisch is of een maatschappelijke lading heeft, is de rechter mild: dan mag je zo'n beetje alles zeggen wat je wil, kijk naar cabaretiers.
Als je iets doet om er een slaatje uit te slaan is de rechter veel strenger met beeldmerken. Als er politieke/humoristische content op had gestaan was het heel anders geweest.
Dan kun je net zo goed meteen een schuldbekentenis onder de deur schuiven.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:03 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Weet je wat ik pas het wel aan...en zet er wel iets anders op wat HELEMAAL NIETS MET WILDERS te maken heeft...
Dat dus...quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:48 schreef Copycat het volgende:
Waarom heb ik een déjà vu in dit topic?
quote:Sander
06 Februari 2008 (Email) (URL)
Nou ben benieuwd of ik dan ook een brief krijg.
Heb toevallig afgelopen week het domein :
www.defilmvanomewilders.nl geregistreerd.
We wachten af.
Even zonder dollen die foto zal ik maar weghalen David Rietveld had hem ook op zijn site geplaatst en kreeg er meteen ook een soortgelijke brief achteraan van Ome Willem.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:13 schreef Dagonet het volgende:
Je zal ook écht niet de enige zijn die is aangeschreven hoor:
[ afbeelding ]
En een google op "de film van ome wilders" levert 750+ resultaten op.
Zie ook: http://www.davidrietveld.nl/pivot/entry.php?id=1396 bijvoorbeeld, van een maand geleden.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
Praat het met ze uit onder het genot van een broodje poep.
Op dit moment is het een on-topic discussie punt, dus ik kan me niet voorstellen dat die advocaat a la Scientology Fok! gaat bedreigen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:21 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Even zonder dollen die foto zal ik maar weghalen David Rietveld had hem ook op zijn site geplaatst en kreeg er meteen ook een soortgelijke brief achteraan van Ome Willem.
Ja, dat weet ik, maar ik ik hoef natuurlijk alleen maar de img-tags weg te halen, de foto staat niet op FOK!servers.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:21 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Even zonder dollen die foto zal ik maar weghalen David Rietveld had hem ook op zijn site geplaatst en kreeg er meteen ook een soortgelijke brief achteraan van Ome Willem.
Sinds wanneer ben jij zo bangelijk?quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar ik ik hoef natuurlijk alleen maar de img-tags weg te halen, de foto staat niet op FOK!servers.
Gefeliciteerd, u heeft zojuist verloren.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:31 schreef Razor21 het volgende:
OMG hahahah : http://www.defilmvanomewilders.nl/
![]()
![]()
![]()
![]()
Is ook maar even tijdelijk...die ene site zag er toch niet uit...ben even iets aan het bedenken....quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, u heeft zojuist verloren.
Whehehehequote:Op woensdag 27 februari 2008 19:31 schreef Razor21 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, wat een onzin!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:13 schreef Dagonet het volgende:
Je zal ook écht niet de enige zijn die is aangeschreven hoor:
[ afbeelding ]
En een google op "de film van ome wilders" levert 750+ resultaten op.
Hij kan de houder niet (laten) wijzigen, wat dat kan alleen de houder van de domeinnaam en dat is 'ie niet. Kan ook spannend worden voor de SIDN-deelnemer. Die hebben "per abuis" BOSE houder gemaakt van de domeinnaam en daarbij aangegeven een ingevuld en ondertekend registratiecontract ontvangen te hebben. En dat hebben ze dus niet, tenzij BOSE expliciet voor deze domeinnaam getekend heeft.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:30 schreef Vince4u het volgende:
En er is nog iets. Als jij nu je domein kan overdoen aan een iemand buiten nederland. En zelfs buiten europa. Dan word het helemaal onmogelijk om een zaak er van te maken.
Precies. Zeker als het op deze manier wordt gebruikt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:55 schreef Argento het volgende:
Wat doen jullie allemaal ingewikkeld. Het is gewoon inbreuk op merk- en beeldrecht. En als je meent dat die advocaat hoog van de toren blaast, nou, dan laat je het toch aankomen op de procedure die hij al min of meer aankondigt? Succes!
Overigens is het pijnlijk duidelijk dat Vince niet heel veel verstand heeft van intellectuele eigendom.
...anders krijgt TS ook nog eens een brief van een andere advocaat voor jatwerk...quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:10 schreef Isegrim het volgende:
Heb je die drol zelf op dat broodje gedeponeerd?
Roflquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
Praat het met ze uit onder het genot van een broodje poep.
TS zegt dat Bose waarschijnlijk die brief ook gehad heeft. Dan kunnen hun toch gewoon een standaard brief terugsturen van: "we hebben geen idee waar het over gaat, maar van ons mag je de naam hebben!", en dan vervolgens contact opnemen met SIDN en vragen hoe of wat, maar dan is dus de naam al overgedragen aan Ome Willem, nog voordat duidelijk is wie nou ECHT de eigenaar is van die site.quote:Die hebben "per abuis" BOSE houder gemaakt van de domeinnaam en daarbij aangegeven een ingevuld en ondertekend registratiecontract ontvangen te hebben.
Dan heeft de betreffende SIDN-deelnemer onterecht verklaart dat ze een ondertekend registratiecontract van Bose hebben ontvangen. Kan een boete voor de deelnemer opleveren, maar kan idd door Bose overgedragen worden. De echte eigenaar is Bose.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:09 schreef NED het volgende:
TS zegt dat Bose waarschijnlijk die brief ook gehad heeft. Dan kunnen hun toch gewoon een standaard brief terugsturen van: "we hebben geen idee waar het over gaat, maar van ons mag je de naam hebben!", en dan vervolgens contact opnemen met SIDN en vragen hoe of wat, maar dan is dus de naam al overgedragen aan Ome Willem, nog voordat duidelijk is wie nou ECHT de eigenaar is van die site.
Bose is de eigenaar, de domeinnaam staat op hun naam. Zij kunnen er dus mee doen wat ze wil. De oude houder (TS?) heeft een mail gehad van SIDN toen het domein overging op Bose en had toen bezwaar aan kunnen tekenen.quote:En stel nou dát Bose de naam overdraagt en pas later komen ze er bij SIDN achter dat Bose niet eens eigenaar was en TS wil zn domeinnaam terug omdat hij helemaal niet akkoord was......... hoe gaat dat dan? Hij staat immers op naam van Bose en Bose wil hem afstaan?
Serieus?quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:00 schreef Billy_daKid het volgende:
Vanochtend inderdaad een stukje op de radio, 3FM met Geil Beelen; interview met ome Willem himself. Je bent beroemd nu
Nouja, 'gewoon' inbreuk op merk- en beeldrecht... Ik vraag me af of er verwarring onder het publiek zal ontstaan hierdoor, want ik denk niet dat veel mensen de naam van de bekende politicus 'Wilders' zullen verwarren met de voornaam 'Willem'. En ook al is de inhoud van de site zelf niet echt een parodie, de domeinnaam kan dat natuurlijk nog wel zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:55 schreef Argento het volgende:
Wat doen jullie allemaal ingewikkeld. Het is gewoon inbreuk op merk- en beeldrecht. En als je meent dat die advocaat hoog van de toren blaast, nou, dan laat je het toch aankomen op de procedure die hij al min of meer aankondigt? Succes!
Overigens is het pijnlijk duidelijk dat Vince niet heel veel verstand heeft van intellectuele eigendom.
ROFLquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:31 schreef Razor21 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien verkeerd begrepen Bose heeft van mij de naam www.u-music.nl gekregen deze is begin februari uiteindelijk op naam Bose komen te staan.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:15 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dan heeft de betreffende SIDN-deelnemer onterecht verklaart dat ze een ondertekend registratiecontract van Bose hebben ontvangen. Kan een boete voor de deelnemer opleveren, maar kan idd door Bose overgedragen worden. De echte eigenaar is Bose.
[..]
Bose is de eigenaar, de domeinnaam staat op hun naam. Zij kunnen er dus mee doen wat ze wil. De oude houder (TS?) heeft een mail gehad van SIDN toen het domein overging op Bose en had toen bezwaar aan kunnen tekenen.
"Wim,quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:26 schreef Razor21 het volgende:
Is er iemand handig om even een kort profesioneel mailtje op te stellen die ik even als antwoord kan terug sturen naar die advocaat van Ome Willem?
Precies, dus de domeinnaam is van Bose. En Lycos had 'm nooit op naam van Bose mogen zetten zonder dat Bose daarvoor getekend heeft. Als ze 'm nu weer op jouw naam willen zetten moeten ze eerst Bose weer een formulier laten invullen om de houder te kunnen wijzigen. Knullig van Lycos.quote:
Advocaat van Bose is er nu al mee bezig hij neemt contact op met de advocaat van Ome Willem en zal het uitleggen. Bose is nu ook op de hoogte en het zal asap aangepast worden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:50 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Precies, dus de domeinnaam is van Bose. En Lycos had 'm nooit op naam van Bose mogen zetten zonder dat Bose daarvoor getekend heeft. Als ze 'm nu weer op jouw naam willen zetten moeten ze eerst Bose weer een formulier laten invullen om de houder te kunnen wijzigen. Knullig van Lycos.
Ik zou ook niet geassocieerd willen worden met Wilders.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:07 schreef Sloggi het volgende:
Het is nogal triest van Ome Willem om hier een zaak van te maken zeg.
Je denkt dat Willem denkt dat door de site van Razor mensen denken dat Willem iets met WIlders te maken heeft?quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zou ook niet geassocieerd willen worden met Wilders.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je denkt dat Willem denkt dat door de site van Razor mensen denken dat Willem iets met WIlders te maken heeft?
En dat zeg jij?quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:21 schreef Razor21 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hij moet niet zo zeuren, hij wil gewoon meeliften op het "succes" van Wilders lijkt het...Ome Willem heeft zijn tijd gehad.
Kinderen horen al in bed te liggen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:22 schreef House-Musik het volgende:
Ik denk dat de mensen eerder "wtf is omewillem" hebben .. ik iig
Ga slapen danquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kinderen horen al in bed te liggen.
Hoezo dat dan als ik er geld voor krijg hoef ik niet alles te hebben wat is er mis mee dat ik dan een deel zal storten aan een goed doel? Het is ook nooit goedquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind het idee van de site verkopen en dan de helft (!) overmaken aan een goed doel ook nogal zielig.
Wat dan werkt hier gewoon heb er een poll op gezet...quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:28 schreef Dagonet het volgende:
De site is een beetje stuuk, klopt dat?
En dat goede doel is dan De Wilders productiemaatschappijquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:29 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Hoezo dat dan als ik er geld voor krijg hoef ik niet alles te hebben wat is er mis mee dat ik dan een deel zal storten aan een goed doel? Het is ook nooit goed
Dat gaan we nog even bekijken...maar wel een goeie ...quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
En dat goede doel is dan De Wilders productiemaatschappij
Ja, nou kan je 't shaken. Dat doet die Varameneer natuurlijk nooit.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:07 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Dat gaan we nog even bekijken...maar wel een goeie ...
Hoezo niet ik wil minimaal mijn kosten terug hebben die ik gemaakt heb...quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, nou kan je 't shaken. Dat doet die Varameneer natuurlijk nooit.
Ja ja, inbreuk plegen op merk- en beeldrecht en dan ook nog eisen stellen. Als de advocaat van Ome Willem een beetje van aanpakken weet heb je volgende week een dagvaarding op de deurmat.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Hoezo niet ik wil minimaal mijn kosten terug hebben die ik gemaakt heb...
Vond het zelf wel een mooi iniatief van mezelf...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |